Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

2005 рік

 
«Маркетингова концепція розвитку ринку товарів з радіопротекторними властивостями»
 

Скибінська Зоряна Миколаївна
Дата захисту: 20.01.2005 
Науковий керівник: к.е.н., професор Апопій Віктор Володимирович

Дисертацію присвячено проблемним питанням запровадження концепції маркетингу в розвитку ринку радіопротекторних товарів. В роботі проаналізовано передумови виникнення потреби в товарах з радіопротекторними властивостями, шляхи надходження та способи виведення радіонуклідів з організму людини, а також передумови використання концепції маркетингу, проілюстровано систему маркетингу цих товарів і здійснено класифікацію продуктів харчування з радіопротекторними властивостями (ПХРПД). За результатами маркетингового дослідження проаналізовано причини відмови від споживання ПХРПД респондентами, самооцінку впливу Чорнобильської катастрофи на здоров’я населення та варіацію спричинених радіацією захворювань тощо. У дисертації запропоновано деталізовану модель прийняття рішення про купівлю ПХРПД, розглянуто кон’юнктуру ринку ПХРПД і здійснено її оцінку за існуючими критеріями. Розроблено маркетингову модель вирішення проблеми ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи в частині використання радіопротекторних товарів, сформульовано авторське визначення поняття інфраструктури товарного ринку ПХРПД, здійснено її класифікацію та визначено функції, доведено економічну доцільність виробництва ПХРПД в Україні, здійснено прогноз розвитку ринку товарів з радіопротекторними властивостями.

Автореферат

 
«Управління формуванням і функціонуванням капіталу підприємств (за матеріалами машинобудівних підприємств України)»
 

Шевчук Наталія Валентинівна
Дата захисту: 20.01.2005
Науковий керівник: к.е.н., професор Швиданенко Генефа Олександрівна

У дисертації представлено комплексне теоретико-прикладне розв’язання проблеми обгрунтування системи управління формуванням і функціонуванням капіталу на машинобудівних підприємствах України. Поглиблено понятійно-категоріальний апарат теорії капіталу: уточнено поняття інтелектуального капіталу та визначено його місце в системі менеджменту капіталу. Вдосконалено методичні засади визначення середньозваженої вартості капіталу з урахуванням уточнення поняття „структура капіталу”. Адаптовані до практичного використання параметри моделі капітальних активів (САМР) для оцінки вартості власного капіталу вітчизняних підприємств. Обґрунтовано доцільність використання концепції економічної доданої вартості в процесі оптимізації структури капіталу та оцінки ефективності його формування і функціонування на підприємстві. Удосконалено процедуру визначення оптимальної структури капіталу як з точки зори послідовності дій, так і їх змістовного наповнення. Запропоновано методичні засади формування системи лімітів на залучення позикового капіталу підприємств. Сформовані параметри сучасного інтелектуального машинобудівного виробництва. Розроблено систему управління формуванням і функціонуванням капіталу на машинобудівних підприємствах в умовах інноваційного розвитку.

Автореферат

 
«Маркетинг у залученні іноземних інвестицій»
 

Грамотнєв Віталій Едуардович
Дата захисту: 03.02.2005
Науковий керівник: д.е.н., професор Войчак Анатолій Володимирович

В дисертаційній роботі узагальнені та поглиблені теоретико-методичні засади маркетингового забезпечення залучення іноземних інвестицій. Проведено класифікацію інвестицій, виявлено фактори впливу, особливості, тенденції, проблеми формування інвестиційного клімату в державі та залучення іноземних інвестицій. Запропонована модель інвестиційного клімату залучення іноземних інвестицій, проведено прогнозування можливих обсягів їх залучення в економіку України. Запропоновано планування цієї діяльності здійснювати на засадах маркетингу за складовими його комплексу (4 С), а також відповідну реалізацію планів з метою створення сприятливих умов і високої ефективності використання іноземних інвестицій в Україні.

