| - Освіта впродовж життя»
- Навчально-науковий інститут бізнес-освіти імені Анатолія ПОРУЧНИКА»
- Кафедра»
- Кафедра інноваційних бізнес-технологій»
- Викладачі»
- Гуменна Олександра Віталіївна
Гуменна Олександра Віталіївна | Кафедра: | Кафедра інноваційних бізнес-технологій |
|---|
| Посада: | професор кафедри інноваційних бізнес-технологій Інституту бізнес-освіти імені А.Поручника |
|---|
| Вчене звання: | доцент |
|---|
| Науковий ступінь: | доктор економічних наук |
|---|
| Науково-педагогічний стаж: | 22 роки |
|---|
У 1996 р. закінчила Національний аграрний університет (нині – Національний університет біоресурсів та природокористування) за спеціальністю «Економічна кібернетика» (диплом з відзнакою). У 2005 році захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук на тему «Виставкова діяльність в АПК» за спеціальністю 08.02.02 – економіка та управління науково-технічним прогресом. З 2003 р. (за сумісництвом), а з вересня 2004 р. (в основному складі) почала працювати в Академії муніципального управління на посаді старшого викладача, а після захисту дисертації – на посаді доцента кафедри статистики та економічного аналізу. У 2008 р. почала працювати на посаді доцента кафедри маркетингу та управління бізнесом Національного університету «Києво-Могилянська академія». За внутрішнім сумісництвом протягом 2010-2013 рр. працювала на посаді керівника відділу по роботі зі студентами. У 2013 р. була обрана за конкурсом на посаду декана Факультету економічних наук, на якій працювала до вересня 2021 року. З 6 квітня 2021 р. наказом МОН була призначена виконувачем обов’язків президента Національного університету «Києво-Могилянської академія» (працювала до січня 2022 року включно). З вересня 2022 року по серпень 2023 року працювала ректором Арт академії сучасного мистецтва імені Сальвадора Далі. З вересня 2023 року по березень 2025 року працювала на посаді наукового співробітника відділу наукового дослідження та впровадження засобів навчання в безпечний освітній простір Державної наукової установи “Інститут модернізації змісту освіти” МОН України. За сумісництвом викладаю на кафедрі менеджменту, маркетингу та підприємництва Національного університету «Києво-Могилянська академія» (дисципліни «Projectменеджмент», «Креативний менеджмент», «Культура ведення бізнесу»). У 2025 р. захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю «Економіка та управління національним господарством)», 08.00.03 (диплом ДД №013945 від 03.07.2025). Тема дисертації: «Формування креативно-інноваційної екосистеми сталого розвитку галузі будівництва: теорія, методологія, практика» З вересня 2024 року по теперішній час (з квітня 2025 року - на постійній основі) обіймаю посаду професора на кафедрі інноваційних бізнес-технологій Інститут бізнес-освіти імені Анатолія Поручника Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана. З жовтня 2023 – членкиня Асоціації експертів сталого розвитку (ASDE), а з вересня 2025 р. – міжнародна експертка Фундації з акредитації міжнародного ділового адміністрування (Foundation for International Business Administration Accreditation). Брала участь у наступних проєктах: - Проєкт «YouthEmpowermentforSustainableDevelopment» для студентівЗВО за підтримки відділу преси, освіти та культури Посольства США в Україні(розробник освітньої програми і тренер з напряму «Сталі комунікації»)
- Проєкт «Економічна освіта для представників ОМС і МСП Харківської області» програми PartnershipFundforaResilientUkraine(PFRU) (2024 р., тренер, експерт зі стратегічного планування в громадах, розробник стратегії розвитку громад)
- Проєкт «Посилення демократичних процесів у територіальних громадах», який реалізовується ГС “Центр розвитку інновацій” за підтримки проєкту USAID«Демократичне врядування у Східній Україні» (2024 р., експерт з питань стратегічного планування)
- Проєкт підготовки Національного добровільного звіту з досягнення Україною Цілей сталого розвитку (ЦСР), на замовлення секретаріату КМУ та за підтримки UNDP(2023р., експерт економічного сектору)
