Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Яку поведінку роботодавця не можна ігнорувати29 Січня 2021р.

Яку поведінку роботодавця не можна ігнорувати
 
Керівник завжди правий – з таким переконанням погоджується багато працівників, дозволяючи подекуди випробовувати своє терпіння, що, звичайно, шкодить кар’єрі. 
 
Пам’ятайте, що свої права потрібно відстоювати. Іноді  досить лише дати зрозуміти керівнику, що ви знайомі з трудовим законодавством, і з вами починають говорити та поводитись інакше. 
 З якою поведінкою роботодавця не можна миритися?
 
Затримка заробітної плати
У разі затримки зарплати в результаті форс-мажорних обставин і ситуацій  – бити на сполох та звільнятися одразу не варто. Але якщо затримка  стала поганою звичкою роботодавця та ви чекаєте на виплату по декілька місяців, не замовчуйте своє невдоволення, потрібно діяти (звертатися до суду, наприклад).
 
Втручання в особисте життя
Коли ви взяли лікарняний, перевіряє, чи дійсно захворіли , цікавиться деталями стану здоров’я, особистими стосунками.
Бос не повинен перейматися вашим особистим життям, головне – ваше вміння виконувати роботу якісно та вчасно.
 
Підвищення голосу
Керівник не має права кричати та принижувати підлеглих. Така поведінка на роботі свідчить про те, що він не може впоратися зі своїми емоціями та не вміє регулювати діяльність працівників.
Якщо шеф дозволяє собі часто кричати на вас, потрібно з ним поспілкуватися та з’ясувати причини. Терпіти не потрібно, якщо після розмови нічого не зміниться, найкраще рішення – звільнитися. Це дозволить зберегти нервову систему та позбавить від постійних стресів.
 
Брехня
Шеф приховує або озвучує іншу дату здачі проєкту, перебільшує успіхи своєї команди тощо. Брехня недопустима як в робочих відносинах, так і в будь-яких інших. 
Постійна напруга та недовіра негативно впливають на робочий процес, працювати потрібно з людьми, яким можете довіряти.
 
Маніпуляції
Керівник щось недоговорює, його вислови неоднозначні, намагається дружити, щоб дізнаватися інформацію від колективу та давати додаткові завдання тощо. Маніпуляції   негативно позначаються на роботі: втрачається згуртованість, співробітники починають конкурувати, звільняються, страждає продуктивність. У токсичній атмосфері команда не може зосередитися на роботі та досягати високих показників.
 Потрібно вчасно та правильно розпізнати та реагувати на маніпуляції: старатися не дружити з керівником – “друзями” легше маніпулювати, відносини повинні бути формальними, а якщо дружите, домовтеся, щоб розділяти особисте спілкування та робочі моменти.