Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

По чому вас пізнати? Товарний знак: інформація для роздумів...28 Травня 2013р.

З моменту виникнення ринку товарів та послуг виробник, намагаючись виділити свій товар серед безлічі однотипних товарів, ставив підпис, клеймо чи іншу позначку. А якщо виробник мав неперевершену якість свого товару, то йогопозначка ставала магічною силою тяжіння для покупця, який без жодногосумніву брав з полиці саме продукт його праці.
І сьогодні, в епоху глобалізації, відкритий всім зовнішнім впливам вільнийринок виявився вільним тільки для покупців. А завоювати довіру цих вибагливих суб’єктів, які опинились перед чисельним вибором пропонованих товарів, ой як нелегко.

Важко переоцінити важливість місця, яке посідає товарний знак у світі комерції. Він уособлює в собі репутацію і престиж фірми та продукції, яку вона виготовляє, є ефективним засобом реклами. Відображаючи інформацію про товаровиробника, він досить вільно розміщується на товарі, упаковці, рекламному продукті, легко запам'ятовується та сприймається. Відносини, що виникають у Зв’язку з набуттям і здійсненням права власності на знак для товарів і послуг в Україні регулюються Законом України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» від 15 грудня 1993 року N 3689-ХІІ, Паризькою конвенцією з охорони промислової власності, Мадридською угодою про міжнародну реєстрацію знаків, протоколом щодо Мадридської угоди про міжнародну реєстрацію знаків (чинна на території України з 29 грудня 2000 року). Вся інформація стосовно зареєстрованого знака зберігається у Державному реєстрі знаків для товарів та послуг. Всі відомості, занесені до Державного реєстру, публікуються у бюлетені «Промислова ласність".
Необхідність забезпечення належної юридичної охорони товарного знака визнана в усьому світі. Власники товарних знаків мають виключне право розпоряджатись ними та забороняти їх використання іншими особами. Право на товарний знак є АБСОЛЮТНИМ. Незаконне використання товарного знака та подібної йому позначки тягне за собою цивільну та (або) кримінальну відповідальність. Водночас, своєчасно не зареєстрований товарний знак загрожує його власнику великими неприємностями — стати «жертвою» недобросовісної конкуренції. Може виникнути ситуація, коли підприємство успішно працює на ринку товарів та послуг, випускає якісну продукцію під незареєстрованим знаком, а тим часом його конкурент реєструє товарний знак цього успішного підприємства. По—перше, продукція конкурента привласнює собі не тільки знак, а й репутацію. По—друге, конкурент з повним правом може притягнути це успішне підприємство до відповідальності.

За інформацією сайту www.intelvlas.com.ua