Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

2018 рік

 
«УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ МАРКЕТИНГОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ ФАРМАЦЕВТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ»
 

КОХАН МАРІЯ МИХАЙЛІВНА     
Дата захисту: 28.11.2018
Науковий керівник: д.е.н., професор Федорченко Андрій Васильович

У роботі з’ясовано сутність маркетингу як сучасної концепції ринкового управління; визначено сутність, роль і місце маркетингового потенціалу в системі управління підприємством; узагальнено методичні підходи до вимірювання та оцінювання параметрів маркетингового потенціалу підприємства. Проведено дослідження головних тенденцій розвитку фармацевтичного ринку України; здійснено аналіз маркетингової діяльності підприємств-виробників на вітчизняному фармацевтичному ринку; надано оцінку рівня і характеру використання маркетингового потенціалу фармацевтичного підприємства. Розроблено методичні підходи до оцінювання і прогнозування розвитку маркетингового потенціалу в системі управління фармацевтичним підприємством; визначено головні напрями вимірювання результатів розвитку маркетингового потенціалу фармацевтичного підприємства; здійснено моделювання і прогнозування ключових індикаторів розвитку маркетингового потенціалу фармацевтичного підприємства

 

Автореферат

 
«УПРАВЛІННЯ ЦІННІСТЮ ПРОЕКТІВ»
 

ЛЄЗІНА АНАСТАСІЯ ВОЛОДИМИРІВНА
Дата захисту: 31.10.2018
Науковий керівник: к.е.н., професор Батенко Людмила Павлівна

У дисертаційній роботі здійснено теоретичне узагальнення та запропоновано вирішення наукового завдання щодо управління цінністю проектів з метою підвищення ступеня задоволеності стейкхолдерів проектів їх результатами. Розглянуто наукові підходи до визначення поняття «цінність проекту», запропоновано її авторське трактування, склад та класифікацію видів, здійснено аналіз умов і факторів її створення для основних зацікавлених сторін. Дано авторське визначення управління цінністю проектів, проведена ідентифікація особливостей ціннісного спрямування міжнародних та національних стандартів і концепцій з управління проектами, узагальнена їх інструментальна база та виявлено прогалини, що потребують свого розв’язання. Проведено аналіз проектно орієнтованої сфери діяльності - надання послуг з електропостачання, визначено склад портфелів проектів досліджених підприємств, ідентифіковано типовий проект, його основних зацікавлених сторін та їх ціннісні очікування, проаналізовано інструментарій управління проектами, що застосовується на даних підприємствах. Розроблено модель управління цінністю проектів, яка передбачає ідентифікацію цінності, забезпечення її збалансованості, створення, перевірку актуальності та оцінювання в рамках конкретного проекту, що дозволяє забезпечити ціннісні очікування стейкхолдерів проекту протягом всіх фаз життєвого циклу проекту. Проведено апробацію методичних рекомендацій, сформовано пропозиції щодо організаційних змін з виокремленням підрозділу з управління цінністю проектів на підприємстві.

 

Автореферат

 
«ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІНВЕСТИЦІЙНОЇ ПРИВАБЛИВОСТІ ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ (за матеріалами електротехнічних підприємств України)»
 

БУДЯЄВ МАКСИМ ОЛЕКСАНДРОВИЧ
Дата захисту: 10.10.2018
Науковий керівник: к.е.н., професор Швиданенко Генефа Олександрівна

Дисертація присвячена питанням підвищення інвестиційної привабливості промислових підприємств України. Поглиблено теоретико-методичні основи здійсненняінвестиційної діяльності., На базі дослідженняеволюції зміни поняття «інвестиційна привабливість» запропоновано змінений підхід до розуміння цієї дефініції. Обґрунтовано необхідність розподілу капітальних інвестицій підприємства на групи та врахування інвестиційних інтересів потенційних стейкхолдерів,на базі чого сформовано елементну структуру їхінвестиційного портфеля. Удосконалено методичний підхід до управління інвестиційною діяльністю за допомогою побудовиеконометричної моделі на базі динамічного аналізу змін показників та визначення їх факторного впливу. Здійснено аналітичне оцінювання сучасного стану, динаміки, проблем, перспектив і потенційних можливостей розвитку електротехнічних підприємств України. Запропоновано модель«ISRC» для підвищеннярівня забезпечення інвестиційної привабливостіелектротехнічних підприємств.Здійсненоїї апробацію та визначено ефективність запропонованих заходів, а також прогнозування їх впливу на рівень інвестиційної привабливості.

