Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

2006 рік

 
«Організаційний механізм реструктуризації інтегрованих корпоративних структур»
 

Гарафонова Ольга Іванівна
Дата захисту: 16.03.2006 
Науковий керівник: к.е.н., професор Соболь Сергій Миколайович

Дисертацію присвячено комплексному та всебічному дослідженню теоретичних, методичних та прикладних аспектів організаційного механізму реструктуризації інтегрованих корпоративних структур (ІКС). Досліджені теоретичні основи реструктуризації інтегрованих корпоративних структур. На основі аналізу співвідношення та взаємозв’язку основних понять корпоративного управління було уточнено та впорядковано понятійно-категоріальний апарат, а саме поняття: «інтегровані корпоративні структури», «види ІКС», «організаційні форми інтеграції». Обґрунтовані концептуальні основи організаційного механізму реструктуризації, що знайшло відображення в його елементах, важелях, принципах. Проведено аналіз становлення та розвитку інтегрованих корпоративних структур в економіці України. Визначено особливості та проблеми системи управління вітчизняними ІКС, обґрунтовано методику діагностики системи управління ІКС та вибору, на основі її застосування, напрямку проведення реструктуризації ІКС, послідовності та змісту етапів реструктуризації з урахуванням особливостей конкретної ІКС. Проведено апробацію запропонованої методики на прикладі ВАТ ХК «Укркомунмаш».

Автореферат

 
«Маркетингове управління збутовою діяльністю підприємства (за матеріалами переробних підприємств Вінницької області)»
 

Танасійчук Олена Миколаївна
Дата захисту: 16.03.2006
Науковий керівник: к.е.н., доцент Савощенко Анатолій Семенович

Дисертація присвячена розробці теоретичних, методичних і прикладних питань аналізу та вдосконалення маркетингового управління збутовою діяльністю підприємства, як одного із ефективних напрямів функціонування і розвитку підприємств. В роботі систематизовано фактори, які впливають на розвиток маркетингового управління збутовою діяльністю підприємств. Досліджено стан та визначено тенденції використання маркетингової концепції в управлінні збутовою діяльністю переробних підприємств. Окреслено проблеми і виявлено шляхи вдосконалення господарської діяльності зі збуту, рекомендовано способи зменшення та попередження ризиків, пов’язаних зі збутом продуктів перероблення овочів та плодів. Запропоновано низку заходів для поліпшення фінансово-економічного стану переробних підприємств і удосконалення їхньої господарської діяльності, одним з яких є створення підприємств конгломератів: злиття сільськогосподарських, переробних, торговельних підприємств. Основні положення дисертації використовуються вітчизняними переробними підприємствами при формуванні та здійсненні маркетингового управління збутовою діяльністю.

Автореферат

 
«Розвиток корпоративного контролю в умовах трансформації економіки»
 

Черпак Антоніна Євгенівна
Дата захисту: 10.04.2006
Науковий керівник: к.е.н., доцент Шершньова Зоя Євгеніївна

Дисертація присвячена теоретичному обґрунтуванню концептуальних засад розвитку корпоративного контролю і розробці науково-методичних рекомендацій з адаптації системи корпоративного контролю АТ до умов трансформації економіки з метою підвищення ефективності їх фінансово-господарської діяльності. Автором розроблено принципи корпоративного контролю; обґрунтовано об’єктивну необхідність виокремлення коаліційного типу корпоративного контролю; запропоновано комплексний підхід до вдосконалення системи корпоративного контролю в АТ як теоретичної бази його розвитку, зокрема, адаптації до умов трансформації економіки, що базується на застосуванні інструментарію мінімізації інсайдерської ренти.