Автореферат

 
«Розвиток маркетингу страхових послуг»
 

Данніков Олег Володимирович
Дата захисту: 03.02.2005
Науковий керівник: к.е.н., доцент Пилипчук Володимир Петрович

Дисертацію присвячено проблемним питанням запровадження концепції маркетингу в розвиток вітчизняного страхового ринку. В роботі визначено передумови виникнення потреби в страхових послугах і обгрунтовано науково-методичні заходи розвитку страхування в Україні з застосуванням маркетингових заходів для взаємодії суб’єктів страхової діяльності на основі взаємовигідних партнерських відносин. З цією метою проведено дослідження теорії страхового маркетингу, специфіки реалізації його принципів та інструментів. Оцінено сучасний стан страхування в Україні за критеріями його ефективності: загальності, повноти та реальності. Виявлено фактори, що стримують його розви¬ток, запропоновано заходи перетворення страхування у реальний чинник стабільності й зба¬лансованості економіки. Визначено складові комплексу страхового маркетингу, напрямки розвитку його структури. Запропоновано бізнес-модель взаємодії страхової компанії, банківської установи і клієнтів, а також методику інтегрування непрямих продажів в пакети страхових послуг.

Автореферат

 
«Стратегія зовнішнього зростання підприємства: теоретичне позиціювання та методичне забезпечення»
 

Гребешкова Олена Миколаївна
Дата захисту: 16.06.2005
Науковий керівник: д.е.н., професор Наливайко Анатолій Петрович

У дисертації представлено комплексне вирішення проблеми удосконалення теоретико-методичного забезпечення розробки та реалізації стратегії зовнішнього зростання підприємства. Виявлено концептуальні положення розвитку підприємства через використання можливостей співпраці з іншими учасниками ринкових відносин. На цій основі визначено сутнісно-змістовне наповнення та місце стратегії зовнішнього зростання у „стратегічному наборі” підприємства. Узагальнено базові положення концептуальних підходів до обґрунтування доцільності зовнішнього зростання, на основі чого виявлено основні детермінанти такого способу розвитку підприємства. Досліджено та конкретизовано вихідні умови прийняття рішення про доцільність зовнішнього зростання. Проаналізовано досвід зовнішнього зростання вітчизняних підприємств, виявлено та узагальнено характерні тенденції таких процесів. Сформульовано принципи формування неоструктур у процесі реалізації підприємством стратегії зовнішнього зростання. Розвинуто концепцію діагностування потенціалу зовнішнього зростання підприємства на засадах ресурсно-компетенційного підходу. Розроблено методичні рекомендації щодо формування та реалізації стратегії зовнішнього зростання.

Автореферат

 
«Підвищення ефективності використання та відтворення основних виробничих фондів підприємства (за матеріалами підприємств сільськогосподарського машинобудування України)»
 

Оваденко Володимир Олександрович
Дата захисту: 16.06.2005
Науковий керівник: к.е.н., доцент Колот Володимир Михайлович

Дисертація присвячена розробці теоретичних підходів та практичних засад створення механізму підвищення ефективності відтворення та рівня використання основних виробничих фондів підприємства. Дістала подальший розвиток концепція циклу відтворення основних виробничих фондів. Обґрунтовано класифікаційні ознаки розмежування форм простого та розширеного відтворення. Удосконалено факторну модель впливу рівня використання ОВФ на результативність господарської діяльності підприємств. Визначені тенденції та особливості використання і відтворення основних виробничих фондів підприємств сільськогосподарського машинобудування в умовах перехідної економіки. Обґрунтовано підхід до реструктуризації підприємств на основі інтегрального показника відносної важливості бізнес напрямків. Запропоновано концепцію формування економіко-математичної моделі оптимізації заміни неефективного обладнання.

