Як спланувати кар’єру за 5 кроків26 Січня 2021р.Як спланувати кар’єру за 5 кроків Раніше люди могли все життя працювати на одному робочому місці, отримувати одну освіту, а в питаннях кар’єри покладатися на роботодавця. Та світ змінився, тепер ми маємо діяти самі та підлаштовувати обставини під себе. І якщо ви не знаєте, куди йти, то кінцевий пункт може не відповідати вашим очікуванням. Крок перший — з доступних напрямів обрати «свій» Дайте відповіді на запитання: ✔️Наскільки для мене важливий бренд компанії? ✔️Чи має компанія бути відомою на ринку України? ✔️Чи має значення для мене, де саме працювати: в міжнародній чи українській компанії, великій чи маленькій, сфера діяльності? ✔️На що я буду звертати увагу, коли вибиратиму роботодавця: графік роботи, цікаві проєкти, команда, безпосередній керівник, локація, перспективи розвитку, розмір винагороди, соціальний пакет, посада, інше? Другий крок — складаємо кар’єрний план Для цього скористайтеся інструментом шкала. Намалюйте лінію і накресліть, як на лінійці, цифри від нуля до десяти на рівній відстані одна від одної — ця шкала показуватиме ваш кар’єрний шлях, де нуль — початок кар’єри, а 10 — бажана мета. Позначте, де на шкалі ви перебуваєте зараз. Дійте інтуїтивно. Далі виберіть цифру на шкалі, якої б ви хотіли досягти: ????найближчим часом — рекомендовано впродовж одного року; ????у довгостроковій перспективі — через 3-5 років. Складіть план дій — покрокову інструкцію з дедлайнами й результатами для кожного кроку. Заплануйте перший захід. Третій крок — вивчаємо роботодавця 1️⃣Перегляньте сайт компанії: історію та інформацію про засновників; напрями діяльності; фінансові показники; місію та цінності. 2️⃣Познайомтеся зі сторінками в соцмережах. Наскільки відкрита компанія в соціальних мережах, чи є інформація про проєкти та команду? 3️⃣Перевірте відгуки працівників компанії: як колишніх, так і тих, що ще працюють. 4️⃣Проаналізуйте інформацію щодо репутації компанії на ринку. Скористайтеся пошуковими системами та спробуйте знайти інформацію про компанію та членів команди. 5️⃣Підготуйтеся до інтерв’ю в компанії. На співбесіді сміливо ставте запитання, які допоможуть вам скласти повну картину про майбутнього роботодавця. Четвертий крок — аудит soft skills та перевірка їх на відповідність вимогам роботодавців Будь-яка успішна кар’єра передбачає розвиток двох типів умінь: hard skills та soft skills. Більшість кандидатів недооцінюють soft skills і віддають перевагу професійним навичкам та компетенціям. Однак і ті, й інші важливі для вашої кар’єри. Їх треба розвивати все життя. П’ятий крок — визначаємо свою вартість на ринку праці Проаналізуйте свої сильні сторони: що ви вмієте робити та робите добре? Якщо у вас уже є досвід роботи, випишіть свої професійні досягнення. Не вдалося отримати інформацію про рівень заробітної плати? Тоді відвідайте співбесіди на посади, які вас цікавлять. Це допоможе зорієнтуватися щодо вашої вартості на ринку праці, попрактикуватися проходити співбесіди та покращити свої презентаційні навички. Плануючи кар’єру сьогодні, важливо розуміти, що відбувається у світі та як це може вплинути на ваш кар’єрний шлях. |