Автореферат

 
«Комплексний механізм зміцнення конкурентних позицій місцевих товаровиробників (на прикладі м’ясо- та молокопереробних підприємств Криворіжжя)»
 

Щербатюк Олена Миколаївна
Дата захисту: 10.04.2006
Науковий керівник: к.е.н., професор Задорожна Неллі Василівна

Дисертацію присвячено розробці теоретико-методичних засад побудови комплексного механізму зміцнення конкурентних позицій місцевих товаровиробників і практичних рекомендацій щодо його впровадження. Опрацьовано понятійний та методичний апарат конкурентного позиціонування підприємств. Сформовано авторський концептуальний підхід до побудови комплексного механізму зміцнення конкурентних позицій підприємств. Проаналізовано стан ринку м’ясо-молочної продукції та визначено його основі характеристики. Ідентифіковано конкурентні позиції криворізьких м’ясо- та молокопереробних підприємств і тенденції їх змін. Здійснено аналіз доцільності та оцінку фінансової спроможності впровадження комплексного механізму зміцнення конкурентних позицій досліджуваних підприємств. Визначено особливості побудови та процесу впровадження комплексного механізму зміцнення конкурентних позицій місцевих виробників м’ясо-молочних продуктів із урахуванням специфіки їх продукції та зовнішнього і безпосереднього оточення. Сформовано комплекс авторських рекомендацій щодо створення забезпечуючих підсистем впровадження і функціонування субмеханізмів зміцнення конкурентних позицій як підсистем стратегічного управління досліджуваними підприємствами та субмеханізму державного регулювання і державної підтримки зміцнення конкурентних позицій місцевих товаровиробників.

Автореферат

 
«Маркетинг у сфері транспортних послуг (на прикладі підприємств залізничного транспорту)»
 

Дрьомін Михайло Сергійович
Дата захисту: 09.06.2006
Науковий керівник: д.е.н., професор Герасимчук Василь Гнатович

Дисертацію присвячено дослідженню питань аналізу та вдосконалення маркетингової діяльності на підприємствах транспортної сфери. Узагальнено наукові підходи до проблеми розвитку маркетингу у сфері послуг. Розкрито сутність транспортної послуги як об’єкту маркетингової діяльності. Здійснено комплексне дослідження і розроблено методику оцінки ринку вантажних перевезень. Визначено місце та особливості залізниць у транспортній системі України. Проаналізовано конкурентну структуру та потенціал транспортного комплексу України. Надано аналітичну оцінку параметрів обслуговування споживачів на залізничних підприємствах. Вдосконалено організаційний механізм забезпечення маркетингової діяльності на залізничному транспорті. Запропоновано й обґрунтовано модель оптимізації вантажопотоків на підприємствах залізничного транспорту.

Автореферат

 
«Управління технічним розвитком промислових підприємств (за матеріалами цегельних підприємств України)»
 

Кужель Вячеслав Миколайович
Дата захисту: 09.06.2006
Науковий керівник: д.е.н., професор Мендрул Олександр Гаррійович 

Дисертація присвячена дослідженню проблем технічного розвитку підприємств. В роботі виявлено та систематизовано загальні підходи до розуміння технічного розвитку підприємств будівельної галузі, зокрема цегельних заводів, досліджено еволюцію наукової думки щодо процесів технічного розвитку, визначено методи оцінки технічного рівня основних засобів і підходи до моделювання управління технічним розвитком підприємств. Проведено співставлення відповідності рівнів технічного розвитку підприємств будівельної галузі технологічним укладам, визначено потенціал наближення рівнів технічного розвитку до світових параметрів. Оцінено вплив основних факторів зовнішнього та внутрішнього середовища на параметри технічного розвитку цегельних підприємств. За результатами аналізу встановлено, що процеси перехідної економіки України негативно позначилися на параметрах технічного розвитку суб’єктів господарювання. Незважаючи на економічне зростання останніх років, зберігається негативна тенденція до старіння машин та обладнання підприємств, рівень спрацювання яких в багатьох випадках досяг критичної межі. Структуровано рівні спрацювання за формами і видами, що дозволяє орієнтувати інвестиції на найбільш ефективні засоби оновлення активного капіталу підприємств. Визначено показники діагностики рівня технічного розвитку цегельних підприємств з урахуванням закономірностей та особливостей цих процесів в національній економіці. Розроблено і впроваджено модель управління технічним розвитком цегельних підприємств, яка дозволяє приймати обґрунтоване управлінське рішення та підвищити конкурентоспроможність підприємств завдяки створенню конкурентних переваг новітнього товару з вищими споживчими властивостями. Апробація моделі довела її практичну доцільність і дозволила спрогнозувати параметри технічного розвитку цегельних підприємств.

