Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

2008 рік

 
«Маркетинг у формуванні стосунків банку з клієнтами»
 

Дима Олександр Олексійович 
Дата захисту: 25.03.2008
Науковий керівник: д.е.н., професор Войчак Анатолій Володимирович

У дисертації запропоновано авторське розуміння сутності маркетингу на основі стосунків. Алгоритм побудови стосунків ґрунтується на теорії станів розвитку стосунків і має три основні етапи, а також ураховує такий важливий аспект формування стосунків, як відмова в обслуговуванні. Визначено передумови впровадження маркетингу на основі стосунків: Інтернет-банкінг; створення колл-центрів; розроблення програм лояльності; розвиток мережі міні-відділення. Зазначені передумови забезпечують постійний контакт з клієнтами та підвищують дієвість заходів з їх утримання. Обґрунтовано необхідність дослідження клієнтської бази банку. Пропонується здійснювати поділ клієнтів банку за критеріями «прибутковість» та «міра взаємодії». Запропоновано підхід, що дає змогу максимізувати прибуток банку, оптимізуючи структуру клієнтської бази. Оптимальне співвідношення клієнтів, а відповідно і правильний розподіл ресурсів, забезпечує максимізацію прибутку. Створена система оцінки ефективності застосування маркетингу на основі стосунків у банківських установах, що зумовлено неможливістю використання традиційних показників, які зазвичай показують ефективність окремих операцій або дій, тоді як маркетинг на основі стосунків орієнтується на окремого споживача.

Автореферат

 
«Маркетинг в банківській діяльності»
 

Жаворонкова Ольга Ростіславівна
Дата захисту: 25.03.2008
Науковий керівник: д.е.н., професор Клейменов Олексій Матвійович

Дисертаційна робота присвячена дослідженню теоретико-методичних засад, а також прикладного інструментарію вдосконалення маркетингу в банківській діяльності. Обґрунтовано основні напрями використання маркетингу на основі партнерських відносин, які сприяють зростанню рівня конкурентоспроможності банків. Доведено необхідність розширення діяльності щодо інформування клієнтів, яка найбільш важлива для розвитку партнерства з ними. Досліджено поведінку вітчизняних споживачів банківських послуг за результатами якого запропоновано методичні основи оцінки якості банківських послуг, нові критерії цієї оцінки. Запропонована сегментація банківських клієнтів за принципом життєвого циклу людини. Розглянута клієнтська база даних, що містить інформацію необхідну для розвитку маркетингу на основі партнерства. Проведено аналіз фінансової можливості різних сегментів.

Автореферат

 
«Маркетинг інновацій на підприємствах України»
 

Степанов Максим Володимирович
Дата захисту: 17.04.2008
Науковий керівник: к.е.н., професор Пилипчук Володимир Петрович

Дисертація присвячена дослідженню питань створення організаційно-економічного механізму маркетингового забезпечення інноваційних процесів на підприємствах. Узагальнено теоретичні передумови та практичний досвід управління інноваційною діяльністю підприємств. Розроблено комплексну модель маркетингового забезпечення інноваційного процесу, яка дозволяє вносити коригування в процес впровадження нововведення у тих випадках, коли спостерігаються зміни в пріоритетності споживання. Обґрунтовано методику маркетингового забезпечення підприємства на стадіях пошуку та розробки інноваційної ідеї, яка опирається на розрахунок конкурентоздатності нововведення та на оцінку технологічної мінливості нововведення. Деталізацію етапів маркетингових досліджень ринкового середовища наведено у залежності від новизни інноваційної ідеї та від технологічної складності розробки інновації. Розроблено концепцію маркетингу інноваційного проекту автотранспортного підприємства для комерціалізації інноваційного продукту на регіональному ринку.

