Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Відповіді на питання «Студвей»03 Червня 2016р.

Адміністрація КНЕУ ознайомилась з матеріалами он-лайн видання про студентство «Студвей» за посиланням studway.com.ua та надає офіційні відповіді на поставлені питання.

1. Чому виш не оприлюднив інформацію про витрати після публікації даного дослідження і чи планує він це зробити, адже на кону довіра до керівництва університету, а також репутація та фінансова прозорість КНЕУ?

Відповідь: ДВНЗ «КНЕУ ім. В. Гетьмана» (далі – КНЕУ) на виконання норм Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 № 2939-VI, як розпорядник інформації, оприлюднює у формі відкритих даних на офіційному веб-сайті КНЕУ інформацію, перелік та склад якої визначено законодавчо. Так, враховуючи вимоги п. 3 та п. 4 Постанови КМУ від 21.10.2015 р. №835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних», та на виконання Наказу МОН України від 19.02.2015р. №166 КНЕУ оприлюднює на сайті університету набори даних у формі відкритих даних, а саме: 

  • фінансову звітність;
  • звіт про використання бюджетних коштів, зокрема за окремими бюджетними програмами;
  • розмір плати за навчання та за надання додаткових освітніх послуг;
  • іншу інформацію, яка підлягає оприлюдненню.

Крім того, відповідно до Закону України «Про відкритість використання публічних коштів» від 11.02.2015 № 183-VIII КНЕУ готує та подає для оприлюднення інформацію на єдиний веб-портал використання публічних коштів e-data.gov.ua. 

На виконання вимог статті 3 Закону України «Про відкритість використання публічних коштів» КНЕУ оприлюднює наступну інформацію про використання публічних коштів:

  • обсяги бюджетних призначень та/або бюджетних асигнувань на відповідний бюджетний період – всього та в розрізі бюджетних програм;
  • обсяги проведених видатків бюджету за звітний період - всього та в розрізі бюджетних програм (при цьому зазначаються також види та обсяги відповідних надходжень щодо коштів спеціального фонду бюджету);
  • інформацію про укладені за звітний період договори (предмет договору, виконавець (найменування, ідентифікаційний код юридичної особи, місцезнаходження), вартість договору, ціна за одиницю (за наявності), кількість закупленого товару, робіт та/або послуг, проведена процедура закупівлі або обґрунтування її відсутності з посиланням на закон, обсяг платежів за договором у звітному періоді, строк дії договору);
  • інформацію про стан виконання договорів, укладених у попередні звітні періоди, з усіма додатками, які є їх невід’ємною частиною (предмет договору, виконавець (найменування, ідентифікаційний код юридичної особи, місцезнаходження, прізвище, ім’я та по батькові керівника), вартість договору, ціна за одиницю (за наявності), процедура закупівлі або обґрунтування її відсутності з посиланням на закон, обсяг платежів за договором у звітному періоді, наявність або відсутність претензій і штрафних санкцій, що виникли в результаті виконання договору, акти виконання договору (акти наданих послуг, приймання-передачі, виконаних робіт) за наявності);
  • кількість службових відряджень, загальний обсяг витрат на службові відрядження.

З огляду на зазначене, з метою забезпечення прозорості та відкритості і створення механізмів реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, КНЕУ систематично та своєчасно оприлюднює, оновлює та підтримує в актуальному стані набори даних у формі відкритих даних, що підлягають оприлюдненню відповідно до законодавчих та нормативно-правових актів, що надає можливість задоволення публічного інтересу щодо процесів контролю, утворення, розподілу та використання коштів КНЕУ. 

Не оприлюднення інформації, яка згідно законодавчих та нормативно-правових актів не визначена як така, що підлягає оприлюдненню (у т.ч. розподіл заробітної плати), не може впливати на показник прозорості суб’єкта державного сектору економіки.

2. Чому керівництво КНЕУ заплющило очі на очевидні корупційні факти і відповідні матеріали не передали до правоохоронних органів вчасно?

Відповідь: Відповідно до ч. 3 ст. 51 Закону України «Про запобігання корупції» посадові та службові особи юридичних осіб, інші особи, які виконують роботу та перебувають з юридичними особами у трудових відносинах, зобов’язані невідкладно інформувати посадову особу, відповідальну за запобігання корупції у діяльності юридичної особи, керівника юридичної особи або засновників (учасників) юридичної особи про випадки підбурення до вчинення корупційного правопорушення, пов’язаного з діяльністю юридичної особи.

Наведені у статті твердження нічим не доведені, а є лише чутками. До Університету не надходило жодних офіційних звернень щодо корупційних фактів.

3. Яка офіційна позиція керівництва КНЕУ щодо судового позову Віталія Опришка? І чи не суперечать дії адміністрації рішенням Шевченківського районного суду Києва?

Відповідь: Ухвалою Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ рішення Шевченківського суду та ухвалу Апеляційного суду м. Києва у справі, пов’язаній з В. Ф. Опришком, СКАСОВАНО.

У ній зазначено, що вирішуючи спір з п. Опришком, суди взяли на себе функції Вченої ради Університету, що однозначно свідчить про несуперечність дій адміністрації Університету рішенням Шевченківського районного суду Києва.

