Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

2010 рік

 
«Маркетингові дослідження: системний підхід»
 

Федорченко Андрій Васильович 
Дата захисту: 18.03.2010 
Науковий керівник: д.е.н., професор Павленко Анатолій Федорович

Дисертаційна робота присвячена комплексному вирішенню теоретичних і прикладних аспектів побудови системи маркетингових досліджень підприємства на основі використання принципів системного підходу. У роботі сформовані сучасне бачення й трактування категорії системи маркетингових досліджень як важливої складової системи управління підприємством, визначено її роль, місце та основні сутнісні характеристики у контексті інформаційно-аналітичного забезпечення прийняття управлінських рішень в умовах ринкової невизначеності. За результатами дослідження ґенези теорії та практики маркетингу доведено необхідність посилення його ролі в системі економічних наук. Окреслено головні аспекти розробки нової цілісної теорії фірми, у якій визначальне місце має відводитися маркетинговій складовій. Досліджено перспективні напрями застосування системного підходу в аналізі складних економічних систем відкритого типу. Показано, що більшість завдань управління ними належить до класу слабкоструктурованих, тому особливої ваги набувають питання ефективної обробки складного комплексу інформаційних потоків із внутрішнього та зовнішнього середовищ діяльності підприємства. З цією метою в роботі розроблено економіко-математичні моделі, які покликані оптимізувати відповідні процеси. Конструктивно оцінено сучасний стан і головні тенденції розвитку ринку маркетингових досліджень України у їх взаємозв’язку із загальносвітовими тенденціями. Доведено необхідність подальшого поглиблення спеціалізації дослідницьких установ і розробки специфічних інформаційних продуктів.

Автореферат

 
«Трансформація маркетингу агропромислових формувань в умовах глобалізації»
 

Єранкін Олександр Олександрович
Дата захисту: 22.04.2010
Науковий керівник: д.е.н., професор Нелеп Віталій Миколайович

Дисертацію присвячено вирішенню теоретичних і практичних аспектів забезпечення формування і трансформації маркетингу агропромислових формувань України на основі розробки інструментарію впровадження сучасних концепцій маркетингу з врахуванням впливу на нього глобалізації. Досліджено еволюцію і сучасні тенденції розвитку маркетингу, встановлено логіку трансформації концепцій маркетингу в історико-цивілізаційній пло¬щині. Визначено концептуальні засади формування парадигми маркетингу в умовах глобалізації. Виявлено закономірності трансформації маркетингових концепцій в АПК України, здійснено періодизацію процесу еволюції маркетингу та зроблено оцінку процесів формування нових типів агропромислових формувань. Розроблено методику визначення рівня консолідації та глобалізації агро-продовольчих ринків та виявлені головні закономірності цих процесів в АПК України. Систематизовано вплив глобальних проблем і державної аграрної політики в Україні на формування маркетингових стратегій підприємств АПК України, визначені перспективи агробізнесу в Україні в контексті глобальної продовольчої проблеми. Досліджено трансформацію маркетингового середовища агробізнесу в Україні в умовах глобалізації та світової економічної кризи. Розкрито сутність процесу спотворення цінових трендів і запропоновано методологію їх ідентифікації. Розроблено концептуальні засади розвитку сучасної концепції маркетингу підприємств АПК різних типів, визначено перспективи капіталізації агробізнесу та брендингу в АПК України, показано особливості маркетингових досліджень кон’юнктури аграрних ринків з врахуванням впливу глобалізації.

Автореферат

 

Остання редакція: 05.11.19