У першій частині статті ми розповідали про різні компанії та їх логотипи. Цього разу пропонуємо вам історію розвитку логотипів найвідоміших автомобільних концернів.
Toyota
Удача - і легке для виголошення ім'я - зіграли велику роль у створенні марки Toyota в 1936 році. У книзі «Toyota: Історія перших 50 років» розповідається про те, як засновник компанії Киічиро Тойода (Kiichiro Toyoda) «запустив конкурс на кращу пропозицію нового лого Toyoda. Заявок виявилося більше 20 000. Заявка-переможець складалася з літер катакани в дизайні, який передавав відчуття швидкості... "Toyoda" стала "Toyota", тому що з точки зору дизайну це було естетично привабливіше, і тому що кількість штрихів, необхідних для написання, дорівнювала восьми. А 8 - щасливе число, передвіщає все зростаюче процвітання». Шрифт з тих пір так і не змінювався.
Перший логотип компанії
Перше лого на латиниці
Перший логотип «Toyota»
Нинішній логотип
Cadillac
Герб Cadillac - це герб французького військового командира і дослідника, Антуана де ла Мот Кадилака (Antoine de la Mothe Cadillac), який заснував місто Детройт у 1701 році. З роками його спростили і надали йому більш стрімкий вигляд, але основний стиль залишився колишнім. «Він настільки особливий, що ви ніколи не захочете його змінювати», говорить Енн Марі Уебб (Anne Marie Webb), дизайн-менеджер GM's Global Brand Identity.
Skoda
Компанія Skoda почалася з компанії Slavia, яка з 1895 по 1905 рік робила велосипеди та мотоцикли. Логотип представляв собою колесо з листям липи, які покликані були символізувати слов'янські народи. Пізніше в логотип були додані імена засновників компанії (Laurin & Klement), які згодом і стали основним мотивом нового логотипу, протримався аж до 1926 року.
Логотип зі знаменитою крилатою стрілою тоді з'явився вперше, і походження його до цих пір покрито таємницею. Іноді автором ідеї зображення - схематичний малюнок голови індійця в традиційному вбранні з п'ятьма пір'ями - вважається комерційний директор компанії Skoda Plzen того часу Т. Магліч. Першу версію лого не чіпали 70 років, а ось друга протрималася куди менше - всього 20.
У лютому цього року Skoda офіційно представила свій новий логотип.
Логотип Шкоди після рестайлінга став простіше: назва марки перемістилася з внутрішньої частини кола логотипу за його межі, а внутрішня частина емблеми стала більшою. Крім того, з логотипу зник напис «auto» - і так всім все ясно. На автомобілях емблема буде використовуватися в монохромному варіанті - без зеленого кольору.
Ford
Логотип автомобілів Ford, не дивлячись на те, що лого автозаводів рідко коли зазнають істотних змін, не завжди був таким, яким ми його знаємо.
На самому початку історії знаменитого автомобіля логотип був чорно-білим, дуже химерним і в "фінтіфлюшечках". Його розробив асистент інженера на заводі. Логотип цей існує і понині, але в якості історії. Він майже не використовується і все-таки трохи змінився - прибрали витребеньки.
Блакитний овал з'явився в 1928 році, з 1976 року він став кріпитися до всіх без винятку машин, що сходять з конвеєра фордівського заводу, а більш сучасний вигляд блакитний овал отримав до 100-річчя Ford Motors у 2003 році.
FIAT
Компанія була заснована в 1899. FIAT - це скорочення від Fabbrica Italiana Automobili Torino (Італійський автомобільний завод Туріну). Крім того, цю абревіатуру можна перекласти з латині як самостійне слово, що часто вживається у церковному побуті - «так буде». Логотип компанії гранично простий, всі його зміни можна віднести за рахунок зміни оформлення. Він ставав то круглим, то набував щитову форму, сучасний логотип поєднує в собі обидві ці форми. Цікаво, що більшу частину своєї історії логотип був поєднанням металевого (білого) і синього кольорів. Схоже, що відтінки синього - найпоширеніший колір в автопромі, згадаємо BMW, Ford, і VW. Кажуть, що творець оригінального шрифту і оформлення був натхненний неоновою вивіскою заводу, яку побачив вночі.
Volkswagen
Перший «народний автомобіль» був створений в Німеччині за дорученням Гітлера в 1938 році. Логотип «фольксвагена» був розроблений співробітником фірми "Порше", Францем Ксавьером Раймшпіссом, і обраний після відкритого конкурсу. Букви «W» і «V», об'єднані в монограму, маркували продукцію заводу всю його історію. Після того, як завод потрапив у володіння Британії, логотип був інвертований, а пізніше фон став не чорним, а синім.
Audi
У 1910 році чотири компанії Audi, DKW, Horch і Wanderer об'єдналися в один концерн Audiwerke GmbH. Логотипом об'єднання стали чотири пов'язаних в ланцюг кільця, в кожному з яких містився логотип однієї з компаній. Однак цей логотип виявився занадто навантаженим, і в результаті від нього залишилися лише чотири кільця. Цікаво, що на сучасному логотипі чотири кільця як би виплавлені з одного шматка, а не пов'язані в ланцюг. Audi перекладається з латини «слухайте!».
У серпні 2009 року знаменитий логотип, що складається з чотирьох кілець, піддався легкому рестайлінгу. Зміні піддалися і шрифт логотипу і традиційні металеві кільця: новий логотип став більш об'ємним, хромованим і більш фотографічним.
