ПРЕЗЕНТАЦІЯ
АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
«Теорія економічного аналізу»
Мета опанування навчальної дисципліни. Її взаємозв’язок з іншими навчальними дисциплінами відповідної освітньої програми. Здобуття студентами цілісних і системних знань з теоретичних основ економічного аналізу, його методу та методики, використання економікостатистичних і економіко-математичних методів аналізу, інформаційного забезпечення і організації економічного аналізу, а також методології та методичних основ комплексного аналізу діяльності підприємства. Вивчення навчальної дисципліни «Теорія економічного аналізу» здійснюється після опанування студентами дисциплін «Макроекономіка», «Мікроекономіка», «Підприємництво». Водночас, даний курс є методологічною основою для поглибленого вивчення таких дисциплін професійної підготовки як «Менеджмент», «Бізнес-аналіз», «Аудит».
Програмні результати навчання та компетентності, яких набуде здобувач вищої освіти після опанування навчальної дисципліни.
Знання:
- засвоїти зміст, основні риси, об’єкт і предмет, мету, функції, завдання, основні категорії економічного аналізу, його зв’язок з іншими науковими дисциплінами та місце в управлінні підприємством;
- ключових показників діяльності суб’єкта господарювання, їх взаємозв’язки і взаємозалежності;
- сутності, умов застосування та подальше удосконалення показників діяльності суб’єкта господарювання;
- сучасного арсеналу методів і прийомів економічного аналізу діяльності суб’єкта господарювання, зокрема методи первинної обробки даних, факторного аналізу, економіко-математичні, евристичні та експертні методи, а також набути практичних навичок щодо їх використання;
- сутності економічної інформації в економічному аналізі, джерела інформації, особливості організації та технологію економічного аналізу, в тому числі з використанням сучасних інформаційних технологій і систем;
- сутностей, призначення, а також особливостей методики й організації окремих видів економічного аналізу;
- принципів і методів обґрунтування управлінських рішень, виявлення резервів підвищення ефективності фінансово-господарської діяльності.
Уміння:
- розв'язання завдань і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, в умовах недостатньої інформації та суперечливих вимог провадження дослідницької або інноваційної діяльності;
- проводити дослідження змін економічних явищ і процесів на багатокритеріальній основі;
- робити обґрунтовані об’єктивні висновки та пропозиції за результатами проведених досліджень;
- знаходити найменш трудомісткі засоби й методи для вивчення кожної ситуації або проблеми з економіки;
- завершувати аналіз ситуацій розробкою проекту управлінського рішення;
- набути навички в оформленні аналітичних висновків на запит користувачів відповідно до стандартів аналітичного процесу;
- опанувати методику прогнозування результатів діяльності підприємства; мислити аналітично;
- відрізняти потенціал від ресурсів і резервів, характеризувати його складові;
- здійснювати процес формування, оцінювання, ураховувати основні специфічні риси окремих об’єктів під час оцінки, чітко знати сфери застосування отриманих результатів оцінки та резервів;
- на основі аналізу економічної ситуації на підприємстві та оцінки його потенціалу, визначати напрямки його розвитку, оптимальну стратегію підприємства;
- на основі визначених резервів планувати шляхи їх реалізації та оцінювати ефективність від впровадження;
- прогнозувати майбутню вартість потенціалу підприємства.
Комунікація:
- зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до управлінського персоналу компаній;
- завершувати аналіз ситуацій розробкою проекту управлінського рішення;
- зрозуміло оформлювати аналітичні висновки на запит користувачів відповідно до стандартів аналітичного процесу.
Автономність та відповідальність:
- здатність самостійного використання методів наукових досліджень у вирішенні практичних задач діяльності;
- здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності;
- відповідальність за розвиток професійного знання і практики дослідницької роботи, за прийняття рішень у непередбачуваних умовах;
- прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування;
- відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінку стратегічного розвитку команди;
- здатність до подальшого навчання, яке значною мірою є автономним та самостійним.
Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни, та адреси їх електронної пошти:
Абесінова Олена Костянтинівна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри податкового менеджменту та фінансового моніторингу.E-mail: abessinovahelena@gmail.com
Методичні матеріали 2023 з вичення навчальної дисципліни "Теорія економічного аналізу" (вибіркова) першого (бакалаврського) рівня освіти, галузі знань 07 «Управління та адміністрування», спеціальності 071 «Облік і оподаткування», вибіркова дисципліна.
Робоча програма 2023 з вичення навчальної дисципліни "Теорія економічного аналізу" (вибіркова) першого (бакалаврського) рівня освіти, галузі знань 07 «Управління та адміністрування», спеціальності 071 «Облік і оподаткування», вибіркова дисципліна.
Остання редакція: 03.04.24