Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Міжкультурна комунікація (для освітніх програм факультету міжнародної економіки і менеджменту)

РОБОЧА ПРОГРАМА обов'язкової навчальної дисципліни «МІЖКУЛЬТУРНА КОМУНІКАЦІЯ» (V курс, для освітніьої програми "Міжнародна економіка")

 

РОБОЧА ПРОГРАМА обов'язкової навчальної дисципліни «МІЖКУЛЬТУРНА КОМУНІКАЦІЯ» (V курс, для освітніьої програми "Міжнародні фінанси")

 

МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ обов'язкової навчальної дисципліни «МІЖКУЛЬТУРНА КОМУНІКАЦІЯ» (V курс, для  освітніх програм  факультету МЕіМ)

 

 

АНОТАЦІЯ

обов’язкової навчальної дисципліни
«МІЖКУЛЬТУРНА КОМУНІКАЦІЯ»
(для
освітніх програм факультету міжнародної економіки і менеджменту)

Дисципліна викладається німецькою мовою.

 

I. Мета опанування навчальної дисципліни.
Її взаємозв’язок з іншими навчальними дисциплінами відповідних освітніх програм

 

Мета: поглиблення й розширення міжкультурної (професійно орієнтованої комунікативної) компетенції студентів, формування якої розпочалося на бакалаврському рівні при вивченні двох іноземних мов та інших дисциплін, і забезпечення таким чином конкурентних переваг на сучасному (глобальному) ринку праці.

Опрацювання програмних тем здійснюється з опорою на знання та навички, які студенти отримують при вивченні інших дисциплін, це, зокрема, «Міжнародний менеджмент», «Глобальна економіка», «Розвиток особистісних якостей менеджера», «Управління міжнародним маркетингом»  та ін.

 

II. Програмні результати навчання та компетентності, яких набуде здобувач вищої освіти
після опанування навчальної дисципліни

 

1. Знання: Володіння діловим етикетом у сфері міжнародних економічних контактів, усвідомлення культурно обумовлених особливостей носіїв української, німецької та інших мов та врахування їх у міжкультурному діалозі на професійному та соціальному рівнях. 

2. Уміння: Поважне ставлення до різноманітності та мультикультурності, розуміння широкого спектру достатньо складних та об’ємних текстів і розпізнавання їх імпліцитного значення; здатність висловлюватись спонтанно, чітко і логічно, демонструючи свідоме володіння граматичними структурами, на теми суспільного життя, навчання, роботи тощо

3. Комунікація: Адекватна комунікативна поведінка засобами німецької мови у ситуаціях щодо повсякденної та ділової тематики.

4. Автономність та відповідальність: Усвідомлення власної комунікативної мети та відповідальності за висловлені думки і міркування, здійснення аналізу і синтезу, представлення й інтерпретація знайденої в різних джерелах інформації; узагальнення та зіставлення результати різних досліджень, обґрунтовування висновків власного дослідження.

 

III. Сфера реалізації набутих компетентностей

 

Набуті знання та навички можуть бути використані: а) у професійній діяльності – робота в представництвах німецьких, австрійських, швейцарських фірм в Україні, на спільних підприємствах українських фірм з фірмами німецькомовних країн: приватно-ділове спілкування з співробітниками – носіями німецької мови; б) у приватному спілкуванні з громадянами німецькомовних країн; в) при продовженні навчання у ВНЗ німецькомовних країн.

 

IV. Зміст навчальної дисципліни за темами

 

Протягом вивчення дисципліни опрацьовуються такі головні теми: «Комунікативні моделі. Принципи людської комунікації», «Культура та національні культурні стандарти», «Міжкультурна компетенція та її складові», «Проблеми міжкультурної комунікації на різних рівнях: мовному, змісту інформації, невербальної комунікації», «Стратегії подолання проблем міжкультурної комунікації», «Культурні стандарти українського етносу», «Культурні стандарти німецькомовної спільноти» та інші.

З опорою на матеріали цієї тематики опрацьовуються такі мовні аспекти: сприйняття мови на слух, монологічне та діалогічне мовлення (насамперед участь у дискусіях), підготовка презентацій.

 

V. Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни,
та адреси їх електронної пошти

 

            Канд. філол. наук, доц. М.М. Гавриш (michael.gawrisch@gmail.com).

 

VI. Рекомендовані інформаційні джерела (основна література)

 

  1. Fink L., Gruttauer S., Thomas A. Beruflich in der Ukraine : Trainingsprogramm für Manager, Fach- und Führungskräfte / Luzia Fink, Stefanie Gruttauer, Alexander Thomas. – Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht GmbH & Co. KG, 2009. – 178 S.
  2. Schroll-Machl S. Die Deutschen – Wir Deutsche : Fremdwahrnehmung und Selbstsicht im Berufsleben / Sylvia Schroll-Machl. – Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht GmbH & Co. KG, 2007. – 227 S.
  3. Erll A., Gymnich M. Interkulturelle Kompetenzen – Erfolgreich kommunizieren zwischen den Kulturen / Astrid Erll, Marion Gymnich. – Stuttgart : Klett Lerntraining, 2013. – 180 S.
Остання редакція: 25.09.23