Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Наукові здобутки кафедри педагогіки та психології

І. Наукові школи кафедри педагогіки та психології
 

На кафедрі педагогіки та психології створена та активно розвивається наукова школа психолого-педагогічної підготовки  у непедагогічних університетах, заснована доктором педагогічних наук, професором Козаковим Віталієм Андрійовичем, першим завідувачем кафедри педагогіки та психології. Серед найбільш вагомих напрацювань школи: розробка моделей психолого-педагогічної підготовки майбутніх юристів та економістів; визначення психолого-педагогічних засад професійної підготовки студентів економічних спеціальностей; психологічні особливості розвитку особистості; психолого-педагогічні чинники та умови професійної підготовки студентів економічного університету; розвиток особистісних та професійних компетентностей фахівців; теоретичні та методичні основи підготовки викладачів економіки тощо.

 

ІІ. Захищені дисертації

 Захищені докторські дисертації:

  • «Теоретико-методичні основи психолого-педагогічної підготовки майбутніх юристів» (О.М.Котикова);
  • «Теорія і практика підготовки викладачів вищих економічних навчальних закладів до проектування навчальних технологій» (Г.М.Романова);
  • «Психолого-педагогічні засади підготовки студентів економічних спеціальностей до інноваційної діяльності» (Артюшина М.В.);
  • «Теоретико-методологічні основи підготовки майбутніх педагогів до професійного спілкування» (Савенкова Л.О.).
  • «Теоретико-методичні засади технологій навчання економічних дисциплін у системі неперервної освіти» (Ковальчук Г.О.)

Захищені кандидатські дисертації:

  • «Взаємозв’язок соціально-психологічних та дидактичних умов групової навчальної діяльності студентів» (Артюшина М.В.)
  • «Формування професійних педагогічних умінь у студентів – майбутніх викладачів економіки» (Ковальчук Г.О.)
  •  «Індивідуально-типологічні та дидактичні чинники результативності самостійної роботи студентів економічних університетів» (Романова Г.М.);
  • «Особистісні чинники формування індивідуального стилю учіння студентів економічних спеціальностей» (Музичко Л.В.)
  • «Формування умінь самоконтролю студентів економічних спеціальностей у процесі психолого-педагогічної підготовки» (Матвієнко Ю.О.)
  • «Педагогічні умови оптимізації індивідуальних навчальних стилів студентів вищих економічних навчальних закладів» (Борисенко Л.Л.)
  • «Групова взаємодія як умова ефективної  професійної підготовки майбутніх викладачів економіки» (Саркісова О.Ю.)
  • «Психологічні умови організації групової проектної діяльності студентів у процесі вивчення психолого-педагогічних дисциплін» (Ловка О.В.)
  • «Психологічні особливості саморегуляції у професійній діяльності менеджерів» (Колесніченко Л.А.)
  •  “Стратегії подолання життєвих криз в юнацькому віці” (Варбан Є.О.)
  • «Особливості розвитку професійно-психологічних компетенцій майбутніх економістів» (Корват Л.В.)
  • «Формування здатності до професійного самозростання студентів в умовах інноваційного навчання» (Завірюха В.В.)
  • «Формування професійно-орієнтованого ставлення до дисциплін психолого-педагогічного циклу у студентів економічного університету» (Грущенко Л. М.)
  • «Формування продуктивного стилю професійного спілкування у майбутніх викладачів економіки» (Дубовик С.М.)
  • «Диференційований підхід до організації самостійної роботи майбутніх економістів у процесі психолого-педагогічної підготовки» (Янчарська Л.В.)
  •  «Розвиток самоосвітньої компетентності майбутніх викладачів економіки» (Кучерява К.В)
  • «Професійна підготовка викладачів економічних дисциплін у вищих навчальних закладах Німеччини» (Мельник О.В.)
  • «Економічне виховання учнів ліцею бізнесу засобами навчально-ігрової діяльності» (Шевчик О.Г.) та інші.

ІІІ. Монографії підготовлені викладачами кафедри:

  • Савенкова Л.О. Професійне спілкування майбутніх викладачів як об’єкт  психолого-педагогічного управління: Монографія. – К.: КНЕУ, 2005, - 212 с.
  • Савенкова Л.О. Теоретико-методичні основи підготовки майбутніх педагогів до професійного спілкування: Монографія – К.: КНЕУ, 1997. – 128 с.
  • Ковальчук Г.О. Проектування компонентів технологій керованої результативності навчання в системі неперервної економічної освіти : Навчально-методичний комплекс / За заг. ред. д.п.н., професора В.П. Сергієнка. – Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова – Центр моніторингу якості освіти. – К. : НПУ, 2013. – 511 с. – ISBN978-966-483-765-8.
  • Ковальчук Г.ОУправління якістю навчання у регіональній системі неперервної освіти : Навч. посібник / Г.О. Ковальчук. - Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова – Центр моніторингу якості освіти. – К. : НПУ, 2015. – 238 с.
  • Артюшина М.В. Інноваційно-зорієнтована психолого-педагогічна підготовка студентів в економічному університеті: Монографія – К.: КНЕУ, 2009. – 271 с.
  • Котикова О.М. Проблеми психолого-педагогічної підготовки майбутніх юристів в контексті євро інтеграційних процесів: Монографія – К.: КНЕУ, 2009. – 252 с.
  • Романова Г.М. «Підготовка викладачів вищих економічних навчальних закладів до проектування навчальних технологій»: Монографія – К.: КНЕУ, 2010. – 343 с.

ІV. Науково-дослідні роботи професорсько-викладацького складу кафедри:

На теперішній час на кафедрі реалізується ініціативна науково-дослідна робота, що виконується у межах робочого часу викладачів на тему: «Розвиток психолого-педагогічних компетентностей майбутніх фахівців у закладах вищої освіти» (2017-2022 рр.).

Науково-педагогічні кафедри також здійснюють підготовку та рецензування наукових праць, беруть активну участь у науково-практичних конференціях, керують науковими роботами студентів та аспірантів.