Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Навчальні посібники та підручники

Підручники та навчальні посібники, підготовлені викладачами кафедри: 

  • Войчак А.В. Маркетинговий менеджмент : підручник. К.: КНЕУ, 1998. 268 c. У підручнику викладено основні поняття сучасного маркетингового менеджменту як сукупності прийомів і методів, що використовуються фірмами для досягнення поставленої мети, і як філософії ділової активності в умовах ринкових відносин і конкуренції. Для підприємців, бізнесменів, працівників маркетингових служб, а також викладачів і студентів економічних спеціальностей.
  • Куденко Н.В.  Стратегічний маркетинг. Навч. посіб. К., 1998. 151 c. У навчальному посібнику розглядаються сутність та сфера стратегічного маркетингу, його роль у структурі управління фірмою. Аналізуються маркетингові стратегії зростання, сегментації та вибору цільового ринку, стратегії диференціації. Висвітлюються методи портфельного аналізу. Теоретичний матеріал доповнено рисунками, таблицями, конкретними прикладами, що допоможе читачам систематизувати свої знання. Для студентів вищих навчальних закладів, які навчаються за фаховим спрямуванням «Маркетинг» та маркетологів-практиків, які прагнуть опанувати навички стратегічного маркетингу.
  • Лук’янець Т.І. Рекламний менеджмент: Навч. посіб. К., 1998. 273 c. У першому в Україні навчальному посібнику з менеджменту рекламної діяльності розглянуто всі етапи рекламного процесу — від появи потреби в рекламному зверненні до його створення, пред’явлення цільовій аудиторії та визначення ефективності. Детально висвітлено психологічні основи рекламного менеджменту. Для бакалаврів з маркетингу, які навчаються за магістерською програмою, спеціалістів у сфері рекламної діяльності, а також бізнесменів усіх галузей економіки й усіх форм власності.
  • Кардаш В.Я. Товарна інноваційна політика : Навч. посіб. К. КНЕУ, 1999. 123 c. У посібнику розглянуто головні методичні положення товарної інноваційної політики, показано необхідність та ефективність широкого застосування результатів наукових досліджень, технологічно гнучких виробництв, систем автоматизованого проектування, засобів сучасного маркетингу, нововведень у створенні конкурентоспроможних видів товарів. Зміст посібника безпосередньо пов’язаний із головними методологічними та організаційно-економічними положеннями маркетинг-менеджменту, макро- і мікроекономіки. Для студентів та аспірантів, що спеціалізуються в галузі маркетингу, а також менеджерів-практиків.
  • Основи маркетингу: Навч. посіб. для студ. екон. ф-тів вузів / А. Кус; Пер., наук.ред.: А. Ф Павленко, В. П Пилипчук. - К. : Нічлава, 1999. 223 c. Розглянуто основні проблеми політики збуту, зміст сучасного поняття маркетингу. Охарактеризовано види, а також шляхи вибору цільових ринків збуту. Висвітлено питання планування маркетингу, його основні види та інструменти. Проаналізовано вимоги і форми організації маркетингу (функціонально-орієнтована, регіонально-орієнтована та об’єкт-орієнтована маркетинг-організація, продукт-менеджмент, менеджмент груп споживачів), маркетинговий контроль, а також важливі аспекти міжнародного маркетингу та маркетингу засобів виробництва.
  • Кальченко А.Г. Основи логістики. К. : Знання, 1999. 134 c. Даний посібник — апробований курс лекцій, котрий читається студентам економічних спеціальностей провідних вищих навчальних закладів м. Києва з 1991 року. При підготовці посібника враховані найновіші публікації зарубіжних спеціалістів. Ця книга — один із перших навчальних посібників з логістики, виданих в Україні. Висвітлюються також питання, щодо умов формування й факторів функціонування логістичних систем, функцій і критеріїв їх оцінок, поняття про логістичний ланцюжок та економічну ефективність логістики. Розрахований на студентів економічних спеціальностей, викладачів ВНЗ, аспірантів, науковців, підприємців, економістів-практиків, працівників державних установ.  