- Міжнародний проєкт SMART4FUTURE (SmartInnovationforSustainableFuture)партнерської мережі 7 країн (Ірландія, Італія, Польща, Хорватія, Сербія, Туреччина, Україна) з розвитку підприємництва та створення СМАРТ-інновацій (розробник матеріалів за освітніми модулями «Analysisofconstraints» та «Managementofvirtualteams»)
- Міжнародний проєкт «UniversityPartnershipforPre-ServiceTraininginGovernmentCommunications» (U.S. DepartmentofStateAward(No.SLMAQM18CA20453)) (2019-2021 рр., розробник і викладач курсу «Менеджмент комунікацій: управління проєктами і часом»)
- Проєкт Польської національної агенції академічних обмінів (NAWA) за напрямом KATAMARAN- створення спільної магістерської програми в НаУКМА спільно із Торунським університетом імені Миколи Коперника «Сучасні матеріали для хімії і медичного застосування» (2020-2021 рр., розробник та викладач курсу «Основи управління продуктами і проєктами»)
- Міжнародний проєкт Erasmus+ «MILETUS: Підвищення потенціалу мобільності студентів у вищій освіті в Україні та Сербії / Нарощування потенціалу університетів України та Сербії щодо розвитку мобільності студентів» (2016-2019 рр., співкоординатор та виконавець проекту)
- Міжнародний проєкт від BritishCouncil«Інтернаціоналізація вищої освіти. Академічне партнерство»/ Грант для мобільності, отриманий Університетом Шеффілда для співробітництва з Національним університетом «Києво-Могилянська академія» (2017 р., керівник проекту)
- Проєкт TEMPUS IV-5 «Інноваційні лабораторії: використання відкритих платформ та інноваційних освітніх досліджень в освіті для бізнесу для розширення участі та інноваційного потенціалу університетів у постсоціалістичних суспільствах» (INNOLAB) (2012-2015 рр., виконавець)
|
 | Кафедра: | Кафедра інноваційних бізнес-технологій |
|---|
| Посада: | професор кафедри інноваційних бізнес-технологій Інституту бізнес-освіти імені А.Поручника |
|---|
| Вчене звання: | доцент |
|---|
| Науковий ступінь: | доктор економічних наук |
|---|
| Науково-педагогічний стаж: | 22 роки |
|---|
| Біографія: | |
|---|
У 1996 р. закінчила Національний аграрний університет (нині – Національний університет біоресурсів та природокористування) за спеціальністю «Економічна кібернетика» (диплом з відзнакою). У 2005 році захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук на тему «Виставкова діяльність в АПК» за спеціальністю 08.02.02 – економіка та управління науково-технічним прогресом. З 2003 р. (за сумісництвом), а з вересня 2004 р. (в основному складі) почала працювати в Академії муніципального управління на посаді старшого викладача, а після захисту дисертації – на посаді доцента кафедри статистики та економічного аналізу. У 2008 р. почала працювати на посаді доцента кафедри маркетингу та управління бізнесом Національного університету «Києво-Могилянська академія». За внутрішнім сумісництвом протягом 2010-2013 рр. працювала на посаді керівника відділу по роботі зі студентами. У 2013 р. була обрана за конкурсом на посаду декана Факультету економічних наук, на якій працювала до вересня 2021 року. З 6 квітня 2021 р. наказом МОН була призначена виконувачем обов’язків президента Національного університету «Києво-Могилянської академія» (працювала до січня 2022 року включно). З вересня 2022 року по серпень 2023 року працювала ректором Арт академії сучасного мистецтва імені Сальвадора Далі. З вересня 2023 року по березень 2025 року працювала на посаді наукового співробітника відділу наукового дослідження та впровадження засобів навчання в безпечний освітній простір Державної наукової установи “Інститут модернізації змісту освіти” МОН України. За сумісництвом викладаю на кафедрі менеджменту, маркетингу та підприємництва Національного університету «Києво-Могилянська академія» (дисципліни «Projectменеджмент», «Креативний менеджмент», «Культура ведення бізнесу»). У 2025 р. захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю «Економіка та управління національним господарством)», 08.00.03 (диплом ДД №013945 від 03.07.2025). Тема дисертації: «Формування креативно-інноваційної екосистеми сталого розвитку галузі будівництва: теорія, методологія, практика» З вересня 2024 року по теперішній час (з квітня 2025 року - на постійній