Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Проблеми і перспективи ринково-орієнтованого управління інноваційним розвитком

Проблеми і перспективи ринково-орієнтованого управління інноваційним розвитком: монографія / за ред. Д.е.н., професора С.М. Ілляшенка. – Суми: ТОВ «Торговий дім «Папірус», 2011. – 644 с. [Гребешковою О.М. написано підрозділ 8.1 «Феномен стратегічного партнерства підприємств: пояснення з позицій реляційного підходу», Вербою В.А. написано підрозділ 8.3 «Організаційна архітектоніка управлінського консультування: ціннісний підхід»]

У монографії досліджено проблеми і перспективи управління на ринкових засадах процесами інноваційного розвитку на державному, регіональному рівнях та рівні окремого підприємства. Викладено авторські підходи до розробки методів та інструментів управління інноваційним розвитком підприємств у руслі стратегії інноваційного прориву. Розглянуто інноваційні методи екологічного менеджменту та маркетингу.

Мова оригіналу: Українська

 
ЗМІСТ
Передмова
Частина I. ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ОРІЄНТАЦІЇ ВІТЧИЗНЯНОЇ ЕКОНОМІКИ НА ІННОВАЦІЙНИЙ ШЛЯХ РОЗВИТКУ
Розділ 1. Роль інновацій у забезпеченні конкурентоспро-можності вітчизняної економіки
1.1. Перспективи зовнішньоекономічної діяльності підприємств України в умовах цивілізаційних трансформацій
 
1.2. Конкуренція та конкурентоспроможність: сучасне поняття та класифікація
1.3. Інноваційна активність як фактор конкурентоспроможності країни
1.4. Аналіз ефективності управління міжнародним маркетингом у сфері зовнішньоекономічної діяльності
Розділ 2. Регіональні та галузеві аспекти активізації іннова¬ційної діяльності
2.1. Механізми державного управління інвестиційно-інноваційними процесами
2.2. Впровадження просторових інновацій у розвинених регіонах
2.3. Напрями галузевої та територіальної диверсифікації інноваційного розвитку промисловості України
2.4. Самоорганізація та розвиток соціально-економічної системи: синергетичний підхід
2.5. Інноваційний маркетинг харчових підприємств України та Українського Причорномор’я
2.6. Науково-методичний підхід до оцінки якості інституційної складової бюджетного менеджменту (регіональний аспект)
Розділ 3.Передумови формування стратегій інноваційного прориву
3.1. Механізм випереджаючого науково-технічний прогрес розвитку
3.2.Сучасні тенденції щодо інноваційного оновлення виробництва продукції
3.3.Використання патентно-кон’юнктурних досліджень для оцінювання рівня та значення новизни розроблюваної та існуючої на ринку промислової інноваційної продукції
Розділ 4.Освіта і наука як рушійні сили інноваційного розвитку
4.1. Роль освіти і науки в інноваційному розвитку
4.2. Застосування WEB-технологій для формування і посилення іміджу ВНЗ

Розгорнути зміст

Частина II. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЙ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ
Розділ 5. Інновації та інноваційна діяльність як основа розвитку сучасного підприємства
5.1. Інновації як фактор розвитку економічних систем
5.2. Вираження цілей перспективного розвитку підприємства: інноваційна стратегія
5.3. Проблематика синтезу конкурентної й інноваційної моделей розвитку підприємства
5.4. Теоретико-методичні основи застосування полікомпонентних моделей вибору стратегій розвитку
5.5. Вплив зовнішньоекономічного середовища на розвиток інноваційних процесів
5.6. Проблеми впровадження інновацій на підприємствах
Розділ 6. Складові потенціалу інноваційного розвитку сучасних підприємств
6.1. Формування ресурсного потенціалу підприємства (на прикладі будівельного комплексу)
6.2. Кадрова складова інноваційного потенціалу як основний елемент розвитку інноваційної системи
6.3. Застосування бенчмаркингового підходу в процесі планування трансформації інноваційного потенціалу підприємств
6.4. Стимулювання та розвиток креативного персоналу промислових підприємств
Розділ 7. Інтелектуальний капітал і його роль у забезпеченні інноваційного розвитку підприємства
7.1. Інтелектуальний капітал як чинник формування конкурентної позиції сучасного підприємства
7.2. Промисловий зразок як об’єкт інтелектуальної власності: роль у  маркетингу інновації, проблеми удосконалення підходів до вартісної оцінки
7.3. Теоретичні та методичні засади діагностики стану споживчого капіталу промислового підприємства-інноватора
7.4. Інформаційний супровід процесу розроблення, прийняття та реалізації маркетингових інноваційних рішень
Розділ 8. Організаційні інновації у забезпеченні розвитку бізнесу
8.1. Феномен стратегічного партнерства підприємств: пояснення з позицій реляційного підходу
8.2. Конкурентоспроможність інтегрованих структур бізнесу
8.3. Організаційна архітектоніка управлінського консультування: ціннісний підхід
Розділ 9. Інноваційні інструменти і методи в управлінні підприємствами
9.1. Управління економічною безпекою промислового підприємства
9.2. Застосування бенчмаркингового підходу для формування конкурентних переваг підприємства
9.3. Формування критеріальної бази оцінки ефективності діяльності підрозділів підприємств
9.4. Використання інноваційного підходу в 3D-рекламії
9.5. Інноваційний лізинг
Частина III. РИНКОВО-ОРІЄНТОВАНІ ІНСТРУМЕНТИ І МЕТОДИ УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНИМ РОЗВИТКОМ ПІДПРИЄМСТВ
Розділ 10. Стратегічний маркетинг у інноваційному розвитку підприємств
10.1. Стратегічна маркетингова діяльність вітчизняних підприємств: проблеми та перспективи розвитку
10.2. Генерація нових знань: маркетинг інституційних інвесторів
10.3. Ефективне управління промисловими підприємствами на засадах маркетингу та логістики
Розділ 11.Маркетингова товарна інноваційна політика
11.1.Особливості формування продуктової та товарної політики підприємства
11.2. Маркетинг у процесі створення конкурентоспроможної продукції (на прикладі харчової промисловості)
11.3. Теоретико-методичні засади оцінки упаковки інноваційної продукції
Розділ 12. Маркетингові комунікації і їхня роль у інноваційному розвитку підприємств
12.1. Методологічні засади стратегічного планування маркетинго-вих комунікацій інноваційної діяльності підприємств
12.2. Формування комунікаційних ефектів на етапах ухвалення рішення про купівлю організаційним споживачем
12.3. Значення бренду в забезпеченні ринкової позиції підприємства
Розділ 13. Екологічний маркетинг і менеджмент
13.1.Екомаркетинг: світові та українські реалії
13.2. Основні напрями розвитку соціально-етичного маркетингу лісового комплексу України
13.3. Менеджмент інновацій у галузі вторинної переробки нафтових відходів
13.4. Проблеми і перспективи брендингу територій на прикладі бренд-концепції сумської області «Сумщина – територія для життя!»
Післямова

 

Остання редакція: 20.10.14