  • Лук’янець Т.І. Маркетингова політика комунікацій: Навч. посіб. К. : КНЕУ, 2000. 377 c. Посібник на цю тему видано в Україні вперше. У ньому детально розглянуто такі напрями діяльності в галузі маркетингу, як рекламування товарів, стимулювання продажу, створення іміджу підприємств; розкрито особливості організації та планування маркетингової політики комунікацій, складання маркетингового бюджету, контролю за використанням коштів. Значну увагу приділено особливостям персонального продажу товарів як складової частини маркетингових комунікацій, найважливішим аспектам роботи з громадськістю, рекламі на місці продажу та створенню сучасної упаковки товарів. Для студентів бакалаврського циклу всіх спеціальностей з маркетингу. Посібник може бути використаний і практиками, які працюють у галузі продажу товарів та послуг.
  • Кальченко А.Г. Логістика : Навч. посіб. К.: КНЕУ, 2000. 148 c. Розглянуто предмет логістики як інструменту розвинутої ринкової економіки, різноманітність форм логістичних утворень, а також технологічні процеси управління матеріальними потоками у логістиці. Особливу увагу приділено висвітленню основних видів логістики - заготівельної, розподільчої, внутрішньовиробничої, посередництва, складування. Досліджено економічну ефективність використання логістики за кордоном (країнах західної Європи) та подано стислу характеристику окремих її елементів.
  • Кардаш В.Я. Маркетингова товарна політика: Підруч. К. КНЕУ, 2001. 239 c. З позицій системного аналізу розглянуто питання товарної політики підприємств маркетингової орієнтації. Викладено навчальний матеріал щодо основних ринкових характеристик товарів і послуг та їхньої конкурентоспроможності, особливостей сучасного ринку товарів, головних методичних засад його сегментації та вибору цільових сегментів. Показано головні етапи планування та розробки нового товару, призначення і функції упаковки. Для студентів, викладачів ВНЗ, науковців і практиків, які займаються питаннями маркетингової діяльності.
  • Павленко А.Ф., Скибінський С.В., Гончарук Я.А. Маркетинг: Навч. посіб. у тестахК. КНЕУ, 2002. 314 c. Наведено тести з маркетингу щодо його змісту та соціально-економічної спрямованості, практичної діяльності фірм, організацій у суспільстві, управління маркетингом, маркетингового середовища фірми, прогнозування продажу в маркетинговій діяльності, інформаційних систем та маркетингових досліджень, кон’юнктури товарних ринків, поведінки споживачів, сегментації ринку, маркетингової стратегії продукту, ціни, розповсюдження, просування товару, планування маркетингу, його контролю і ревізії.

  • Кардаш В.Я.Павленко І.А., Шафалюк О.К. Товарна інноваційна політика : Підручник. К. КНЕУ, 2002. 266 c. Розглянуто головні інноваційні положення товарної інноваційної політики, висвітлено ефективність широкого застосування результатів наукових досліджень, технологічно гнучких виробництв, систем автоматизованого проектування, засобів сучасного маркетингу, нововведень у створенні конкурентоспроможних видів товару. Розкрито економічний зміст визначення рівня якості продукції. Наведено вимоги міжнародних стандартів до окремих етапів і процесів створення якісної продукції. Описано етапи планування нового продукту, основні принципи та етапи творчої діяльності з його створення, методи прогностики, логічні методи. Проаналізовано роль технічної естетики та ергономіки в підвищенні конкурентоспроможності товару.
  • Павленко А. Ф., Войчак А. В. Маркетинг : підручник. К.: КНЕУ, 2003. 246 c. Розкрито сутність маркетингу як філософії підприємницької діяльності за умов ринкових відносин та конкуренції, наведено систему та характеристики сучасного маркетингу. Значну увагу приділено маркетинговим підходам, методам прямого ціноутворення, конкурентоспроможності, алгоритмам планування нових товарів, маркетингового розрахунку цін, формування комплексу маркетингових комунікацій та інструментам, які використовуються підприємствами для задоволення потреб споживачів і досягнення власних цілей.
  • Лук’янець Т.І. Рекламний менеджмент: Навч. посіб. 2-е вид., доповн. К., 2003. 440 c. Розглянуто всі етапи створення рекламного процесу - від появи потреби в рекламному зверненні до його створення, пред'явлення цільовій аудиторії та визначення ефективності. Детально висвітлено психологічні основи рекламного менеджменту. Відображено всі досягнення американських та європейських спеціалістів у галузі реклами.
