Античек-лист резюме: що зменшує вашу вартість на ринку праці
:white_check_mark: Ви надто рідко змінюєте роботодавців
Цей пункт особливо актуальний для молодих фахівців в перші 5 років роботи. Оптимальна частота зміни роботодавців в цей період - кожні півтора року. Адже без значущих підвищень або нових проектів після закінчення цього часу починається «недоотримання» досвіду. А ось кожна нова компанія дає можливість зануритися в нову корпоративну культуру, навчитися новим підходам в роботі, зрозуміти вимоги різних роботодавців і галузей бізнесу.
Ще один аргумент на користь регулярної зміни роботодавців на початку кар'єри: за 4-5 років можна потроїти свою вартість на ринку праці. Але в межах однієї компанії - це майже нереально. Адже на практиці роботодавці рідко підвищують зарплату наявними співробітникам більше, ніж на 15% в рік.
:white_check_mark:Ви надто часто змінювали роботодавців
Якщо це ваша перша посада в невідомій компанії - є сенс затриматися в ній десь на 2 роки (або трохи менше). Якщо ж мова йде про відомого роботодавця, то оптимальний час перебування в ній 3-5 років. Після 4-5 років на одній посаді кожен наступний рік «приносить» в зростання вартості фахівця помітно менше.
До того ж пам'ятаєте, що довести експертизу в якості фахівця ви можете, тільки маючи успішні кейси в різних компаніях і корпоративних культурах.
:white_check_mark: Ви не займаєтеся самоосвітою
Зараз існує думка, що «освіта - ніщо, навички - все». Частково це правда. Не завжди знання, одержувані студентом в стінах вузу, відповідають реальним вимогам бізнесу. Більш того, далеко не завжди цей студент після закінчення вузу працює за профілем і хоч якось користується тією інформацією, яку вивчав. Тому виносити на перші рядки резюме інформацію про вищу освіту, особливо отриманому 15-20 років тому, дивно і нелогічно.
Але це все не стосується самоосвіти - регулярного відвідування курсів, тренінгів, воркшопів і тому подібного. Такі заходи, по-перше, підвищують вашу кваліфікацію, формуючи нові знання, навички, розширюючи кругозір. А по-друге, показують роботодавцю: ви хочете і можете вчитися, ви мотивовані на розвиток і не будете сидіти склавши руки, чекаючи, коли ж успіх і визнання самі вас знайдуть.
:white_check_mark: Ви не володієте іноземною мовою
Цей пункт в принципі причетний до попереднього. Зараз, коли існує безліч безкоштовних підручників, програм, Спікінг-клабів, у вас не може бути «відмазок», чому ви не знаєте, наприклад, хоча б англійської на базовому рівні. Навіть якщо володіння іноземною мовою для виконання ваших безпосередніх поточних обов'язків не потрібно. Воно дозволяє читати спеціалізовану літературу і міжнародні інформаційні ресурси, підвищувати професійний рівень і брати участь в програмах навчання і т.п.
До того ж вона доповнює ваш портрет в розрізі особистих навичок і каже, що ви - зібрана і цілеспрямована людина з хорошими комунікативними здібностями.
:white_check_mark: Левова частка вашої роботи - рутинні завдання
Перевірка пошти, складання звітів, введення і перенесення даних - ми розуміємо, що робочі дні у багатьох з нас не відрізняються оригінальністю або новизною. Навіть представники досить творчих профсфер скаржаться: «Один день креативу і 364 дня клопітної рутини, щоб реалізувати те, що накреативили». А за даними звіту Wrike, Inc про рівень операційної ефективності, 70% співробітників витрачають на рутинні завдання близько 40% робочого часу.
Однак робити акцент в резюме на таких завданнях - шлях в нікуди. Подумайте, як ви можете оптимізувати або автоматизувати рутину. Це звільнить час для більш важливих і цікавих завдань, якими ви зможете пишатися і які додадуть вам балів в очах потенційного роботодавця.
«Діагностували» в своєму досвіді і резюме якийсь із цих пунктів? Ну так скоріше виправляйте ситуацію, оновлюйте резюме і відкликайтеся на цікаві вакансії. Ми впевнені, що кар'єрний прорив не змусить себе довго чекати!