Автореферат

 
«Рекламна діяльність фармацевтичних підприємств»
 

Віннікова Інна Ігорівна
Дата захисту: 19.10.2006
Науковий керівник: к.е.н., доцент Гребньов Микола Георгійович

Дисертація присвячена дослідженням теоретико-методичних і прикладних проблемних питань підвищення ефективності рекламної діяльності фармацевтичних підприємств України. З цією метою узагальнено теоретичні засади рекламного менеджменту, визначено специфіку реалізації його принципів та інструментів на фармацевтичному ринку. Оцінено стан та розвиток рекламної діяльності фармацевтичних підприємств України. Проаналізовано вплив факторів маркетингового середовища на діяльність фармацевтичних підприємств. Виявлено, що цільова аудиторія реклами лікарських засобів сегментується за віком та прибутками. Визначено найбільш ефективні засоби рекламування лікарських засобів. Обґрунтовано практичні рекомендації і розроблено методичний інструментарій щодо підвищення ефективності рекламної діяльності фармацевтичних підприємств.

Автореферат

 
«Механізм інноваційного оновлення підприємств (за матеріалами підприємств сільськогосподарського машинобудування України)»
 

Красовська Алла Георгіївна
Дата захисту: 19.10.2006
Науковий керівник: д.е.н., професор Бутнік-Сіверський Олександр Борисович

Дисертацію присвячено теоретико–методичному обґрунтуванню та формуванню механізму інноваційного оновлення підприємств, що діють в режимі інноваційного конвеєра. Надана авторська точка зору щодо формування виробничої системи нового покоління та механізму інноваційного оновлення підприємств, який враховує формування інтелектуального капіталу в процесі господарської діяльності та використання інтелектуальної власності в умовах інноваційного підприємництва. Теоретично та методично обґрунтовано процеси перетворення інтелектуальної власності в інноваційний продукт та інноваційну продукцію на підприємствах, визначено структуру механізму інноваційного оновлення підприємства та механізм інноваційно–інвестиційного процесу (проектування) оновлення підприємств з урахуванням дії екзогенних та ендогенних факторів зростання та гальмування інноваційного розвитку. Розроблена евристична модель визначення рівня розвитку виробничого, інноваційного і науково–технічного потенціалів. Визначено сучасний стан та основні тенденції інноваційних процесів на підприємствах сільськогосподарського машинобудування, проаналізовано їх стан патентно–ліцензійного забезпечення та узагальнено міжнародний досвід в сфері інноваційної діяльності підприємств. Методично обґрунтовано підходи та алгоритм визначення результативності механізму інноваційного оновлення підприємств та запропоновано його конструктивні елементи, класифікація інновацій з позиції інноваційного підприємництва.

Автореферат

 
«Економічне управління ринковою поведінкою підприємства (на прикладі підприємств вовняної промисловості України)»
 

Малиш Олена Михайлівна
Дата захисту: 30.10.2006
Науковий керівник: к.е.н., професор Задорожна Неллі Василівна