  • Лук’янець Т.І. Маркетингова політика комунікацій: Навч. посіб. 2-е вид., доповн. і переробл. К., 2003. 523 c. У навчальному посібнику розглянуто напрями діяльності в галузі маркетингу, зокрема, рекламування товарів, стимулювання продажу, створення іміджу підприємств. Висвітлено особливості організації та планування маркетингової політики комунікацій, складання маркетингового бюджету, контролю та використання коштів. Проаналізовано особливості персонального продажу товарів як складової частини маркетингових комунікацій, а також створення сучасної упаковки товарів. Розкрито аспекти роботи з громадськістю.
  • Сучасні тренінгові технології навчання ведення бізнесу : Навч.-метод. посіб.: У 6 кн. Кн. 2. Методичне керівництво для викладачів-тренерів / В. П. Кукоба, В. П. Пилипчук, Ю. А. Хоптинський, В. В. Ходзицька, А. І Богославець, А. В. Федорченко, О. Г. Дубинський. К. КНЕУ, 2003. 296 c. Наведено загальні вимоги до тренінгового персоналу, рівня його професійної підготовки залежно від етапу тренінгу у вигляді єдиного комплексного підприємницького завдання. Розглянуто основні методологічні питання організації роботи керівника тренінгу, описано його основні функції, процедури та алгоритми тренінгової роботи, завдання керівника, організаційно-технічне забезпечення керівництва тренінгом. Викладено рекомендації щодо організації роботи тренерів за напрямами «Менеджмент», «Виробництво», «Маркетинг та логістика», «Облік і звітність».
  • Кальченко А. Г. Логістика : Підручник. К.: КНЕУ, 2003. 284 c. Розглянуто логістику як інструмент розвинутої ринкової економіки. Висвітлено різноманітність форм логістичних утворень, технологічні процеси і управління матеріальними потоками у логістиці. Визначено фактори, які впливають на формування системи логістики. Розкрито сутність заготівельної, розподільчої, внутрішньовиробничої, транспортної логістики, а також посередництва та складування. Наведено стислу характеристику окремих елементів логістики.
  • Савощенко А.С. Інфраструктура товарного ринку : Навч. посіб. К.: КНЕУ, 2005. 336 c. Висвітлено передумови та умови створення і функціонування товарного ринку (ТР), розкрито сутність та роль інфраструктури ТР у сучасній ринковій економіці. Розглянуто елементний склад інфраструктури ТР, наведено його організаційно-функціональну характеристику. Проаналізовано особливості макроорганізації оптової торгівлі (ОТ), описано види та методи господарсько-торговельної діяльності підприємств ОТ. Визначено сутність торговельно-посередницької та посередницької діяльності на ТР, порядок та умови її здійснення.
  • Дугіна С.І. Маркетингова цінова політика : Навч. посіб.К.: КНЕУ, 2005. 392 c. Розглянуто питання сутності цінової політики як сукупності прийомів і методів ціноутворення в процесі вирішення маркетингових проблем. Висвітлено особливості розрахунку оптових і роздрібних цін, а також формування цінових стратегій. Описано методи прийняття самостійних господарських рішень, які підвищують ефективність бізнесу, а також оптимізації рівня цін. Наведено методичні підходи до вибору цінової політики з урахуванням особливостей конкретної ринкової ситуації. Особливу увагу приділено питанням розробки цінової стратегії та оцінки політики і ризику в ціноутворенні. Викладено питання державного регулювання процесів ціноутворення в Україні і ціноутворення брендів. Призначений для студентів економічних спеціальностей вищих навчальних закладів. Може бути використаний також і працівниками в галузі маркетингу.
