#статті_перспектива
Негативні емоції на роботі – як давати їм раду?
Не кожен з нас може залишити емоції вдома і прийти на роботу стриманим і безпристрасним, не реагуючи впродовж дня на пліткування колег, недоречні жарти чи підколи. Безумовно, якщо у вас видався хороший день, реагувати на неадекватних колег не так уже й складно. Але що робити, якщо день не заладився з самого ранку, і негативні емоції так і розпирають?
Причина у вас чи в ньому? Перш ніж зриватися на колезі, поставте собі це важливе питання. Якщо вас переповнюють негативні емоції, найімовірніше, ви одразу відповісте, що причина в іншій людині. Але чи дійсно це так? Як би не хотілося цього визнавати, але винні, як правило, обидва. Адже кожен із нас іноді сердиться чи лінується, тому інші колеги теж можуть бути невдоволені вашою роботою чи поведінкою.
Тому перш ніж злитися на колегу, подумайте ось над чим: можливо, саме ваші дії призвели до конфлікту?
Розвиваємо емпатію. Розвивати емпатію необхідно з багатьох причин: приміром, ви навчитеся ставити себе на місце іншої людини. Якщо вас дратує колега, який затягує із поданням фінансового звіту, подумайте ось над чим – можливо, в людини сімейні проблеми, вона не може виспатися нормально, вона перегоріла і тому не встигає все робити вчасно. Так, можна дратуватися і злитися на нього, але не забувайте, що в скрутну ситуацію може втрапити кожен з нас.
І професіоналізм. Навчитися пропускати повз вуха критичні зауваження чи «колючі» жарти, не реагуючи на них – це безцінна навичка, якою повинен володіти професіонал своєї справи. Цьому вмінню ви не навчитеся на тренінгах чи курсах, цьому можна навчитися тільки в реальних ситуаціях. Тому якщо вас хтось дратує, глибоко подихайте, заспокойтеся і сконцентруйтеся на роботі. А наприкінці дня ви вже й не згадаєте за той дратівливий випадок, а якщо й згадаєте, він уже не матиме такого важливого значення.