Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

2009 рік

 
«Маркетингове позиціювання ринку морозива України»
 

Антонюк Катерина Іванівна 
Дата захисту: 15.01.2009
Науковий керівник: д.е.н., професор Куденко Наталія Володимирівна

Дисертацію присвячено науковому обґрунтуванню теоретико-методичних і прикладних засад формування маркетингового позиціонування на підприємствах-виробниках морозива України. Опрацьовано понятійний та методичний апарат маркетингового позиціонуван-ня, формалізовано його процес, у межах якого обґрунтовано доцільність дослідження чинників внутрішнього середовища підприємства із застосуванням методик SWOT-аналізу та розгортання функції якості. Визначено сучасний стан вітчизняного ринку морозива, його основні характеристики, тенденції, проблеми та перспективи розвитку. Ідентифіковано позиції підприємств на ринку і споживчі вподобання щодо продукту та виробників. Розроблено модель формування стратегії позиціонування, її математичну інтерпретацію та алгоритм аналізу, досліджено специфіку її реалізації на ринку морозива України та надано на основі її результатів відповідні рекомендації.

Автореферат

 
«Структура персоналу підприємств: методичні аспекти дослідження та напрями вдосконалення»
 

Дубова Світлана Григорівна
Дата захисту: 05.02.2009
Науковий керівник: к.е.н., професор Данюк Василь Макарович

Дисертацію присвячено розвитку теоретичних і методичних положень удосконалення структури персоналу підприємств з метою забезпечення високої ефективності їх діяльності. Розроблено модель оцінювання впливу структури персоналу на конкурентоспроможність підприємства. Запропоновано методичні підходи до удосконалення структури персоналу підприємств, які враховують темпи природної плинності кадрів, витрати та ризики заходів з удосконалення. Удосконалено метод аналізу факторів, які визначають ступінь впливу структури персоналу на ефективність діяльності підприємства, і методичний підхід до планування чисельності окремих категорій персоналу. Дістали подальшого розвитку поняття сутності “структура персоналу підприємства”, методичні підходи до аналізу ролі структури персоналу в забезпеченні ефективної діяльності підприємства та методичні засади планування заходів із удосконалення структури персоналу підприємства.

Автореферат

 
«Споживча поведінка підприємств на ринку сухого молока (за матеріалами підприємств молокопереробної галузі України)»
 

Рябова Тетяна Анатоліївна
Дата захисту: 05.02.2009
Науковий керівник: к.е.н., доцент Пилипчук Володимир Петрович

У дисертації запропоновано авторське розуміння сутності і поведінкових особливостей маркетингової взаємодії виробників і споживачів на промислових товарних ринках. Розроблено систему аналізу споживчої поведінки підприємств, яка базується на трьох блоках економічних показників, що відтворюють диспозиційну модель споживання. Визначено найбільш результативні технології організації взаємодії підприємств на промислових ринках, а також запропоновано алгоритм розробки управлінських рішень на цій основі. Механізм формування та забезпечення ефективних систем взаємодії виробників і споживачів сухих молокопродуктів ґрунтується на математичних ігрових методах й моделюванні ринкових взаємодій у антагоністичних ситуаціях суперечливості економічних інтересів. Визначено необхідність і можливість побудови ефективної системи підтримки національних виробників сухого молока шляхом їх партнерства та інтеграції з підприємствами-експортерами, а також операторами світових ринків. Запропоновано, з відповідною апробацією результатів, систему оцінювання стратегічного потенціалу та ефективності поведінки у маркетингових взаємодіях на ринках промислових підприємств і посередницьких організацій.

Автореферат

 
«Заготівельна та збутова діяльність молокопереробних підприємств: напрями вдосконалення»
 

Грищенко Олена Валентинівна
Дата захисту: 12.03.2009
Науковий керівник: 

 

Автореферат

 
«Інвестиційний потенціал підприємства: формування та розвиток (за матеріалами хімічних підприємств України)»
 

Литюга Юлія Володимирівна
Дата захисту: 12.03.2009
Науковий керівник: д.е.н., професор Гончарова Наталія Петрівна

Дисертація присвячена питанням формування та розвитку інвестиційного потенціалу хімічних підприємств України. З цією метою поглиблені поняття інвестиційні ресурси, інвестиційна привабливість, економічний та інвестиційний потенціал. За результатами діяльності підприємств визначено стан та окреслено перспективи інвестиційної діяльності хімічних підприємств України. Розроблена методика оцінювання інвестиційного потенціалу підприємства, яка ґрунтується на побудові матриці взаємопорівнянь інтегрованих оцінок інвестиційної привабливості та інвестиційної активності. Запропонована графоаналітична модель оптимізації інвестиційних ресурсів хімічних підприємств. На основі системно-інтеграційного підходу розроблено комплексну технологію формування та розвитку інвестиційного потенціалу підприємства.

