Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Як висловлювати свої думки так, щоб всі все зрозуміли, але ніхто не заснув19 Січня 2021р.

????Як висловлювати свої думки так, щоб всі все зрозуміли, але ніхто не заснув
Комунікація — це те, на чому будуються стосунки між колегами, замовниками та виконавцями, роботодавцями та шукачами роботи. Ви можете бути класним спеціалістом, але ніхто ніколи про це не дізнається, якщо ви не зможете чітко вибудувати комунікацію з працедавцем. 
 
????Використовуйте прості речення
Не потрібно добирати занадто розумні, складні слова — ви ж не енциклопедія. Старайтеся будувати речення просто, в них має бути вся основна інформація. Якщо можна сказати 5 слів замість 20, то краще скажіть 5, не змушуйте людей продиратись крізь складні терміни та звороти.
 
????Уникайте зайвої інформації
Те, що ви говорите, має бути максимально наповнене сенсом. Деякі спікери думають, що ліричні відступи роблять виступ цікавішим, але це не так, якщо вони не підкріплюють основну думку. Від другорядних повідомлень увага слухача розсіюється, і до суті він вже не дійде, потім йому набридне, він витягне телефон і буде гортати стрічку соцмереж до кінця вашої промови.
 
????Не забувайте про інтонації
Увага слухача утримується всього 7 секунд. І, щоб донести вашу цікаву і лаконічну інформацію, цю увагу ще треба втримати. Інтонації в такій ситуації — перший інструмент. Живі люди не хочуть слухати роботів, тому намагайтесь «гратися» своїм голосом.
 
????Інформація не має бути сухою
Це важливо, адже тоді слухати вас стає зовсім нецікаво. Спробуйте використовувати метафори та асоціації, щоб максимально доступно висловлювати думки.Асоціації краще закріплюються в пам’яті, до них завжди можна повернутись. Такий метод робить інформацію доступнішою та цікавішою, але не відвертає увагу від основної ідеї.
 
????Не розмовляйте самі з собою
Коли ви розбудовуєте комунікацію зі слухачами, важливо враховувати їхній інтерес.
Подавайте ту інформацію, яка буде корисною для співрозмовника, не ведіть якийсь нескінченний монолог, з якого людина нічого не зможе винести.
Пам’ятайте, що ви говорите не для себе, а для слухача, тому зважайте на це.
 
????Насолоджуйтеся процесом
Ви ніколи не донесете думку цікаво та зрозуміло, якщо почуваєтеся некомфортно. Коли вас самих не цікавить предмет розмови, то чому він має цікавити інших? Такі речі, як незацікавленість, розгубленість, дискомфорт помітні одразу і дуже швидко стають на перший план, заступаючи саму ідею.
 
Щоб зарядити інших людей енергією і змусити себе слухати, треба любити комунікацію, любити доносити свої ідеї та любити слухачів. В іншому разі всі сконцентруються на тому, як вам страшно і незручно. А це провал.