Автореферат

 
«Управління операційними витратами на підприємствах з високим ступенем індивідуалізації продукту»
 

Котеленець Олена Олександрівна
Дата захисту: 29.09.2005
Науковий керівник: к.е.н., доцент Прохорова Єлєна Вікторівна

В дисертації представлено комплексне вирішення проблеми удосконалення методологічного забезпечення розробки і впровадження методик управління витратами на підприємствах з високим ступенем індивідуалізації продукту. Визначена роль, основні елементи системи управління витратами підприємства, концептуальні принципи її побудови і взаємозв’язок з іншими складовими системи менеджменту ресурсів організації. Виявлені суттєві характеристики підприємств з високим ступенем індивідуалізації продукту для формування інформаційних потоків в системі управління витратами. Досліджені функціональні зв’язки в системі управління витратами на вітчизняних підприємствах з високим ступенем індивідуалізації продукту і визначена специфіка формування собівартості продукції. Запропонована концепція функціонального розмежування управління витратами за напрямками: операційним, економічним та адміністративним. Розроблена методика розподілу витрат підприємства за центрами обліку із використанням критерію завантаженості ресурсу. Удосконалена методика контролю операційних витрат підприємства з високим ступенем індивідуалізації продукту.

Автореферат

 
«Внутрішній економічний механізм інтегрованих металургійних комплексів»
 

Руденко Галина Валеріївна
Дата захисту: 29.09.2005
Науковий керівник: к.е.н., професор Грещак Михайло Григорович

Дисертацію присвячено розробці теоретико-методологічних засад і практичних рекомендацій щодо удосконалення економічного управління інтегрованими промисловими підприємствами (на прикладі металургійних підприємств). В роботі визначено і узагальнено економіко-організаційні передумови розвитку інтегрованих комплексів в Україні, досліджено основні чинники конкурентного середовища та подано оцінку діючих інтегрованих структур в галузі. З урахуванням особливостей внутрішнього економічного механізму інтегрованих металургійних підприємств України, системного аналізу проблемних сфер діяльності розроблено принципову структурно-логічну модель внутрішнього економічного механізму інтегрованих підприємств, яка побудована за принципом послідовних етапів розробки відповідних цілеорієнтованих моделей управління господарською діяльністю як на рівні інтегрованого підприємства в цілому, так і на рівні його структурних одиниць (підрозділів). Передовий досвід господарювання інтегрованих підприємств та існуючі теоретико-методологічні підходи щодо удосконалення їх внутрішньої структури дозволили розробити модель організаційно-економічної побудови вертикально інтегрованого металургійного комплексу ВАТ “КГМК “Криворіжсталь”. На основі запропонованої організаційно-економічної структуризації системи управління в роботі розроблено фінансово-економічну модель інтегрованого підприємства, згідно з якою структурним одиницям і підрозділам даного підприємства було присвоєно певний статус центру фінансової відповідальності з визначенням відповідних прав і обов’язків. Розроблені та обґрунтовані практичні рекомендації щодо удосконалення всіх складових елементів внутрішнього економічного механізму інтегрованих металургійних комплексів, які створюють організаційно-економічні передумови для підвищення ефективності їх діяльності.

Автореферат

 
«Формування бізнес-моделі підприємства (за матеріалами підприємств харчової промисловості України)»
 

Ревуцька Наталія Віталіївна
Дата захисту: 21.10.2005
Науковий керівник: к.е.н., професор Швиданенко Генефа Олександрівна

У дисертації представлено комплексне теоретичне, методичне та практичне розв’язання проблеми підвищення ефективності управління та функціонування підприємств на основі формування бізнес-моделей та подальшої їх оцінки в умовах динамічного ринкового середовища. Поглиблено сучасну парадигму управління підприємством через узагальнення та розвиток теоретичних положень концепції бізнес-моделювання, її понятійно-категоріального апарату: уточнено поняття “бізнес-модель” і “ключова компетенція” підприємства, запропоновано модифіковану технологію формування та комплексну систему оцінки ефективності бізнес-моделі підприємства; визначено взаємозв’язки і підходи до оцінки окремих елементів бізнес-моделі; удосконалено схему ідентифікації ключових компетенцій підприємства. Обґрунтовано доцільність використання концепції економічної доданої вартості (EVA), що дозволяє оцінити ефективність діяльності окремих господарських одиниць бізнес-моделі інтегрованої компанії. Встановлено характерні ознаки існуючих бізнес-моделей підприємств кондитерської підгалузі харчової промисловості України, визначено механізм формування проектних і напрямки можливої трансформації існуючих бізнес-моделей окремих кондитерських компаній.