  • Пилипчук В.П., Оснач О.Ф., Коваленко Л.П. Промисловий маркетинг : Навч. ПосібникК. : Центр навчальної літератури, 2005. 261 с. Розглянуто сутність, завдання, концепції та особливості промислового маркетингу. Особлива увага відводиться дослідженню ринку промислових товарів, показується їх класифікація, наводяться основні відмінності між ринками товарів промислового та споживчого призначення. Визначається вплив факторів кон’юнктури ринку на здійснення маркетингової діяльності підприємств. Пропонуються підходи до формування оптимальних каналів розподілу. Теоретичні положення методів визначення оптимальних каналів розподілу. Теоретичні положення доповнені статистичними даними, графіками, рисунками, що сприяє більш ефективному розумінню основних засад промислового маркетингу. Для студентів, викладачів, науковців та фахівців, які займаються маркетинговою діяльністю на промислових ринках.
  • Кардаш В.Я.Антонченко М. Ю. Маркетингова товарна політика: Навч.-метод. посіб. 3-є вид., доповн. та переробл. К., 2006. 248 c. Розглянуто питання товарної політики підприємств маркетингової орієнтації. Наведено методичні рекомендації щодо вивчення основних ринкових характеристик товарів і послуг, їх конкурентоспроможності, особливостей сучасного ринку товарів. Висвітлено методичні засади сегментування та вибору цільових сегментів, етапи планування та розробки нового товару, його дизайну, упаковки, маркування.
  • Романенко Л. Ф. Маркетингова цінова політика : навч. посіб. К.Відкритий міжнар. ун-т розв. людини "Україна", 2006. 109 c. Розглянуто фактори, що впливають на величину ціни, етапи, процеси, методи ціноутворення, його роль в системі маркетингу. Проаналізовано реакції споживачів і тактику фірми під час зміни цін. Наведено методику визначення факторів ціноутворення, розрахунку оптимального рівня цін, зокрема, прейскурантного й експериментального методів. Висвітлено особливості еластичності попиту та ринкової стратегії фірм.
  • Мальченко В.М. Маркетиг послуг : навч. посібник. К. : КНЕУ, 2006. 359 с. Оригінальний навчальний посібник розроблено відповідно до типової робочої програми з курсу «Макретинг послуг» для студентів бакалаврського циклу всіх спеціальностей з маркетингу. Розкрито специфіку послуг та їх місце в економіці, а відповідно, - і маркетингу послуг як специфічного виду діяльності та його інструментарію Висвітлено теоретичні й практичні аспекти маркетингу в діяльності підприємств сфери послуг, а також у продукуванні виробничих послуг. Посібник може бути корисний фахівцям з маркетингу, менеджменту та підприємцям, що працюють у сервісному бізнесі.
  • Лук’янець Т.І. Економічний механізм маркетингу: Навч. посіб. К., 2006. 464 c. У посібнику висвітлено сучасну роль маркетингу та визначено його вплив на діяльність підприємства на ринку. Докладно розглянуто питання структурного інжинірингу економічного механізму маркетингу, його дій в довгостроковому, середньостроковому та оперативному періодах. Наведено алгоритми прийняття рішень в економічному механізмі маркетингу та організацію його діяльності як керуючої системи. Для бакалаврів, які навчаються за спеціальністю «Маркетинг», а також менеджерів-практиків та бізнесменів із виробничої сфери діяльності. 
  • Кальченко А.Г., Кривещенко В.В. Логістика. К.: КНЕУ, 2006. 472 c. У пропонованому навчальному посібнику основна увага приділяється логістиці як новому напряму в організації руху товарів у сфері виробництва, обігу, інформації, а також її впливу на ефективність виробництва за рахунок зниження витрат на матеріально-технічне постачання, виробництво, збут та транспортування. Висвітлюються також питання щодо умов формування й факторів функціонування логістичних систем, функцій і критеріїв їх оцінок, поняття про логістичний ланцюжок та економічної ефективності логістики. Розрахований для студентів економічних вузів усіх форм навчання, а також для робітників промислових підприємств.
  • Примак Т.О. Паблік рілейшнз у бізнесі : Навч. посібник. К.: КНЕУ, 2006. 174 c. У навчальному посібнику з конструктивних позицій розглянуто проблему паблік рилейшнз як особливого виду управлінської діяльності, наведено описи об’єктів і суб’єктів управління, існуючих зв’язків і відносин. Поряд із теоретичними узагальненнями розглянуто прості й зрозумілі приклади реальних ситуацій, які не є готовими рецептами вирішення завдань паблік рилейшнз у бізнесовій діяльності, але можуть стати каталізатором корисних рішень. Посібник містить типову програму вивчення дисципліни, короткий виклад кожної теми з конкретними прикладами, питання та завдання для самостійної роботи і закріплення знань з програмного матеріалу, словник термінів.