Автореферат

 
«Управління інноваційним розвитком підприємств (за матеріалами машинобудівних підприємств Херсонської області)»
 

Капарулін Іван Сергійович
Дата захисту: 22.05.2008
Науковий керівник: д.е.н., професор Гончарова Наталія Петрівна

Дисертація присвячена питанням активізації інноваційного розвитку машинобудівних підприємств в умовах ринкової трансформації економіки. З цією метою досліджені поняття інноваційна діяльність, інновація, інноваційний процес; проведене узагальнення інноваційно-спрямованих теоретичних підходів при формуванні теорії інноваційного підприємства. За результатами діяльності підприємств визначено стан і окреслено перспективи інноваційного розвитку машинобудівних підприємств Херсонської області. Розроблена методика комплексної оцінки інноваційного розвитку, яка враховує інноваційну активність й інноваційний потенціал підприємства. Результати проведеної оцінки використані у процесі моделювання інноваційного розвитку, в результаті якого на основі концепції циклічності була розроблена модель інноваційного розвитку підприємства. На основі системно-інтеграційного підходу окреслені основні контури системи управління інноваційним розвитком підприємства, що дозволило представити управління цим процесом у вигляді об’єктно-процесної системи.

Автореферат

 
«Управління формуванням та реалізацією інноваційного потенціалу підприємства (за матеріалами фармацевтичних підприємств України)»
 

Соболєва Тетяна Олександрівна
Дата захисту: 22.05.2008
Науковий керівник: к.е.н., професор Соболь Сергій Миколайович

Дисертацію присвячено дослідженню теоретико-методичних і прикладних питань управління формуванням та реалізацією інноваційного потенціалу підприємства. Досліджено сутність інноваційної діяльності та інноваційного потенціалу підприємства, уточнено визначення категорій «інновація» та «інноваційний потенціал підприємства», поглиблено класифікацію інновацій. Згруповано та систематизовано екзо- та ендогенні фактори впливу на формування та реалізацію інноваційного потенціалу підприємства. Побудовано модель системи управління інноваційним потенціалом підприємства. Здійснено аналіз сучасного стану та тенденцій інноваційного розвитку фармацевтичної галузі України. Узагальнено відомі підходи до оцінки інноваційного потенціалу підприємства. Розроблено методику комплексної оцінки інноваційного потенціалу підприємства. На основі апробації запропонованої методики визначено напрямки удосконалення управління формуванням та реалізацією інноваційного потенціалу цільової групи фармацевтичних підприємств.

Автореферат

 
«Регулювання та прогнозування зайнятості населення (на матеріалах Житомирської області)»
 

Волківська Алла Миколаївна
Дата захисту: 12.06.2008
Науковий керівник: к.е.н., доцент Керб Лариса Петрівна

Дисертацію присвячено теоретико-методологічним і прикладним питанням процесу регулювання й прогнозування зайнятості населення на рівні регіону та розробленню рекомендацій щодо його вдосконалення. Досліджено вплив соціально-економічних факторів на процес регулювання й прогнозування зайнятості населення на рівні регіону та визначено рівні їх регульованості за допомогою розробленої здобувачем комп’ютерної програми. Виконано оцінювання інфраструктурної забезпеченості ринку праці, де, поряд з наявними показниками оцінки, використано власну додаткову систему оцінки. Установлено рівні ефективності функціонування державної служби зайнятості (ДСЗ) регіону. Науково обґрунтовано пропозиції щодо вдосконалення методів регулювання та прогнозування зайнятості населення. Реалізація зазначених складових дозволила запропонувати теоретико-методологічне забезпечення процесу регулювання і прогнозування зайнятості населення на рівні регіону відповідно до класифікації сфер економіки та господарської структури районів регіону за рівнями впливу соціально-економічних факторів на цей процес на засадах моніторингу.

