Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Вступ до спеціальності (підприємництво і бізнес-технології)

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ 

Вступ до спеціальності 

(Enter to speciality)  

Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти  

 

Мета навчальної дисципліни:набуття майбутніми фахівцями ґрунтовних економічних знань, формування у них логіки економічного мислення і економічної культури, навчання їх базовим методам пізнання і аналізу економічних процесів, вмінню приймати обґрунтовані рішення з приводу економічних проблем, пов’язаних з їх майбутньою практичною діяльністю. 

 

Міждисциплінарні зв’язки навчальної дисципліни:  визначаються особливостями підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.  Навчальна дисципліна інтегрує велику кількість базових понять та прийомів загальнотеоретичних дисциплін, ґрунтується на теоретичному фундаменті підприємництва та методологічних положеннях суміжних економічних дисциплін, зокрема, таких як: «Мікроекономіка», «Макроекономіка»,  «Підприємництво 1», «Психологія», а також формує знання і навики для подальшого вивчення «Підприємництво 2 (Економіка фірми)», «Менеджмент», «Маркетинг», «Міжнародна економіка», «Планування діяльності підприємства», «Стратегія підприємства» та інших. 

 

Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики подаються у вигляді такої таблиці.  

Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Вступ до спеціальності» у відповідності до результатів навчання 

 
 
 
 
 
 

Результати навчання за навчальною дисципліною  

 
 
 
 
 

Методи навчання  

 
 
 
 
 

Засоби діагностики / форми оцінювання    

 
 
 
 
 

1.  

 
 
 
 

Знання:  

 
 
 
 
 

1.1 

 
 
 
 

виконувати економічні розрахунки, пов’язані з визначенням параметрів та ефективності функціонування економічних суб’єктів на різних рівнях суспільного виробництва 

 
 
 
 

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, доповідь 

 
 
 
 

презентація, опитування, тест, дискусія, модульна робота, залікова робота 

 
 
 
 
 

1.2 

 
 
 
 

обґрунтовувати можливості застосування теоретичних моделей економічного розвитку в практичній діяльності 

 
 
 
 
 

1.3 

 
 
 
 

застосовувати діалектичні методи економічного аналізу при дослідженні елементів ринкового механізму 

 
 
 
 
 

1.4 

 
 
 
 

використовувати набуті знання при вивченні інших економічних дисциплін навчального плану 

 
 
 
 
 

2.  

 
 
 
 

Уміння/навички:  

 
 
 
 
 

2.1  

 
 
 
 

практично застосовувати набуті теоретичні знання для аналізу реальних економічних процесів і прийняття обґрунтованих рішень;  

 
 
 
 

семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, доповідь, бізнес-симулятори 

 
 
 
 

презентація, опитування, тест, дискусія, модульна робота, залікова робота 

 
 
 
 
 

2.2 

 
 
 
 

визначити характер протиріч, які виникають у процесі економічного розвитку; 

 
 
 
 
 

2.3 

 
 
 
 

передбачувати перспективи соціально-економічних змін в даному суспільстві та в Україні зокрема аналізувати проблеми, пов’язані з розвитком грошово-кредитних відносин, фіскальної політики та державного регулювання в умовах ринкової економіки; аналізувати взаємодію економічних суб’єктів у процесі створення матеріальних благ за обмежених ресурсів. 

 
 
 
 
 

2.4 

 
 
 
 

практично застосовувати набуті теоретичні знання для аналізу реальних економічних процесів і прийняття обґрунтованих рішень;  

 
 
 
 
 

3.  

 
 
 
 

Комунікація  

 
 
 
 
 

3.1  

 
 
 
 

Здатність працювати у підприємницькому середовищі, застосовувати навики формування команд, прийняття управлінських рішень в динамічних і невизначених умовах, зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців. 

 
 
 
 

семінарське заняття, дискусія, доповідь, бізнес-симулятори 

 
 
 
 

презентація, опитування, тест, дискусія, модульна робота, залікова робота 

 
 
 
 
 

4.  

 
 
 
 

Відповідальність і автономія  

 
 
 
 
 

4.1  

 
 
 
 

Продемонструвати розуміння особистої відповідальності за професійні та/або управлінські рішення чи надані пропозиції/рекомендації, які можуть впливати на діяльність суб’єктів підприємницької діяльності. 

 
 
 
 

семінарське заняття, бізнес-симулятори 

 
 
 
 

презентація, опитування, тест, дискусія, модульна робота, залікова робота 

 

Зміст навчальної дисципліни за темами: 

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 1. ОСНОВИ ЕКОНОМІЧНОЇ НАУКИ 

Тема 1. Природа та основні проблеми економіки 

Тема 2. Ринок та його рушійні сили 

Тема 3. Економічна поведінка споживача та виробника 

Тема 4. Ринкове середовище 

Тема 5. Роль держави в економічному відтворенні 

Тема 6. Суспільне відтворення: національний та глобальний вимір 

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 2. ТРЕНІНГ-КУРС «ОСОБИСТИЙ І ПРОФЕСІЙНИ РОЗИТОК МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ З ПІДПРИЄМНИЦТВА» 

Тема 7. Вища освіта. Організація освітнього процесу в університеті. 

Тема 8. Цілепокладання і формування траєкторії особистого, освітнього і професійного розвитку. Становлення лідерської позиції і забезпечення мотивації у навчанні. 

Тема 9. Інструменти досягнення цілей, управління ресурсами та часом. Досягнення гармонійного розвитку особистості і фахівця. 

Тема 10. Я і соціум. Формування і робота в команді. Інструменти прийняття рішень. 

Тема 11. Основи розуміння підприємства й управління ним. 

Тема 12. Прийняття рішення по організації виробничої діяльності у бізнес-симуляції ViAL . 

Тема 13. Наука-освіта-бізнес: суть, принципи організації, світові та українські реалії і перспективи. Я – науковець і/або підприємець? Академічна доброчесність 

 

Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни, та адреси їх електронної пошти:  

Паздрій В.Я., к.е.н., доцент, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва, vitalii.pazdrii@kneu.edu.ua 

 

Рекомендовані інформаційні джерела: 

  1. Основи економічної науки: структурно-логічні схеми [Електронний ресурс]: навч. посіб. / за ред. О.О. Бєляєва, А.В. Кудінової. – К.: КНЕУ, 2014. – 372 с. 

Остання редакція: 26.02.24