Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

2007 рік

 
«Розвиток агропромислової інтеграції на регіональному рівні»
 

Заболотній Володимир Миколайович
Дата захисту: 18.01.2007 
Науковий керівник: к.е.н., професор Хорунжий Микола Йосипович

В роботі досліджено теоретичні, методичні та прикладні аспекти розвитку агропромислової інтеграції на мікрорівні з метою поліпшення взаємовідносин між підприємствами всіх сфер агропромислового комплексу. Розкрито зміст агропромислової інтеграції. Обґрунтовано варіанти вибору інтегрованого виробництва, алгоритм створення агропромислового формування на рівні адміністративного району. Визначено варіанти входження особистих селянських господарств в інтеграційний процес. Узагальнено досвід різних форм і моделей агропромислового виробництва. Розроблено механізм створення координаційного центру як стрижневого елементу інтегрованого виробництва та розраховано вигоду від його функціонування. Розроблено прикладну програму “Координатор” для комп’ютерного забезпечення інтегрованого виробництва.

Автореферат

 
«Конкурентоспроможність підприємства в системі маркетингу»
 

Камишніков Роман Вікторович
Дата захисту: 18.01.2007
Науковий керівник: д.е.н., професор Войчак Анатолій Володимирович

Дисертаційна робота присвячена узагальненню теоретичних та практичних аспектів формування та розвитку маркетингового ресурсу, як потужного засобу підвищення конкурентоспроможності фармацевтичних підприємств України. На засадах узагальнення літературних джерел та вивчення результатів господарської практики вітчизняних фармацевтичних виробників уточнено економічний зміст понять „маркетинг”, „конкуренція” та „конкурентоспроможність” та обґрунтовано такі їх види, як фармацевтичний маркетинг і конкурентоспроможність фармацевтичного товаровиробника. Окреслено підходи і практичні засади, спрямовані на формування та використання маркетингових ресурсів для посилення конкурентних позицій вітчизняних фармацевтичних підприємств. Удосконалено методологічні засади застосування основних методів оцінки конкурентоспроможності підприємств, виявлено їх переваги та недоліки. Основні наукові і прикладні узагальнення дисертації можуть бути використані в процесі формування і реалізації маркетингової політики вітчизняних фармацевтичних товаровиробників.

Автореферат

 
«Ціноутворення на сільськогосподарську продукцію в системі ф’ючерсного ринку (на прикладі ринку зернових)»
 

Немченко Галина Вікторівна
Дата захисту: 29.01.2007
Науковий керівник: д.е.н., професор Дем’яненко Сергій Іванович

У дисертації представлено комплексне теоретичне, методичне та практичне розв’язання питань щодо функціонування системи ціноутворення на сільськогосподарську продукцію в умовах запровадження та розвитку ф’ючерсного ринку, обґрунтовано теоретичні засади формування системи ф’ючерсної торгівлі, визначено взаємозв’язок між її складовими та роль в ціноутворенні на аграрному ринку. Досліджено закономірності економічної доцільності страхування цінових ризиків для суб’єктів аграрного сектору за умов функціонування у висококонкурентному середовищі та основні завдання, що стоять перед ф’ючерсним ринком з метою стабілізації доходів сільськогосподарських підприємств, рівень відповідності аграрного ринку України умовам запровадження та розвитку ф’ючерсної торгівлі, його законодавчо-правового забезпечення. Визначено критерії ефективності ціноутворення на ф’ючерсному ринку за допомогою моделі коінтеграції та рівень цінових коливань, що забезпечать можливість ф’ючерсних торгів. Запропоновано методологічні і методичні підходи до побудови відкритого ринкового середовища, інтегрованого з міжнародним ринком сільськогосподарської продукції, за умов ефективного поєднання ціноутворення на ф’ючерсному ринку та важелів державного регулювання. Встановлено рівень ліквідності ринку основних видів зерна в Україні та на основі порівняння з ліквідністю світового ф’ючерсного ринку розроблено рекомендації щодо доцільності запровадження ф’ючерсної торгівлі цією продукцією в Україні.