  • Примак Т.О. Рекламний креатив : навч. посібникК. : КНЕУ, 2006. 326 с. Розкрито всі аспекти рекламного креативу від постановки завдання на розробку рекламного звернення (рекламної кампанії) до створення рекламної ідеї та використання практичних прийомів її матеріалізації. Висвітлено місце креативу у створенні та проведенні рекламних кампаній. Запропоновано класифікацію телевізійної та радіореклами, наведено методику оцінки якісних показників рекламного тексту. Проаналізовано питання створення рекламного ролика, креативного оформлення тексту у дизайні реклами. Викладено художні прийоми української філології у створенні рекламних текстів. «Рекламний креатив» є унікальним навчальним посібником, в якому автор спробувала освітити всі аспекти, починаючи від постановки завдання на розробку рекламного звернення (рекламної кампанії), завершуючи створенням рекламної ідеї та використанням практичних прийомів її матеріалізації. Посібник стане настільною книгою не тому, що у ньому є готові рецепти вирішення конкретних ситуацій, а за рахунок енциклопедичного зібрання різних методів і прийомів, які можна використати у створенні рекламних звернень.
  • Войчак А. В., Федорченко А. ВМаркетингові дослідження : підручник. К.: КНЕУ, 2007. 402 c. У підручнику висвітлено питання щодо сутності й процесів маркетингових досліджень. Основну увагу приділено  підходам, методам, алгоритмам та інструментам, які використовують під час проведення маркетингових досліджень ринку, споживачів та підприємств-товаровиробників з метою підвищення ефективності маркетингової діяльності. Для підприємців, працівників маркетингових служб, викладачів і студентів економічних спеціальностей ВНЗ.
  • Маркетинг : підручник / А. Ф. Павленко, І. Л. Решетнікова, А. В. Войчак, Н. В. Куденко, В.Я. Кардаш, В.Л. Корінєв, Т.О. Примак, В.П. Пилипчук, А.В. Федорченко та ін. К.: КНЕУ, 2008. 600 c. (для студентів спеціальності «Маркетинг»). Викладено основні питання теорії маркетингу, розкрито сутність маркетингу як філософії підприємницької діяльності і як однієї з головних функцій менеджменту. Значну увагу приділено становленню і розвитку світової маркетингової думки, базовим категоріям маркетингової діяльності, а також особливостям і проблемам розвитку маркетингової діяльності в сучасних умовах. Для студентів і викладачів економічних спеціальностей ВНЗ. Буде корисним також аспірантам, науковцям-дослідникам і практичним працівникам, усім тим, хто прагне до глибокого розуміння проблеми розвитку маркетингу та її ефективного вирішення на підставі дослідження і теоретичного осмислювання.
  • Романенко Л. Ф. Маркетингова товарна політика : навч. посіб. К.Відкритий міжнар. ун-т розв. людини "Україна", 2008. 106 c. Проаналізовано маркетингову товарну політику підприємств України за ринкових умов конкуренції. Висвітлено етапи життєвого циклу товарів, розкрито сутність їх асортименту і номенклатури, особливості конкурентоспроможності та визначення якості. Розглянуто основні етапи планування та процес розробки нових товарів, описано функції товарних марок та упаковок.
  • Литовченко І.Л., Пилипчук В.П. Інтернет-маркетинг: Навч. посіб. К. : Центр учб. л-ри, 2008. 184 c. Навчальний посібник розроблений для підготовки магістрів зі спеціальності "Маркетинг". В роботі розглядаються концепція та методологія Інтернет-маркетингу, особливості віртуального середовища щодо маркетингових досліджень, формування товарів та їх ціноутворення, специфіки розподілу та просування в Інтернеті. Досліджуються вимоги стосовно ефективного функціонування web-сайту підприємства. Розглянуті типові стратегічні рішення в Інтернет-маркетингу, досвід впровадження ефективних бізнес-моделей. Теоретичні розділи закінчуються питаннями щодо самоконтролю знань студентів. Практичний розділ включає тести та завдання для самостійної роботи. Для викладачів та студентів економічних спеціальностей, науковців.