 

Автореферат

 
«СТРАТЕГІЯ АНТИКРИЗОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ІТ-ПІДПРИЄМСТВ»
 

ЧИЖОВ ВАДИМ АНАТОЛІЙОВИЧ
Дата захисту: 26.06.2018
Науковий керівник: к.е.н., професор Швиданенко Генефа Олександрівна

Дисертацію присвячено дослідженню наукових і практичних питань розвитку стратегії антикризової діяльності ІТ-підприємств. Упорядковано наукові підходи до дослідження кризи на підприємстві. Аргументовано доцільність введення в науковий обіг термінів «криза мислення» і «криза відносин». Виділено специфічні характеристики ІТ-підприємств, на основі яких конкретизовано сутність їх кризового стану. Розроблено методичний підхід до оцінювання ймовірності кризового стану, який враховує особливості системних проявів кризи в ІТ-бізнесі України. Встановлено, що теорія і практика стратегії антикризової діяльності українських ІТ-підприємств на сьогодні обмежена плановим підходом, спрямованимвиключно на безперервність надання ІТ-послуг при виникненні надзвичайних ситуацій. Доведено, що існуючий підхід забезпечує ефективне функціонування ІТ-підприємств, але унеможливлює досягнення динамічної відповідності бізнесу змінам умов зовнішнього середовища. Обґрунтовано науковий підхід до формування стратегії антикризової діяльності ІТ-підприємств, спрямованої на недопущення кризового стану на основі усунення стратегічних розривів, і механізм її впровадження. Сформовано сукупність стратегічних антикризових дій для вибірки досліджуваних ІТ-підприємств. Емпірично підтверджено доцільність імплементації пропонованого підходу в практику їх діяльності.

 

Автореферат

 
«ФОРМУВАННЯ ПАРТНЕРСЬКИХ ВІДНОСИН ЗІ СПОЖИВАЧАМИ НА ЗАСАДАХ ЕТИЧНОГО МАРКЕТИНГУ»
 

ШАПОВАЛОВА ЕЛІНА ПИЛИПІВНА
Дата захисту: 30.05.2018
Науковий керівник: д.е.н., професор Решетнікова Ірина Леонідівна

Робота присвячена вирішенню актуального науково-практичного завдання з поглиблення теоретичних засад формування партнерських відносин зі споживачами на засадах етичного маркетингу. Ретроспективний аналіз еволюції маркетингу відносин дозволив уточнити категоріальний апарат та запропонувати ієрархію основних понять маркетингу індивідуальних партнерських відносин зі споживачем. Розроблено концептуальні засади використання інструментів етичного маркетингу в процесі формування партнерських відносин зі споживачами. Проведено комплексне оцінювання стану ринку банківських послуг, як об’єкта маркетингової діяльності. Доведено, що відновлення довіри населення до банківських установ, можливе тільки за умови системного використання маркетингових інструментів, етичного ставлення до споживачів і використання сучасних технологій мультиканальної взаємодії. Обґрунтовано доцільність використання в якості ознак сегментування споживачів навички їх володіння сучасними технічними засобами і різноманітними мобільними пристроями, а також вік та рівень доходів, оскільки вони диктують різні моделі поведінки і можливі конфігурації каналів доступу до банківських послуг. Запропоновано економіко- математичну модель, яка дозволяє оптимізувати канали взаємодії відповідно до визначеного профілю сегмента. Розроблено класифікацію ризиків етичного маркетингу, що виникають в процесі взаємодії клієнтів із банківською установою та алгоритм процесу управління мультиканальною взаємодією зі споживачами на засадах етичного маркетингу.

 

Автореферат

 
«УПРАВЛІННЯ ІНВЕСТИЦІЙНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВ (за матеріалами металургійних підприємств України)»
 

БЕСАРАБ СВІТЛАНА ОЛЕКСІЇВНА
Дата захисту: 16.05.2018
Науковий керівник: к.е.н., професор Швиданенко Генефа Олександрівна