Автореферат

 
«Оптимізація стратегії оновлення парку портальних кранів у морських портах України»
 

Пустова Наталія Віталіївна
Дата захисту: 29.01.2007
Науковий керівник: к.е.н., доцент Холоденко Анатолій Михайлович

Дисертація присвячена обгрунтуванню та моделюванню оптимальної стратегії оновлення парку портальних кранів морських портів України. Встановлено адекватний критерій оптимальності термінів заміни обладнання – критерій інтенсивності прибутку. Знайдена умова оптимальності терміну експлуатації обладнання за цим критерієм. Виявлені чинники, що формують запропонований критерій оптимальності, та визначено їх вплив на оптимальні за цим критерієм терміни експлуатації портальних кранів. Побудована економіко-математична модель оптимізації стратегії оновлення парку портальних кранів морських портів України. Розглянуті ремонт та модернізація портальних кранів як альтернативи їх списанню та заміні.

Автореферат

 
«Маркетингова діяльність транспортно-експедиційного підприємства»
 

Cаюн Алла Олександрівна
Дата захисту: 20.09.2007
Науковий керівник: д.е.н., професор Куденко Наталія Володимирівна

Дисертацію присвячено обгрунтуванню теоретико- методичних і практичних аспектів побудови організаційно - економічного механізму взаємовигідної маркетингової стратегії транспортно-експедиційного підприємства і підприємства-виробника і розробці практичних рекомендацій щодо його формування та впровадження . Досліджено класифікації чинників макро і мікросередовищ підприємства, їх склад і характеристики управління підприємством. Розроблено авторську класифікацію чинників макросередовища підприємства, основних критеріїв їх оцінки, що впливають на маркетингову діяльність підприємства. Визначено особливості моделювання маркетингових процесів, типи моделей, що використовуються, деякі відомі методи прийняття рішень, що можуть бути реалізовані в маркетингові. Досліджено, що розробка моделей стратегічного вибору для транспортно-експедиційного підприємства пропорційно залежить від його конкурентоспроможності в полі ринкових відносин у сфері транспортних послуг. Приведено застосування моделі стратегічного вибору на основі критеріїв теорії ігор з природою у процесі прийняття маркетингових рішень транспортно-експедиційним підприємством на ринку транспортних послуг в умовах невизначеності та ризику навколишнього середовища.

Автореферат

 
«Маркетинговий комплекс підприємства (на прикладі підприємств поліграфічної галузі)»
 

Сторожук Ірина Ігорівна
Дата захисту: 20.09.2007
Науковий керівник: д.е.н., професор Павленко Анатолій Федорович

Дисертація присвячена дослідженню теоретичних, методичних і прикладних аспектів маркетингового комплексу підприємства як ядра маркетингової тактичної діяльності. Автор надав власне розуміння концепції маркетингового комплексу, запропонував склад факторів ефективності за елементами маркетингового комплексу, методику оцінки та економіко-математичну модель оптимізації маркетингового комплексу для промислового підприємства поліграфічної галузі. В роботі обгрунтовано пріоритетність збутової функції для поліграфічних підприємств, висвітлено аспекти організації, планування та аналізу процесу персонального продажу, запропоновано оригінальну методику оцінки ефективності роботи менеджерів зі збуту. Запропоновано введення до складу основних елементів маркетингового комплексу елементу “персонал”, визначено склад і структуру факторів, що визначають його ефективність.

Автореферат

 
«Товарна стратегія підприємства на прикладі стратегії марки»
 

Решетнікова Ганна Сергіївна
Дата захисту: 04.10.2007
Науковий керівник: д.е.н., професор Павленко Анатолій Федорович

Дисертацію присвячено теоретичному обґрунтуванню і розробці методичних рекомендацій щодо формування стратегії марки підприємства-виробника як складової частини його маркетингової товарної стратегії. В роботі уточнено понятійний апарат теорії управління марками. Визначено місце стратегії марки в маркетинговій стратегії підприємства та досліджено механізм її інтегрування в товарну стратегію підприємства. Проаналізовано тенденції розвитку ринку кондитерських виробів України на сучасному етапі та основні стратегічні рішення, які використовують підприємства-виробники щодо просування власних торговельних марок на ринку. Узагальнено існуючі підходи щодо пояснення процесу сприйняття торговельної марки підприємства–виробника споживачем, визначено основні складові цього процесу та механізм їх взаємодії. Досліджено поведінку споживачів на вітчизняному ринку кондитерських виробів і визначено основні фактори, що впливають на їх прихильність до певної торговельної марки. Розроблено економіко–математичну модель процесу сприйняття торговельної марки споживачем з метою прогнозування реакції ринку і формування на цій основі адекватної стратегії підприємства відносно власної марки.