Автореферат

 
«Експортний маркетинг виробничої продукції»
 

Іллясова Юлія Василівна
Дата захисту: 16.04.2009
Науковий керівник: 

 

Автореферат

 
«Формування маркетингових стратегій росту підприємства»
 

Полонець Володимир Миколайович
Дата захисту: 14.05.2009
Науковий керівник: д.е.н., професор Куденко Наталія Володимирівна

Дисертація присвячена вирішенню теоретичних, методичних і прикладних завдань із визначення, формування та реалізації маркетингових стратегій росту підприємства в динамічних ринкових умовах. Уточнено понятійний апарат стратегічного маркетингу, а саме: поняття «маркетингова стратегія» та «маркетингова стратегія росту», удосконалено теоретичні підходи до розробки їх класифікації, визначено місце МСР серед інших маркетингових стратегій підприємства. Визначені та проаналізовані основні тенденції ринку лакофарбових матеріалів як середовища формування маркетингових стратегій росту. Досліджено особливості застосування МСР за різних конкурентних умов і на основі їх аналізу визначено причинно-наслідкові зв’язки між станом внутрішнього та зовнішнього середовищ підприємства та конкретним видом стратегії. Удосконалені класичні інструменти стратегічного маркетингового аналізу і розроблено нові шляхом використання прогресивних математичних методів, що дозволило врахувати умови слабкої визначеності економічних процесів та нечіткості інформаційних потоків. Розроблено: комплексну методику та аналітичний інструментарій із визначення та оцінювання МСР, які застосовуються підприємствами, методику та алгоритм формування портфеля оптимальних маркетингових стратегій росту. Здійснено порівняльну оцінку стратегічних позицій та стану реалізації МСР підприємствами, які діють на ринку лакофарбових матеріалів України, що довело високу точність та ефективність запропонованих методик. Визначено основні проблеми при реалізації маркетингових стратегій, запропоновано шляхи їх подолання, запропоновано теоретичні та методичні засади оптимального розподілу ресурсів між визначеними стратегіями, вдосконалено алгоритм стратегічного маркетингового планування за рахунок введення додаткових етапів.

Автореферат

 
«Управління оборотним капіталом підприємства (за матеріалами молокопереробних підприємств України)»
 

Швидка Оксана Полікарпівна
Дата захисту: 14.05.2009
Науковий керівник: к.е.н., професор Швиданенко Генефа Олександрівна

Дисертацію присвячено проблемним питанням управління оборотним капіталом молокопереробних підприємств в динамічних ринкових умовах господарювання. Уточнено сутнісну характеристику категорії «оборотний капітал». Визначено зміст і основні складові системи управління оборотним капіталом підприємсва та їх взаємодію. У роботі наведено аналітичну оцінку діяльності, стану і перспектив розвитку існуючих систем управління оборотним капіталом молокопереробних підприємств України. Розроблено методику комплексної (вертикальної та горизонтальної) оцінки ефективності системи управління оборотним капіталом, що дає змогу підвищити результативність функціонування і розвитку підприємств. Результати дослідження використані для розробки тривимірної моделі системи управління оборотним капіталом молокопереробних підприємств. Визначено вектор і чотири рівні розвитку системи з урахуванням траєкторії зміни його рівня. Надано аналітичну оцінку ефективності існуючих систем управління оборотним капіталом вітчизняних молокопереробних підприємств і чинників та організаційно-економічних засад впливу на них. Обгрунтовано методичні підходи до формування системи управління оборотним капіталом, на основі яких здійснена оптимізація управлінських рішень на окремих підприємствах вибірки.

