Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

2019 рік

 

 
«МАРКЕТИНГОВА ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА НА РИНКУ ТОВАРІВ ПРОМИСЛОВОГО ПРИЗНАЧЕННЯ»
 

ПУНІН ЮРІЙ ОЛЕГОВИЧ 
Дата захисту: 11.12.2019
Науковий керівник: д.е.н., професор Федорченко Андрій Васильович

Дисертацію присвячено поглибленню теоретичних засад і розробці практичних рекомендацій щодо підвищення результативності управління маркетинговою діяльністю підприємств на ринках товарів промислового призначення. Розвинуто понятійно-категоріальний апарат досліджуваної тематики. Систематизовано моделі клієнтської взаємодії на даних ринках, які дозволяють врахувати зміну поведінки споживачів під впливом розвитку сучасного Інтернетсередовища. На основі аналізу рівня розвитку маркетингової діяльності на ринку гнучкого пакування України визначено її інструментальні особливості для промислових виробників та дистрибуторів. За допомогою кластерного аналізу ідентифіковано низький рівень застосування Інтернет-маркетингу на досліджуваному ринку. Запропоновано матрицю вибору стратегії Інтернет-маркетингу залежно від рівня важливості продукту для покупця та періодичності закупівель. Обґрунтовано необхідність застосування бенчмаркінгового підходу в процесах оцінювання ефективності інструментів Інтернет-маркетингу. Розроблено пропозиції щодо оптимізації розподілу бюджету між окремими його інструментами на основі використання моделі багатоцільової оптимізації. Запропоновано компонентну структуру продакт-менеджменту із урахуванням крос-функціонального характеру його застосування з метою досягнення синергічного ефекту від провадження маркетингової діяльності промислового підприємства в умовах динамічного ринкового середовища. Запропоновано інтегральний індексний показник оцінювання ефективності роботи продакт-менеджера.

 

Автореферат

 
«Управління стратегічною результативністю підприємств (за матеріалами металургійних підприємств України)»
 

ЯНГОЛЬ ГАННА ВІКТОРІВНА 
Дата захисту: 11.12.2019
Науковий керівник: к.е.н., доцент Лаврененко Валентина Віталіївна

Дисертацію присвячено поглибленню теоретичних засад і розробці практичних рекомендацій щодо управління результативністю металургійних підприємств на стратегічному рівні. Досліджено понятійно-категоріальний апарат теорій ефективності та результативності. Теоретично обґрунтовано визначення стратегічної результативності підприємства. Запропоновано класифікацію систем вимірювання з виокремленням основних етапів їх появи. Визначено еталонні характеристики системи вимірювання стратегічної результативності. Досліджено системологію процесу управління стратегічною результативністю підприємств. Виявлено глобальний характер металургійної галузі, визначено тенденції та особливості функціонування металургійних підприємств України та світу. Ідентифіковано фактори впливу на результативність їх діяльності. Запропоновано адаптаційний методичний підхід до вимірювання рівня стратегічної результативності досліджуваних суб’єктів господарювання з використанням удосконаленого інструментарію бенчмаркінгу. Сформовано систему показників за перспективами вимірювання, запропоновано прикладні аспекти визначення діапазону покращення на основі емпіричних моделей цільових стратегічних результатів. Обґрунтовано механізм забезпечення максимально можливого рівня стратегічної результативності підприємств металургійної галузі.

 

Автореферат

 
«УПРАВЛІННЯ ОПЕРАЦІЙНОЮ ЕФЕКТИВНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА»
 

НИКИФОРЧИН МАР’ЯНА ДМИТРІВНА 
Дата захисту: 17.10.2019
Науковий керівник: к.е.н., доцент Осокіна Алла Вікторівна

Дисертацію присвячено науково-практичним питанням управління операційною ефективністю підприємства за сучасних умов господарювання. Розвинуто понятійно-категоріальний апарат досліджуваної проблематики. За результатами критичного аналізу підходів до управління операційною ефективністю підприємства констатовано їх обмеженість у постіндустріальних умовах діяльності підприємства. Запропоновано розширення циклу управління безперервним покращенням операційної діяльності підприємства. На основі упорядкування наукових підходів до оцінювання стану управління операційною ефективністю підприємства визначено перспективні напрями його розвитку. Розроблений методичний підхід до оцінювання стану управління операційною ефективністю на основі операційних / конкурентних розривів, що дозволяє комплексно оцінити як рівень операційної досконалості, так і рівень економічності досягнення цілей підприємств. Сформовано сукупність системи показників для імплементації пропонованого підходу у практику пивоварних підприємств. За результатами оцінювання встановлено, що існуючі підходи до управління операційною ефективністю підприємства на сьогодні є обов’язковою, але недостатньою умовою їх ефективного функціонування. Розроблено науковий підхід до управління операційною ефективністю підприємства, що поєднує тактичний і стратегічний рівні управління, та механізм його реалізації. Розширено інструментарій такого управління. Обґрунтовані моделі операційної досконалості. На основі прогнозних результатів господарювання вітчизняних пивоварних підприємств емпірично підтверджено доцільність імплементації пропонованого підходу в практику їх діяльності.

