Кафедра міжнародної торгівлі і маркетингуПерша в Україні кафедра міжнародної торгівлі, яка створена у 2005 році, є одним з результатів трирічного (2002-2005 р.р.) співробітництва кафедри міжнародного менеджменту МЕіМ з Центром торгової політики і права (Оттава, Канада). Наразі на кафедрі міжнародної торгівлі і маркетингу реалізується освітньо-професійна програма «Міжнародна торгівля і маркетинг» другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 051 «Економіка», галузі знань 05 «Соціальні і поведінкові науки», а також здійснюється підготовка докторів філософії на освітньо-науковій програмі за спеціальністю 292 «Міжнародні економічні відносини». Основними завданнями кафедри є формування професійних компетенцій студентів бакалаврського та магістерського рівнів навчання в сфері міжнародної торгівлі та міжнародного маркетингу; проведення наукових досліджень за такими перспективними напрямами як формування торгових політик країн в умовах функціонування глобальної торгової системи СОТ, розвиток форм та методів комерційної дипломатії, модернізація технологій міжнародної маркетингової діяльності; постійне вдосконалення методики, форм та методів викладання дисциплін; виховання у майбутніх фахівців динамізму, креативності, організованості, чесності та патріотизму. Говорять випускники магістерської програми "Міжнародна торгівля і маркетинг": Звіт про наукову роботу кафедри за 2023 рік Положення про кафедру міжнародної торгівлі і маркетингу Історія кафедриНавесні 2002 року в межах кафедри міжнародного менеджменту почалась співробітництво з Центром торгової політики і права при Карлтонському та отавському університетах (Канада) в межах міждержавної програми допомоги Україні при приєднанні до Світової організації торгівлі. Викладачі (доц. Циганкова Т.М. та доц. Фурсова О.В.) пройшли двомісячне стажування в Канаді. Була заснована сертифікатна англомовна дистанційна програма «Торгова політика та комерційна дипломатія» з річним терміном навчання, яка готувала фахівців до 2007 року. Паралельно кафедра проводила семінари-тренінги для викладачів України та представників бізнесу з питань роботи в умовах членства країни в СОТ. Також було підготовлено монографію «Глобальна торгова система: розвиток інститутів, правил, інструментів СОТ» (2003 р.), яка стала першим в країні систематизованим джерелом щодо механізмів функціонування організації та настільною книгою для відповідних міністерств та відомств (перевидана у 2006 р.). У 2004 році вийшов перший номер двомовного журналу «Міжнародна економічна політика», який на сьогодні є єдиним спеціалізованим виданням для фахівців з міжнародної економіки, міжнародних економічних відносин, міжнародного бізнесу. Перший набір на програму «Міжнародна торгівля» було здійснено у 2004-2005 навчальному році. А у червні 2005 року рішенням Вченої ради Університету було створено кафедру міжнародної торгівлі, її очолила д.е.н., доцент Циганкова Т.М. Створення кафедри в 2005 році стало своєрідною констатацією внеску факультету в підготовку фахівців з міжнародної торговельно-маркетингової діяльності в умовах інтеграції країни до глобальної торгової системи СОТ, логічним продовженням інституціонального оформлення наукової та навчально-методичної школи професора Д. Г. Лук’яненка з ключовими напрямами міжнародної економічної активності – економіка, менеджмент, фінанси, торгівля, а також кроком до подальшої структурної оптимізації факультету в процесі вдосконалення магістерської освіти згідно з критеріями Болонського процесу, визнанням накопиченого досвіду та науково-методичного потенціалу колективу в царині міжнародних торговельно-економічних відносин. У 2017 році з огляду на предметну область, бази практики та теми магістерських дипломних робіт, а також місця працевлаштування випускників, кафедру рішенням Вченої ради Університету було перейменовано у кафедру «Міжнародної торгівлі і маркетингу». Результати та здобутки кафедри:
Освітні програми кафедри
Навчальні дисципліни кафедри |