25 квітня 2013 року в КНЕУ відбулась відкрита лекція Президента Київської школи економіки (KSE) — Павла Шеремети на тему: «Конкурентоздатність в глобальній економіці: у пошуку блакитних океанів», організована Науковим студентським товариством.
Павло Шеремета являється заступником Голови Глобальної ради з питань України на Всесвітньому Економічному Форумі. Він викладає стратегію і лідерство у провідних бізнес-школах багатьох країн Східної Європи та Азії. Пан Шеремета обіймав посаду Президента Інституту Стратегії Блакитного Океану Малайзії з 2008 по 2011 рр., був першим деканом Києво-Могилянської бізнес-школи (KMBS), отримав диплом MBA в університеті Еморі (Атланта, США) та закінчив програми управлінського розвитку в Гарвардській школі бізнесу. Павло Шеремета визнаний найвідомішим українським спеціалістом у сфері стратегічного менеджменту, за версією Forbes.
Надихаюча лекція відомого фахівця зібрала багато учасників, серед яких були не лише студенти і викладачі КНЕУ, але й представники інших провідних вузів Києва та бізнесу. Впродовж виступу лектор ділився своїм азійським досвідом втілення інновацій та розмірковував над конкурентоздатністю на українському та світовому ринках.
Павло Шеремета зауважив, що інновації є одним з ключових елементів сучасного розвитку, процитувавши П.Друкера: «Маркетинг та інновації дають результат, все решта затрати», лектор наголосив на тому, що «інновації повинні бути присутні у всьому. Компанії мають прагнути до постійного покращення. Саме такі підприємства стають лідерами на ринку». На його думку, успішні компанії «виявляють точки болю споживачів і якомога швидше їх усувають». Не потрібно постійно жити старими ідеями, варто «відійти від консервативності, та створити нові правила». Таким чином, можна здійснити революцію в розвитку. Лектор, як приклад, наводив відому співачку Lady Gaga, що перша здійснила революцію в поп-музиці після Мадонни. Адже остання робилась лише 25 років тому.
Президент KSE чимало уваги приділив своєму досвіду роботи в Малайзії й показав наскільки маленька країна змогла втілити інновації в реальне життя. «Якщо ти найменший в класі, знайди ящик і стань на нього, щоб тебе всі побачили» - цитат прем’єр-міністра Малайзії, яка характеризує економічну стратегію цієї країни.
Павло Шеремета прихильник того, що в сучасному світі оновлення потребує кожен. Й з кожним роком потреба в цьому виникає все частіше. Компанія повинна оновлювати свої стратегічні плани кожні 3-6 місяців, лише таким чином вона зможе конкурувати на ринку. Це стосується й країни. На думку, Президента KSE, Україна може розвиватись традиційним еволюційним шляхом й досягнути свого благополуччя. Втім на це пройде років 50 мінімум. А шляхом інноваційного розвитку, способом революційних ідей даний період можна значно пришвидшити. Головне правильно виявити «точки болю» економіки й усунути їх якнайшвидше. Перше, що може зробити кожен українець й що дає миттєвий ефект для всієї країни – це просто почати усміхатись :)
Лекція була насиченою багатьма фактами та цікавими відео-вставками. Всі учасники події збагатились новими думками та ідеями, а Наукове студентське товариство успішною подією. То ж запрошуємо всіх на нові заходи НСТ КНЕУ, адже одним з головних принципів діяльності сучасного Університету є успішний розвиток його студентів.
Володимир Фридель – голова Наукового
студентського товариства КНЕУ
Фото – Ганна Сич