4. Чи пов’язане вороже ставлення адміністрації КНЕУ до волонтерської студентської ініціативи KNEU Мedia з висвітленням тем, «небезпечних» для репутації вишу?

Відповідь: У адміністрації КНЕУ не має ворожого ставлення до волонтерської студентської ініціативи KNEU Мedia, а є лише одна вимога – не використовувати ім’я КНЕУ (товарний знак КНЕУ) в особистих комерційних цілях (не розміщувати приховану рекламу різних компаній, пропонуючи студентам квитки або запрошуючи їх подорожувати).

Щодо відсутності належного медичного забезпечення, то в університеті діє медичний пункт, який знаходиться у І гуртожитку, тобто першу медичну допомогу може надавати медичний працівник медпункту. Взяти на роботу у штатний розпис лікаря не можливо, оскільки не передбачено фінансування цієї посади.

Також  в усіх навчальних корпусах на охороні знаходиться укомплектована аптечка, тобто при необхідності можна надавати першу медичну допомогу.

5. Коли планується проведення капітальних ремонтів у гуртожитках? Студенти зазначили, що особливо критична ситуація наразі в гуртожитку № 3, де протікає дах і ледь функціонує чоловічий душ.

Відповідь: В 2014/2015 н.р. дах будівлі Гурт. № 3 був частково/поточно відремонтований, а саме: здійснена заміна проржавілих листів металопрофілю. Внутрішні роботи були проведені як допоміжні: під дахом закріплено водозахисне покриття та використано монтажну пінку для «знищення» щілин в даху. 

За планом проведення ремонтних робіт в студмістечку було капітально відремонтовано та відкрито 2 (дві) загальні жіночі душові в гурт. №№ 2 і 3. До початку нового 2016/2017 н.р. на 25 серпня поточного року буде відкрито чоловічий душ в гуртожитку №3.

Наразі в ньому проходить монтаж системи холодного та гарячого водопостачання, виконується покриття стін кахельною плиткою. Проведена закупівля обладнання під душові системи.

Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 2014р. №65 Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету проведення капітальних ремонтів у гуртожитках, адміністративних будівлях заборонено.

Крім того, відповідно до п.5 ст. 51 Бюджетного кодексу України, розпорядники бюджетних коштів, в т.ч. КНЕУ, беруть бюджетні зобов’язання та проводять видатки тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами.

Протягом 2014-2016 років МОН не доводить кошторисних призначень Університету на здійснення капітальних видатків, виходячи з цього не існує можливості проводити капітальні ремонти об’єктів житлового фонду.

 

6. Чому практика в університеті перетворилася на чисту формальність із оформлення звіту й щоденника (на прикладі факультету економіки аграрно-промислового комплексу)? Які можливі виходи з цієї ситуації?

Відповідь: Організація практики студентів бакалаврського і магістерського ступеня вищої освіти здійснюється у повній відповідності з діючими нормативно-правовими актами щодо проходження практики та набуття фахових компетентностей.

На прикладі факультету економіки аграрно-промислового комплексу проходження практики здійснюється у такому порядку та з дотриманням таких вимог.

Відповідно до навчальних планів підготовки фахівців студенти освітнього ступеня магістр спеціальності 8504 «Економіка підприємств АПК» і 8509 «Облік і аудит в АПК» проходять переддипломну практику, а студенти освітнього ступеня бакалавр вказаних спеціальностей – виробничу практику. Студенти 3-го курсу спеціальності 6504 «Економіка підприємств АПК» проходять ще й технологічну практику.

Випускові кафедри економіки агропромислових формувань та обліку, аналізу та аудиту в АПК розробили і у встановленому порядку затвердили програми вказаних вище практик та видали їх окремими брошурами. На випускових кафедрах є викладачі, які відповідають за організацію і проведення практики студентами.

Випускові кафедри факультету уклали довгострокові договори на проходження практик з 28 дослідними господарствами Національної академії аграрних наук, державним підприємством «Чайка», київським комбінатом хлібопродуктів, ТДВ «Бровари-молоко», дослідним господарством Науково-дослідного інституту садівництва, дослідним господарством Науково-дослідного інституту рослинництва, дослідним господарством Науково-дослідного інституту рибництва, дослідним господарством Науково-дослідного інституту цукрових буряків.

Наказом ректора університету затверджуються бази проходження практики та керівники практики від випускових кафедр. Перед початком кожної практики проводиться нарада зі студентами, на якій висвітлюється мета, завдання і програма кожної практики, порядок проходження практики, порядок збирання інформації та оформлення звіту про проходження практики. Студенти магістерського рівня підготовки при проходженні переддипломної практики збирають також інформацію для написання магістерських дипломних робіт.

 Студенти захищають звіти про проходження практики перед комісіями, затвердженими завідувачами випускових кафедр. На кафедрах практикуються захисти звітів про проходження практики студентами на базових підприємствах. В таких випадках в комісіях беруть участь і спеціалісти цих підприємств.

