Паньковецький О.Ю. Особливості маркетингових комунікацій Інтернет-магазину в мережі ІнтернетПаньковецький Олександр, ФЕтаУ, 5 курс, ЕЕП-505 Pankovetskyy@gmail.com ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ ІНТЕРНЕТ-МАГАЗИНУ В МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ
Актуальність. Об’єм ринку електронної комерції в Україні зростає дуже високими темпами. За 2011 рік ринок електронної комерції виріс на 80 %. Багато українських традиційних магазинів уже перевили частину своєї діяльності в онлайн ринок так як існує тенденція до диверсифікації активів. Більш ніж половина користувачів мережі Інтернет здійснювали хоча б одну покупку в 2011 році в інтернет-магазині. Експерти оцінюють, що в 2015 році близько 10 % всіх покупок в секторі B2Cбуде робитися в мережі інтернет. За приблизними підрахунками, через 2 роки кожен стаціонарний магазин матиме своє представництво в мережі Інтернет.[4] Однією з причин появи великої кількості нових інтернет-магазинів є удавана легкість їх відкриття та роботи. Для відкриття бізнесу в сфері інтернет-торгівлі потрібні мінімальні вкладення. Підприємці вважають, що в цій ніші можна легко заробити, перевозячи товари зі складу до порога споживача. Але насправді це зовсім не так. За оцінками експертів близько 70-90 % інтернет-магазинів закриваються в перші пів року після відкриття. Однією із основних проблем інтернет-магазинів в Україні є неправильно побудована система маркетингових комунікацій. Інструменти маркетингових комунікацій, які є ефективними для традиційних магазинів часто є просто витрачання грошей на вітер, якщо справа йде про просування інтернет-магазину. В мережі Інтернет дуже важко добитися того, що магазин помітили, оскільки є сотні, а іноді й тисячі подібних пропозицій. Ситуацію ускладнює той факт, що для того, щоб вийти з магазина та перейти до конкурента потрібно потрапити всього кілька секунд. Постановка проблеми. Метою даної статті є аналіз різних каналів та інструментів маркетингових комунікацій та надання практичних рекомендацій по їх застосуванню. Результати дослідження. Існує дві основні особливості маркетингу в інтернет-магазині, які відрізняють його від маркетингу традиційних магазинів: - Цільова аудиторія інтернет-магазину знаходиться тільки в мережі Інтернет. Тільки в окремих випадках маркетингові комунікації поза межами Інтернет можуть бути ефективними. Виходячи з цього, потрібно відповідним чином формувати систему маркетингових комунікацій підприємства, щоб вона була орієнтована саме на інтернет-користувачів. - Абсолютно точна система аналітики, яка дозволяє відслідковувати практично всі дії відвідувачів на сайті. Це робить можливим точний аналіз ефективності кожного каналу маркетингових комунікацій. Зокрема, можна подивитися скільки клієнтів прийшло на сайт з певного рекламного оголошення, який відсоток із них купив продукцію та що було придбано. Виходячи з цього, першим кроком будь якого інтернет-магазину, який починає свою діяльність в мережі Інтернет має бути налаштування системи Web-аналітики відповідно до потреб та цілей маркетингової компанії. Основними каналами маркетингових комунікацій в мережі Інтернет є: - Банерна реклама. Найтиповішим видом медійної інтернет-реклами є - Контекстна реклама. Контекстна реклама - розміщення інтернет-реклами, засноване на відповідності змісту рекламного матеріалу контексту (утримання) інтернет-сторінки, на якій розміщується рекламний блок. Носієм реклами може бути тексто-графічне оголошення або рекламний банер. Контекстна реклама діє більш вибірково і відображається відвідувачам інтернет-сторінки, сфера інтересів яких потенційно збігається / перетинається з тематикою рекламованого товару або послуги, цільової аудиторії, що підвищує ймовірність їх відгуку на рекламу. Показник CTRв контекстній рекламі значно вищий ніж за умов використання банерної реклами. Ще однією перевагою є швидкість віддачі – результати від її використання можна отримати уже через одну годину після запуску рекламної компанії. Недоліком даного виду маркетингових комунікацій є відносно висока ціна за кожного відвідувача. - пошуковий маркетинг в цілому і SEO зокрема. SEO (Search Engine Optimization) - це так звана «Пошукова оптимізація». Задача SEO - привернути цільових користувачів з пошукових серверів на сайт інтернет-магазину, просуваючи сайт вгору в природних результатах пошуку в пошукових системах. Основна робота по SEO це оптимізація під вибрані запити тексти на сайті і проставлення зовнішніх посилань на сайт із зовнішніх ресурсів. Якщо все зроблено правильно – можна отримати дуже дешевий та цільовий потік відвідувачів. Недоліком даного інструменту є висока залежність від програмних алгоритмів пошукових систем, які часто змінюються. - Просування в соціальних мережах: SMO і SMM. При правильному застосування – це один із самих ефективних каналів маркетингових комунікацій. Проблемою є складність залучення цільової аудиторії до шанувальників сторінки магазину в соціальній мережі та складність конвертування шанувальників бренду в покупців. - прямий маркетинг з використанням email, RSS і т. п. Email- маркетинг сьогодні – це один з найкращих каналів здійснення маркетингових комунікацій. Справжній Email- маркетинг – це зовсім не спам розсилка, крім того отримувачі листів можуть в будь який момент відписатися від розсилки. Email– маркетинг - це процес збору електронних адрес потенційно зацікавлених в пропозиції магазину осіб, їх сегментування та надсилання їм повідомлень із пропозицією цінності для цільового клієнта. Основною базою для збору інформації мають бути база даних клієнтів або підписчиків магазину. Висновки. Ринок електронної комерції в Україні зростає дуже високими темпами. В той же час в економічних дослідження мало уваги приділяється особливостям здійснення маркетингових комунікацій в мережі Інтернет. В даній статті було описано основні інструменти та канали маркетингових комунікацій в мережі Інтернет. Не можна точно стверджувати про ефективність кожного каналу маркетингових комунікацій без проведення аналізу за допомогою сервісів web-аналітики. Ефективність одних і тих же інструментів маркетингових комунікацій для різних інтернет-магазинів суттєво відрізняється. ЛІТЕРАТУРА 1. Успенский И. Энциклопедия интернет-бизнеса / И. Успенский. — СПб.: Питер. 2001. — 427 с. 2. Окландер М.А. Комплекс Інтернет-комунікацій в маркетингу / М.А. Окландер, І.Л. Литовченко // Маркетинг в Україні. — 2008. — № 10. — С. 29-35. 3. Єжова Л.Ф. Інформаційний маркетинг: Навчальний посібник. — К.: КНЕУ, 2002. — 560 с. 4. GEMIOUS, Исследование. Электронная коммерция в Украине 2009-2011 http://www.gemius.com.ua/ua/raporty/2011-05/03 5. Wikipedia Коментарі до матеріалу можна залишити тут: http://vk.com/topic-36835937_26240330 Остання редакція: 11.04.12 |