Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Мій власний досвід начання в університеті Cergy-Pontoise

НОВІ ПЕРСПЕКТИВИ НАВЧАННЯ У ФРАНЦІЇ

Ірина РЕШЕТНІКОВА

директор Французько-Українського інституту менеджменту

 

Наприкінці минулого року, згідно з угодою між КНЕУ та Університетом Cergy-Pontoise, укладання якої було ініційовано Французько-Українським інститутом менеджменту, вперше французький заклад відвідала студентка факультету МЕіМ , Ганна-Анастасія ПАВЛЯК.

Університет Cergy-Pontoiseрозтащований майже у серці Франції - в престижному передмісті Парижа.

Сержі-Понтуаз – один із найбільших державних університетів та провідних центрів навчання і наукових досліджень, який приймає близько 16 000 студентів, у тому числі 1800 іноземних, зацікавлених у навчанні за кордоном протягом семестру  або в отриманні ступеня.

  

  

Сучасний, розвинутий університет, створений 20 років тому, відноситься до розряду «нових університетів», що оцінюється як інноваційний, оскільки його модель створення і розвитку відповідає сучасним вимогам суспільства та розвитку науки. Інновації ви зустрінете тут як у формі і методиці навчання, так і в науковій роботі.

У Сержі-Понтуаз пропонується навчання англійською та французькою мовами. Зокрема, починаючи з третього (Лісанс 3) до четвертого року навчання (Магістер 1), заняття проводяться англійською та французькою мовами, а п’ятий рік (Магістер 2) – англійською мовою.

Окрім цього, університет пропонує диплом DUFLES (університетський диплом французької мови як іноземної) студентам усіх національностей за межами Європи, чий рівень володіння французькою еквівалентно рівням B1 або B2 згідно з CECRL(Загальноєвропейська компетенція володіння іноземною мовою при Раді Європи). Мета диплому – дозволити студентам досягти і підтвердити рівень володіння французькою мовою, необхідного для отримання ступеня Магістра в університеті Сержі-Понтуаз.

Наша студентка, Ганна-Анастасія ПАВЛЯК, приймала участь в програмі мобільності, яка передбачена Угодою між університетами. Пропонуємо дізнатися про навчання у Франції з перших вуст:

«Березень минулого року  мені відкрив вікно в Європу – у мене з’явилася можливість поїхати на навчання до Франції, про що мріяла, напевно, з дитинства, відколи тільки почала вивчати французьку мову. І ось вже у вересні мене досить тепло зустріли Париж, Університет Сержи-Понтуаз та неймовірно приязні співробітники відділу вхідної мобільності.
Мовна практика для мене була ціллю номер один, тому я, одна зі150 інтернаціональних студентів, обрала навчання виключно французькою мовою, а отже й ставлення викладачів до мене було як до звичайного французького студента – ніяких поблажок та справедливе й точне оцінювання усіх контрольних, проектів та іспитів.

Навчання тривало один семестр, що еквівалентно трьом місяцям лекцій та практичних занять, тижню жовтневих канікул та тижню передріздвяної сесії, протягом якого студенти мають скласти цілих ДЕСЯТЬ іспитів. Добре, що у мене було лиш п’ять предметів, які я обирала самостійно: маркетинг, теорія ігор, монетарна макроекономіка, міжнародна торгівля та англійська (куди ж без неї). Рівень предметів Лісанс 3 – це останній рік «бакалавріату», який приблизно дорівнює нашому 4 курсу. Чому приблизно? Томущо певнівідмінності існують:

1. Навчальна програма та дисципліни.Предмети факультету «Економіка та Менеджмент» в Університеті Сержи-Понтуаз відрізняються від тих, що ми вивчаємо у КНЕУ на факультеті «Міжнародна Економіка та Менеджмент». Так, там є та сама економетрія, той самий маркетинг, ті ж бухгалтерський облік та фінансовий аналіз (останній до речі є обов’язковим, а не вибірковим), проте ще й цілий ряд новітніх дисциплін, наприклад, теорія ігор та аналітичний облік для менеджерів (їх викладають таким чином, щоб майбутній спеціаліст міг рахувати та прогнозувати рентабельність виробництва, враховувати витрати на запуск товару та рекламу, аналізувати конкурентне середовище тощо).

2. Відсутність практичних занять.Я була вражена тим, що дві з п’яти дисциплін, які я обрала, проходили тільки у форматі лекцій. Практичних занять не було, що значно ускладнювало життя не тільки мені, а й навіть французьким студентам. А як же заробляти бали? Переходимо до наступногопункту.

 3. Система оцінювання.У Франції немає «допуску». Деякі дисципліни вимагають виконання практичних проектів, деякі – написання однієї контрольної, деякі – геть зовсім нічого, окрім іспиту – основного засобу оцінювання. Маркетинг, наприклад, запам’ятався мені практичною роботою, під час якої ми в міні-групах мали розробити інноваційний продукт – у моєму випадкуним стали кросівки – та презентувати його перед уявними інвесторами.

Презентувати означає проаналізувати ринок, визначити цільову аудиторію та опитати її, дослідити попит, пропозицію, місця збуту, засоби реклами, зробити усі необхідні розрахунки, створити ескіз та переконати «інвесторів» у тому, що цьому товару місце на ринку!

 Загалом, я з упевненістю можу сказати, що здобула не тільки знання, але й безцінний досвід, який варто було б мати кожному. Франція відкрилася мені інакше: це країна, яка є неймовірно гостинною для іноземців; країна, де зелений колір переважає навіть узимку; країна, де бажатиме навчатись кожен; країна, за якою я вже сумую, адже там надто багато смаколиків».

                 

Нині Французько-Український інститут в активному пошуку нових претендентів на навчання в Університеті Cergy-Pontoiseпротягом першого або другого семестру 2018 року.

 За детальною інформацією запрошуємо звертатися до Французько-Українського інституту менеджменту (ауд. 326 головного корпусу) або за електронною адресою ifum-kneu@ukr.net.

 

 

 

Остання редакція: 20.01.20