- Наука»
- Наукові заходи КНЕУ»
- Архів подій»
- IV МІЖНАРОДНИЙ БІЗНЕС-ФОРУМ»
- Результати IV МІЖНАРОДНОГО БІЗНЕС-ФОРУМУ»
- Результати третьої дискусійної панелі «Модернізація освіти та державної служби: нові вимоги до підготовки кадрів»
Результати третьої дискусійної панелі «Модернізація освіти та державної служби: нові вимоги до підготовки кадрів»16 Червня 2016р.
9 червня в КНЕУ за участю представників бізнесу, органів державного та муніципального управління й освіти відбувся IV Міжнародний бізнес-форум «Наука-Бізнес-Освіта: стратегічне партнерство», який спровокував багатоформатні дискусії щодо сучасних потреб трансформації освіти в Україні у відповідності до вимог практичних реалій економіки, адаптації фахових компетенцій випускників до новітніх «хаків» галузевих спеціалізацій та готовності роботодавців до співпраці з університетами з метою ліквідації розриву їх очікувань щодо рівня фахової майстерності випускників.
Кафедра макроекономіки та державного управління виступила ініціатором організації в рамках бізнес-форуму профільної панельної дискусії «Модернізація освіти та державної служби: нові вимоги до підготовки кадрів». Координатором роботи панельної дискусії стала доцент кафедри к.е.н. Віра Усик, а її гостем-модератором – співкоординатор реформи публічних закупівель Prozorro у Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України Юрій Бугай.
Запрошеними спікерами панельної дискусії були:
Олександр Ярема, заступник Міністра молоді та спорту України – тема виступу «Сучасний фахівець з публічного управління та адміністрування: хто він?»
Олександр Стародубцев, директор департаменту регулювання державних закупівель Міністерства економічного розвитку та торгівлі України – тема виступу «Клієнтоорієнтованість в державному управлінні»
Юлія Прохоренко, заступник начальника відділу персоналу Держслужби України з питань праці» - тема виступу «Професійні компетентності державного службовця»
Валентина Москаленко, начальник управління аналізу та стратегічного планування департаменту економічної політики Львівської обласної державної адміністрації – тема виступу «Взаємодія освіти та муніципального управління».
Також до панельної дискусії приєднались:
- представники органів державної влади - начальник відділу з питань охорони праці Державної служби України з питань праці Наталія Віжул, заступник директора департаменту нагляду в промисловості і на об’єктах підвищеної небезпеки Державної служби України з питань праці Микола Радіонов, помічник Першого заступника Міністра освіти і науки України Ольга Криворучко,
- представник бізнесу - провідний спеціаліст відділу закупівель Zakupki.prom.ua Анна Теселько, - представники КНЕУ - завідувач кафедри макроекономіки та державного управління д.е.н. Іван Малий, професор кафедри міжнародної економіки д.е.н. Олег Швиданенко, професор кафедри управління персоналом та економіки праці д.е.н. Галина Лопушняк, професор кафедри фінансів д.е.н. Андрій Буряченко та інші викладачі;
- студенти КНЕУ - магістранти факультету економіки та управління за програмою «Державне управління економікою», студенти факультету міжнародної економіки і менеджменту, волонтери ГО «Поруч».
В процесі панельної дискусії учасники бізнес-форуму намагались встановити, якими вміннями та компетенціями повинен бути наділений сучасний державний службовець України та які з них повинна формувати система вищої освіти, що робити ВНЗ для того, щоб їх випускники стали затребуваними на ринку праці. Поточна реформа державної служби, яка сьогодні здійснюється та активно обговорюється в суспільстві, висуває нові вимоги як до діючих працівників органів державної влади, так і до ВНЗ, які повинні якісно адаптувати власні навчальні програми, щоб забезпечити державні інституції випускниками необхідної кваліфікації.
Серед ключових проблем сучасної вищої освіти учасники панельної дискусії визначили необхідність запровадження сучасних технологій в освіті, набуття викладачами практичного досвіду у процесі співпраці з державними органами, громадськими інституціями та міжнародними організаціями.
Спікерами панельної дискусії визначено, що основними професійними вимогами щодо підготовки державних службовців на сьогодні мають бути забезпечення практичних вмінь випускників розробляти та аргументувати державні проекти відповідно до методики проектного менеджменту, здійснювати бюджетування та програмування на регіональному рівні, застосовувати методи бізнес-аналітики в практиці державної служби.
Натомість, представники КНЕУ зауважили, що реформа освітніх програм, яка на сьогодні впроваджується в Україні, потребує тісної співпраці з міністерствами та органами регіональної влади задля формування того переліку компетенцій, які є практично необхідним державному службовцю.
За результатами панельної дискусії учасники домовилися про подальшу співпрацю та необхідність таких зустрічей хоча б раз на рік.