Участь проєктної групи від кнеу в обговоренні підготовки монографії21 Жовтня 2023р.
У засіданні робочої групи прийняли участь такі виконавці проекту від КНЕУ: АНТОНЮК Лариса, д.е.н., професор, проректор з науково-педагогічної роботи, СИЛЬЧЕНКО Марина, д.е.н., професор, проректор з науково-педагогічної роботи та цифрової трансформації; МАЙОРОВА Тетяна, д.е.н., професор кафедри корпоративних фінансів і контролінгу; КРАСЮК Юлія, в. о. завідувача кафедри інформатики та системології, в. о. директора Інституту дистанційної освіти; УРВАНЦЕВА Світлана, к.е.н., доцента кафедри корпоративних фінансів і контролінгу. На засіданні робочої групи обговорили зміст і структуру розділів монографії, визначили ключові напрями, за якими буде проведено дослідження. Команда проєкту від КНЕУ запропонувала розкрити у монографії такі питання як: понятійний апарат дистанційної освіти, концептуальні засади екосистеми дистанційної освіти, а також передбачено розкрити досвід європейських країн у реалізації дистанційної форми навчання у вищій освіті.
PARTICIPATION OF THE KNEU PROJECT GROUP IN THE DISCUSSION OF MONOGRAPH PREPARATION On October 20, 2023, under the chairmanship of the coordinator of the project 101083143 - DEFEP "Distance education of the future: the best practices of the EU in response to the requests of modern applicants of higher education and the labor market", a meeting of the working group on preparation for writing a monograph on the methodology of distance education was held. The following project performers from KNEU participated in the working group meeting: Larysa ANTONYUK, D.Sc., Professor, Vice-Rector for Scientific and Pedagogical Work; Marina SYLCHENKO, D.Sc., Professor, Vice-Rector for Scientific and Pedagogical Work, and Digital Transformation; Tetiana MAYOROVA, D.Sc., Professor of the Department of Corporate Finance and Controlling; Yulia KRASYUK, Acting Head of the Department of Informatics and Systemology, Acting Director of the Institute of Distance Education; Svitlana URVANTSEVA, Ph.D., Associate Professor of the Department of Corporate Finance and Controlling. During the working group meeting, the content and structure of the monograph sections were discussed, and key directions for research were identified. The KNEU project team proposed addressing questions in the monograph such as the conceptual framework of distance education, the conceptual principles of the distance education ecosystem, and exploring the experience of European countries in implementing distance learning in higher education.
|