Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Підведено підсумки дослідних випробувань подання електронних заявок на об’єкти промислової власності.18 Січня 2012р.

30 грудня 2011 року в Державному підприємстві «Український інститут промислової власності» (далі – Інститут) завершилися дослідні випробування процесів складання, подання та експертизи електронних заявок на об’єкти права інтелектуальної власності (винаходи, корисні моделі, знаки для товарів і послуг) з накладеним електронним підписом (у тому числі електронним цифровим підписом).

Підбиваючи підсумки дослідних випробувань, заступник голови Державної служби інтелектуальної власності України Володимир Дмитришин відзначив, що в умовах сьогодення якнайшвидший перехід до безпаперової форми обробки документів у процесі набуття прав на об’єкти промислової власності має дуже важливе значення. У патентному відомстві Японії, наприклад, вже з 2005 року 95% усіх документів зберігається саме в безпаперовому електронному вигляді. У свою чергу, Інститут над впровадженням безпаперових форм обміну інформацією та набуття прав на об’єкти промислової власності працює вже майже 6 років. Складність вирішення цього питання зумовлена багатьма факторами, які стосуються як технічних засобів, так і законодавчих аспектів впровадження безпаперових технологій.

«Отримання від заявників заявок на об’єкти промислової власності, їх опрацювання та робота з ними в електронному вигляді значно прискорює процедуру опрацювання документів, функціонально та технічно спрощує роботу з ними, позбавляє потреби здійснення зайвих технологічних процесів, здешевлює та прискорює отримання заявниками охоронних документів на об’єкти промислової власності. Перехід до безпаперової форми обробки документів, на перший погляд, вважається суто технологічним процесом. Проте такі зміни мають глибокий суспільний аспект, оскільки спрямовані на якнайповніше задоволення вимог сучасності та потреб заявників, які звертаються до відомства з метою набуття прав на об’єкти промислової власності», – зазначив Володимир Дмитришин.

Нагадаємо, що дослідні випробування зазначених процесів у закладі експертизи здійснювалися з 1 березня 2011 року. Протягом 10 місяців Інститутом отримано 911 електронних заявок. З них на винаходи – 71, на корисні моделі – 80, на знаки для товарів і послуг – 760. Усі заявки пройшли штатну реєстрацію в автоматичному режимі, відповідні матеріали введено до електронного архіву та технологічних баз даних. Нині зазначені заявки знаходяться на стадії діловодства відповідно до правил розгляду.

У період проведення дослідних випробувань до закладу експертизи також надійшла велика кількість пропозицій від заявників та представників у справах інтелектуальної власності, кожна з яких буде ретельно проаналізована з метою внесення відповідних змін до системи електронного подання заявок. Після нормативно-правового врегулювання процесів складання, подання та експертизи електронних заявок на об’єкти права інтелектуальної власності ця система буде передана в промислову експлуатацію.

За матеріалами сайту mon.gov.ua