основі) обіймаю посаду професора на кафедрі інноваційних бізнес-технологій Інститут бізнес-освіти імені Анатолія Поручника Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана. З жовтня 2023 – членкиня Асоціації експертів сталого розвитку (ASDE), а з вересня 2025 р. – міжнародна експертка Фундації з акредитації міжнародного ділового адміністрування (Foundation for International Business Administration Accreditation). Брала участь у наступних проєктах: - Проєкт «YouthEmpowermentforSustainableDevelopment» для студентівЗВО за підтримки відділу преси, освіти та культури Посольства США в Україні(розробник освітньої програми і тренер з напряму «Сталі комунікації»)
- Проєкт «Економічна освіта для представників ОМС і МСП Харківської області» програми PartnershipFundforaResilientUkraine(PFRU) (2024 р., тренер, експерт зі стратегічного планування в громадах, розробник стратегії розвитку громад)
- Проєкт «Посилення демократичних процесів у територіальних громадах», який реалізовується ГС “Центр розвитку інновацій” за підтримки проєкту USAID«Демократичне врядування у Східній Україні» (2024 р., експерт з питань стратегічного планування)
- Проєкт підготовки Національного добровільного звіту з досягнення Україною Цілей сталого розвитку (ЦСР), на замовлення секретаріату КМУ та за підтримки UNDP(2023р., експерт економічного сектору)
- Міжнародний проєкт SMART4FUTURE (SmartInnovationforSustainableFuture)партнерської мережі 7 країн (Ірландія, Італія, Польща, Хорватія, Сербія, Туреччина, Україна) з розвитку підприємництва та створення СМАРТ-інновацій (розробник матеріалів за освітніми модулями «Analysisofconstraints» та «Managementofvirtualteams»)
- Міжнародний проєкт «UniversityPartnershipforPre-ServiceTraininginGovernmentCommunications» (U.S. DepartmentofStateAward(No.SLMAQM18CA20453)) (2019-2021 рр., розробник і викладач курсу «Менеджмент комунікацій: управління проєктами і часом»)
- Проєкт Польської національної агенції академічних обмінів (NAWA) за напрямом KATAMARAN- створення спільної магістерської програми в НаУКМА спільно із Торунським університетом імені Миколи Коперника «Сучасні матеріали для хімії і медичного застосування» (2020-2021 рр., розробник та викладач курсу «Основи управління продуктами і проєктами»)
- Міжнародний проєкт Erasmus+ «MILETUS: Підвищення потенціалу мобільності студентів у вищій освіті в Україні та Сербії / Нарощування потенціалу університетів України та Сербії щодо розвитку мобільності студентів» (2016-2019 рр., співкоординатор та виконавець проекту)
- Міжнародний проєкт від BritishCouncil«Інтернаціоналізація вищої освіти. Академічне партнерство»/ Грант для мобільності, отриманий Університетом Шеффілда для співробітництва з Національним університетом «Києво-Могилянська академія» (2017 р., керівник проекту)
- Проєкт TEMPUS IV-5 «Інноваційні лабораторії: використання відкритих платформ та інноваційних освітніх досліджень в освіті для бізнесу для розширення участі та інноваційного потенціалу університетів у постсоціалістичних суспільствах» (INNOLAB) (2012-2015 рр., виконавець)
|
| Кафедра: | Кафедра інноваційних бізнес-технологій |
|---|
| Напрямки наукових досліджень: | Сталий розвиток, сталий маркетинг, сталі комунікації; креативна економіка та креативний менеджмент, культурні та креативні індустрії в досягненні ЦСР; менеджмент проєктів; маркетинг інновацій та інноваційний маркетинг. |
|---|
| Завантажено файлів: | 0 |
|---|
| Публікації: | Авторка понад 130 наукових праць у вітчизняних та іноземних виданнях, основні з яких: - Humenna, O., Safonov, Y., Kharlamova, G. (2025). Strategic Management of Sustainable Community Development in Conditions of Turbulence and Uncertainty. In: Panait, M., Gigauri, I., Raimi, L. (eds) Sustainable Economic Development. Palgrave Macmillan, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-96224-0_1
- Kharlamova, G., Shchur, D., & Humenna, O. (2025). S+ ESG as a New Dimension of Resilience: Security at the Core of Sustainable Business Development. Sustainability (2071-1050), 17(18).DOI10.3390/su17188425. Виданняіндексується і реферується у науково-метричній базі Scopus(Q1).