  • Войчак А. В. Маркетинговий менеджмент : підручникК.: КНЕУ, 2009. 336 c. Розкрито сутність маркетингового менеджменту, розглянуто його концепції, завдання, функції, основні етапи, моделі, принципи організації, систему планування, стратегії, програми та тенденції розвитку. Запропоновано методику перевірки раціональності організації маркетингового менеджменту на підприємстві. Розглянуто методи маркетингового стратегічного та тактичного планування, описано засоби контролю результатів, прибутковості й ефективності його маркетингової діяльності. Наведено відомості про маркетинговий аудит, проаналізовано особливості маркетингового менеджменту у сфері послуг, описано різновиди внутрішнього маркетингу. Висвітлено питання управління торговельною діяльністю підприємства.
  • Кардаш В.Я.Шафалюк О.К., Антонченко М. Ю. Маркетингова товарна політика : підручник. 2-ге вид., переробл. К.: КНЕУ, 2009. 419 c. Висвітлено питання товарної політики підприємств маркетингової орієнтації. Товарну політику розглянуто як нову ідею, втілення якої сприяє прискоренню економічних трансформацій суспільства, оптимізації господарських рішень, повнішому задоволенню поточних і перспективних потреб населення України. Увагу приділено проблемам оцінки конкурентоспроможності продукції, визначенню методів розрахунку рейтингів товарів, класифікації показників конкурентоспроможності за нормативними, технічними й економічними параметрами.
  • Пилипчук В.П., Оснач О.Ф., Коваленко Л.П. Промисловий маркетинг: ПідручникК. : Центр учбової літератури, 2009. 364 с. У підручнику розглядаються сутність, завдання, концепції та особливості промислового маркетингу. Особлива увага відводиться дослідженню ринку промислових товарів, показується їх класифікація, наводяться основні відмінності між ринками товарів промислового та споживчого призначення. Визначається вплив факторів кон'юнктури ринку на здійснення маркетингової діяльності підприємств. Пропонуються підходи до формування товарної політики підприємств, вибору відповідних методів щодо визначення оптимальних каналів розподілу. Теоретичні положення доповнені статистичними даними, графіками, рисунками, що сприяє більш ефективному розумінню основних положень промислового маркетингу. Підручник підготовлено для студентів, викладачів, науковців та фахівців які займаються маркетинговою діяльністю на промислових ринках.
  • Примак Т.О. Паблік рилейшнз у бізнесі : підручник. К. : КНЕУ, 2010. 304 с. Висвітлено теоретичні основи паблік рилейшнз (ПР), описано його основні методи та прийоми у сфері бізнесу з адаптацією їх до умов національної економіки. Розкрито роль і функції ПР у системі управління ринковою діяльністю підприємства (зовнішній ПР). Охарактеризовано внутрішній ПР як систему заходів, спрямованих на ідеологію внутрішнього керівництва підприємства, стратегії та тактики управління персоналом. Показано його роль у вирішенні проблем внутрішньоорганізаційної комунікації. Увагу приділено формуванню корпоративної культури відносин між працівниками на засадах ПР. Наведено стратегічні напрями й охарактеризовано етапи проведення ПР-компаній для піднесення ПР-об'єкта. Описано стадії процесу організації проведення ПР-компаній у бізнесі. Розглянуто імідж як складову сучасної цивілізації, загальні підходи до оцінювання іміджу підприємства. З'ясовано принципову різницю між іміджем, репутацією та брендом. Досліджено передумови виникнення кризових ситуацій на підприємстві та в бізнес-середовищі. Охарактеризовано види криз і методи перевірки готовності підприємства до кризи. Розглянуто етапи подоланя кризи і спрямування роботи антикризового ПР.
  • Шевченко О.Л. Бренд-менеджмент: Навчальний посібник. К.: КНЕУ, 2010. 395 с. У навчальному посібнику висвітлено питання сутності і структури процесів бренд-менеджменту. Розглядаються підходи, методи та інструменти розробки брендів, управління активами бренду, позиціювання, побудови бренд-стратегій, визначення та оцінки марочного капіталу. Приділена увага маркетинговим дослідженням у бренд-менеджменті, моделюванню та просуванню брендів.
