- Студентське життя»
- Відділ сприяння працевлаштуванню «Перспектива»»
- Можливості»
- Як реагувати на критику й отримувати від неї користь
Як реагувати на критику й отримувати від неї користь04 Червня 2020р.
Ніхто не любить критику на свою адресу, як би делікатно вона не звучала. Тому важливо навчитися давати критикам коректну відсіч. Це допоможе зберегти впевненість у собі й довести, що ви не ведетеся на провокацію, у змозі зробити правильні висновки й можете впевнено рухатися вперед. Ніякої образи, комплексів або розчарувань.
⏳????????♂️У перші п’ять хвилин
Правильна стратегія. Зробіть паузу і глибоко вдихніть, щоб розслабити голосові зв’язки. Попросіть більш детально розповісти, у чому керівник бачить недоліки. Не виправдовуйтеся, але якщо у вас є аргументи, що пояснюють ваші дії, висловіть їх: «Напевно, ви маєте рацію, але під час складання презентації я керувався/лася цим і цим, тому зробив/ла так і так». Покажіть, що зрозуміли суть зауважень: «Ви маєте рацію, цей пункт недопрацьований. Що ще ви радите виправити?»
⏳????♀️У перші п’ять годин
Щойно ви отримали зворотний зв’язок, одразу повертайтеся до роботи. Навіть якщо ви абсолютно вибиті з колії, не біжіть плакати в туалет. Цим ви продемонструєте свою нездатність справлятися зі стресом і надмірну емоційність, що в корпоративній культурі не прийнято, а також спровокуєте напади цікавості серед колег.
⏳????????♀️У перші п’ять днів
Наступний стратегічний крок — реабілітуватися в очах начальника і своїх власних. Запитайте себе: «Чи всі зауваження мені зрозумілі, чи знаю я, що мені робити далі?» Якщо ні, не панікуйте. Попросіть боса приділити вам кілька хвилин часу.
Найкраще зробити це не пізніше ніж наступного дня після критичних зауважень: це ви будете весь день пам’ятати про цей епізод, а керівник і думати забуде за пів години — куйте залізо, поки гаряче!
На зустрічі тримайтеся впевнено і спокійно, уявіть, що начальник — ваш наставник (адже так воно і є, ну або, принаймні, повинно бути). Ставте конкретні питання: уточніть, що саме його не влаштовує (може, йому просто не подобається шрифт у презентації або дизайн, черговість абзаців у тексті або ТЗ, формат звіту), попросіть навести приклади, викажіть бажання не просто виправити помилку, а розібратися в ситуації та працювати на результат — це оцінить будь-який роботодавець.