| - Факультети та інститути»
- Факультет економiки та управлiння»
- Кафедри»
- Кафедра менеджменту»
- Викладачі»
- Гаращенко Наталія Миколаївна
Гаращенко Наталія МиколаївнаКафедра: | Кафедра менеджменту |
---|
Посада: | доцент |
---|
Вчене звання: | доцент |
---|
Науковий ступінь: | кандидат економічних наук |
---|
Стаж роботи: | 25 років |
---|
Біографія: | |
---|
Сфера наукових інтересів – стратегічне управління організаціями на засадах ресурсного підходу, управління мікро- та мезосистемами в новій економіці, комерціалізація інновацій, управління знаннями, експертні системи та технології. Кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту, закінчила Київський державний економічний університет у 1994 р. Навчалась в аспірантурі Київського національного економічного університету з 1997-по 2000 р., з 2010 по 2013 – в докторантурі КНЕУ. Учасник програми Всесвітнього банку, "Управління підприємствами в процесі приватизації й реструктуризації" (1994-1995), учасник програми обміну науковцями, Університет м. Торонто (Канада), дослідження у сфері стратегічного менеджменту (1997-1998). Викладацькою діяльністю займається з 1994 р. Науково-педагогічний стаж більше 25 років. Протягом 1994-2019 року працювала на кафедрі стратегії підприємств асистентом, старшим викладачем, доцентом. Викладала дисципліни «Мікроекономіка», «Внутрішній економічний механізм підприємства», «Стратегія підприємства», «Управління стратегічними змінами на підприємстві» та ін. Працювала на посаді заступника завідувача кафедри стратегії підриємств (2005, 2008-2010). За час роботи в університеті брала участь в розробці методичного забезпечення та викладанні дисциплін «Мікроекономіка», «Управління стратегічними змінами на підприємстві», на поточний момент є автором навчальних програм та має досвід викладання таких дисциплін: «Стратегія підприємства», "Стратегічне управління", «Управління знаннями на підприємстві», «Фахова науково-дослідна робота студентів» (українською та англійською мовою), «Методологія наукових досліджень» (англійською мовою), Управлінська економіка (для рівня PhD), «Основи бізнес-аналізу», "Основи аналітики та управління знаннями", "Антикризове управління організацією". Здійснює керівництво підготовкою курсових та дипломних робіт, проходженням переддипломної практики студентами. Викладає на бакалаврському та магістерському рівні спеціальностей "Економіка", "Менеджмент", "ПІдприємництво, торгівля та біржова діяльність" Є гарантом освітньо-професійної програми "Економічна аналітика та стратегія" для освітньої кваліфікації "магістр економіки". Має більше 45 наукових та науково-методичних публікацій, у тому числі 3 навчальних посібника (у співавторстві), участь у 2 колективних монографіях (в т.ч. міжнародній). Присвоєно почесне звання «Заслужений працівник КНЕУ». Займається консалтинговою діяльністю (розробка стратегії, комерціалізація інновацій, бізнес-моделювання, бізнес-планування тощо), громадською (експерт РГ3 УС ПГС) та аналітичною дільністю (дослідження з питань розвитку МСП, електронної демократії, рівня корупції в агросекторі та адміністрування земельних відносин, євроінтеграційних процесів та змін в інституційному середовищі України тощо). Також є тренером, в т .ч. має досвід участі в якості тренера в міжнародних програмах (East Invest 2). Президент ГО "Клуб економістів" |
Кафедра: | Кафедра менеджменту |
---|
Посада: | доцент |
---|
Вчене звання: | доцент |
---|
Науковий ступінь: | кандидат економічних наук |
---|
Стаж роботи: | 25 років |
---|
Біографія: | |
---|
Сфера наукових інтересів – стратегічне управління організаціями на засадах ресурсного підходу, управління мікро- та мезосистемами в новій економіці, комерціалізація інновацій, управління знаннями, експертні системи та технології. Кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту, закінчила Київський державний економічний університет у 1994 р. Навчалась в аспірантурі Київського національного економічного університету з 1997-по 2000 р., з 2010 по 2013 – в докторантурі КНЕУ. Учасник програми Всесвітнього банку, "Управління підприємствами в процесі приватизації й реструктуризації" (1994-1995), учасник програми обміну науковцями, Університет м. Торонто (Канада), дослідження у сфері стратегічного менеджменту (1997-1998). Викладацькою діяльністю займається з 1994 р. Науково-педагогічний стаж більше 25 років. Протягом 1994-2019 року працювала на кафедрі стратегії підприємств асистентом, старшим викладачем, доцентом. Викладала дисципліни «Мікроекономіка», «Внутрішній економічний механізм підприємства», «Стратегія підприємства», «Управління стратегічними змінами на підприємстві» та ін. Працювала на посаді заступника завідувача кафедри стратегії підриємств (2005, 2008-2010). За час роботи в університеті брала участь в розробці методичного забезпечення та викладанні дисциплін «Мікроекономіка», «Управління стратегічними змінами на підприємстві», на поточний момент є автором навчальних програм та має досвід викладання таких дисциплін: «Стратегія підприємства», "Стратегічне управління", «Управління знаннями на підприємстві», «Фахова науково-дослідна робота студентів» (українською та англійською мовою), «Методологія наукових досліджень» (англійською мовою), Управлінська економіка (для рівня PhD), «Основи бізнес-аналізу», "Основи аналітики та управління знаннями", "Антикризове управління організацією". Здійснює керівництво підготовкою курсових та дипломних робіт, проходженням переддипломної практики студентами. Викладає на бакалаврському та магістерському рівні спеціальностей "Економіка", "Менеджмент", "ПІдприємництво, торгівля та біржова діяльність" Є гарантом освітньо-професійної програми "Економічна аналітика та стратегія" для освітньої кваліфікації "магістр економіки". Має більше 45 наукових та науково-методичних публікацій, у тому числі 3 навчальних посібника (у співавторстві), участь у 2 колективних монографіях (в т.ч. міжнародній). Присвоєно почесне звання «Заслужений працівник КНЕУ». Займається консалтинговою діяльністю (розробка стратегії, комерціалізація інновацій, бізнес-моделювання, бізнес-планування тощо), громадською (експерт РГ3 УС ПГС) та аналітичною дільністю (дослідження з питань розвитку МСП, електронної демократії, рівня корупції в агросекторі та адміністрування земельних відносин, євроінтеграційних процесів та змін в інституційному середовищі України тощо). Також є тренером, в т .ч. має досвід участі в якості тренера в міжнародних програмах (East Invest 2). Президент ГО "Клуб економістів" |
Кафедра: | Кафедра менеджменту |
---|
Напрямки наукових досліджень: | • Когнітивний підхід в економіко-управлінських науках • Когнітивність організації, її оцінка та формування • Формування стратегії підприємства на засадах ресурсного підходу • Компетентнісний підхід у стратегічному менеджменті • Управління знаннями на підприємстві • Управління соціально-економічними системами мікро- та мезорівня у новій економіці |
---|
Завантажено файлів: | 4 |
---|
Завантажені файлиСТРАТЕГІЧНИЙ АНАЛІЗ ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ЕНЕРГОЗБУТОВОЇ КОМПАНІЇ (512 KB)<p style="margin-left:15.85pt;">
СТРАТЕГІЧНИЙ АНАЛІЗ ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ЕНЕРГОЗБУТОВОЇ КОМПАНІЇ / Н.М. Гаращенко, Ю.Д. Костін // Стратегія економічного розвитку України: Збірник наукових праць. К. &ndash; КНЕУ &ndash; 2013. &ndash; № 32.-&nbsp; С. 111-123.</p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Анотація: </strong>у статтіокреслено стан та перспективи розвитку&nbsp; електроенергетичної галузі України, обґрунтовано необхідність використання інструментів стратегічного управління в діяльності енергопостачальних та енерготранспортних компаній; представлено результати використання&nbsp; методик стратегічної сегментації діяльності та аналізу зовнішнього середовища функціонування енергозбутової компанії (обленерго), визначення загроз та можливостей; визначено ключові фактори успіху в галузі &nbsp;постачання електроенергії. &nbsp;</p>
<p>
<strong>Ключові слова</strong>: &nbsp;енергозбутова компанія, &nbsp;стратегія, стратегічна сегментація, стратегічний напрям діяльності, стратегічна бізнес-одиниця, &nbsp;аналіз зовнішнього середовища підприємства, загальне зовнішнє середовище, операційне зовнішнє середовище, PEST- аналіз, ключові фактори успіху</p>05 Березня 2014 р. Инструментальная адаптация модели пяти сил отраслевой конкуренции М. Портера на основе теории нечетких множеств (962 KB)<p>
<a href="http://www.moderncompetition.ru/r/articles/article/index.php?article_id_4=1499">Инструментальная адаптация модели пяти сил отраслевой конкуренции М. Портера на основе теории нечетких множеств</a>// <a href="http://www.moderncompetition.ru/r/about/authors/index.php?author_id_4=1477">А.С. Коцюба</a>, <a href="http://www.moderncompetition.ru/r/about/authors/index.php?author_id_4=1476">Н.Н. Гаращенко</a>//Современная конкуренция. Научно-практический журнал.- 2013. - № 4. - С.38-54&nbsp;</p>
<p>
В статье изложены результаты инструментальной адаптации модели пяти сил конкуренции в отрасли М. Портера на базе аппарата нечетких множеств. Проанализированы содержательные и структурные характеристики модели, представлен механизм агрегирования исходных данных, рассмотрены альтернативные методы распознавания оценок уровней сил конкуренции, выявляемых при использовании предлагаемого подхода, в рамках экспертной качественной шкалы. На материалах отрасли поставок электроэнергии Украины проиллюстрировано практическое применение исследуемой модели.</p>
<p>
<strong>Ключевые слова</strong>: модель М. Портера, пять сил конкуренции, фактор конкуренции, отрасль, стратегия, нечеткое множество, лингвистическая переменная.</p>01 Січня 1970 р.