Автореферат

 
«Формування та функціонування стратегічних альянсів підприємств в Україні: теоретико-методичні аспекти»
 

Махова Галина Вікторівна
Дата захисту: 04.06.2009
Науковий керівник: к.е.н., доцент Верба Вероніка Анатоліївна

У дисертації наведено комплексне вирішення наукового завдання щодо системного обґрунтування теоретичних засад формування стратегічних альянсів підприємств та подальшого розвитку методичних основ забезпечення їх успішного функціонування. Проаналізовано концептуальні положення партнерської взаємодії як моделі розвитку підприємства. На цій основі визначено сутнісно-змістовне наповнення поняття стратегічних альянсів підприємств та їх основні риси, розширено класифікаційні ознаки альянсів підприємств. Розроблено концептуальні підходи щодо формування альянсів. Ідентифіковано інформаційний простір дослідження процесів формування й функціонування стратегічних альянсів в Україні та запропоновано засади його структуризації, на основі чого узагальнено досвід і виявлено особливості участі вітчизняних підприємств у альянсах порівняно зі світовою практикою. Сформульовано положення щодо вибору способу взаємодії підприємств у межах альянсу, виходячи з конфігурації їх цільових настанов. Розроблено рекомендації щодо реконфігурації діяльності підприємства-учасника альянсу. Розвинуто методичні рекомендації щодо оцінювання ефективності участі підприємства у альянсі.

Автореферат

 
«Управління ресурсним забезпеченням зростання ринкової вартості підприємств (за матеріалами харчових підприємств Миколаївської області)»
 

Крючковська Тетяна Олександрівна
Дата захисту: 22.10.2009
Науковий керівник: д.е.н., професор Мендрул Олександр Гаррійович

Дисертацію присвячено системному вирішенню сукупності проблемних питань управління ресурсним забезпеченням процесу створення вартості підприємства. У роботі розкрито економічну сутність і методологічні підходи до дослідження процесів трансформації ресурсів у вартість підприємства. Визначено логіко-структурний зв’язок ресурсної та вартісної концепції менеджменту в контексті стратегічного та фінансового управління підприємством і запропоновано фінансову модель ресурсних факторів вартості підприємства, побудовану на взаємозв’язку компонентів, що в кінцевому підсумку формують певну величину економічної доданої вартості. Вдосконалено методичний інструментарій стратегічного аналізу в контексті менеджменту вартості підприємства, систему вимірювання вартості підприємства на основі ресурсних факторів. Поглиблено базові положення системи вимірювання цінності підприємства, основні положення ресурсної теорії щодо напрямків управління групами ресурсів за різним рівнем стратегічного статусу для формування стійких конкурентних переваг і забезпечення високої доданої вартості обраних для аналізу підприємств.

Автореферат

 
«Ресурсне та організаційне забезпечення ефективного розвитку підприємств (за матеріалами цукрових заводів України)»
 

Кремень Оксана Миколаївна
Дата захисту: 17.12.2009
Науковий керівник: к.е.н., професор Швиданенко Генефа Олександрівна

Дисертація присвячена обґрунтуванню теоретико-методичних та практичних засад змісту і структури ресурсного та організаційного забезпечення ефективного розвитку підприємств. Поглиблено теоретико-методичні основи розвитку підприємства та його забезпечення, а саме: удосконалено сутнісну характеристику розвитку підприємства, розширено систему критеріїв і показників ефективності цього процесу; запропоновано технологію розроблення стратегічної карти ефективного розвитку підприємств з виокремленням фінансової, ринкової, операційної та інтелектуальної складових; на основі удосконалення інтерпретації ресурсного та організаційного забезпечення, комплексного узагальнення взаємозв’язків між його основними структурними елементами, розроблено модель забезпечення ефективного розвитку підприємства. Аналітично оцінено нинішній стан, динаміку, проблеми і перспективи розвитку цукрової галузі України. Проведено оцінювання функціонування цукрових заводів, визначено тенденції та основні напрями їх розвитку, альтернативні варіанти їх ресурсного та організаційного забезпечення відповідно до особливостей зовнішнього середовища та специфіки внутрішніх бізнес-процесів, обґрунтовано стратегію ефективного розвитку цукрового виробництва та запропоновано механізм її реалізації.

Автореферат

 

Остання редакція: 05.11.19