Автореферат

 
«Організаційно-економічне забезпечення прибутковості підприємств (за матеріалами деревообробних комбінатів України)»
 

Дзюбенко Любов Миколаївна
Дата захисту: 18.10.2007
Науковий керівник: к.е.н., професор Швиданенко Генефа Олександрівна

Дисертацію присвячено обґрунтуванню теоретико-методичних і практичних засад системного організаційно-економічного забезпечення прибутковості підприємств і розробці практичних рекомендацій щодо його формування та впровадження в динамічних ринкових умовах. Визначено взаємозв’язок прибутковості та конкурентних переваг підприємств. Розкрито систему передумов формування прибутковості, стратегічні заходи з реструктуризації виробництв і впровадження аутсорсингу, напрями раціоналізації ціноутворення та витрат підприємств. Поглиблено теоретико-методичні засади щодо прибутковості підприємств, а саме: вперше визначено процес прибутковості підприємства як сукупність відповідних складових елементів-категорій; удосконалено поняття “прибутковість підприємства”, “рентабельність”, “дохідність”; уточнена видова класифікація прибутковості підприємств як результату; сформовано ланцюг прибутковості підприємства; визначені альтернативні стратегії підвищення прибутковості. Надано аналітичну оцінку прибутковості деревообробної промисловості України, досліджуваних деревообробних комбінатів та діючих засобів її забезпечення. Обґрунтовано методичні підходи до забезпечення процесу прибутковості підприємств, на основі яких здійснена оптимізація управлінських рішень на окремих деревообробних комбінатах.

Автореферат

 
«Удосконалення методів ціноутворення в умовах невизначеності ринкової кон’юнктури»
 

Скачков Олександр Миколайович
Дата захисту: 18.10.2007
Науковий керівник: к.е.н., доцент Дугіна Світлана Іванівна

У дисертації розроблено теоретико-методичні засади маркетингового ціноутворення переробного підприємства. На цій основі досліджена маркетингова діяльність вітчизняних сільськогосподарських переробних підприємств різноманітних форм власності та розроблені заходи підвищення її ефективності в умовах трансформаційної економіки України. Визначено цілі та завдання маркетингового ціноутворення, його місце в системі управління підприємством, розроблено його структуру й зміст. Напрацьовано методичний апарат маркетингового ціноутворення, а також методичні принципи його практичного використання маркетингового ціноутворення для вдосконалення управлінської діяльності сільськогосподарських переробних підприємств. Запропоновано програму прийняття рішень при зниженні цін в результаті конкуренції. Обґрунтовано наявність двох особливих функцій ціни в ціннісних думках споживачів. По-перше, як атрибут товару, ціна впливає на сприйману подібність цільового товару уявному прототипу товару вищої або низької якості. По-друге, як міра втрат, ціна є порівняльною характеристикою корисності, яку отримує споживач від товару вищого сорту. Запропоновано модель виявлення сигналів ціннісних думок споживачів “ціна-вартість” з метою визначення впливу високих цін на бажання споживача придбати товар. Розглянуто спосіб використання моделі ціннісних думок для визначення ситуацій, коли високі ціни можуть збільшити попит.

Автореферат

 
«Організаційно-управлінські аспекти становлення та функціонування інформаційно-технологічних підприємств (за матеріалами підприємств-розробників програмних продуктів)»
 

Останкова Олена Сергіївна
Дата захисту: 15.11.2007
Науковий керівник: к.е.н., доцент Омельяненко Тетяна Володимирівна

