Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Про результати гендерного дослідження та формування гендерного профілю КНЕУ імені Вадима Гетьмана09 Вересня 2025р.

Сьогодні, 9 вересня 2025 року радниця з рівних можливостей, різноманіття та інклюзії Юлія РИЖУК на засідання ректорату представила результати гендерного дослідження та формування гендерного профілю КНЕУ імені Вадима Гетьмана.

 

З метою оцінки стану забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у Київському національному економічному університеті імені Вадима Гетьмана, виявлення існуючих проблем та шляхів їх подолання, а також підвищення обізнаності здобувачів та працівників щодо застосування комплексного гендерного підходу в освітній діяльності у квітні-червні 2025 року було проведене комплексне гендерне дослідження, яке забезпечило реалізацію таких основних завдань:

  1. аналіз урахування принципів забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у кадровій політиці та поточній діяльності Університету через включення гендерної складової до стратегічних, програмних та інших документів;
  2. оцінку задоволеності умовами врахування у освітньому просторі принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;
  3. визначення потреб у підвищення обізнаності / удосконалення знань здобувачів, науково-педагогічних працівників та співробітників із питань забезпечення гендерної рівності та застосування гендерного підходу у професійній діяльності;
  4. формування гендерного профілю Університету та кожного інституту / факультету.

 

Так, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана характеризується переважанням жінок серед здобувачів вищої освіти (60,9%) та працівників, де 69,4% складають жінки. Це високий рівень жіночої представленості, що вказує на широкі можливості для жінок як у здобутті вищої освіти, так і у науково-педагогічній діяльності, а також на загальноукраїнську тенденцію фемінізації вищої освіти.

У топ адміністрації КНЕУ ім. В. Гетьмана спостерігається різноманітність гендерного складу. Чоловіки переважають у складі ректорату та керівництві інститутів / факультетів, проте, жінки – у керівництві структурних підрозділів та кафедр, а також представлені у інших посадах Університету (Комісія з етики, уповноважений з антикорупційної діяльності, тощо) та колегіальних органах Університету (Вчена рада Університету, Науково-методична рада, Науково-експертна рада, тощо). Гендерний паритет може сприяти більшій різноманітності й ефективності управління Університетом.

Загальний гендерний розподіл в таких категорій працівників Університету, як робітники (адміністративно-господарська частини) та спеціалісти (навчально-допоміжний персонал) показує незначне переважання жінок, в цілому, в той же час, на технічних та охоронних посадах, більше чоловіків.

Серед усіх здобувачів Університету, студенток в середньому більше на 21,8%, ніж студентів. Тенденція розподілу здобувачів за рівнями освіти спостерігається наступна: серед студентства бакалаврату студенток на 25,2 % більше, ніж студентів, а на магістратурі – на 9,1% студенток менше, ніж студентів.

Загальний рівень первинної документації КНЕУ ім. В. Гетьмана на предмет гендерної чутливості знаходиться на достатньому рівні, що підтверджується результатами проведеного дослідження щодо задоволеності умовами врахування у освітньому просторі принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків в КНЕУ ім. В. Гетьмана.

Більшість учасників освітнього процесу в КНЕУ ім. В. Гетьмана вважають, що Університет є середовищем із гендерною рівністю,  переважна більшість представників студентської спільноти та науково-педагогічних працівників не стикались з проявами гендерної нерівності.

 

Комплексний звіт за результатами проведеного гендерного дослідження, соціологічного опитування «Рівень задоволеності умовами врахування у освітньому просторі принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків в КНЕУ ім. В. Гетьмана» та гендерний профіль Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана опубліковано на сайті Університету та доступний за покликанням ⬅️