Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Оцінювання результатів навчання

Методичні матеріали з вивчення навчальної дисципліни

Методичні матеріали з вивчення навчальної дисципліни – нормативний документ Університету, в якому наведена інформація про таке:

  1. зміст навчальної дисципліни;
  2. порядок поточного оцінювання результатів здобувача за формами навчання: карта навчальної роботи здобувача, в якій зазначена у балах вартість кожного виду роботи з навчальної дисциплін: робота на навчальному занятті,  контрольна (модульна) робота,  індивідуальна робота;
  3. особливості самостійної роботи здобувача: тематика, вимоги до виконання та критерії оцінювання індивідуальних завдань передбачених картою навчальної роботи здобувача;
  4. порядок підсумкового оцінювання результатів здобувача (в залежності форми підсумкового контролю);
  5. вимоги до перезарахування та визнання результатів навчання здобувача: перезарахування та визнання результатів навчання з навчальної дисципліни  або її окремого компонента можливе за умов участі здобувача в програмі академічної мобільності (навчання в інших Університетах України або світу), а також  Здобувачі вищої освіти мають право на визнання результатів навчання в неформальній та інформальній освіті;
  6. базові вимоги щодо академічної доброчесності;
  7. рекомендовані інформаційні джерела.

 

 

Форма
підсумкового
контролю

Бали за результатами поточного контролю

Підсумковий
контроль
(екзамен)

Всього

Упродовж семестру

Підсумкова
контрольна
робота

Максимум

Прийнятний мінімум

Максимум

Прийнятний мінімум

Залік

50

21

50

100

60

Екзамен

50

21

50

100

60

 

Види контролю

Вхідний контроль

Вхідний (попередній) контроль проводиться на початку вивчення певної навчальної дисципліни. Завдання вхідного контролю відповідають програмам навчальних дисциплін, на матеріалі яких ґрунтується вивчення цієї навчальної дисципліни. За результатами вхідного контролю розробляються заходи з надання індивідуалізованої допомоги здобувачам задля досягнення належного рівня готовності до вивчення відповідної навчальної дисципліни. Результати вхідного контролю не вносять до журналу поточної успішності студентів.

Поточний контроль

Поточний контроль – це комплексне та систематичне відстежування рівня засвоєння знань, формування навичок і умінь здобувачів упродовж семестру під час проведення лекційних, практичних, лабораторних, семінарських, контактних занять та занять у дистанційному режимі. Результат поточного контролю визначається сумою набраних балів. Форми проведення поточного контролю під час навчальних занять і система оцінювання результатів навчання здобувачів визначені робочою програмою, методичними матеріалами з вивчення відповідної навчальної дисципліни.

Контрольна (модульна) робота є частиною поточного контролю та має на меті оцінювання результатів навчання здобувачів наприкінці логічно завершеної частини навчальної дисципліни (структурного модуля, змістового модуля).

Підсумкова контрольна робота є частиною поточного контролю та має на меті оцінювання результатів навчання здобувачів наприкінці вивчення навчальної дисципліни, де формою підсумкового контролю є залік.

Підсумковий контроль

Підсумковий контроль проводиться для оцінювання результатів навчання здобувачів наприкінці навчального семестру з метою перевірки рівня засвоєння навчального матеріалу та набуття компетентностей відповідно до навчального плану освітньої програми та робочих програм навчальних дисциплін.

 

Шкали оцінювання результатів підсумкового контролю

100-бальна шкала

Оцінка при підсумковому контролі

Шкала

ЄКТС

у формі екзамену / дистанційного екзамену

у формі заліку

90 – 100

відмінно

зараховано

 

А

80 – 89

добре

В

70 – 79

С

66 – 69

задовільно

D

60 – 65

Е

21 – 59

незадовільно
з можливістю перескладання

не зараховано
з можливістю перескладання

FX

0 – 20

незадовільно
з обов’язковим повторним вивченням навчальної дисципліни

не зараховано
 з обов’язковим повторним вивченням навчальної дисципліни

F

 

Залік – форма підсумкового контролю, що передбачає оцінювання рівня засвоєння здобувачами вищої освіти навчального матеріалу за результатами поточного контролю.Здобувача (крім здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти) допускають до виконання підсумкової контрольної роботи, якщо він за результатами поточного контролю з відповідної навчальної дисципліни протягом семестру:

  • набрав не менше 21 бала – для всіх форм навчання;
  • не пропустив більше 50% практичних (семінарських, лабораторних, контактних) занять – для очної (денної) форми навчання.

Здобувач початкового (короткий цикл), першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти, який за результатом підсумкового контролю у формі заліку набрав від 21 до 59 (включно), після додаткової самостійної підготовки має право перескласти залік.

 

Екзамен – це форма підсумкового контролю засвоєння здобувачем теоретичного та/або практичного матеріалу з певної навчальної дисципліни, що проводиться як окремий контрольний захід. Здобувача початкового (короткий цикл), першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти допускають до підсумкового контролю у формі екзамену, якщо він за результатами поточного контролю з відповідної навчальної дисципліни протягом семестру:

  • набрав не менше 21 бала – для здобувачів усіх форм навчання;
  • не пропустив більш як 50% практичних (семінарських, лабораторних, контактних) занять – для здобувачів очної (денної) форми навчання.

Здобувач початкового (короткий цикл), першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти, який за сумарним результатом поточного і підсумкового контролю у формі екзамену набрав від 21 до 59 балів (включно), після додаткової самостійної підготовки має право перескласти екзамен.