Дисертацію присвячено розробці та науковому обгрунтуванню організаційно-управлінської моделі інформаційно-технологічного підприємства (ІТП) як базового інструменту забезпечення його усталеного функціонування. Визначено домінуючі тенденції суспільно-економічного розвитку та їх роль у становленні інформаційно-технологічного підприємства. Проведено впорядкування понятійно-категоріального апарату досліджуваної предметної галузі. Здійснено порівняльний аналіз організаційно-управлінських моделей підприємств індустріальної та постіндустріальної епох, ідентифіковано специфічні властивості ІТП. Викладено авторську версію інтерпретації організаційної будови ІТП та характеристики рівнів його організаційної зрілості. Досліджено еволюцію, сучасний стан і тенденції розвитку ринку інформаційно-комунікаційних технологій. Визначено чинники, що впливають на усталеність функціонування ІТП. Здійснено організаційно-управлінську діагностику й ідентифіковано проблемні зони функціонування софтверних підприємств (підприємств-розробників програмних продуктів). Науково обґрунтована та адаптована до специфіки функціонування вітчизняних софтверних підприємств організаційно-управлінська модель ІТП. Запропонована принципова структура інтегрованої автоматизованої системи управління ІТП та розроблені рекомендації щодо організаційного та методичного забезпечення її впровадження.

Автореферат

 
«Розвиток експортного потенціалу підприємства (за матеріалами молокопереробних підприємств України)»
 

Петренко Людмила Анатоліївна
Дата захисту: 15.11.2007
Науковий керівник: к.е.н., професор Швиданенко Генефа Олександрівна

Дисертацію присвячено обґрунтуванню теоретико-методичних та практичних засад розвитку експортного потенціалу підприємства. Дослідження побудоване на основі принципів системного та процесного підходу до структуризації потенціалу підприємства, які використані для розробки процедур діагностування та визначення рівня розвитку експортного потенціалу підприємства, визначення організаційно-економічних елементів системи управління розвитком експортного потенціалу підприємства. Поглиблено теоретико-методичні основи управління розвитком експортного потенціалу підприємств, а саме: розроблено алгоритм обґрунтування стратегії розвитку експортного потенціалу підприємства, визначено сукупність критеріїв побудови перспективної моделі розвитку, обґрунтовано принципи функціонування системи управління у відповідності до запропонованих моделей розвитку експортного потенціалу підприємств, удосконалено інструментарій моніторингу і прогнозування стану та структури експортного потенціалу підприємства. Надано аналітичну оцінку сучасному стану, динаміці, проблемам і перспективам розвитку експортного потенціалу молокопереробних підприємств України, визначено головні завдання їх розвитку. Проведено оцінку використання експортного потенціалу, аналіз тенденцій та рівня розвитку молокопереробних підприємств, розглянуто основні напрямки підвищення рівня розвитку експортного потенціалу відповідно до особливостей зовнішнього середовища та специфіки внутрішніх бізнес-процесів з метою формування стратегії подальшого розвитку молокопереробного виробництва.

Автореферат

 
«Системно-оптимізаційні моделі товару в маркетингових стратегіях малих підприємств»
 

Хмурковський Геннадій Володимирович
Дата захисту: 20.12.2007
Науковий керівник: к.е.н., професор Кардаш Віктор Якович

В дисертації наведено удосконалену класифікацію МП за показниками ризикованості діяльності, орієнтації на задоволення обмеженого/масового попиту, співробітництва із великими підприємствами. Доведено, що з-поміж підприємств, які не мають інтеграційних зв’язків із потужними підприємствами, найменш ризикованою є діяльність незалежних патієнтів (нішерів). Обґрунтовано алгоритм планування оптимального товару за критерієм співвідношення корисності для споживача та витрат ресурсів МП. Алгоритм спирається на твердження про необхідність орієнтації МП на реалізацію стратегії нішера. Визначено особливості та значення інформаційної системи «сегментування – планування нового товару» для МП, яка дозволяє поєднати аналіз послідовності «ідея товару – концепція – дослідний зразок» в єдиний етап, що призводить до економії часу та ресурсів. Створено систему моделей оптимізації техніко-економічних параметрів товарів МП. Моделі дозволяють конкретизувати параметри нового виробу при максимізації можливого рівня корисності для споживачів за фіксованого рівня питомих затрат на виготовлення виробу, мінімізації питомих затрат на виготовлення виробу за планового рівня корисності технічних параметрів виробу, мінімізації питомих затрат на виготовлення виробу за планового рівня корисності технічних параметрів з урахуванням ціни виробу.

Автореферат

 

Остання редакція: 05.11.19