Дисертація присвячена комплексу теоретичних, методичних і прикладних питань економічного управління ринковою поведінкою підприємства, яке працює в умовах інтенсивної конкуренції на ринку диференційованих товарів. Досліджено розвиток теорій, присвячених питанням ринкової поведінки підприємства. Запропоновано авторську версію впорядкування понятійного апарату досліджуваної предметної галузі, сформовано базові положення економічного управління ринковою поведінкою підприємств (ЕУРПП). Здійснено аналітичну оцінку стану вовняної промисловості, окреслено її проблеми і перспективи. Проведено діагностику різноманітних аспектів ринків вовняної продукції та ринкової поведінки досліджуваних підприємств, дано критичний аналіз практики управління нею та виділені основні аспекти його вдосконалення, обгрунтовано вибір стратегічних напрямків ринкової поведінки підприємств. Розроблено ряд методик та моделей ЕУРПП (багатокритеріального обгрунтування товарно-цінової поведінки, управління надходженнями і платежами, управління закупками сировини і матеріалів та інш.), що засновані на ідентифікації та цілеспрямованому використанні впливу об’єктивних економічних закономірностей функціонування підприємства в умовах ринку, та проведено їх апробацію. Запропоновано рекомендації щодо організаційного та інформаційного забезпечення ЕУРПП.

Автореферат

 
«Розвиток малого підприємництва на селі та його соціально-економічні наслідки»
 

Судеркін Анатолій Миколайович
Дата захисту: 30.10.2006
Науковий керівник: д.е.н., професор Дем’яненко Сергій Іванович

Дисертацію присвячено дослідженню соціально-економічних аспектів розвитку малого підприємництва на селі, обґрунтуванню напрямів розвитку ефективного підприємницького середовища. Проведено аналіз розвитку суб’єктів малого підприємництва у сільській місцевості, обґрунтовано їх роль у забезпеченні соціально-економічного добробуту сільських жителів. Визначено перешкоди, що стримують розвиток підприємницької діяльності у сільській місцевості та обґрунтовано заходи з вирішення цієї проблеми. Розроблено та обґрунтовано пропозиції зі стимулювання розвитку малого несільськогосподарського підприємництва. На основі принципів інтегрованого сільського розвитку запропоновано механізм стимулювання розвитку суб’єктів малого підприємництва на рівні сільської громади.

Автореферат

 
«Виставково-ярмаркова діяльність підприємства»
 

Голіцин Андрій Миколайович
Дата захисту: 20.11.2006
Науковий керівник: к.е.н., доцент Лук’янець Тамара Іванівна

Дисертація присвячена дослідженню теоретичних, методичних та прикладних аспектів виставково-ярмаркової діяльності підприємств, як одного з ефективних інструментів їх маркетингової комунікаційної політики. В роботі досліджено місце і роль виставок/ярмарків в комплексі маркетингових комунікацій, визначені тенденції розвитку виставково-ярмаркової діяльності в Україні та зазначено, що існують проблеми організаційного, методичного та нормативного характеру. Запропоновані методичні рекомендації використання бенчмаркінгу у виставково-ярмарковій діяльності підприємства, запропонована методика бальної оцінки вибору виставок/ярмарків, розроблена економіко-математична модель підтримки прийняття рішення про участь з урахуванням факторів ризику, удосконалено алгоритм прийняття рішення про участь у виставці/ярмарку з урахуванням системи факторів.

Автореферат

 
«Теоретико-методичні засади формування збалансованої системи управління підприємством (за матеріалами швейних підприємств України)»
 

Востряков Олександр Володимирович
Дата захисту: 27.11.2006
Науковий керівник: к.е.н., доцент Верба Вероніка Анатоліївна

Дисертація присвячена комплексному вирішенню проблеми удосконалення теоретико-методичного забезпечення формування збалансованої системи управління підприємством. Виявлено концептуальні положення формування ефективних систем управління підприємством. Доведено необхідність застосування системного підходу до управління підприємствами. Досліджено структурно-логічні зв’язки між елементами системи управління, на основі чого розроблено концепцію збалансованої системи управління підприємством. Проаналізовано досвід побудови системи управління та її елементів за матеріалами вітчизняних швейних підприємств. За результатами вивчення структури швейної галузі за формами власності, динамікою обсягів виробництва швейних підприємств і сферами їх діяльності виділено три стратегічні групи вітчизняних підприємств, які представлені на українському ринку. Встановлена залежність між характером елементів системи управління та екзогенними і ендогенними чинниками. Запропоновано індикатори оцінки збалансованості системи управління відносно зовнішнього та внутрішнього середовищ підприємства. Введено поняття циклу балансування системи управління підприємств, що складається з чотирьох етапів. Розроблено практичні пропозиції щодо формування збалансованої системи управління швейних підприємств України.