Дисертацію присвячено питанням ефективного управління інвестиційною діяльністю металургійних підприємств в умовах динамічного середовища. Поглиблено теоретико-методичні основи управління інвестиційною діяльністю підприємств, а саме: досліджено теоретичні підходи до визначення економічної сутності категорії «інвестиції» та встановлено її взаємозв’язок з такими поняттями, як «інвестиційний процес», «інвестиційна діяльність», «управління інвестиційною діяльністю». Удосконалено класифікацію інвестицій на засадах діяльності підприємств, а також досліджено фактори впливу на їх інвестиційну привабливість. Обґрунтовано теоретико-методичний підхід до застосування стратегічно орієнтованої моделі управління інвестиційною діяльністю підприємств. Досліджено сучасні проблеми розвитку світової металургії та її вплив на діяльність вітчизняних металургійних підприємств. На основі даного дослідження здійснено комплексну діагностику поточного стану, динаміки, проблем, перспектив і потенційних можливостей розвитку металургійних підприємств України. Проведено аналітичне оцінювання рівня ефективності їх інвестиційної діяльності. Розроблено практичні рекомендації щодо адаптації стратегічно орієнтованої моделі управління інвестиційною діяльністю залежно від загального рівня стратегічної орієнтованості суб’єкта господарювання. Обґрунтовано впровадження стратегічно орієнтованої моделі управління інвестиційною діяльністю підприємств на засадах самоорганізації, яка побудована з урахуванням ментально-когнітивних інструментів в інвестиційному менеджменті.

 

Автореферат

 
«ОЦІНЮВАННЯ ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОСЯГНЕННЯ ЕКОНОМІЧНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА (за матеріалами машинобудівних підприємств України)»
 

ТУРЧИНОВА ЮЛІЯ СЕРГІЇВНА
Дата захисту: 16.05.2018
Науковий керівник: к.е.н., доцент Шевчук Наталія Валентинівна

Дисертацію присвячено науково-практичним питанням оцінювання та організаційного забезпечення досягнення економічних результатів діяльності машинобудівних підприємств України. Упорядковано наукові позиції щодо інтерпретації змісту економічних результатів діяльності підприємства та здійснено їх систематизацію з виділенням базових підходів, які безпосередньо визначають економічні результати як категорію та синтетичних, у яких розкривається їх більш складна сутність. Удосконалено методичний підхід до оцінювання сукупних економічних результатів як єдності взаємозв’язку наслідків управління підприємством та форм прояву його внутрішніх системних властивостей. Здійснено економічне оцінювання сукупних економічних результатів діяльності вітчизняних машинобудівних підприємств та визначено причини, що їх зумовлюють. Досліджено стратегічно-орієнтований підхід до організаційного забезпечення досягнення економічних результатів діяльності підприємства на основі взаємозв’язку атрибутивного та дійового аспектів, які визначено на основі стратегічних концептів та сценарних процесів, реалізація яких мінімізує стратегічний розрив між очікуваними та фактично отриманими економічними результатами. Розроблено практичні рекомендації щодо забезпечення відповідності машинобудівних підприємств параметрам сучасного інтелектуального виробництва, як фундаментальної основи їх економічного зростання, та оцінено їх вплив на прогнозні економічні результати діяльності.

 

Автореферат

 
«ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ІТ-ПІДПРИЄМСТВ»
 

Ходакевич Богдан Олександрович
Дата захисту: 28.03.2018
Науковий керівник: д.е.н., доцент Олексюк Олексій Іванович

Дисертацію присвячено розв’язанню теоретичних і методичних проблем оцінювання ефективності діяльності та розвитку підприємств інформаційно- комунікаційної сфери, забезпеченню підвищення їх ефективності за допомогою засобів раціональної організації діяльності. На основі результатів дослідження сформовано сучасне бачення економічного аналізу ефективності ІТ-підприємств, визначено його економічну сутність і складові, сформульовано базову організаційну систему забезпечення ефективності їх діяльності та розвитку. Обґрунтовано специфічні принципи економіко-математичного моделювання ефективності діяльності таких підприємств. Раціоналізація наявних методів оцінювання ефективності дозволила формалізувати сучасну методологію аналітичного обґрунтування управлінських рішень у даній сфері, удосконалити технологію інструментарій управління витратами підприємств. Запропоновано нові й адаптовано наявні методи оцінювання організації ІТ-підприємств, а також бізнес-моделей їх діяльності. Визначено роль, місце і порядок діагностики ефективності функціонування таких підприємств, обґрунтовано застосування об’єктних діагностичних методів. За результатами дослідження теорії і практики оцінювання ефективності ІТ- компаній, діагностики їх фінансово-економічного стану визначено пріоритети подальшого розвитку та засоби удосконалення їх діяльності, що потребують упровадження тактичних і стратегічних організаційних рішень.

 

Автореферат

 

Остання редакція: 25.11.19