Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

2011 рік

 
«Маркетинг на підприємствах споживчої кооперації»
 

Карпенко Наталія Володимирівна 
Дата захисту: 03.02.2011
Науковий керівник: д.е.н., професор Войчак Анатолій Володимирович

Дисертацію присвячено розв’язанню науково-теоретичних засад, методологічних підходів і практичних рекомендацій щодо формування системи управління маркетингом на підприємствах споживчої кооперації в підприємницькому середовищі України. Досліджено умови і тенденції розвитку маркетингу в Україні. Визначено сутність використання найбільш ефективних видів маркетингу на вітчизняних підприємствах. Удосконалено методологію оцінки потенціалу розвитку підприємств споживчої кооперації. Розроблено методологію бенчмаркінгу на підприємствах споживчої кооперації. У роботі сформовано сучасне бачення й трактування категоріального апарату маркетингової діяльності і стратегічних моделей маркетингової поведінки підприємств споживчої кооперації. За результатами комплексного оцінювання потенціалу розвитку, стратегічного аналізу конкурентних позицій, дослідження сучасних тенденцій міжнародного кооперативного руху та оцінки інноваційних механізмів розвитку вітчизняних та зарубіжних кооперативних підприємств визначено категорію маркетинг споживчої кооперації та склад елементів маркетингової діяльності за функціональними особливостями споживчої кооперації. Розроблено організаційно-економічний механізм управління маркетингом, модель інтеграції кооперативних підприємств та визначено ефективність їх маркетингової діяльності за адаптованою методикою.

Автореферат

 
«Формування та реалізація стратегії диверсифікації діяльності підприємства (за матеріалами підприємств олійно-жирової галузі України)»
 

Бутенко Людмила Миколаївна
Дата захисту: 10.03.2011
Науковий керівник: д.е.н., професор Наливайко Анатолій Петрович 

Дисертацію присвячено вирішенню теоретичних, методичних і прикладних питань щодо формування та реалізації стратегії диверсифікації діяльності підприємства. Досліджено генезис теорії диверсифікації, уточнено поняття «диверсифікація діяльності» та «стратегія диверсифікації», наведено класифікацію та визначено часткові суміщення (перетини) між ознаками класифікації видів диверсифікації діяльності підприємства. Обґрунтовано авторський підхід до процесу прийняття рішення щодо формування та реалізації стратегії диверсифікації діяльності підприємства. Здійснено діагностику стану, тенденцій розвитку олійно-жирової галузі. Досліджено види диверсифікації діяльності олійно-жирових підприємств та за авторською методикою визначено вплив диверсифікаційних процесів на результати діяльності підприємств даної галузі. Розроблено методичний підхід до оцінки пріоритетності варіантів стратегії виробничої диверсифікації на основі методу аналізу ієрархій та запропонованої 17 автором моделі «Продукт, організація-технологія, інвестиції». Рекомендовано інструментарій розрахунку загального ефекту від реалізації стратегії виробничої диверсифікації як синергійного.

Автореферат

 
«Відтворення в сільськогосподарських підприємствах: темпи, пропорції, ефективність»
 

Коваль Павло Васильович
Дата захисту: 10.03.2011
Науковий керівник: д.е.н., професор Андрійчук Василь Гаврилович

Дисертація присвячена розробці теоретичних, методичних і прикладних аспектів ефективності відтворення в сільськогосподарських підприємствах, обґрунтуванню системи управління його ефективністю шляхом оптимізації темпів відтворення ресурсної системи та забезпечення раціональних пропорцій між складовими такої системи. На основі проведеного аналізу виявлено неоднозначність в підходах до трактування цілісності теорії відтворення, можливостей формалізації відтворювального процесу з метою аналізу і прогнозування. Досліджено питання щодо форм відтворення. Показано об’єктивний та нерозривний зв’язок трьох форм відтворення: простого, як базового етапу довготривалого процесу відтворення, та двох часткових випадків відтворення – розширеного і звуженого. Розроблено систему показників оцінки динамічних і статичних властивостей відтворювального процесу. Здійснене теоретико-методичне обґрунтування об’єктивного причинно-наслідкового зв’язку таких параметрів відтворювального процесу, як темпи, пропорції та ефективність відтворення. Розроблено теоретико-методичні підходи до побудови системи вартісно-орієнтованого управління відтворенням з можливістю її інтеграції в загальну систему стратегічного управління підприємством.

