Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Інноваційна діяльність в агробізнесі

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 «Інноваційна діяльність в агробізнесі»

Innovative activity in agribusiness

рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

Мета дисципліни полягає в тому, щоб сформувати у здобувачів високий рівень теоретичних знань і практичних навичок раціональної організації та економічного обґрунтування напрямків інноваційної діяльності підприємств агробізнесу з урахуванням сучасних тенденцій інноваційного розвитку економіки.

Міждисциплінарні зв’язки: Дисципліна «Інноваційна діяльність в агробізнесі» є обов’язковою ланкою для формування здатності до інноваційної діяльності, необхідної майбутнім фахівцям та має міждисциплінарні зв’язки з переважною більшістю дисциплін. Особливо тісні зв’язки є з такими навчальними дисциплінами: «Економіка підприємства агробізнесу», «Аграрний менеджмент», «Маркетинг», «Фінанси підприємств», «Інформаційні системи і технології на підприємстві» та ін. 

Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Інноваційний діяльність  в агробізнесі» у відповідності до результатів навчання

Результати навчання за навчальною дисципліною

Методи навчання

Засоби діагностики /

форми оцінювання 

1.

Знання:

1.1

розуміння здобувачами теоретичних основ інноваційного розвитку; механізму управління інноваційним розвитком; маркетингового процесу дослідження та формування попиту на інновації; ресурсного забезпечення інноваційного розвитку підприємства; етапів та стадій інноваційного процесу; сутності та структури інтелектуального капіталу;

Лекція, семінарсько-практичне заняття

Презентація, опитування, тест, модульна робота

1.2

набуття здобувачами навичок аналізу та прийняття рішень в умовах невизначеності та ризику та застосовувати складові комплексу маркетингу

1.3

формування умінь самостійного використання аналітичного та методичного інструментарію для оцінки потенціалу інноваційного розвитку підприємства та інноваційних проектів

1.4

розвиток у здобувачів  здатність самостійно виконувати завдання, розв’язувати задачі і проблеми інноваційного розвитку підприємства та відповідати за отримані результати

2.

Уміння/навички:

 

 

2.1

використовувати основні методи інноваційного менеджменту;

Лекція, семінарсько-практичне заняття

Презентація, опитування, тест, модульна робота

2.2

приймати рішення в умовах невизначеності та ризику;

2.3

оцінювати потенціал інноваційного розвитку підприємства, оцінювати ефективність науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт та здійснювати оцінку інтелектуального капіталу та інноваційних проектів

3.

Комунікація:

 

 

3.1

здатність працювати в команді для спільного вирішення прикладних задач та спроможність працювати в сфері діяльності підприємств агробізнесу;

Під час практичних занять 

   

Перевірка виконання індивідуальних завдань та їх обговорення  

3.2

застосовувати управлінські навички у сфері інноваційного розвитку підприємства, за для забезпечення донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до членів робочої групи, структурного підрозділу та колективу підприємства в агробізнесі в цілому.

4.

Відповідальність і автономія

 

 

4.1

продемонструвати розуміння особистої відповідальності за професійні та/або дієві рішення чи надані власні рекомендації, які можуть впливати на формування, реалізацію та контроль запланованих заходів в сфері інноваційного розвитку в агробізнесі.

Лекція,

практичне заняття

Перевірка виконання індивідуальних завдань та їх обговорення, модульна робота. 

 

Зміст навчальної дисципліни за темами:

Тема 1. Вступ до теорії інноваційного розвитку в агробізнесі

Тема 2. Теоретичні основи інноваційного розвитку

Тема 3. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства

Тема 4. Розробка і прийняття рішень в управлінні інноваціями

Тема 5. Маркетинг інновацій

Тема 6. Ресурсне забезпечення та діагностика потенціалу інноваційного розвиткупідприємства

Тема 7. Інтелектуальний капітал як основа інноваційного розвитку підприємства

Тема 8. Формування інноваційної культури в підприємстві

Тема 9. Управління інноваційними проектами

Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни, та адреси їх електронної пошти.

Сас Ірина Сергіївна, кандидат економічних наук, доцент кафедри бізнес-економіки та підприємництва, e-mail: iruna.sas@kneu.uasas.iryna@kneu.edu.ua

Рекомендовані інформаційні джерела:

  1. АлейніковаО.В., Притула Н.М. Інноваційний та інвестиційний менеджмент. Навчальний посібник. ─ Київ: ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», 2016. – 614 с. 
  2. Гук О. В., ШендерівськаЛ. П., МохонькоГ. А. Інвестування інноваційної діяльності: начальний посібник для здобувачів ступеня магістра за спеціальністю 073 Менеджмент. Київ: КПІ ім. ІгоряСікорського, Видавництво«Політехніка», 2022. 186 с. 
  3. Столяр Л.Г. Управління процесом розробки і освоєння виробництва нових продуктів: Навчальний посібник/ Л.Г.Столяр, К.О. Бояринова, О.В. Кам`янська. – Кондор-Видавництво, 2015. – 494с. 
  4. Навчальні завдання та методичні матеріали для проведення практичних занять з науки «Інноваційний розвиток підприємства» для студентів спеціальності «Економіка підприємства» (спеціалізація «Економіка агропромислових формувань») / Уклад.: В.Г. Чабан. – К.: КНЕУ, 2017. – 40 с.

Робоча програма навчальної дисципліни

Методичні матеріали з вивчення навчальної дисципліни

 

Остання редакція: 20.02.24