BMW
BMW розшифровується як Bayerische Motoren Werke (Баварський Моторний Завод). З 1913 року і до кінця Першої Світової Війни завод виробляв літаки. Після закінчення війни Німеччині це було заборонено, і компанія змушена була перекваліфікуватися - на моторизовані велосипеди, мотоцикли та автомобілі. Але логотип BMW вже майже століття залишається незмінним. У 70-80 роках логотип був трохи змінений - обід був розфарбований в інші кольори. Тепер він був скоріше схожий на підшипник з трьома камерами, половина кожної камери біла, половина - темно-синя, блакитна або блідо-червона.
Міф про логотип, створений тлумачними німецькими маркетологами, обдурив кілька поколінь, зв'язавши біло-блакитне коло з авіацією. «Німецьке рекламне агентство в 1920-х роках створило рекламу, яка показувала коло BMW навпроти обертового пропелера літака і тим самим відображала походження компанії як виробника авіаційних двигунів. А потім це перетворилося в міф», розповів Дейв Бучко (Dave Buchko), представник BMW North America. І незважаючи на те, що BMW дійсно виготовляв двигуни для літаків, біло-блакитний логотип представляє кольори баварського прапора, а не пропелер і небо.
SAAB
Як і BMW, компанія Saab спочатку виробляла літаки й закінчила з цією справою після Другої світової. У 1937 році компанія називалася Svenska Aeroplan Aktiebolaget («Шведська компанія з виробництва аеропланів») - звідти і відома всьому світу абревіатура.
Логотип компанії заснований на зображенні міфічної тварини, грифона, з тілом лева і головою і крилами орла, а це тварина була на логотипі Vabis-Scania, виробника вантажівок, який злився з компанією Saab. Грифон - геральдичний знак провінції Сканія, і на лого Scania він присутній вже 111 років.
Mazda
Історія Мазди починається в 1920 році, тоді вона називалася Токійською коркової Фабрикою, і виробляла пробку для потреб Першої Світової. У 1927 році вона почала виробляти автомобілі, а після Другої Світової Війни компанія стала називатися Мазда. У 1936 році був розроблений логотип у вигляді літери «М» складеної з хвилястих ліній, ця емблема була складена на основі логотипу Хіросіми. У 1962 логотип був змінений, в його основі була як і раніше латинська літера «М», але тепер вже не в горизонтальній, а вертикальній композиції. В 1991 році була розроблена емблема, яка сильно змінила вигляд, що присутній зараз. На думку творців, ця емблема означає крильця, сонце і коло світла. Сучасний логотип Мазди називають «совою», в ньому стилізована «М» виглядає як розтягнуті крильця - або як голова сови -, але деякими ця емблема має назву «тюльпаном», оскільки схожа на бутон квітки.
Mercedes-Benz
Зірочка з трьома променями з'явилася на логотипі з листівки, яку намалював Даймлер Готліб, один із засновників компаніі. Три променя позначали три стихії - землю, повітря і воду - для яких планувалося виробляти машини. Пізніше зірка з трьома променями була укладена в круглий обід з написом «Benz». З моменту розробки логотип не зазнав істотних змін, за винятком деяких варіацій в кольорі.
Peugeot
Початок концерну Пежо - 1812 рік. Кілька десятиліть концерн виробляв сталеву продукцію, потім велосипеди, перший автомобіль зійшов з конвеєра в 1889 році. Логотип Пежо був взятий з геральдичного знака і був розроблений для Пежо ювеліром і гравером Джастіном Блазер, на основі прапора провінції, в якій спочатку розташовувався завод Пежо. В різні періоди лев зображувався то повністю, то тільки голова. У 1927 році лев повернувся вправо, що означало розрив з нормами геральдики, і набув рис малюнка живого лева, а не геральдичного символу - але пізніше логотип повернувся до гербового стилю. У 1950 році лев придбав явно агресивні риси - він став на диби, паща розкрилася. У такому вигляді логотип залишається і до цих пір. Цікаво, що в колірному вирішенні Пежо виявився неоригінальний, це білий і синій, як і у випадку Фольксвагена, БМВ, Форда, Фіата. Схоже, це справді найпопулярніше поєднання кольорів для автомобільних логотипів.
І не так давно французькі автомобілебудівники позбавили свого лева мови.
Дизайнери спростили його малюнок, додали емблемі динамізм, відчуття руху, поєднали в символі дві фактури матеріалу: матову і блискучу. Оновлений лев, який є новим логотипом марки Peugeot, став тривимірним.
Renault
Перший логотип, що використовувався на продукції компанії, складався з ініціалів трьох братів Рено: Луїса, Фердинанда і Марселя. Під час Першої Світової, Рено виробляв легкі танки для армії Союзників. У 1925 році з'явився ромбоподібний логотип, який в 1927 р. був доопрацьований і в такому вигляді, з незначними змінами, зберігся до цього дня. Окремо варто зауважити колірне рішення: кольором Рено є жовтий, досить рідкісний колір для автомобільного бренду.
Mitsubishi
Логотип Mitsubishi - це результат злиття фамільного гербу роду Івасакі (три ромби) і клану Тоса (три дубових листа, що виростають з одного місця). Ятаро Івасаки походив з сім'ї, яка продала своє дворянство, і після реставрації Мейдзі йому дісталася корабельну справа клану Тоса. Два покоління тому, Кайот Івасакі перепрофілював справу і створив автомобільну компанію Mitsubishi Motors.
Назва в перекладі означає «три діаманти», або ж «три ромби», слово «ХІСІ» (при з'єднанні перший склад вимовляється за правилами японської фонетики і «хі» перетворюється на «бі») означає «каштан». Воно використовується для позначення ромбовидної форми. З самого створення, лого залишалося практично незмінним.
За матеріалами www.adme.ru