Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Тренінг-курс «Бізнес-аналітика на підприємстві» (економіка підприємства)

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

тренінг-курс «Бізнес-аналітика на підприємстві»

(training course «Enterprise Business Intelligence»)

Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

1. Мета опанування навчальної дисципліни

Модуль 1: формування у здобувачів знань теоретичних основ щодо проектування систем бізнес-аналітики, а також умінь і навичок їх створення та ефективного застосування.

Модуль 2: формування у здобувачів знань теоретичних основ, а також умінь та навичок використання інструментальних засобів бізнес-аналітики, які ґрунтуються на сучасних аналітичних методологіях (технологіях).

Міждисциплінарні зв’язки дисципліни ─ дисциплінаТК “Бізнес-аналітика на підприємстві” органічно інтегрована з такими навчальними дисциплінами, як “Прикладна інформатика”, “Прикладне моделювання”, “Інформаційні системи і технології на підприємстві”, “Мікроекономіка”, “Статистика”, “Економіка підприємства”, “Менеджмент”, “Маркетинг”, “Планування діяльності підприємства”.

Результати навчання, методи навчаннятазасоби діагностики

Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з дисципліни ТК “Бізнес-аналітика на підприємстві” відповідно до результатів навчання

Результати навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби діагностики

1

Знання:

1.1

щодо виникнення систем бізнес-аналітики, понятійного апарату та еволюції інструментарію

Лекції, мультимедіа, обговорення

Експрес-тестування або опитування в межах захисту індивідуальних комп’ютерних тренінгових завдань, підсумкова контрольна робота

залік

1.2

послідовність етапів і стадій розробки систем СБА і склад робіт на кожній стадії

Лекції, практичні заняття, обговорення

1.3

інструментальних засобів для побудови систем бізнес-аналітики

Лекції, практичні заняття, обговорення

1.4

типів систем бізнес-аналітики та принципів і підходів до їх застосування

Лекції, практичні заняття, обговорення

1.5

інструментальних засобів бізнес-аналітики на основі імовірнісно-статистичної, нечітко-множинної та інтервальної технології (методології)

Лекції, практичні заняття, обговорення

2

Уміння/навички:

2.1

формалізувати основні типи завдань і проводити декомпозицію задач, що вирішуються за допомогою систем бізнес-аналітики

Практичні заняття, комп’ютерні тренінгові завдання

Захист результатів виконання індивідуальних комп’ютерних тренінгових завдань, підсумкова контрольна робота, залік

2.2

обґрунтовано проводити вибір наявних програмних та технічних засобів для побудови систем бізнес-аналітики різного функціонального призначення

Практичні заняття, комп’ютерні тренінгові завдання

2.3

комплексно використовувати методи та моделі бізнес-аналітики на основі імовірнісно-статистичної, нечітко-множинної та інтервальної технології (методології)

Практичні заняття, комп’ютерні тренінгові завдання

3

Комунікація:

3.1

здатність працювати в колективі та взаємодіяти з окремими людьми в ході вироблення проектних рішень стосовно розроблення та впровадження інформаційних систем і технологій в сфері управління підприємствами, які належать до тих чи інших видів економічної діяльності

Практичні заняття, комп’ютерні тренінгові завдання, дискусії

Захист результатів виконання індивідуальних комп’ютерних тренінгових завдань, підсумкова контрольна робота,залік

3.2

здатність обґрунтовувати проектні рішення та управління проектами при розробці інформаційних систем і технологій в галузі менеджменту підприємств виробничої, фінансової, торгівельної. наукової та інших сфер

4

Відповідальність і автономія:

4.1

здатність (вміння) демонструвати результати особистої відповідальності за професійні/управлінські рішення чи надані рекомендації, які сприяють ефективній розробці та впровадженню систем бізнес-аналітики, а також результативному використанню інструментальних засобів бізнес-аналітики у соціально-економічній сфері

Практичні заняття, комп’ютерні тренінгові завдання

Захист результатів виконання індивідуальних комп’ютерних тренінгових завдань, підсумкова контрольна робота, залік

4.2

вміння самостійно пропонувати сценарії впровадження СБА, а також варіанти використання інструментальних засобів бізнес-аналітики залежно від поставлених задач, описувати функціонал проектного рішення

Зміст навчальної дисципліни за темами

Змістовий модуль 1

Тема 1. Вступ до курсу. Основи теорії бізнес-аналізу

Тема 2. Базові інформаційно-комунікаційні технології для побудови систем бізнес-аналітики

Тема 3. Системи веб-аналітики. Інтегровані платформи систем бізнес-аналітики

Змістовий модуль 2

Тема 4. Імовірнісно-статистичний інструментарій бізнес-аналітики

Тема 5. Апарат бізнес-аналітики в межах методології інтервального аналізу

Тема 6. Засоби бізнес-аналітики на основі нечітко-множинної методології

 

Науково-педагогічні працівники, які забезпечують викладання навчальної дисципліни та адреси їх електронної пошти:

Гужва В.М., кандидат економічних наук, професор, професор кафедри інформаційних систем в економіці, e-mail: volodymyr.huzhva@kneu.ua

Коцюба О.С., доктор економічних наук, доцент, професор кафедри бізнес-економіки та підприємництва, e-mail: kotsyuba.oleksiy@kneu.edu.ua

Рекомендовані інформаційні джерела:

1.      Гужва В.М. Системи бізнес-аналітики [Електронний ресурс]: навч. посіб. / Київ: КНЕУ, 2016. 265 с.

2.      Гужва В.М. Системи бізнес-аналітики: практикум Київ: КНЕУ, 2017. 183 c.

3.      Гужва В.М. Тренінг-курс “Інформаційні технології в управлінні бізнесом” / Електронні навч.-метод. матеріали з дисципліни на основі хмарної платформи Microsoft365: https://itkneu-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/volodymyr_huzhva_kneu_ua/Eg6S37lam_dNhuLbNhLWaUIBPXwcrCcuVwBxmRhLZDJMUg?e=HgiUP3

4.      Лаговський В.В., Краєвський В.М. Бізнес-аналітика та моделювання: навч. посіб. Ірпінь: УДФС України, 2020. 441 с.

5.      Новицька Н., Паянок Т., Параниця Н., Богдан С. Аналіз даних за допомогою R: навч.-метод. посіб. Ірпінь: Університет ДФС України, 2021. 323 с.

6.      Сидорова А.В., Біленко Д.В., Буркіна Н.В. Бізнес-аналітика: навч.-метод. посіб. Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса. 2019. 104 с.

7.      Winston W. Microsoft Excel Data Analysis and Business Modeling. 7th ed. Microsoft Press, 2022. 1168 p.

Робоча програма дисципліни

Методичні рекомендаціїї дисципліни

Остання редакція: 28.02.24