- Dyachenko Y, Humenna O, Soloviov O, Skarga-Bandurova I and Nenkov N. (2025). LLM services in the management of social communications. Frontiers in Artificial Intelligence. doi: 10.3389/frai.2025.1474017. Видання індексується і реферується у наукометричній базі Scopus (Q2)і Web of Science.
- Гуменна, О. В., & Адамчук, Р. І. (2025). Оцінювання ефективності Lean-підходу через призму рентабельності інвестицій. Наукові записки НаУКМА. Економічні науки, 10(1), 76–83. https://doi.org/10.18523/2519-4739.2025.10.1.76-83.
- Гуменна, О. В., & Роєнко, А. В. (2025). Сучасні тенденції цифрових комунікацій у структурі управління маркетинговою стратегією компанії. Empirio, 2(2), 68–77. https://doi.org/10.18523/3041-1718.2025.2.2.68-77.
- Гуменна, О.В. (2025). Людиноцентрична модель креативно-інноваційної екосистеми будівельної галузі: концепція, принципи та перспективи розвитку.Просторовий розвиток: Науковий збірник/ Головн. ред. О. Шкуратов. Київ.КНУБА.2025. Вип. 12.405 с. С. 101-114. DOI: 10.32347/2786-7269.2025.12.101-114/
- Humenna O., Dyachenko Yu., Vasylets M. (2024). Formation of Competencies for Managers of Sustainable Developmentin Ukraine.Chapterin the book “Ukraine's Journey to Recovery, Reform and Post-War Reconstruction”. Ed. Silviu Nate. Springer, Cham. https://link.springer.com/book/9783031664335. Р. 287-303. Виданняіндексується і реферується у науково-метричній базі Scopus.
- Гуменна, О.В. (2024). Інноваційні підходи в будівництві в контексті відновлення України на засадах сталого розвитку. Шляхи підвищення ефективності будівництва в умовах формування ринкових відносин. № 53(2). С. 289-302.
- Гончар В.В., Гуменна О.В. (2024). Управління ризиками будівельного девелопера в контексті сталого розвитку. Формування ринкових відносин в Україні. №12(283). С.183-191.DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.15039433.
- Гуменна О.В. (2024). Формування креативно-інноваційної екосистеми сталого розвитку будівельної галузі в умовах турбулентості та невизначеності. Будівельне виробництво. №78. С. 57-62. DOI: https://doi.org/10.36750/2524-2555.78.57-62
- Гуменна, О., Адамчук, Р. (2024). Операційні інновації як ключ до конкурентоспроможності компанії. Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління. Том 23, вип. 2(57). DOI: 10.18524/2413-9998.2024.2(57).313897/
- Гуменна, О., Бедій, Н. (2024). Імпакт-підприємництво та ESG-стратегія як ефективна альтернатива КСВ для створення компаніями позитивного впливу. Наукові записки НаУКМА. Серія «Економічні науки». Т.9. №1. С.32-39. DOI: 10.18523/2519-4739.2024.9.1.32-39.
