Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Бізнес-діагностика в агробізнесі

1. Мета вивчення дисципліни:– полягає у поглибленні теоретичних знань, формуванні вмінь та набутті навичок здійснення комплексної діагностики аграрного бізнесу, результати якої слугуватимуть основою для розробки і впровадження ефективних господарських рішень.

Міждисциплінарні зв’язки. Дисципліна “Бізнес-діагностика в агробізнесі” пов’язана з низкою дисциплін бакалаврського рівня підготовки. Зокрема використовує понятійний апарат таких дисциплін як “Маркетинг”, “Стратегія підприємства”, «Менеджмент», «Фінанси»

2. Програмні результати навчання та компетентності, яких набуде здобувач вищої освіти після опанування навчальної дисципліни.

Знання:

основні конкурентні переваги та способи їх досягнення конкретною фірмою залежно від ситуації, що складається; базові різновиди конкурентних стратегій, основні типи рин¬ків та відповідні їм ефективні стратегії конкуренції; моделі вибору конкурентних стратегій та способи їх реалізації; загальні та специфічні чинники, що визначають рівень конкурентоспроможності організації; суть та основні сучасні підходи до управління якістю; сутність загальної концепції управління конкурентоспроможністю та специфічні особливості управління конкурентоспроможністю організацій різних типів

Уміння: проводити діагностику в різних сферах господарьскої діяльності аграрних підприємств,виділяти ключові ресурси і компетенції підприємства в агробізнесі, які є носіями конкурентних переваг, аналізувати і пропонувати шляхи удосконалення організаційної структури і культури підприємств в агробізнесі, розробляти план заходів по підвищенню ефективності діагностованих бізнес-процесів

Комунікація: здатність працювати сфері діяльності підприємств агробізнесу, застосовувати управлінські навички у сфері бізнес-діагностики, забезпечити зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до членів робочої групи, структурного підрозділу та колективу підприємства в агробізнесі в цілому.

Автономія та відповідальність: продемонструвати розуміння особистої відповідальності за професійні та/або управлінські рішення чи надані пропозиції/рекомендації, які можуть впливати на формування, реалізацію та контроль запланованих заходів в управління господарською діяльністю в агробізнесі.

Компетентності:

- здатність управління змінами;

-здатність аналізувати ефективність використання ресурсів підприємств в агробізнесі;

-здатність працювати з підприємством, як живим організмом,  організацією, що самонавчається;

-здатність аналізу діяльності підприємства в сфері управління ресурсами (фінансовими, виробничими, трудовими);

-здатність аналізу поведінки агентів стратегічних змін на підприємстві і використання методів впливу на них.

3. Сфера реалізації набутих компетентностей. Засвоєні здобувачем знання, набуті під час вивчення дисципліни навички та компетентності є основою для здійснення практичної діяльності у сфері бізнес-діагностики  в підприємствах агробізнесу.

4. Зміст тренінг-курсу за темами.

Тема 1. Основи бізнес діагностики сучасних  підприємств

Тема 2. Теоретичні засади діагностики управління конкурентоспроможністю

Тема 3. Діагностика конкурентні переваг

Тема 4. Діагностика  конкурентоспроможність продукції, підприємства, галузі

Тема 5. Діагностика системи управління конкурентоспроможністю

Тема 6. Діагностика системи управління якістю

Тема 7. Стратегії конкуренції

Тема 8. Особливості діагностики підприємств АПК різних типів

Тема 9. Діагностика управління конкурентоспроможністю та якістю продукції АПК в умовах глобалізації

5. Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання тренінг-курсу, та адреси їх електронної пошти.

Ничипорук Олександр Юрійович, кандидат економічних  наук, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва.

email: oleksandr.nychyporuk@kneu.ua

6. Рекомендовані інформаційні джерела (основна література).

1.    Швиданенко Г.О., Дмитренко А.І., Олексюк О.І. Бізнес-діагностика підприємства: Навч. посіб. – К.: КНЕУ, 2008. - 344 с.

2.    Бізнес-діагностика підприємства : навч. посіб. [Електронний ресурс] / Г. О. Швиданенко, А. І. Дмитренко. — К. : КНЕУ, 2013. — 448 с.

3.    С.М.Клименко, Т.В.Омельяненко, Д.О.Барабась, О.С.Дуброва, А.В.Вакуленко Управління конкурентоспроможністю підприємства: Навч. посіб.– К.: КНЕУ, 2008-520 с.

4.    Т.В.Омельяненко, Д.О.Барабась, А.В.Вакуленко Управління конкурентоспроможністю підприємства: Навч.-метод. посіб.для сам ост.вивч.дисц.– К.: КНЕУ, 2006-272 с.

5.    Азоев Г. Л. Анализ деятельности конкурентов. — М.: ГАУ, 1995.

6.    Азоев Г. Л., Челенков А. П. Конкурентные преимущества фирмы. — М.: ОАО “Типография “НОВОСТИ”, 2000.

7.    Кныш М. И. Конкурентные стратегии: Учеб. пособие. — СПб., 2000.

8.    Портер Майкл Е. Стратегія конкуренції: Пер. з англ. — К.: Основи, 1998.

9.    Портер М. Международная конкуренция: Пер. с англ. — М.: Международные отношения, 1993.

10.Фатхутдинов Р. А. Конкурентоспособность: экономика, стратегия, управление: Учеб. пособие для студ. — М.: ИНФРА-М, 2000.

11.Шершньова З. Є., Оборська С. В. Стратегічне управління: Навч. посібник. — К.: КНЕУ, 1999.

12.Всеобщее управление качеством: Учебник для вузов / О. П. Глудкин, Н. М. Горбунов, А. И. Гуров, Ю. В. Зорин. / Под ред. О. П. Глудкина. — М.: Горячая линия — Телеком, 2001. — 600 с.

13.Азоев Г. Л. Конкуренция: анализ, стратегия и практика. — М.: Центр экономики и маркетинга, 1996.

14.Версан В. Г. Интеграция управления качеством продукции. Новые возможности. — М.: Изд-во стандартов, 1994.

15.Гличев А. В. Основы управления качеством продукции. — М.: Изд. стандартов, 1998.

16.Долинская М. Г., Соловьев И. А. Маркетинг и конкурентоспособность промышленной продукции. — М.: 2000.

17.Иванов Ю. Б. Конкурентоспособность предприятия в условиях формирования рыночной экономики: Монография — Х.: ХГЕУ, 1997.

18.Мицак Б. І. Стандартизація, сертифікація, конкурентоспромож¬ність продукції: Навч. посібник. — К.: ІСДО, 1995.

19.Михайлов О. В. Основы мировой конкурентоспособности. — М.: Познавательная книга плюс, 1999.

20.Портер М. Стратегія конкуренції: Пер. з англ. — К.: Основи, 1998.

21.Семенова Л. Н. Антимонопольне і конкурентне право: Курс лекцій / Європейський університет фінансів, інформаційних систем, менеджменту і бізнесу. — К., 1999.

22.Тотьев К. Ю. Конкурентное право (правовое регулирование конкуренции): Учебник. — М.: РДЛ, 2000.

23.Хэдрик Г., Йеннер Т. Стратегические факторы успеха на рынках потребительских товаров // Проблемы теории и практики управле¬ния. — 1997. — №1. — С. 110—115.

Остання редакція: 26.09.22