Кафедри практикують укладення договорів з керівниками практики від підприємств з оплатою виконаної ними роботи.

6 червня цього року група студентів 3-го курсу спеціальності 6504 «Економіка підприємств АПК» відбуває до Закарпатської державної сільськогосподарської дослідної станції (місто Берегово Закарпатської області) під керівництвом доцента Старікова О. Ю. для проходження технологічної практики з 6 червня по 25 червня 2016 року.

7. Як виш планує покращити власну науково-видавничу діяльність? Відповідно до нещодавнього рейтингу Scopus, що досліджував кількість наукових публікацій університетів та цитувань, КНЕУ посів 89 місце.

Відповідь: Друк наукових статей у міжнародній наукометричній базі даних SCOPUS (орієнтованої на технічні ВНЗ) є доволі затратним, що за умов обмеженості фінансування суттєво звужує публікаційні можливості наших викладачів. На сьогодні КНЕУ проводить активну роботу з прискорення реєстрації своїх власних наукових фахових видань у провідних міжнародних наукометричних базах даних (включаючи SCOPUS) та виданнях з високим індексом цитування. Можливості для цього – широкі, оскільки університет є засновником 19 наукових періодичних фахових видань, 10 з яких вже зареєстровані у міжнародних наукометричних базах даних.

8. Як саме КНЕУ намагається узгодити навчальний процес із актуальними вимогами ринку праці? Наскільки виш здатен успішно конкурувати з міжнародними економічними університетами?

Відповідь: Основними принципами, якими керується ректорат і Вчена рада університету при формуванні робочих навчальних планів і освітніх програм, є студентоцентризм та відповідність програмного матеріалу вимогам ринку праці. Саме завдяки сповідуванню цих принципів робочі навчальні плани та освітні програми КНЕУ визнаються освітянською спільнотою, як одні з найкращих в Україні.

Свідченням цього є те, що усі останні роки навчальні плани КНЕУ слугували платформою для розробки трьох поколінь галузевих освітніх стандартів у галузі знань «Економіка та підприємництво».

Останнім підтвердженням високого рівня та визнання навчальних планів і програм КНЕУ стало проведення на базі КНЕУ 30 травня цього року Всеукраїнської наради з представниками вищих навчальних закладів під головуванням першого заступника Міністра освіти і науки України Совсун Інни Романівни.

На нараді розглянуто досвід трьох університетів, які мають найбільші досягнення у царині розробки індивідуальних навчальних планів та формування варіативної компоненти освітніх програм, і серед них досвід КНЕУ.

Саме досвід нашого університету у цій царині учасниками Всеукраїнської наради визнано найкращим.

Відповідність навчальних планів і програм вимогам ринку праці досягається за реалізації системних науково-педагогічних інновацій і серед них:

• впровадження компетентнісної парадигми освітньої діяльності;

• широка участь представників бізнес-організацій, інших структур та об’єднань роботодавців у визначенні перспектив розвитку освітньої діяльності, структури та змісту компетентностей, якими має володіти майбутній фахівець.

Для цього в КНЕУ створені необхідні інституційні передумови, в т.ч.:

створено Професійний дорадчий комітет, до складу якого входять представники сфери бізнесу, професійних галузевих асоціацій, самоврядних організацій, органів державного управління, провідних експертів із різних галузей економічної діяльності та представників інших зацікавлених сторін;

  • щорічно на плановій основі проводяться бізнес-форуми за широкої участі роботодавців усіх сфер економічної діяльності (найближчий такий захід, а саме IV Міжнародний бізнес-форум «Наука-бізнес-освіта: стратегічне партнерство» відбудеться 9 червня 2016 року);
  • усталеною практикою є проведення «Днів кар’єри», у яких беруть участь щоразу не менше як 30 найвідоміших в Україні та світі бізнес-організацій;
  • надання можливостей студентам опановувати сертифікаційні програми, які дозволяють сформувати незаперечні конкурентні переваги. Перелік сертифікаційних програм додається; 
  • переважна більшість наук (дисциплін), які викладаються в університеті, носять міждисциплінарний характер, особливо це стосується наук (дисциплін) вибіркової компоненти та дисциплін четвертого року навчання для бакалаврів і всіх дисциплін освітнього ступеня магістр. Всі без винятку науки (дисципліни) забезпечують формування у студентів сучасних компетенцій, яких вимагає ринок праці;
  • в освітній процес впроваджено сучасні методики активізації процесу навчання. Зокрема, основними формами проведення навчальних занять, що спрямовані на активізацію навчально-пізнавальної діяльності студентів при вивченні наук (дисциплін), є: проблемні лекції, міні-лекції, робота в малих групах, семінари-дискусії, мозкові атаки, кейс-метод, презентації, рольові ігри, дидактичні ігри, банки візуального супроводження тощо; 
  • ефективне виконання робочих навчальних програм з наук (дисциплін) та навчальних планів забезпечують вже понад 10-років окремі нормативні документи КНЕУ – паспорти з наук (дисциплін), які розробляються відповідно до системи застосування сучасних технологій та методів активізації освітнього процесу з кожної науки (дисципліни).