Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

6 правил дорослої комунікації для збереження власних кордонів27 Квітня 2021р.

6 правил дорослої комунікації для збереження власних кордонів
 
1. Практика small talk. Коли приходите у новий колектив, не навішуйте ярликів та не пліткуйте, спілкуйтеся на загальносоціальні теми. Можна говорити про кіно, мистецтво, літературу, новинки моди, нейтральні новини та подорожі. Не варто зачіпати політику, здоров'я, доходи, особисте та сексуальне життя, релігію, зовнішність і сексуальну орієнтацію.
 
2. Правила робочих перемовин.Встановлюйте і запитуйте чіткі терміни виконання задач, фіксуйте тези. Після завершення будь-яких переговорів проговоріть основні моменти та впевніться, що ви правильно зрозуміли співрозмовника. Бажано тези та рішення фіксувати у листуванні й запитувати підтвердження з боку учасників переговорів — це допоможе уникнути домислів і непорозуміння.
 
3. Ви маєте право на незнання.Ви справді маєте право не знати, де стоїть кава, як звати керівника відділу і яке ім'я по батькові у важливого клієнта. Вміння ставити запитання допоможе вам спокійно адаптуватися на новому місці.
 
Не читайте думок, уточнюйте. Не допускайте на свою адресу знецінення, на зразок «як можна цього не знати», і вимагайте конструктивних відповідей на питання. Наприклад: «Так, для новачка це нормально, тож як звати нашого керівника відділу продажів?».
 
4. Стежте за словами — що вам кажуть і які ви самі кажете. Пам'ятайте, що конструктивний зворотний зв'язок має включати не тільки критику, але й похвалу. Якщо хтось навішує вам ярлик чи ображає грубим словом, ви маєте повне право попросити використовувати на вашу адресу лише чемні слова.
 
5. Відрізняйте факти від фантазій. Факт — це те, що відповідає на питання так чи ні, те, що не можна оскаржити й те, що не має емоційного забарвлення. Все інше — інтерпретації.
 
6. Розставляйте пріоритети. Це правило допоможе вам не бігати від завдання до завдання та захистити свої часові, фізичні й емоційні кордони.                                                                               
 Розподіляйте справи за чотирма маркерами:
•важливі й термінові;
•важливі та нетермінові;
•неважливі й термінові;
•неважливі та нетермінові.