Автореферат

 
«Система управління ефективністю діяльності підприємств: діагностика і вдосконалення»
 

Капаруліна Марія Сергіївна
Дата захисту: 12.06.2008
Науковий керівник: к.е.н., доцент Клименко Світлана Михайлівна

Дисертація присвячена питанням діагностики і удосконалення системи управління ефективністю діяльності машинобудівних підприємств в умовах ринкової трансформації економіки. З цією метою досліджені поняття ефект, ефективність, результати, витрати, результативність, система управління ефективністю, проведене узагальнення концептуальних підходів до оцінки ефективності підприємства, а також визначений стан і тенденції розвитку машинобудівних підприємств Південного регіону України. Розроблена методика визначення загального рівня ефективності, що базується на концептуальному її розподілі на дві складові: зовнішню і внутрішню. Виявлені існуючі критерії ефективності, обґрунтована доцільність використання у якості одного з них принципу збільшення вартості підприємства, який на сучасному етапі розвитку економічних систем найточніше характеризує його ефективність та надає підстави для успішного функціонування у довгостроковій перспективі, одночасно забезпечуючи задоволення інтересів усіх зацікавлених сторін. На основі доходного підходу застосовано методику оцінки вартості вітчизняних підприємств для визначення ефективності управління їх діяльністю.

Автореферат

 
«Управління запасами товарно-матеріальних цінностей підприємств (за матеріалами підприємств обробної промисловості Черкаського регіону)»
 

Кошеленко Світлана Василівна
Дата захисту: 12.09.2008
Науковий керівник: д.т.н., професор Хомяков Володимир Іванович

В дисертації обґрунтовано комплексне теоретико-прикладне розв’язання проблемних питань формування та використання сучасної моделі управління запасами ТМЦ підприємств обробної промисловості. В роботі визначено сутність запасів, запропонована система цілей, функції управління запасами, згруповані та класифіковані існуючі моделі, які враховують класичний та сучасний підходи до ведення бізнесу, обґрунтовано вибір показників ефективного використання запасів товарно-матеріальних цінностей підприємств. Наведені результати аналізу результативності управління запасами ТМЦ на рівні національної економіки, промисловості, досліджуваних підприємств. Запропоновані методика визначення економії (перевитрат) інвестицій в запаси та методика комплексного впливу економії (перевитрат) інвестицій в запаси і зростання цін на ПЕР, які дозволяють здійснити вибір ефективних варіантів управління запасами, використовувати внутрішні резерви підприємств і компенсувати наслідки зростання цін на паливно-енергетичні ресурси, підвищити інвестиційну привабливість і конкурентоспроможність підприємств.

Автореферат

 
«Оцінювання конкурентних позицій підприємства в процесі формування його маркетингової стратегії (на прикладі меблевої галузі України)»
 

Пастернак Євген Любомирович
Дата захисту: 12.09.2008
Науковий керівник: д.е.н., професор Куденко Наталія Володимирівна

Дисертацію присвячено питанням дослідження маркетингової стратегії підприємства меблевої галузі України. Автор дослідив тенденції розвитку галузевого меблевого ринку для визначення альтернатив маркетингової стратегії. Розкрито та розкрито взаємозв’язок між конкурентними перевагами і конкурентними позиціями підприємствами, що дало змогу розробити моделі основних стратегій конкурентної поведінки, спрямованих на формування та покращення позицій підприємств на ринку. Розроблено методику оцінки конкурентних позицій і ринкового рейтингу підприємства, яка грунтується на дослідженні п’яти внутрішніх сфер діяльності меблевого підприємства. Запропоновану методику маркетингової стратегії розвитку меблевого підприємства розглянуто з точки зору прогнозування майбутнього стану підприємства та його дієздатності на ринку. Розроблена комп’ютерна програма розрахунку рейтингової оцінки діяльності меблевого підприємства дозволяє отримати результат в залежності від ієрархічного рівня графа, що моделює поставлену задачу.