 

Автореферат

 
«ЕФЕКТИВНІСТЬ ЗРОШУВАННЯ В АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ»
 

ФОМІЧОВ МАКСИМ ВАЛЕРІАНОВИЧ
Дата захисту: 17.10.2019
Науковий керівник: д.е.н., професор Дем’яненко Сергій Іванович

У роботі здійснено дослідження теоретичної, а також агрономічної та економічної суті понять системи зрошування, на основі чого розроблено методичний підхід та методику оцінювання доцільності розробки і впровадження проекту зрошування на аграрному підприємстві. Здійснено аналіз кліматичних змін в Україні та їх вплив на динаміку зміни кількості площі зрошуваних земель під основними сільськогосподарськими культурами. Оцінено величину інвестицій у зрошувальне обладнання. Обґрунтовано роль зрошування як найвпливовішого чинника забезпечення стабільного урожаю сільськогосподарських культур аграрних підприємств в умовах глобальних кліматичних змін та забезпечення сталого економічного розвитку країни. Розроблено методичний підхід до оцінювання ефективності проекту зрошування, який базується на комплексі взаємопов’язаних факторних елементів: аналіз кліматичних умов; аналіз ґрунтово-гідрологічних умов та рельєфу; оцінки розташування зрошувальної ділянки стосовно ресурсних джерел (води, електроенергії, обслуговуючих та допоміжних об’єктів); аналіз витрат на підготовку земельної ділянки під зрошення; оцінку вартості системи зрошення; оцінка операційних витрат проекту; оцінці фінансово-економічних показників функціонування зрошувальної системи. Здійснено імітаційне моделювання впровадження системи зрошування в аграрному підприємстві, що надало змогу розрахувати можливі варіанти розвитку проекту за умов зміни трьох найвпливовіших факторів: потреби води; урожайності; ціни на вироблену продукцію.

 

Автореферат

 
«СИСТЕМА УПРАВЛІННЯ МЕРЧАНДАЙЗИНГОМ У РОЗДРІБНИХ ТОРГОВЕЛЬНИХ МЕРЕЖАХ»
 

ДАНКЕЄВА ОКСАНА МИКОЛАЇВНА
Дата захисту: 18.09.2019
Науковий керівник: д.е.н., доцент Горіна Ганна Олександрівна

У роботі з’ясовано сутність поняття «мерчандайзинг», визначено його класифікаційні ознаки та види. Розглянуто простір мерчандайзингу, визначено його складові та їх характеристики. Обґрунтовано принципи застосування системного підходу до управління мерчандайзингом у роздрібних торговельних мережах. Запропоновано методичний підхід до оцінювання дієвості функцій управління мерчандайзингом, результати якого дозволяють встановити їх переваги та недоліки, а також забезпечити інформацією для розробки рекомендацій щодо покращення результатів роботи роздрібних торговельних мереж. Для визначення оцінки сприйняття споживачами простору мерчандайзингу в роботі було здійснено польове дослідження, результати якого дозволили зробити низку вагомих для менеджменту рекомендацій щодо покращення сприйняття інструментів мерчандайзингу та удосконалення їх впливу на споживачів. У процесі дослідження встановлено доцільність застосування системного підходу в управлінні роздрібними торговельними мережами та їх структурними підрозділами. Розроблено прикладний інструментарій моделювання розвитку сценаріїв системи управління мерчандайзингом у роздрібних торговельних мережах, який дозволяє визначити найбільш результативні перспективи та обґрунтовувати прийняття на їх основі більш дієвих управлінських рішень.

 

Автореферат

 
«СЕГМЕНТАЦІЯ РИНКУ В МАРКЕТИНГУ»
 

КУДЕНКО ОЛЕКСІЙ ВІТАЛІЙОВИЧ
Дата захисту: 18.09.2019
Науковий керівник: д.е.н., професор Шафалюк Олександр Казимирович