  • Кардаш В.Я.Павленко І.А., Шафалюк О.К., Василькова Н.В. Товарна інноваційна політика : підручник. 2-ге вид., переробл. і доповн. К. : КНЕУ, 2010. 391 c. Розглянуто головні методичні положення товарної інноваційної політики. Розкрито методи вивчення основних ринкових характеристик товарів і послуг, управління асортиментом, системного забезпечення якості ринкового пропонування. Подано навчальну інформацію щодо сучасних методів і засобів оцінювання комерційних перспектив інноваційного продукту, планування й організації створення нового товару, генерування ідей інноваційних об'єктів виробництва. Розглянуто питання функціонального й організаційного забезпечення виведення нового продукту на ринок, можливості функціонально-вартісного аналізу, ергономіки та дизайну, засобів сучасного маркетингу в створенні сучасного конкурентоспроможного товару. Увагу приділено екологічним інноваціям у системі збалансованого розвитку та їх державно-правовому захисту, інноваційному бізнесу та венчурному підприємництву.
  • Лилик І.В., Кудирко О.В. Маркетингові дослідження: кейси та ситуаційні вправи : Практикум. К. : КНЕУ, 2010. 371 с. Практикум складається з двох частин: теоретичної, в якій характеризується ринок маркетингових досліджень, і практичної, яка містить 30 кейсів з різних напрямів досліджень 12 дослідницьких компаній. Усі кейси висвітлюють механізм вирішення маркетингових завдань на практиці та спрямовані на те, щоб на конкретних прикладах показати, як саме проводяться дослідження. Видання, доповнюючи підручники з маркетингових досліджень, дає можливість вивчити методики проведення досліджень та ознайомитися з практикою їх застосування, реальними господарськими ситуаціями, з якими стикаються маркетингові агенції в Україні. Практикум розрахований на студентів вищих навчальних закладів, дослідників і працівників маркетингових підрозділів.
  • Пилипчук В.П., Данніков О.В. Управління продажемНавчальний посібник. К. : КНЕУ, 2011. 626 с. Продаж – першочергове питання, вирішенням якого займаються на всіх рівнях управління: від керівника корпорації підприємства, організації до відповідного менеджера або спеціаліста. В посібнику розкриті теоретичні та практичні питання формування систем продажу, маркетингових каналів, організації продажу промислової продукції та товарів народного споживання, процедурного та інформаційного забезпечення управління продажем, управління торговим персоналом, організації контролю та аналізу витрат системи продажу.
  • Куденко Н.В. Стратегічний маркетинг : підручник. К.: КНЕУ, 2012. 523 c.  У підручнику викладено і обґрунтовано основи теорії стратегічного маркетингу та його прикладні аспекти. Основна відмінність підручника полягає в авторському підході до структури процесу стратегічного маркетингу та до класифікаційних ознак маркетингових стратегій підприємства. Представлений підручник буде корисним для студентів і викладачів економічних спеціальностей вищих навчальних закладів, а також для маркетологів-практиків вищої ланки менеджменту, які прагнуть підвищити ефективність функціонування підприємств.
  • Дугіна С.І., Василькова Н.В. Маркетингове ціноутворення [Електронний ресурс]: навч. посіб. К.: КНЕУ, 2013. 547 с. Розглянуто основні методичні положення маркетингового ціноутворення, напрями і методи дослідження основних ціноутворюючих чинників, методи розрахунку і адаптування цін до поточних умов, управління системою цін на підприємстві, формування цінової політики ринковоорієнтованої компанії, процеси розробки й реалізації цінової стратегії. Розглянуто особливості ціноутворення на промисловому підприємстві, у сфері послуг, на підприємстві роздрібної торгівлі, в тому числі у сфері Інтернет-торгівлі, а також у міжнародному бізнесі. Для студентів економічних спеціальностей, викладачів, а також фахівців-практиків у сфері маркетингу.
  • Примак Т.О., Ткачук О. В. PR у бізнесі [Електронний ресурс] : практикум. К.: КНЕУ, 2013. 202 с.