Автореферат

 
«Маркетинговий стратегічний аналіз ринку»
 

Миленький Дмитро Володимирович
Дата захисту: 14.04.2011
Науковий керівник: д.е.н., професор Куденко Наталія Володимирівна

Дисертаційна робота присвячена теоретико-методичним і прикладним завданням формування на підприємстві ефективного процесу маркетингового стратегічного аналізу. В роботі висвітлюються теоретичні питання сутності та ролі маркетингового стратегічного аналізу у складі процесу стратегічного управління підприємством, принципів організації процесу стратегічного аналізу, маркетингових стратегій та аналітичних інструментів стратегічного аналізу ринку. Основна увага сконцентрована на розробці методики маркетингового стратегічного аналізу, яка дозволяє розробляти ефективні маркетингові стратегії. Ця методика базується на відділенні процесу аналізу від аналітичних інструментів, збільшені швидкості прийняття стратегічних рішень та кількісній оцінці маркетингових стратегій підприємства. За допомогою цієї методики проведено маркетинговий стратегічний аналіз ринку целюлозно-паперової промисловості України і зроблено висновки щодо формування ефективних маркетингових стратегій. Основними результатами дослідження є розробка методики процесу МСА на підприємстві, яка заснована на гнучкому пристосуванні до конкретних ринкових умов; розробка алгоритму вибору оптимальної маркетингової стратегії підприємства; пропозиції ефективних маркетингових стратегій для основних підприємств целюлозно-паперової промисловості України.

Автореферат

 
«Інтегровані маркетингові комунікації на ринку мобільних послуг»
 

Ремезь Юлія Борисівна
Дата захисту: 14.04.2011
Науковий керівник: д.е.н., професор Решетнікова Ірина Леонідівна

Дисертацію присвячено узагальненню концептуальних підходів щодо теорії маркетингових комунікацій і розробці методичних рекомендацій відносно процесу їх інтегрування на підприємстві. З’ясовано сутність поняття інтегровані маркетингові комунікації на ринку послуг і запропоновано механізм їх інтегрування на підприємстві. Ринок мобільних послуг України має позитивну динаміку розвитку. Комунікаційні дії операторів мобільних послуг свідчить про активне застосування інструментарію маркетингових комунікацій. Доведено необхідність застосування індивідуального підходу до користувачів через надання диференційованих пропозицій мобільних послуг, спеціально розроблених заходів з врахуванням потреб цільових користувачів та дослідження рівня їх активності. Розроблено алгоритм формування програм лояльності відповідно до профілю користувачів виділених цільових сегментів. У роботі запропонована окрема програма лояльності для 10 виділених цільових сегментів користувачів з врахуванням рівня активності споживання мобільних послуг щодо байдужих, пасивних та лояльних користувачів.

Автореферат

 
«Управління витратами підприємств холдингової компанії»
 

Дудник Марина Олександрівна
Дата захисту: 16.06.2011
Науковий керівник: к.е.н., професор Грещак Михайло Григорович

Дисертація присвячена розробці теоретичних, методичних і прикладних аспектів управління витратами підприємств холдингової компанії. Обґрунтовано необхідність побудови, впровадження та функціонування в рамках структури управління холдингової компанії інтегрованої системи управління витратами, базові засади якої опрацьовані в роботі. Проведена діагностика фінансової структури холдингової компанії "Київміськбуд" дозволила апробувати розроблену автором матрицю стратегічного позиціонування бізнес-поля, яка є практичним інструментом оцінки та планування стратегічних позицій підприємства за показниками витрат. Розроблено процедури впровадження та функціонування механізму інтегрованої системи управління витратами для холдингових компаній, запропоновано рекомендації щодо побудови цілісної системи її організаційної, інформаційної підтримки та включення інтегрованої системи управління витратами в систему управління підприємством. Визначено доцільність функціонування інтегрованої системи управління витратами як комплексного, цілеспрямованого і постійного процесу активної оптимізації та розвитку підприємства в умовах високодинамічного та слабо прогнозованого середовища.

Автореферат

 
«Маркетинг оптових торговельно-посередницьких підприємств»
 

Земляков Ігор Семенович
Дата захисту: 16.06.2011
Науковий керівник: к.е.н., професор Пилипчук Володимир Петрович

Дисертація присвячена формуванню маркетингової програми дій щодо збільшення обсягів продажу оптових торговельно-посередницьких підприємств, а також розробці та обґрунтуванню методичних і практичних рекомендацій щодо удосконалення управління маркетинговою діяльністю досліджуваних підприємств за складом його комплексу. Досліджено теоретичні основи маркетингу в діяльності оптових торговельно-посередницьких підприємств, уточнено поняття «маркетингової інноваційної діяльності» та «комерційного портфеля» стосовно оптового підприємства. Виявлено тенденції розвитку, склад і структуру регіонального оптового ринку, оцінено стан управління маркетинговою діяльністю оптових торговельно-посередницьких підприємств регіону, проведено аналіз маркетингової діяльності досліджуваних підприємств. Удосконалено процес управління маркетинговою діяльністю посередницьких підприємств. Виділено фактори, що впливають на обсяги продажу оптових торговельно-посередницьких підприємств, та на їх основі сформовано основні стратегічні напрямки збільшення обсягів продажу досліджуваних підприємств, визначено необхідний обсяг інвестицій та прогнозовано зростання обсягу продажу.