Автореферат

 
«Вдосконалення стратегічного планування діяльності підприємства: методичні та практичні аспекти (на прикладі м’ясопереробних підприємств Запорізької області)»
 

Андрєєва Лариса Олександрівна
Дата захисту: 27.11.2006
Науковий керівник: к.е.н., доцент Москалюк Владилен Єфремович

У дисертації обґрунтовано комплексне вирішення проблеми удосконалення методичного забезпечення стратегічного планування діяльності підприємства та розроблено практичні рекомендації його здійснення. Узагальнено теоретичні засади стратегічного планування діяльності підприємства. На цій основі визначено сутнісно-змістовне наповнення та місце стратегічного планування у “стратегічному наборі” підприємства. Узагальнено базові положення щодо обґрунтування процесу стратегічного планування діяльності підприємства. Проаналізовано діяльність вітчизняних м’ясопереробних підприємств, стан і перспективи використання стратегічного планування. Виявлено та узагальнено характерні тенденції такого процесу. Сформульовано основні передумови для здійснення стратегічного планування діяльності переробних підприємств м’ясної підгалузі харчової промисловості. Удосконалено методичне забезпечення та розроблено практичні рекомендації стратегічного планування діяльності м’ясопереробних підприємств.

Автореферат

 
«Удосконалення системи управління технологічним розвитком підприємства (за матеріалами підприємств деревообробної промисловості України)»
 

Приходько Людмила Миколаївна
Дата захисту: 14.12.2006
Науковий керівник: к.е.н., доцент Дерев’янко Олена Георгіївна

В дисертації обґрунтовано теоретико-методичні та прикладні засади управління технологічним розвитком підприємства. Дослідження побудоване на принципах системного та процесного підходу до структуризації технологічного базису підприємства, які використані для розробки процедур діагностування й оцінки рівня технологічного розвитку та конкурентоспроможності підприємства, визначення форм технологічного розвитку, організаційно-економічних елементів системи управління цим процесом. Надано аналітичну оцінку сучасному стану, динаміці, проблемам і перспективам технологічного розвитку деревообробної промисловості України, визначено головні завдання її технологічної перебудови. Проведено діагностику технологічного потенціалу, тенденцій та рівня розвитку деревообробних підприємств, визначено основні напрямки підвищення технологічного рівня та конкурентоспроможності підприємств галузі відповідно до особливостей зовнішнього середовища та специфіки внутрішніх бізнес-процесів з метою формування стратегії подальшого удосконалення деревообробного виробництва.

Автореферат

 
«Маркетингове забезпечення управління конкурентоспроможністю продукції (за матеріалами молокопереробних підприємств України)»
 

Джемелінська Леся Віталіївна
Дата захисту: 14.12.2006
Науковий керівник: д.е.н., професор Шудра Валерій Федорович

Дисертація присвячена теоретико-методичному обґрунтуванню маркетингового забезпечення управління конкурентоспроможністю продукції за матеріалами молокопереробних підприємств України. Обґрунтовано особливості маркетингових досліджень при створенні конкурентоспроможної продукції з урахуванням інноваційної діяльності підприємства й етапів життєвого циклу продукції. Розроблено структурну модель маркетингового забезпечення процесу створення конкурентоспроможної молочної продукції. Удосконалено методики оцінки конкурентоспроможності молочної продукції, конкурентної ситуації на ринку молочних продуктів та запропоновано маркетинговий підхід щодо відбору об'єктів промислової власності. Розроблено модель процесу маркетингового управління конкурентоспроможністю молочної продукції на підприємстві з використанням сучасних концепцій управління.

Автореферат

 

Остання редакція: 05.11.19