  • Примак Т.О. PR для менеджерів і маркетологів : Навч. посіб.К. : Центр учбової літератури, 2013. 201 с. Книга дає конкретні відповіді на запитання, з якими весь час зіштовхуються фахівці у сфері PR. Велика кількість практичних прикладів, неординарних та цілком реальних ситуацій, з якими часто зіштовхуються вітчизняні підприємства зацікавлюють, викликають азарт та допомагають опановувати матеріал. Книга супроводжується корисними вправами та кейсами для самостійної роботи читачів.
  • Сєвонькаєва О. О. Маркетингові комунікації [Електронний ресурс] : підручник. К. : КНЕУ, 2014. 344 с. 
  • Василькова Н.В., Дугіна С.І. Маркетингове ціноутворення. Практикум [Електронний ресурс]: навч. посіб. К.: КНЕУ, 2015. 133 с. Практикум доповнює теоретичний матеріал навчального посібника. Містить задачі для самостійного розв’язку, приклади розв’язання окремих типів задач, умови ситуаційних вправ, список рекомендованої літератури, довідкові матеріали. Призначений для студентів економічних спеціальностей вищих навчальних закладів. Може бути використаний для практичних занять з маркетингового ціноутворення та маркетингу для формування у студентів навичок обґрунтування стратегії ціноутворення, розробки цінових інструментів та управління ними. 
  • Дерев’янченко Т.Є. Маркетинговий аудит: Навч. посібник. К.: КНЕУ, 2017. с. 357. У навчально-методичному посібнику зосереджено весь комплекс навчально-методичного забезпечення, необхідний для самостійного вивчення дисципліни. Посібник складається зі вступу, типової програми курсу, тематичного плану, навчально-методичного забезпечення, яке включає в себе методичні рекомендації до вивчення тем дисципліни, термінологічний словник ключових понять, плани семінарських і практичних занять, навчальні завдання, аналітичні задачі, кейс. У  посібнику викладено основні науково-теоретичні знання та практичні навички з організації і здійснення маркетингового аудиту, методологічні та організаційні прийоми його використання за сучасних умов маркетингової діяльності підприємства. Для студентів економічних спеціальностей вищих навчальних закладів. Посібник може бути також використаний і практичними працівниками у галузі маркетингу.
  • Маркетинг міжнародного туризму : навчальний посібник / за ред. Ларіної Я.С. Херсон : Видавничий дім «Гельветика», 2018. 412 с.
  • Міжнародний маркетинг : підручник / Я.С. Ларіна, О.І. Бабічева, Р.І. Буряк, В.А. Рафальська [та 5 інших]. Київ : Видавничий дім "Гельветика", 2018. 452 с. 
  • Маркетинг : підручник / Буряк Р.І., Збарський В.К., Ларіна Я.С. та ін. К.: ЦП "Компринт", 2019. 750 с. 
  • Ларіна Я.С., Бабічева О.І. , Романова Л.В., Антофій Н.М. Стратегічний маркетинг. Навчальний посібник. Х.: Олді-плюс. 2019. 364 с.
  • Управління рекламними проектами. Навчальний посібник. / Луцій О.П., Ларіна Я.С., Весперіс С.З. та ін. Х.: Олді-плюс. 2019. 300 с.  
  • Ларіна Я.С., Рябчик А.В. Поведінка споживачів. Навчальний посібник. Херсон. Олді-Плюс. 2020, 284 с.
  • Особливості розгляду справ про порушення законодавства про рекламу в частині дискримінації за ознакою статі: Навч. посібник / Н. Стефанів, І. Лилик, О. Бучинська, О. Давліканова та ін. / за ред. О.Давліканова. К.: Представництво Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні, 2020. 128 с.
  • Світова економіка. Навчальний посібник. / Фомішина В.М., Антофій Н.М., Грановська В.Г., Ларіна Я.С. та ін. Херсон: Олді-Плюс, 2021. 612 с. 
  • Ларіна Я.С., Антофій Н.М. Маркетинговий аудит. Навчальний посібник. Олді-Плюс. 2021, 336 с.
  • Федорченко А.В., Ларіна Я.С., Ремезь Ю.Б. Бенчмаркінг. Навчальний посібник. Одеса: Олді-Плюс. 2023. 472 с.