Публікації: | Автор більше 45 наукових та навчально-методичних праць, серед яких основні: 1. Гаращенко Н. М. Нові підходи до управління підприємством / Н. М. Гаращенко. // Стратегія економічного розвитку України [Текст] : наук. зб. / Ред. О.П.Степанов. - К. : КНЕУ. Вип. 4 / Ред. О.П. Степанов. - 2001. - С .236-240. 2. Гаращенко Н. М. Стратегічна платформа підприємства / Н. М. Гаращенко. // Стратегія економічного розвитку України [Текст] : наук. збірник / Ред. О.П. Степанов. - К.: КНЕУ. Вип. 2-3. - 2000. - С .123-131. 3. Гаращенко Н. М. Формалізація моделі аналізу п’яти сил галузевої конкуренції М. Портера на базі інструментів теорії нечітких множин [Текст] / Н. М. Гаращенко, О. С. Коцюба ; Київський нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана . - [Б. м. : б. и.], 2005. - 33 с. 4. Гаращенко Н. М. Типологія українських підприємств в перехідний період [Текст] / Н. М. Гаращенко // Економіка: проблеми теорії та практики : зб. наук. праць / Дніпропетр. нац. ун-т. - Д., 2007. - Вип. 143. - С. 3-14. 5. Гаращенко Н. М. Когнітивність організації в теорії фірми / Н. М. Гаращенко. Стратегія економічного розвитку України [Текст] : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, ДВНЗ "Київський нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана", Український Союз промисловців і підприємців, Ін-т світової екон. і міжнар. відносин НАНУ; [голов. ред. А. П. Наливайко]. - К. : КНЕУ, Вип. 20-21. - К. : КНЕУ, 2007. - С .14-22. 6. Гаращенко Н. М. Когнітивність організації та її оцінка // Ефективна економіка [Електронне наукове фахове видання Ради по вивченню продуктивних сил України НАН України].- 2010. - №3. - Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/ 7. Гаращенко Н.Н.Инструментальная адаптация модели пяти сил отраслевой конкуренции М. Портера на основе теории нечетких множеств // А.С. Коцюба, Н.Н. Гаращенко//Современная конкуренция. – № 4 (40). – М.: ООО «Синергия ПРЕСС», 2013. – С. 38-55.(eLIBRARY (РИНЦ), ВИНИТИ, Ulrich's Periodicals Directory (Bowker, USA). 8. Гаращенко Н.М.Ланцюг формування цінності інформаційного продукту // Ефективна економіка. – 2014. – № 9. – 15 с. - [Електронний ресурс]. –Режим доступу:http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3353. (IndexCopernicus, ScholarGoogle). 9. Гаращенко Н.М,Ю. Д. Костін. Стратегічний аналіз зовнішнього середовища енергозбутової компанії// Стратегія економічного розвитку України. – Вип.32. – 2013. - С.111-123. (UlrichsWEB, DRJI, ScholarGoogleб researchbib). 10. Гаращенко Н.М., Лаврененко В.В. Інституціональні аспекти використання підприємницького потенціалу в Україні // ВІСНИК НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ “ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА” №875 – Львів: Вид-во «Львівська політехніка», 2017. -с. 115-121 11. Стратегія підприємства: навчальний посібник. – К.: КНЕУ, 2016.- 485 с. 12. Стратегія підприємства. Практикум [Електронний ресурс]: зб. кейсів / Є. В. Прохорова [та ін.]; М-во освіти і науки України, ДВНЗ "Київський нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана". - К.: КНЕУ, 2014. - 288, [8] с 13. Управління стратегічними змінами на підприємстві: практикум / [Є.В. Прохорова, В.Б. Галушко, Н.М. Гаращенко та ін.; кер. кол. авт. Є.В. Прохорова]. – К.: КНЕУ, 2013. – 211, [5] с. 14. Стратегічне управління знаннями підприємства: монографія/ Гаращенко Н.М., А.П. Наливайко, О. М. Гребешкова, Л. П. Батенко та ін., всього 42 автори. - К: КНЕУ, 2014. – 445 с. 15. Harashchenko N.M..(у співавторстві) Entrepreneurial potential of smes in Ukraine in the context of eurointegration reforms / V. Lavrenenko, N. Harashchenko, V. Vostriakova. Development of small and medium enterprises: the EU East-partnership countries experience : monograph / [Britchebko I., Polishchuk Ye, Riepina I and all]// Wydawnictwo Pa?stwowej Wy?szej Szko?y Zawodowej im. prof.Stanis?awa Tarnowskiego w Tarnobrzegu, 2018 – Pd. 173-185.
|
---|
|