Рейтинг Webometrics-201503 Серпня 2015р.Webometrics Ranking of World's Universities оприлюднив рейтинг університетів світу за рівнем їх присутності у мережі станом на липень 2015 року. Як відомо, результати досліджень Webometrics публікуються двічі на рік та охоплюють дванадцять тисяч університетів з усього світу. В процесі складання Webometrics Ranking of World's Universities розробниками враховується кількість проіндексованих пошуковими системами сторінок сайту вищого навчального закладу, зовнішні посилання на нього, цитованість ресурсу, а також кількість завантажених на сайт файлів. Іншими словами, оцінюється змістовна та інформаційна складова web-сайту навчального закладу. Розробники зазначають, що при складанні рейтингу показники відвідуваності сайтів та їх дизайн до уваги не беруться. Новий web-рейтинг університетів світу Ranking Web of Universities- 2015, що опублікований 1 серпня, було складено з урахуванням систематизованих даних, які отримані розробниками у липні 2015 року. Слід зазначити, що методологія рейтингу постійно удосконалюється, тому при складанні даного рейтингу було враховано наступні зміни: з рейтингу було виключено заклади освіти, які не мають повний 24/7 WebServers та університети, що мають два та більше веб-доменів, які не є самостійними, а мають перенаправлення. Також було здійснено зміни у розрахунках показників, а саме: PRESENCE- у показнику «присутності», враховується загальна кількість веб-сторінок відповідно до Google, за виключенням PDF-файлів. Вагомість показника 10%. VISIBILITY - упоказнику«видимості», замість використання найбільшого значення з двох inlinks-постачальників (Аhrefs та Majestic), використовується середнє значення. Вагомість показника 50%. OPENNESS - у показнику «відкритості» більше не використовуєтьсяGoogle Scholar, його значення відноситься до загальної кількості PDF-файлів у відповідності з Google. Вагомість показника 10%. EXCELLENCE– у показнику «якості» використовуються данні Scimago (топ 10% робіт з найбільшим цитуванням) для 5-річного (нового) періоду 2009-2013. Вагомість показника 30%. У світовому рейтингу явними лідерами є університети США. У трійку найкращих традиційно увійшли Гарвард, Массачусетський технологічний інститут та Стенфорд (http://www.webometrics.info/en/world). У Національному рейтингу відбулися зміни у трійці лідерів. Так, Київський національний університет ім. Шевченка, який останні два роки поспіль утримував першу сходинку української частини рейтингу, перемістився на друге місце, поступившись НТУУ "Київський політехнічний інститут", який, відповідно, обіймає перше місце в липневому рейтингу, на третьому місці - Національний Авіаційний університет. КНЕУ також значно поліпшив свої позиції у Національному рейтингу й опинився на 22 місці. Аналіз позицій КНЕУ у Webometrics станом на липень 2015:
Порівняно із попереднім рейтингом, оприлюдненим у січні 2015 року, КНЕУ так само як й інші українські ВНЗ, дещо втратив свої позиції у Світовому рейтингу - за півроку перемістився з 4650 на 5329 місце, однак значно поліпшив своє позиціонування у Континентальному рейтингу, перемістившись з 2166 на 395 місце серед країн Центральної та Східної Європи; з 3449 на 1390 місце в Європі та з 8427 на 3418 місце в Євразійському регіоні, а також зміцнив свої позиції в Національному рейтингу, піднявшись з 37 на 22 місце. Присутність КНЕУ у Світовому рейтингу. Липень 2015
Січень 2015
Присутність КНЕУ у Континентальному рейтингу. Липень 2015
2. Europe
3. Eurasia
Січень 2015
2. Europe
3. Eurasia
Присутність КНЕУ у Національному рейтингу Липень 2015
Січень 2015
Порівняльний аналіз, здійснений у розрізі параметрів рейтингування дозволяє зробити висновки, що незважаючи на деякі втрати позицій на у Світовому рейтингу, в розрізі рейтингування на національному рівні рейтинг КНЕУ продовжує зростати завдяки поліпшенню трьох основних показників: Presence – 1448 (2086 - в січні 2015), та Excellence – 4568 (4808 - в січні 2015), Impact9475 (10133 – в січні 2015). Однак за показником Opennes - 2191 (1490 - в січні 2015) відбулися втрати, що може бути обумовлено змінами в методології розрахунку даного показника.
Webometrics Ranking of World's Universities станом на січень 2015 року. Світовий рейтинг охоплює 12 тисяч університетів і навчальних закладів з усього світу. Свої рейтингові web-місця отримали й 297 вищих навчальних закладів з України (у січні 2014 року було прорейтинговано 313 ВНЗ України). Порівняння рейтингових таблиць Webometrics-2014 (липень) з рейтингом, опублікованим у лютому 2015 року свідчить про те, що найбільш присутнім у мережі українським вищим навчальним закладом є Київський національний університет ім. Шевченка, який останні два роки утримує першу сходинку української частини рейтингу, посідаючи 937 місце у світі. Друге місце посідає НТУ "Харківський політехнічний інститут", який зміг випередити НТУУ "Київський політехнічний інститут" та Харківський національний університет ім. Каразіна. Більшість українських ВНЗ в рейтингу 2015 року значно поліпшили свої показники у глобальному рейтингу, однак поки ще не входять до ТОП- світових лідерів за показниками своєї присутності в інтернетіі. Аналіз позицій КНЕУ у Webometrics станом на січень 2015:
Кийвський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, відповідно до нового рейтингу Webometrics, займає 4650 місце у світовому рейтингу та 37 місце у національному рейтингу. Порівняно із попереднім рейтингом, оприлюдненим у липні 2014 року, КНЕУ за півроку знов поліпшив свої позиції, перемістився з 4764 на 4650 місце у світовому рейтингу, однак дещо втратив позиції у національному рейтингу, перемістившись з 35 на 37 місце. Порівняльний аналіз, здійснений у розрізі параметрів рейтингування дозволяє зробити висновки, що незважаючи на деякі втрати позицій на національному рівні, в розрізі рейтингування університетів світу рейтинг КНЕУ продовжує зростати завдяки поліпшенню трьох основних показників: Presence - 2086 (2144 в липніі 2014), Opennes - 1490 (1496 - в липні 2014) та Excellence - 4808 (4831 - в липні 2014).
Central & Eastern Europe
Ukraine
Організатори Webometrics зазначають, що оскільки метою рейтингу є стимулювання веб-присутності навчальних закладів і студентів, відповідно, у разі якщо веб-діяльність закладу є нижчою, ніж академічні успіхи, університети мають переглянути власну політику та орієнтуватися на збільшення обсягу та якість електронних публікацій. Матеріал підготувала доц. Кулага І.В., наук. співробітник Інституту вищої освіти КНЕУ |