Автореферат

 
«Стратегічна поведінка підприємства на олігополістичному ринку (на прикладі українських підприємств-виробників мінеральних добрив)»
 

Лозовик Юрій Миколайович
Дата захисту: 09.10.2008
Науковий керівник: д.е.н., професор Наливайко Анатолій Петрович

Дисертацію присвячено вирішенню теоретичних, методичних і прикладних питань формування, обґрунтування та застосування стратегічної поведінки підприємства, що функціонує на олігополістичному ринку. Досліджено еволюцію теорії олігополії, присвяченої питанням стратегічної поведінки підприємства. Здійснено міждисциплінарний аналіз понятійного апарату досліджуваної предметної галузі та проведене його впорядкування. Сформовані базові підходи до побудови концепції стратегічної поведінки підприємства. Проведено діагностику галузі, ринків і ринкової поведінки українських підприємств-виробників мінеральних добрив. Оцінені сильні та слабкі сторони підприємств-виробників азотних добрив у галузевому аспекті. За авторською методикою оцінено просторові межі внутрішнього ринку азотних добрив. Обґрунтовано вибір моделей стратегічної поведінки підприємств на рівні двох учасників (дуополії). Розглянуті переваги і недоліки існуючих моделей дуополії, тріополії та математичного інструментарію, що використовується для їх аналізу. Розроблені методичні рекомендації щодо вибору оптимальної моделі стратегічної поведінки підприємства-олігополіста із альтернативних варіантів та її адаптації до потреб підприємства з використанням інструментарію теорії динамічних систем і теорії ігор. Запропоновані рекомендації щодо організаційного та інформаційного забезпечення реалізації моделі стратегічної поведінки підприємства.

Автореферат

 
«Управління конфліктами інтересів в процесі функціонування акціонерного товариства (на прикладі ГЗК Криворізького залізорудного басейну)»
 

Хименко Сергій Михайлович
Дата захисту: 09.10.2008
Науковий керівник: к.е.н., доцент Шершньова Зоя Євгеніївна

Дисертація присвячена розробці і поглибленню теоретичних положень та обґрунтуванню практичних рекомендацій щодо формування системи управління конфліктами інтересів у акціонерних товариствах, і, зокрема, ГЗК Кривбасу. Автор визначає принципи управління конфліктами інтересів, обґрунтовує методику розрахунку потенціалу конфліктності стейкхолдера; пропонує власну класифікацію конфліктів інтересів і методику побудови підсистеми стратегічного моніторингу конфліктів інтересів. У дисертації знайшли відображення базові положення організаційного оформлення мережі з управління конфліктами інтересів; типологія функцій медіатора-контролера як координатора системи управління конфліктами інтересів в АТ. У роботі застосовано комплексний підхід до формування системи управління конфліктами інтересів, визначено базові її елементи, уточнено цілі та об’єкти, конкретизовано функції, структуровано механізми і процеси, а також удосконалено інформаційно-змістовне наповнення фільтруючих функцій підсистеми моніторингу конфліктів інтересів (через запровадження інформаційного, культурного, владного, фінансового фільтрів для профілактики виникнення конфліктів інтересів).

Автореферат

 
«Маркетингове забезпечення конкурентоспроможності м'ясопереробних підприємств»
 

Романенко Ірина Петрівна
Дата захисту: 13.11.2008
Науковий керівник: к.е.н., доцент Зайчук Тетяна Олександрівна

Дисертацію присвячено теоретико-методичним і прикладним основам забезпечення конкурентоспроможності м'ясопереробних підприємств на засадах маркетингу, розробці практичних рекомендацій щодо впровадження ринкових підходів до організації господарської діяльності в сучасних умовах. Досліджено тенденції та напрямки посилення конкурентної боротьби на українському ринку. Розроблено авторську класифікацію складових адаптаційного маркетингу на рівні підприємства і держави, відповідно до яких деталізовано основні шляхи підвищення конкурентоспроможності м'ясопереробних підприємств. Визначено особливості моделювання маркетингових процесів, типи моделей, що використовуються для розробки систем підтримки прийняття рішень, обгрунтовано вибір оптимального типу експертних систем з урахуванням галузевої специфіки. Розроблено модель прогнозування результатів збутової діяльності м'ясопереробного підприємства в умовах невизначеності та ризику навколишнього середовища для оптимізації використання маркетингового інструментарію на підприємстві.