- Humenna O., Safonov Yu. (2023) Modern Economic Models in Achieving Sustainable Development. GLOBAL ACADEMICS. International Journal of Advance Researches. 4 (22) December. P.4-14.https://www.i-journal.org/upload/22.pdf
- Гуменна, О. В. (2023). Управління клієнтським досвідом: ключ до сталого розвитку організації. Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління. 22(2(54). С.55-67. https://doi.org/10.18524/2413-9998.2023.2(54).29855.
- Humenna O., Synytsya М. (2023). Management of virtual teams: behavioral aspects. Наукові записки НаУКМА. Економічні науки. 2023. Т.8, вип.1. C.40-46. https://doi.org/10.18523/2519-4739.2023.8.1.40-46.
- Гуменна О., Бедій Н. (2022). Корпоративна культурна відповідальність як складова брендингу компанії в Україні. Наукові записки НаУКМА. Економічні науки. 7(1). 41–47. https://doi.org/10.18523/2519-4739.2022.7.1.41-47.
- Dyachenko Y., Humenna О., Zelenko О., Ngabonziza В. (2021). Role of creativity, innovations, digital and cognitive technologies for marketing of family, small and medium tourism businesses in regional economic development during and after Coronavirus pandemic. Almatourism: journal of tourism, culture, and territorial development. Vol. 12, Issue 23. С.199-219. URL: https://almatourism.unibo.it/article/view/12330/12916. Видання індексується і реферується у науково-метричній базі Web of Science.
- Гуменна, O., Гуменна, A., & Воропай, O. (2020). Баланс кар’єри та особистого життя (на прикладі працівників закладів вищої освіти). Наукові записки НаУКМА. Економічні науки, 5(1), 41–47. https://doi.org/10.18523/2519-4739.20205.1.41-47.
- Пічик К.В., Гуменна О. В., Човнюк Л. Ю. Віртуальна мобільність як інноваційний підхід у навчанні. Економічний журнал Одеського політехнічного університету. 2020. 4 (14). С. 42–52. DOI: 10.15276/EJ.04.2020.6
- Коверга С., Вольська О., Гуменна О., Храпкін О. Управління розвитком національної інноваційної екосистеми як інструмент розвитку територій в умовах посткризового відновлення. Стратегії сталого розвитку територій в умовах посткризового відновлення: монографія. Під ред.Храпкіної В.В., Устименка В.А. Інтерсервіс. 2021. С.102-115.
- Гуменна О., Чала Н. (2019). Створення креативних хабів при університетах: світовий досвід та чинники успіху. Наукові записки НаУКМА. Економічні науки. 4(1). С.27–33. https://doi.org/10.18523/2519-4739.20194.1.27-33.
- Біла книга економічної політики України до 2030 року: національний та регіональний виміри. Антонюк Л., Гуменна О., Поручник А., Тарута С., Харламова Г., Чала Н. Київ. СПД Павленко. 2018. 152 с.
- Гуменна О.В. Формування інноваційної культури та споживчої привабливості інновацій. Україна 2030: Консолідація мислення - консолідація дій. Упорядники: Гуменна О., Мельничук О., Тарута С., Харламова Г., Чала Н. Київ. СПД Павленко. 2018. 160 с.
- Kharlamova G., Humenna О. (2018). Creative Economy and Competitiveness: Case of Ukraine. In: Mărginean, S., Ogrean, C., Orăștean, R. (eds). Emerging Issues in the Global Economy. Springer Proceedings in Business and Economics. Springer, Cham. 2018. 417 р. РР.199-210. URL: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-71876-7_18. Виданняіндексується і реферується у наукометричній базі Scopus.
- Гуменна О., Харламова Г. (2018). Креативність врятує: уроки для України. Вісник Киiвського нацiонального унiверситету iм. Тараса Шевченка. Серiя: Економiка. Випуск 1 (196). 2018. С.76-84. DOI: https://doi.org/10.17721/1728-2667.2018/196-1/11.
- Гуменна О., Гончарова К. (2018). Нейромаркетинг як інноваційний інструмент у маркетингу. Наукові записки НаУКМА. Економічні науки. 3(1).С. 38–44. https://doi.org/10.18523/2519-4739312018149798.
