Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

РЕЗУЛЬТАТИ СОЦІОЛОГІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ В РАМКАХ МІЖНАРОДНОГО ПРОЄКТУ ERASMUS KA2 - DEFEP01 Червня 2023р.

З 1 по 10 травня 2023 року методом формалізованого онлайн-анкетування було проведено соціологічне дослідження, метою якого став опис пріоритетів, потреб та запитів стейкхолдерів дистанційної освіти як потенційно окремої форми освіти. 

Соціологічне дослідження проведене командою проєкту Erasmus+ KA2 DEFEP «Дистанційна освіта майбутнього: кращі практики ЄС у відповідь на запити сучасних здобувачів вищої освіти та ринку праці», серед якої є команда КНЕУ ім. В. Гетьмана.

 

Мета дослідження – описання пріоритетів, потреб та запитів зацікавлених сторін (стейкхолдерів) дистанційної освіти як потенційно окремої форми освіти. 

Генеральну сукупність дослідження склали студенти, науково-педагогічні працівники (НПП), керівники та афілійовані роботодавці шести закладів вищої освіти:

 – Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана.

 – Львівський національний університет природокористування.

 – Національний університет «Чернігівська Політехніка». 

– Уманський національний університет садівництва. 

– Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна. 

– Чорноморський національний університет імені Петра Могили.

За результати дослідження встановлено, що стейкхолдери в цілому готові до впровадження дистанційної освіти як окремої форми, проте їхня готовність є неоднорідною. Зокрема:

  • Студенти доволі оптимістично дивляться на дистанційну освіту, орієнтуючись на її практичність та комфортність, але усвідомлюючи її нижчу якість. 
  • Керівники та НПП також вбачають проблему нижчої якості знань та навичок, що отримуються в дистанційному форматі, також підкреслюють ряд характерних для неї проблем (організаційних, технічних, психологічних тощо), але одночасно з цим розуміють доцільність і раціональність цього формату, тому готові до його впровадження. 
  • Роботодавці на особистому рівні надають перевагу традиційному формату, але на інституційному рівні готові до масовізації дистанційної освіти та в певній мірі зацікавлені в участі в її вдосконаленні. 

І хоча є сильна диференціація ставлення до дистанційного формату серед представників різних напрямів освіти, різних ЗВО тощо, для основного масиву стейкхолдерів дистанційна освіта вже встигла перетворитись на звичку, яку вони готові формалізувати.

 

Повний Звіт за результатами соціологічного дослідження запитів стейкходерів дистанційної освіти (здобувачі вищої освіти, викладачі, менеджмент ЗВО, роботодавці) розміщено за посиланням: https://defep.chmnu.edu.ua/wp-content/themes/twentytwenty/media/social_survey/Sociological%20survey_Ukraine_ukr.pdf


RESULTS OF A SOCIOLOGICAL SURVEY WITHIN THE INTERNATIONAL PROJECT ERASMUS KA2 – DEFEP

 

From 1 to 10 May 2023, a sociological survey was conducted using a formalized online questionnaire to describe the priorities, needs and demands of stakeholders in distance education as a potentially separate form of education. 

The sociological survey was conducted by the team of the Erasmus+ KA2 DEFEP project "Distance Education of the Future: EU Best Practices in Response to the Demands of Modern Higher Education Students and the Labor Market", including the team of the KNEU.

The purpose of the study is to describe the priorities, needs and demands of stakeholders of distance education as a potentially separate form of education. 

The general totality of the study included students, research and teaching staff (RTS), managers and affiliated employers of six higher education institutions:

 - Kyiv National Economic University named after Vadym Hetman.

 - Lviv National University of Environmental Management.

 - National University "Chernihiv Polytechnic". 

- Uman National University of Horticulture. 

- V. N. Karazin Kharkiv National University. 

- Petro Mohyla Black Sea National University.

The study found that stakeholders were generally ready to implement distance education as a separate form, but their readiness was not uniform. In particular:

Students are quite optimistic about distance education, focusing on its practicality and comfort, but realising its lower quality. 

Managers and academic staff also see the problem of lower quality of knowledge and skills acquired in the distance format, and emphasise a number of problems (organisational, technical, psychological, etc.), but at the same time understand the feasibility and rationality of this format, so they are ready to implement it. 

Employers at the personal level prefer the traditional format, but at the institutional level are ready for the massification of distance education and are to some extent interested in participating in its improvement. 

Although there is a strong differentiation in attitudes towards the distance format among representatives of different fields of education, different higher education institutions, etc., for the majority of stakeholders, distance education has already become a norm that they are ready to formalise.

The full Report on the results of the sociological survey of distance education stakeholders' requests (higher education students, teachers, HEI management, employers) is available at the link: https://defep.chmnu.edu.ua/wp-content/themes/twentytwenty/media/social_survey/Sociological%20survey_Ukraine_ukr.pdf