Автореферат

 
«Маркетингові комунікації у банківській діяльності: паблік рілейшнз»
 

Ткачук Олена Володимирівна
Дата захисту: 13.11.2008
Науковий керівник: д.е.н., професор Примак Тетяна Олександрівна

У дисертації розглянуто комплекс маркетингових комунікацій у банках і роль у ньому паблік рілейшнз. Запропоновано авторське розуміння сутності паблік рілейшнз у банках, обґрунтовано його вплив на рівень фінансового стану банків та їх конкурентоспроможність. Проведено аналіз ринку банківських послуг України та ПР-діяльності банків, визначено основні тенденції, запропоновано систему аналізу ПР-активності. Аргументовано необхідність формування взаємодії банків у напрямі ПР, розроблені рекомендації до проведення сумісної ПР-кампанії. Запропоновано модель формування управлінського образу банку та методику розрахунку ефективності публікацій для удосконалення інформаційного образу банку. Зроблено акцент на необхідності створення та управління діловою репутацією банків як чиннику підвищення їх конкурентоспроможності

Автореферат

 
«Організаційно-економічний механізм активізації інноваційної діяльності підприємств (за матеріалами підприємств харчової промисловості Автономної Республіки Крим)»
 

Єжакова Наталя Володимирівна
Дата захисту: 18.12.2008
Науковий керівник: к.е.н., доцент Норіцина Наталія Іванівна

Дисертацію присвячено проблемним питанням активізації інноваційної діяльності підприємств харчової промисловості в умовах ринкової трансформації економіки. Поглиблено сутнісну характеристику таких категорій, як інновація, інноваційна діяльність, інноваційний процес, інноваційно активне підприємство, і запропоновано додаткові класифікаційні ознаки інновацій та інноваційних підприємств. Визначено суть і складові організаційно-економічного механізму активізації інноваційної діяльності підприємств та їх взаємодію. У роботі надано аналітичну оцінку стану та перспектив розвитку інноваційної діяльності підприємств харчової промисловості АРК. Розроблено методику розрахунку системи показників активізації інноваційної діяльності, яка є одним з елементів комплексної методики оцінки інноваційної діяльності та дозволяє визначити доцільність і рівень здійснення інноваційних процесів на підприємстві. Результати проведеної оцінки використані для розробки моделі активізації інноваційної діяльності підприємств харчової промисловості на основі їх кластеризації.

Автореферат

 
«Методи та моделі управління якістю і конкурентоспроможністю продукції (за матеріалами підприємств галузі безалкогольних напоїв)»
 

Ушаков Григорій Григорович
Дата захисту: 18.12.2008
Науковий керівник: к.е.н., професор Федонін Олексій Сергійович

У дисертації обґрунтовано теоретико-методичні засади комплексного підходу до розв’язання проблемних питань сучасного управління якістю і конкуренто¬спро¬можністю продукції, що спирається на концепцію гармонічного розвитку конку¬руючих елементів та положення еволюційної економіки. Уточнено понятійно-категоріальний апарат досліджуваної проблематики: сфор¬мульовано визначення якості та конкурентоспроможності продукції вироб¬ничої системи; введено поняття ціннісної продуктивності; досліджено зв’язок між категоріями конкурентоспроможності та ціннісної продуктивності. На основі концепції ціннісної продуктивності розроблено і запропоновано як прог¬рамний продукт адаптивну модель управління поточною та потенційною кон¬курентоспроможністю. Використання моделі відкриває можливості активізації надходження необхідних ресурсів, підвищення ефективності їх використання, що забезпечує конкурентоспроможність без посилення суперництва за ресурси споживача.

Автореферат

 

Остання редакція: 05.11.19