Автореферат

 
«Управління інвестиціями в необоротні активи підприємства (за матеріалами автомобілебудівних підприємств України)»
 

Царьов Віталій Миколайович
Дата захисту: 21.09.2011
Науковий керівник: д.е.н., доцент Кукоба Володимир Павлович

Дисертація присвячена обґрунтуванню теоретико-методичних і прикладних засад формуванню ефективної системи управління інвестуванням необоротних активів підприємства. Поглиблено теоретико-методичні засади управління відтворенням засобів виробництва підприємства: удосконалено сутнісну характеристику необоротних активів підприємства, розширено систему критеріїв і показників раціонального використання необоротних активів; запропоновано технологію організації системи управління інвестуванням необоротних активів на основі виділення ключових показників інвестиційної діяльності, спеціальних функцій, підсистем управління, розроблено критерій ефективності системи управління інвестуванням у необоротні активи підприємства. Аналітично оцінено сучасний стан, динаміку, проблемні питання та перспективи розвитку автомобілебудівних підприємств України. Проведено оцінювання стану і напрямів розвитку необоротних активів та відтворювального процесу на автомобілебудівних підприємствах, визначено тенденції та основні напрями їх розвитку відповідно до особливостей зовнішнього середовища та специфіки внутрішніх бізнес-процесів, надано рекомендації щодо подальшого ефективного розвитку виробництва автомобільної техніки.

Автореферат

 
«Розвиток підприємства: інтелектуально-інвестиційне забезпечення (за матеріалами фармацевтичних підприємств України)»
 

Щегель Світлана Миколаївна
Дата захисту: 21.09.2011
Науковий керівник: к.е.н., доцент Рєпіна Інна Миколаївна

Дисертацію присвячено дослідженню теоретичних аспектів інноваційного розвитку вітчизняних фармацевтичних підприємств та розробці методичного та прикладного інструментарію інтелектуально-інвестиційного забезпечення їхнього розвитку. Узагальнення базових категорій, пов’язаних з процесом інтелектуально-інвестиційного забезпечення розвитку підприємства, дало змогу з’ясувати суть даного процесу, виокремити закономірності його перебігу та в подальшому виробити відповідні механізми управління ним. Вдосконалено методику одержання узагальненої якісної оцінки ефективності формування та використання інноваційного капіталу на досліджуваних фармацевтичних підприємствах. Побудовано математичну модель інтелектуально-інвестиційного забезпечення розвитку фармпідприємств, яка дозволяє виявити головні фактори розвитку (рівень залучення інтелектуального ресурсу, ступінь інноваційності продукції, фінансове забезпечення інноваційного розвитку). Розроблено програму заходів щодо забезпечення інноваційного розвитку підприємств фармацевтичного ринку України, реалізація якої дасть змогу вітчизняним виробникам інтегруватися в міжнародний процес розвитку фармації. Розраховано прогноз впливу реалізації запропонованих заходів на ключові показники розвитку досліджуваних підприємств – структурний показник інноваційної активності та рентабельність активів зростатимуть.

Автореферат

 
«Вдосконалення використання організаційно-економічних важелів формування корпоративної культури організації»
 

Ліфінцев Денис Сергійович
Дата захисту: 07.12.2011
Науковий керівник: 

 

Автореферат

 
«Капітал аграрних та агропромислових підприємств: формування та управління функціонуванням»
 

Лелюк Олеся Олександрівна
Дата захисту: 21.12.2011
Науковий керівник: д.е.н., професор Андрійчук Василь Гаврилович

Дисертація присвячена розробці теоретичних, методичних і прикладних аспектів формування та управління функціонуванням капіталу аграрних та агропромислових підприємств. Поглиблено понятійно-категоріальний апарат теорії капіталу. Обґрунтована система управління капіталом аграрних та агропромислових підприємств. Здійснено аналіз розміру, структури та ефективності використання капіталу аграрних підприємств. Розроблено методику оцінки капіталу агропромислових підприємств. Удосконалено побудову шахового балансу агропромислового підприємства із визначенням аграрної та промислової складових капіталу і джерел їх фінансування. Визначено оптимальне поєднання галузей агропромислового підприємства для подальшого розрахунку потреби в капіталі. Запропоновано методичний підхід до формування оборотного капіталу агропромислових підприємств. Обґрунтовано ефективні форми використання сільськогосподарської техніки аграрними та агропромисловими підприємствами.

Автореферат

 
«Формування амортизаційної політики капіталомістких підприємств (на прикладі гірничо-збагачувальних комбінатів Криворізького басейну)»
 

Приймак Наталія Сергіївна
Дата захисту: 21.12.2011
Науковий керівник: к.е.н., доцент Волошина Світлана Василівна

 

Автореферат

 

Остання редакція: 05.11.19