Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

Науково-методична конференція «ЦИФРОВА ЕКОСИСТЕМА СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ: адаптація й розвиток за умов турбулентності освітнього середовища»25 Квітня 2024р.

24-25 квітня 2024 року в КНЕУ відбулася Науково-методична конференція  «ЦИФРОВА ЕКОСИСТЕМА СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ: адаптація й розвиток за умов турбулентності освітнього середовища».

Мета конференції: консолідація позицій та напрацювання спільних підходів до провадження освітньої діяльності за умов динамічних суспільних викликів. Робота проходила у змішаному форматі, більшість учасників працювали у конференц-залі Університету.

Пленарне засідання «Суперечності екосистемних відносин у цифрову добу та шляхи їх розв’язання за умов турбулентності освітнього середовища»  відкрив ректор Університету Дмитро Лук'яненко, зазначивши, що КНЕУ має давні традиції дистанційної освіти, продемонструвавши готовність до викликів сьогодення. «Експерти вважають, у 2025-2032 роках цифрову революцію зроблять життям. Однак творчість, аналітичне мислення завжди залишаться», - сказав він.

Проректор з науково-педагогічної роботи Анатолій Колот наголосив, що нові технології – це інструмент, місія Університету - сформувати новий світогляд, нове мислення в умовах психологічного напруження. На думку Анатолія Михайловича, варто працювати над положеннями, які б допомогли створити етикетну рамку дистанційної освіти.

Свою підтримку і готовність до співробітництва висловили проректор з міжнародних зав’язків Варшавської школи економіки (Польща),  професор Яцек Прокоп та почесний доктор КНЕУ, професор кафедри бізнесу і адміністрування Державного Університету штату Нью-Йорк у Потсдамі Грегорі Гарднер, які долучилися до заходу онлайн.

Проректор з науково-педагогічної роботи та цифрової трансформації  КНЕУ Марина Сільченко розповіла про цифрову екосистему університету, досягнуті результати та перспективи розвитку. Вона порівняла цифрову екосистему з організмом, який потребує ефективного кроовообігу, акцентувавши увагу на удосконаленні цифрового освітнього середовища університету і розвитку дистанційної освіти як складника такого середовища. Виступ продовжили директорка Інституту дистанційної освіти Юлія Красюк і доцент кафедри інформатики та системології Віталій Безкоровайний.

Наступні доповіді охопили теми:

-                 «Сучасні виклики адаптації вищої освіти до вимог бізнес-середовища: досвід Німеччини та України» (доцентки кафедри фінансів ім. Віктора Федосова Ганна Котіна і Марина Степура);

-                 «Європейський тренд освітньої цифровізації: готуємось до кардинальних змін» (проректор з науково-педагогічної роботи та міжнародних зав’язків Віктор Чужиков);

-                 «Модель досконалості викладання в цифровій екосистемі університету» (декан факультету управління персоналом, соціології та психології Світлана Цимбалюк, зав. кафедри педагогіки та психології Марина Артюшина);

-                 «Електронне портфоліо викладача» (проректорка з науково-педагогічної роботи та цифрової трансформації Марина Сільченко, зав. кафедри бізнес-економіки та підприємництва Інна Рєпіна, зав.кафедри соціоекономіки та управління персоналом Галина Лопушняк);

-                 «Цифровий простір університету: пріоритети здобувачів (доцентка кафедри національної економіки та публічного управління Наталя Федрко)

-                 «Особливості ставлення здобувачів вищої освіти до дистанційного формату навчання: соціологічний аспект аналізу» (к.с.н. доцентка кафедри соціології Юлія Горбова).

Після пленарного засідання розпочалися тематичні дискусії:

·                «Генеративний штучний інтелект як чинник нових викликів та можливостей в освітній діяльності» (зав. кафедри математичного моделювання та статистики Галина Великоіваненко, професор кафедри математичного моделювання та статистики Андрій Матвійчук, доцент кафедри математичного моделювання та статистики Володимир Скіцько);

·                «Академічна етика в умовах війни: виклики і перспективи» (зав. кафедри політичних технологій Віра Гапоненко);

·                «Використання ChatGPT в навчальному процесі: проблема академічної доброчесності» (заступниця завідувача кафедри менеджменту з навчально-методичної роботи Єлєна Прохорова);

·                «Неформалізована колегіальність як ресурс вдосконалення навчального процесу» (доцент кафедри корпоративних фінансів і контролінгу Гліб Алексін).

Дякуємо організаторам та учасникам Конференції, ваша участь  сприяє узагальненню напрямів та формуванню стратегічного бачення розвитку цифрової екосистеми університету за умов турбулентності освітнього середовища!