Автореферат

 
«Маркетингова цінова політика на електроенергетичному ринку»
 

Серебренніков Богдан Сергійович
Дата захисту: 21.10.2005
Науковий керівник: д.е.н., професор Герасимчук Василь Гнатович

Дисертація присвячена питанням формування та реалізації маркетингової цінової політики на роздрібному ринку електроенергії. Вдосконалено класифікацію товарних особливостей електроенергії. Досліджено фактори, що впливають на ефективність цінової політики енергопостачальних компаній. Обґрунтовано систему критеріїв та створено методику сегментування роздрібного ринку електроенергії. Розроблено маркетинговий метод формування диференційованих в часі цін на енергію, індивідуальних для окремих споживачів і сегментів ринку. Запропоновано концепцію комплексної цінової пропозиції для енергоспоживачів. Розроблено алгоритм поліваріантного аналізу економічних вигод споживачів при переході на диференційовані ціни залежно від ступеня регулювання ними попиту на енергію в часі, а також методику оцінки ефективності диференційованої маркетингової цінової політики енергопостачальних компаній.

Автореферат

 
«Управління розвитком підприємства: інформаціологічний контекст (теоретико-методичні аспекти)»
 

Решетняк Тетяна Іванівна
Дата захисту: 17.11.2005
Науковий керівник: к.е.н., доцент Євдокимова Ніна Миколаївна

У дисертації подано комплексне вирішення завдання створення теоретико-методичних засад управління розвитком підприємства, що відповідають дійсній пояснювальній силі системної парадигми економічного мислення. У роботі виявлено методологічні вади наявних концепцій розвитку й управління розвитком підприємства, сформованих у межах сучасних теорій фірми і менеджменту. Запропоновано конструктивний шлях до усунення даних вад: переосмислення феномену підприємства і його розвитку в інформаціологічному контексті. На засадах інформаціологічного підходу запропоновано авторську концепцію та розроблено методологію управління розвитком підприємства, які мають такі переваги: 1) побудовані згідно до вимог теоретичної універсальності; 2) вирішують проблему вибору загального критерію розвиненості підприємства, яким визнається його надійність; 3) надають дієвий управлінський інструментарій оцінки рівня розвиненості підприємства та визначення способу його підвищення. У дисертації наведено результати наукового експерименту з застосування авторської концепції інформаціологічного управління розвитком підприємства. В ході експерименту розроблено модель інформаціологічного управління розвитком консалтингового підприємства, для побудови якої здійснено структурування надійності консалтингового підприємства, визначено зміст його відмови, запропоновано спосіб визначення достатніх і надмірних здатностей підприємства та управлінські заходи щодо їх гармонізації.

Автореферат

 
«Внутрішньогосподарська структуризація промислових підприємств (на матеріалах підприємств харчової промисловості)»
 

Трухан Олександр Леонідович
Дата захисту: 17.11.2005
Науковий керівник: к.е.н., доцент Цал-Цалко Юзеф Сигізмундович

