Німецька мова спеціальності (ІІІ-IV курси, для освітніх програм «Міжнародні економічні відносини» та «Міжнародні фінансові відносини» факультету міжнародної економіки і менеджменту)
АНОТАЦІЯ обов’язкової навчальної дисципліни
I. Мета опанування навчальної дисципліни.
Мета: формування німецькомовної професійно орієнтованої комунікативної компетенції студентів на рівні С1 і забезпечення таким чином конкурентних переваг на сучасному (глобальному) ринку праці. Опрацювання програмних тем здійснюється з опорою на знання та навички, які студенти отримують при вивченні інших дисциплін, це, зокрема, менеджмент, міжнародна економіка, міжнародні фінанси, міжнародний маркетинг, європейська інтеграція та ін.
II. Програмні результати навчання та компетентності, яких набуде здобувач вищої освіти
1. Знання: - читати, розуміти та аналізувати автентичні матеріали в галузі макро- та мікроекономіки; - розуміти на слух автентичні тексти з економічної тематики; - робити доповіді, здійснювати презентації, вести дискусії, брати участь у переговорах на економічну проблематику; - грамотно писати резюме та інші документи, необхідні для працевлаштування в міжнародних компаніях або продовження навчання в німецькомовних країнах; - здійснювати реферування та анотування публікацій та інших матеріалів на економічну тематику; - вести ділове листування з німецькомовними фірмами; - описувати та аналізувати діаграми, таблиці, графіки з актуальними даними щодо економічного розвитку країн світу. 2. Уміння: Розуміння особливостей /факторів/, зокрема, міжкультурної складової, комунікативної ситуації та відповідний підбір лексико-стилістичних та граматичних засобів. 3. Комунікація: Адекватна комунікативна поведінка засобами німецької мови у ситуаціях щодо повсякденної та економічної тематики. 4. Автономність та відповідальність: Усвідомлення власної комунікативної мети та відповідальності за висловлені думки і міркування, можливість самостійного поглиблення німецькомовних знань, вміння працювати в команді та генерувати нові ідеї, гнучкість, здатність до самокритики та оцінки якості роботи.
III. Сфера реалізації набутих компетентностей
Набуті знання та навички можуть бути використані: а) у приватному спілкуванні з громадянами німецькомовних країн; б) у професійній діяльності – робота в представництвах німецьких, австрійських, швейцарських фірм в Україні, на спільних підприємствах українських фірм з фірмами німецькомовних країн: приватно-ділове спілкування з співробітниками – носіями німецької мови; в) при продовженні навчання у ВНЗ німецькомовних країн.
IV. Зміст навчальної дисципліни за темами
Протягом вивчення дисципліни опрацьовуються такі головні теми: «Wirtschaft und ihre Elemente. Bedürfnisse, Bedarf, Nachfrage. Wirtschaftsgüter», «Die zentralen Aufgaben der Wirtschaftspolitik. Die Instrumente der Wirtschaftspolitik (Einnahmen- und Ausgabenpolitik, Sozial- und Umweltpolitik», «Zwei Wirtschaftssysteme: Planwirtschaft und Marktwirtschaft. Die soziale Marktwirtschaft in der BRD. Wirtschaftssystem der Ukraine», «Unternehmen: Ziele und Aufgaben, funktionelle Gliederung, rechtliche Organisationsformen», «Marketing als unternehmerische Aufgabe: Marketing-Philosophie. Marketingstrategien und -instrumente. Marktforschung», «Handel: Ziel und Aufgaben. Einzel- und Großhandel. Versand- und Internethandel», «Außenhandel. Internationale Organisationen und Verträge für den internationalen Handel (der GATT-Vertrag, die WTO). Außenwirtschaftliche Zusammenarbeit der Ukraine» таінші. З опорою на матеріали цієї тематики опрацьовуються такі мовні аспекти: сприйняття мови на слух, правильне читання, монологічне та діалогічне мовлення, написання ділових листів, опис графіків та діаграм.
V. Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни,
Канд. філол. наук, доц. О.О. Гавриш (lena.gawrisch@gmail.com), канд. філол. наук, доц. А.В. Капуш (alla.kapusch@gmail.com), канд. філол. наук, доц. Л.М. Курченко (lina.kurchenko@gmail.com), ст. викл. В.І. Андрійко (avi@email.su), ст. викл. В.С. Ковтун (kvs@inet.ua), ст. викл.Р.Д. Слободзян (rdslobodsjan@gmail.com).
VI. Рекомендовані інформаційні джерела (основна література)
1. М.М.Гавриш, А.В.Капуш. Ділова німецька мова на зразках сучасних ЗМІ: Навчальний посібник. – К.: КНЕУ, 2008. – 240 с. 2. М.М.Гавриш, О.О.Гавриш, А.В.Капуш та ін. Ділова німецька мова : практикум для студентів економічних спеціальностей. – К. : КНЕУ, 2014. – 214 с. 3. О.О.Гавриш. Ділова кореспонденція німецькою мовою : практикум. – К. : КНЕУ, 2014. – 262 с.
Остання редакція: 01.10.24 |