 

Апеляція, перездача та академічна заборгованість

Апеляція — оскарження результатів оцінювання екзаменаційної роботи.Для оскарження результатів підсумкового контролю у формі екзамену здобувач вищої освіти має право подати письмову апеляційну заяву на перегляд оцінки.  Апеляційна заява подається особисто здобувачем вищої освіти не пізніше наступного робочого дня після оголошення результатів підсумкового оцінювання керівникові структурного підрозділу, де він (здобувач) навчається.Апеляційну заяву здобувача візує директор навчально-наукового інституту / декан факультету, після чого вона реєструється співробітником дирекції навчально-наукового інституту / деканату факультету в журналі реєстрації апеляцій. Голова апеляційної комісії визначає час і місце проведення засідання упродовж 2-х робочих днів із дати реєстрації апеляційної заяви. Секретар повідомляє про засідання членів апеляційної комісії та осіб, щодо яких вирішуватиметься питання її розгляду.

За бажанням здобувача вищої освіти, що подав апеляцію, він може бути присутнім при розгляді своєї заяви. Повторне чи додаткове опитування здобувача вищої освіти апеляційною комісією заборонено.

Результатом розгляду апеляції є прийняття апеляційною комісією одного з трьох рішень щодо виставленої оцінки за екзаменаційну роботу з навчальної дисципліни (назва навчальної дисципліни):

  • відповідає рівню і якості виконаної роботи та не змінюється;
  • не відповідає рівню і якості виконаної роботи та збільшується на ... балів; 
  • не відповідає рівню і якості виконаної роботи та зменшується на ... балів.

Форма заяви є додатком до  Порядок апеляції результатів підсумкового контролю в Київському національному економічному університеті імені Вадима Гетьмана

Перескладання заліку з навчальної дисципліни дозволяється не більше двох разів: один раз науково-педагогічному працівнику, який викладав відповідну навчальну дисципліну, другий – комісії з двох науково- педагогічних працівників відповідної кафедри. В обох випадках загального підсумкового оцінювання результатів навчання цього здобувача враховується результат його поточного контролю. Термін ліквідації академічної заборгованості для таких осіб встановлюється згідно з графіком навчального процесу.

Перескладання екзамену з навчальної дисципліни дозволяється не більше двох разів: перший раз – науково-педагогічному працівнику, який проводив екзамен; другий – комісії з двох науково-педагогічних працівників відповідної кафедри. В обох випадках загального підсумкового оцінювання результатів навчання цього здобувача враховують результат його поточного контролю. Термін ліквідації академічної заборгованості для таких осіб встановлюється згідно з графіком навчального процесу.

Академічна заборгованість – заборгованість, що виникла в здобувача в результаті відсутності атестації з його вини або одержанні незадовільної оцінки за результатами підсумкового контролю знань. За умов формування академічної заборгованості і здобувач отримує право за власною заявою опанувати навчальну дисципліну в наступному семестрі понад обсяги, встановлені навчальним планом відповідної освітньої програми на засадах факультативного вивчення за індивідуальним графіком згідно з Порядком надання додаткових освітніх послуг понад обсяги, встановлені освітніми програмами та навчальними планами в Київському національному економічному університеті імені Вадима Гетьмана.Здобувач, який не написав заяву на факультативне вивчення навчальної дисципліни, а отже не ліквідував наявну академічну заборгованість протягом двох навчальних семестрів, підлягає відрахуванню з Університету. Необхідні форми документів можна знайти тут:Порядок ліквідації академічної заборгованості здобувачами вищої освітив Київському національному економічному університеті імені Вадима Гетьмана.

Курсова робота (проєкт)

Курсова робота (проєкт) – є одним з видів науково-дослідної роботи, виконується відповідно до навчального плану освітньої програми з метою поглиблення та узагальнення знань, отриманих здобувачами вищої освіти за час  навчання, та їх практичного застосування до комплексного вирішення конкретного фахового завдання. Курсова робота (проєкт) оцінюється за спеціальними критеріями, які описано у відповідних Методичних рекомендаціях. Виконання курсової роботи/проєкту завершується публічним захистом. Результати виконання курсової роботи (проєкту) оцінюються у два етапи:

  • перший – змістові результати проведеного дослідження та дотримання регламенту виконання роботи оцінює науковий керівник:
  • другий –  публічний захист – члени комісії.

Методичні рекомендації до виконання курсової роботи розробляються відповідними кафедрами та доводяться до відома здобувачів на початку семестру, в якому передбачено її захист.

Практична підготовка

Практична підготовка передбачає:

  • проходження виробничої (спеціальної) та/або переддипломної практики (у т.ч. у реальній (на базі підприємств та організацій) та віртуальній (на основі онлайн-платформ) формах);
  • проведення тренінгів (комплексних, міждисциплінарних тощо);
  • інші види практик.

Програму проходження практики та тренінгів представляють у відповідних методичних рекомендаціях, які розробляються відповідною кафедрою. Результати проходження практики ( виконання програми практики) оцінюються у два етапи:

  • перший – змістові результати проведеного дослідження та дотримання регламенту виконання роботи оцінює науковий керівник:
  • другий –  публічний захист – члени комісії.

Методичні рекомендації до проходження практики розробляються відповідними кафедрами та доводяться до відома здобувачів на початку семестру, в якому передбачено її захист.

Атестація

Атестація є підсумковою формою контролю за певним освітнім рівнем. Форма атестації визначається відповідним стандартом вищої освіти та освітньою програмою: кваліфікаційний (атестаційний) екзамен та/або захист кваліфікаційних (бакалаврських / магістерських) робіт.

 

 

 

 

Остання редакція: 16.09.23