- Жилінська О., Мельничук О., Антонюк Л., Гуменна О., Столярчук Я., Тарута С., Харламова Г., Чала Н., Шнирков О. (2017). Україна 2030: Доктрина збалансованого розвитку.Львів. Кальварія. 168 с.
- Гуменна О., Пан Л. (2017). Методологія визначення ставлення споживачів до фірм-продавців на ринку. Наукові записки НаУКМА. Економічні науки. 2(1).С.28–33. https://doi.org/10.18523/2519-4739212017119786.
- Гуменна O. (2016). Сучасні інструменти цифрового маркетингу в системі інтегрованих маркетингових комунікацій. Наукові записки НаУКМА. Економічні науки. 1(1). С.48–53. https://doi.org/10.18523/2519-4739112016124787.
- Kalantaridis С.; Slava S.; Savchenko O., Gumenna O. (2016). Innovation Processes in Adverse Institutional Settings: Connectedness and Disconnectedness in three Regions of Ukraine. Entrepreneurship, Innovation and Regional Development(Edited by David Smallbone, Markku Virtanen, Arnis Sauka). Edward Elgar Publishing. USA. 224 р. РР.11-30. URL: https://books.google.com.ua/books?hl=ru&lr=&id=zaioDAAAQBAJ&oi= fnd&pg=PA11&ots=2R3gh5K4cO&sig=MR0FZ0VDXcp8HqA6ovZIYbrwlwk&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false.Видання індексується і реферується у наукометричній базі Scopus.
- Ганущак-Єфіменко Л.М., Гуменна О.В. (2014). Формування споживчої цінності знань в інноваційній екосистемі. Актуальні проблеми економіки. №2(152).С.8-13. URL: https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=56658677800.Станом на 2014 р. видання індексувалося у наукометричній базі Scopus.
- Гуменна О.В. (2013). Кансей інжиніринг в системі маркетингу інноваційних продуктів. Економічний вісник Національного технічного університету України" Київський політехнічний інститут".№10. С.311-315.
- Gumenna O. (2010). Social responsibility of business in economic innovative development. Organizacja i zarządzanie: Kwartalnik naukowy. Wydawnictwo politechniki śląskiej gliwice. 1(9) 141р. р.49-65. http://www.polsl.pl/Wydzialy/ROZ/Documents/Kwartalnik_naukowy/KN9.pdf
- Гуменна О.В. (2009). Соціальна відповідальність бізнесу в контексті інноваційного розвитку економіки. Збірник наукових праць Академії муніципального управління. Серія «Економіка».С.48-55.
- Гуменна О.В. (2009). Формування інфраструктури ринку інноваційної продукції. Наукові записки НаУКМА. Економічні науки. Т.94. С.33-36.
Пона Опубліковано 20 навчально-методичних праць, в т.ч. співавтор в 5 навчальних посібниках: - Гуменна О.В., Страпчук С.В. Нейромаркетинг: навчальний посібник. Харків: Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна. 2025. 156 с.
- Менеджмент : навчальний посібник / [Храпкіна В. В., ... Гуменна О. В., Романченко Н. В. та ін.] ; за заг. ред. К. В. Пічик, В. В. Храпкіної ; Національний університет "Києво-Могилянська академія". - Київ : Києво-Могилянська академія, 2021.
- Інноваційне підприємництво: креативність, комерціалізація, екосистема : навч. посібник / Ю. М. Бажал [та ін.] ; ред. Ю. М. Бажал. Київ : Пульсари, 2015.
- Ганущак-Єфіменко Л. М., Гуменна О. В. Інноваційний розвиток підприємств. К.: НаУКМА. 2015.
- Россоха, В. В., Гуменна, О. В., Пічик, К. В., & Романченко, Н. В. Маркетинговий менеджмент. Київ: ННЦІАЕ.2014.(з грифом МОН).
|
|---|
Викладання курсу "Управління проєктами"; курсу-тренінгу "Управління сталим розвитком бізнесу" |