Дисертацію присвячено розробці теоретико-методологічних засад і практичних рекомендацій щодо удосконалення внутрішньогосподарського управління промисловими підприємствами (на прикладі підприємств харчової промисловості). Досліджено економічну сутність, завдання, об’єкти та визначено головні аспекти процесу внутрішньогосподарської структуризації підприємств харчової промисловості на сучасному етапі розвитку економіки. Поглиблено класифікацію виробничо-організаційних структур підприємств за ознакою ступеня децентралізації управління підрозділами. Проведено ретроспективний аналіз структурних перетворень в галузі харчової промисловості Житомирської області, визначено напрями структуризації харчопереробних підприємств за умов підвищеного динамізму зовнішнього середовища. Розглянуто сучасні форми функціонування структурних підрозділів підприємств як центрів відповідальності за результати господарювання та виявлено перспективи їх застосування на підприємствах харчової промисловості. Обґрунтовано раціональні виробничо-організаційні форми структуризації підрозділів харчопереробних підприємств. Розроблено модель внутрішньогосподарських економічних відносин для структурних підрозділів підприємств на базі запровадження концепції “внутрішнього підприємництва”. Запропоновано систему показників-індикаторів для оцінки ефективності процесу внутрішньгосподарської структуризації підприємства.

Автореферат

 
«Методи забезпечення інноваційного розвитку підприємств (за матеріалами промислових підприємств Автономної Республіки Крим)»
 

Абібуллаєв Мемет Серверович
Дата захисту: 08.12.2005
Науковий керівник: к.е.н., професор Федонін Олексій Сергійович

У дисертації подано теоретико-методичне обґрунтування комплексного підходу до розв’язання проблемних питань сучасного інноваційного розвитку підприємств, що спирається на положення еволюційної теорії економіки. Уточнено понятійно-категоріальний апарат досліджуваної проблематики, сформульовано визначення технологічного та інноваційного розвитку підприємств, досліджено взаємозв’язок між категоріями: науково-технічний прогрес та інноваційний розвиток. Адаптовано для практичного використання методику оцінки інноваційного розвитку підприємств і на базі її проведено оцінку діяльності промислових підприємств Криму. Обґрунтовано роль, місце та значення персоналу підприємств у забезпеченні ефективного інноваційного розвитку. Модифіковано методику оцінки ефективності інвестицій у людський капітал з метою прискорення інноваційного розвитку підприємства. Розроблена й запропонована для практичного застосування імітаційна модель інноваційного розвитку підприємств, впровадження якої відкриває додаткові можливості прискорення та підвищення ефективності інноваційного розвитку підприємств. Запропоновано методику побудови моделі сталого інноваційного розвитку підприємства.

Автореферат

 
«Обґрунтування ринкових стратегій розвитку сільського господарства»
 

Садовник Олександр Володимирович
Дата захисту: 08.12.2005
Науковий керівник: д.е.н., професор Нелеп Віталій Миколайович

Дисертація присвячена рішенню теоретичних і практичних проблемних питань комплексного розроблення та впровадження ринкових стратегій розвитку сільського господарства. В роботі дістало подальшого уточнення визначення категорії “ринкової стратегії розвитку” та обґрунтовано доцільність використання різних методів її розроблення, удосконалено логічні узагальнення взаємозв’язку ринкових стратегій та ефективності використання потенціалу аграрного підприємства і сільського господарства в цілому, здійснено матричне відображення відмінностей та особливостей впровадження базової стратегії на державному рівні та на рівні підприємства. Розроблено методику вибору виду базової ринкової стратегії та обґрунтовано методологічні та методичні підходи комплексного розроблення й впровадження продуктово-ринкової та ресурсно-ринкової стратегій, вдосконалено послідовність і методичні підходи до здійснення стратегічного аналізу, який є основою для вибору та розроблення окремих груп ринкових стратегій. Окремо розглянуто методи визначення конкурентоспроможності потенціалу сільського господарства, розроблено технологічну карту з виробництва продукції молочного скотарства як одного з важливих елементів ресурсно-ринкової стратегії підприємства та запропоновано низку організаційно-економічних заходів реалізації ринкових стратегій з точки зору досягнення стратегічних цілей.

Автореферат

 

Остання редакція: 05.11.19