Дисертація присвячена обґрунтуванню теоретичних, методичних і прикладних засад сегментації ринку в маркетингу. Поглиблено теоретико-методичні положення сегментації ринку в маркетингу, а саме: сформовано теоретичні засади та виокремлено авторське розуміння основних чинники та критеріїв ефективної маркетингової сегментації. Узагальнено теоретичні засади сегментації неоднорідного ринку на основі порівняння відмінностей, що існують в географічному, психологічному, демографічному, поведінковому, соціальному та інших факторах. Проаналізовано основні моделі, принципи сегментації ринку в маркетингу та сучасні маркетингові стратегії відповідно до рівня сегментації ринку, завдяки яким при вірному сегментуванні ринку досягається конкурентоспроможність бізнесової одиниці. Досліджено основні критерії ефективної маркетингової сегментації та її способи, а також визначено відмінності між ними, які вказують на характеристику напрямку сегментування та на тип сегментації. Систематизовано сучасні маркетингові стратегії відповідно до рівня сегментації ринку та визначено їх роль в процесі стратегічного маркетингу. Розроблена схема, яка дозволяє визначити пріоритети та вимоги груп споживачів, що знаходяться в зонах перетину сегментів ринку. Досліджено специфіку і перспективи розвитку вітчизняного ринку виробництва комп’ютерних пристроїв з функцією мережевого підключення. Удосконалено методичні підходи до оцінювання величини потенційного фактора сегментації ринку комп'ютерних пристроїв з функцією мережевого підключення для українського підприємства. Представлена комплексна методика на основі ієрархічної моделі оцінювання величини потенційного фактора сегментації ринку комп'ютерних пристроїв з функцією мережевого підключення для підприємства, що включає в собі 5 рівнів. Це дає можливість розширено і більш детально визначити певний сегмент споживачів комп'ютерних пристроїв українського виробника. Розглянуто детально аналіз факторів сегментації всіх рівнів ієрархії та представлено гіпотези та пошукові питання анкети стосовно них. Представлені експертні оцінки вагових коефіцієнтів та їх середні значення для всіх рівнів ієрархії, а також гіпотези та пошукові питання анкети. Визначено ступінь привабливості цільових сегментів українських підприємств на основі комплексного тривимірного підходу. Розглянуто, як інструмент для якісного моделювання, графічне представлення потенційного фактора сегментації ринку комп'ютерних пристроїв з функцією мережевого підключення для українського підприємства, в якому кожний елемент, за винятком елемента нульового рівня, залежить від вище розташованих елементів. Доведено, що стратегія сегментації ринку сприяє стимулюванню розробки нових товарів, розробці ефективного комплексу маркетингу, а також сприяє розподілу маркетингових ресурсів між різними товарами. Вдосконалено процес формування та реалізації маркетингової стратегії сегментування ринку з урахуванням рівня привабливості цільових сегментів для українських підприємств. Представлена ілюстрація в межах довірчих інтервалів величини потенційного фактора сегментації ринку для підприємств ТОВ «Самсунг електронікс Україна компані», ТОВ «Навігатор», ПАТ «Квазар» за 2 періоди , яка реально візуалізує стан компанії на ринку, а тривимірний формат дозволяє наочно продемонструвати характеристики факторів сегментації, які неможливо продемонструвати іншими способами відображення. Також представлена динаміка величини потенційного фактора сегментації ринку для цих підприємств, причому зміна факторів що викликала рух умовного об’єму підприємства в рамках тривимірного простору в межах означених сегментів ринку, призвела до зміщення та зміни умовного об’єму підприємства з часом. Запропоновано можливості підвищення ефективності маркетингових стратегій українських підприємств на основі сегментації ринку. Розроблена схема сегментації ринку комп’ютерних пристроїв із функцією мережевого підключення для українського підприємства, яка являється логічним завершенням набору можливостей та інструментів для підвищення ефективності маркетингової стратегії підприємств виробників мобільних пристроїв з функцією мережевого підключення і надає можливість чітко простежити шлях, який необхідно пройти в процесі оцінки ринкового сегменту для визначення маркетингової стратегії підприємства.

 

Автореферат

 
«СТРАТЕГІЯ ФОРМУВАННЯ РЕСУРСІВ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА (за матеріалами фармацевтичних підприємств України)»
 

АНДРОЩУК МИРОСЛАВА ОЛЕКСАНДРІВНА  
Дата захисту: 27.03.2019
Науковий керівник: к.е.н., професор Швиданенко Генефа Олександрівна

Дисертацію присвячено розгляду стратегії формування ресурсів розвитку фармацевтичних підприємств. Надано тлумачення поняття «ресурси розвитку підприємства» та визначено їх основні ознаки і характеристики. Розглянуто методи оцінювання інтелектуальних, фінансових і матеріальних ресурсів. Запропоновано методичні засади оцінювання рівня раціональності використання ресурсів їх розвитку. Розроблено схему оцінювання ефективності впровадження стратегії формування ресурсів розвитку підприємства. Запропоновано схему транспозиції та інтегрування ресурсів розвитку в системах стратегічного управління підприємствами. Встановлено, що одним із пріоритетів розвитку досліджуваних суб’єктів господарювання є виробництво нових продуктів. Показано, що на даному етапі свого функціонування українські фармацевтичні підприємства не готові проводити тривалі та вартісні розробки, в першу чергу через брак фінансових ресурсів. Запропоновано об’єднати їх ресурси для виробництва нового препарату на базі інноваційно-інтеграційної стратегії формування ресурсів розвитку фармацевтичних підприємств. В процесі дослідження встановлено, що в сучасних економічних умовах достатньо складно реалізувати інноваційно-інтеграційну стратегію формування ресурсів розвитку фармацевтичних підприємств у зв’язку з перевищенням потреби у фінансових ресурсах розвитку над наявними та позиковими коштами. Така стратегія може бути реалізована в перспективі. За сучасних ринкових умов, на противагу продуктово-ринковій стратегії випуску нового продукту, запропоновано стратегію серійного виробництва шляхом будівництва лабораторно-виробничого центру з метою збільшення обсягів реалізації продукції.

 

Автореферат

 

Остання редакція: 04.04.24