Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Корпоративне підприємництво

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«Корпоративне підприємництво»

Corporate entrepreneurship

Рекомендована для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти

1. Мета опанування навчальної дисципліни.

Мета навчальної дисципліни -  опанування комплексу знань щодо формування корпоративного підприємництва в компаніях  та набуття вмінь та навичок застосування сучасного аналітичного інструментарію реалізації підприємництва в діяльності підприємства.

Міждисциплінарні зв’язки дисципліни «Корпоративне підприємництво». «Корпоративне підприємництво» як навчальна дисципліна інтегрує велику кількість базових понять та прийомів загальнотеоретичних і спеціальних дисциплін таких, як: «Стратегія підприємства», «Потенціал та розвиток підприємства», «Організаційний розвиток підприємства»,  «Стратегічний менеджмент»,  «Лідерство та партнерство в бізнесі» та ін.

2. Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики

Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Корпоративне підприємництво» у відповідності до результатів навчання

Результат навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби

діагностування/форми оцінювання

1

Знання:

1.1

сутність та види корпоративного підприємництва

лекція, семінарське заняття, дискусія

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

презентація, опитування, тест, case-study, модульна робота, екзамен

1.2

cутність підприємницьких екосистем сучасних компаній. Типологія підприємницьких екосистем у цифровому світі.Процес ідентифікація підприємницьких можливостей компанії в екосистемі.

лекція, семінарське заняття, дискусія

1.3

базові засади формування проактивної поведінки компанії. Домінуючі біз-нес-моделі підприємницьких компаній.

лекція, семінарське заняття, вирішення конкретних задач та ситуацій

1.4

стратегії корпоративного підприємництва в контексті ресурсно – ком-петенційного підходу в теорії стратегічного менеджменту.

лекція, семінарське заняття, дискусія

1.5

Організаційна культура, що сприяє розвитку підприємництву в компаніях. 

лекція, семінарське заняття, вирішення конкретних  та ситуацій

1.6

Обгрунтування виборуорганізаційної форми для нових інноваційних бізнес-одиниць.

лекція, семінарське заняття, вирішення конкретних задач та ситуацій

1.7

Системи моніторингу реалізації підприємницьких ініціатив в компанії з метою посилення конкурентної позиції та стратегічне оновлення існуючого бізнесу.

лекція, семінарське заняття, вирішення конкретних задач та ситуацій

2

Уміння:

2.1

використовувати аналітичний та методичний інструментарій для розуміння логіки прийняття зважених рішень щодо вибору форми  корпоративного підприємництва в компанії;

семінарське заняття, дискусія, case-study

 

 

 

презентація, опитування, тест, case-study, модульна робота, екзамен

2.2

здійснювати пошук підприємницької ідеїдля реалізації в компанії;

семінарське заняття, дискусія, робота в малих творчих групах

2.3

Визначати економічну ефективність функціонування підприємництва  в компанії

семінарське заняття, дискусія,вирішення конкретних задач та ситуацій

3

Комунікація

3.1

здатність працювати в команді- брати на себе відповідальність задля досягнення поставленої мети

Робота у командах (малих творчих групах), презентації команд студентів

Презентації команд студентів завдань та обговорення (дискусія) результатів дослідження

3.2

спілкування з професійних питань усно та письмово  з учасниками економічних відносин (різними стейкхолдерами) щодо ідентифікації та імплементації підприємницьких (інноваційних) ідей у компаніях

4.

Відповідальність та автономія

 

 

4.1

здатність самостійно приймати рішення щодо ідентифікації підприємницьких ідей в компаніях та демонструвати особисту відповідальність за обгрунтування шляхів (способів) їх реалізації

семінарське заняття, дискусія,вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь

дискусії, case-study, модульні роботи, екзамен

         3. Зміст навчальної дисципліни за темами

Тема 1. Сутність та роль корпоративного підприємництва в економіч-ній системі

Тема 2. Підприємницька екосистема компанії

Тема 3. Проактивна поведінка підприємницької компанії

Тема 4. Бізнес-модель підприємницьких корпорації

Тема 5. Стратегія корпоративного підприємництва

Тема 6. Система розподілу корпоративних ресурсів та бізнес-метрик для реалізації підприємницьких ініціатив

Тема 7. Організаційна культура підприємницьких організацій

Тема 8. Лідерство та мотивація персоналу підприємницьких організацій

Тема 9. Організація корпоративного підприємництва в компанії

Тема 10. Економічна ефективність функціонування підприємництва в компанії

4. Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни та адреси їх електронної пошти:

Кизенко Олена Олександрівна, доктор економічних наук, професор кафедри бізнес-економіки та підприємництва, e-mail: olena.kyzenko@kneu.ua

Малярчук Ольга Георгіївна, кандидат економічних наук, доцент кафедрибізнес-економіки та підприємництва, e-mail: maliarchuk.olha@kneu.edu.ua

5. Рекомендовані інформаційні джерела:

  1. Корпоративне підприємництво : практикум / О. О. Кизенко, Є. В. Прохорова, О. Г. Малярчук, В. Я. Паздрій, І. В. Кубарева; за заг. ред. О. О. Кизенко. — Київ : КНЕУ, 2019. —222, [2] с.
  2. Корпоративне підприємництво– Малярчук О.Г. – EMBS65014U_DIST [Електронний ресурс]: дистанцій-ний курс Moodle для студентів / О.Г. Малярчук. – К.КНЕУ, 2021. – Режим доступу: http://193.110.163.11/moodle/course/view.php?id=1360
  3. P.Burns (2020).Corporate entrepreneurship and innovation. Fourth edition, Red Globe Press, UK.

 

Остання редакція: 25.01.23