Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

2016 рік

 
«Маркетингові комунікації в Інтернеті»
 

Смолянюк Ольга Володимирівна
Дата захисту: 20.01.2016 
Науковий керівник: д.е.н., професор Примак Тетяна Олександрівна

Дисертація присвячена узагальненням теоретичних засад застосування маркетингових комунікацій в Інтернеті, розробці практичних аспектів оптимізації діяльності підприємств на основі сучасних інтерактивних методик, створених за допомогою Інтернет-мереж. Досліджено наукові концепції економічного розвитку на основі маркетингових Інтернет-комунікацій. Розкрито сутність базових моделей інтерактивних маркетингових комунікацій. Деталізовано інструменти маркетингових комунікацій в Інтернеті. Здійснено аналіз сучасного стану Інтернет-комунікацій у маркетинговій діяльності молокопереробних підприємств України, визначено тенденції їх розвитку. На основі світового досвіду оцінено стан використання маркетингових комунікацій в Інтернеті в діяльності вітчизняних підприємств. Запропоновано методичні узагальнення та рекомендації з питань удосконалення маркетингових комунікацій в Інтернеті для молокопереробних підприємств України. Розроблено методичний інструментарій застосування маркетингових комунікацій підприємств в Інтернеті з цільовою аудиторією. Запропоновано методики удосконалення багаторівневих комунікацій у маркетинговій діяльності підприємств.

Автореферат

 
«Організаційно-економічне забезпечення антикризової діяльності підприємств (за матеріалами підприємств з виробництва електродвигунів України)»
 

Терентьєва Олена Володимирівна
Дата захисту: 03.02.2016
Науковий керівник: д.е.н., професор Кукоба Володимир Павлович

Дисертацію присвячено узагальненню теоретичних засад протидії кризовим процесам у виробничій сфері та розробці прикладного інструментарію щодо формування систем забезпечення ефективної антикризової діяльності вітчизняних промислових підприємств. В роботі досліджено економічну сутність і процеси антикризової діяльності підприємства. Здійснено аналіз методів визначення параметрів та ефективності оцінювання даної діяльності і запропоновано їх структуризацію для цілей діагностики активності антикризової діяльності. Визначено раціональні технології виконання робіт із забезпечення антикризових дій на підприємстві. На основі фактичних даних встановлено поточний стан і динаміку основних показників розвитку вітчизняних підприємств із виготовлення електродвигунів. Проведено аналіз показників підприємницької діяльності і оцінено результативність антикризової діяльності цих підприємств. В дисертації запропоновано систему організаційно-економічного забезпечення антикризової діяльності підприємств–виробників електродвигунів в Україні. На основі цього розроблено технологію впровадження даної системи на вітчизняних електротехнічних підприємствах. Зроблено прогноз результативності функціонування складових системи забезпечення протикризових дій на підприємствах.

 

Автореферат

 
«Маркетингові дослідження на ринку освітніх послуг»
 

Баша Інна Миколаївна
Дата захисту: 03.02.2016
Науковий керівник: д.е.н., професор Павленко Анатолій Федорович

Дисертацію присвячено узагальненню теоретичних засад і розробці прикладних рекомендацій щодо проведення маркетингових досліджень на ринку освітніх послуг для формування інноваційної маркетингової програми забезпечення конкурентоспроможності потенціалу національних ВНЗ в умовах глобалізації. Розкрито еволюцію ринку освітніх послуг та визначено маркетингові перспективи його розвитку. Обґрунтовано методичні аспекти комплексного маркетингового дослідження на ринку освітніх послуг національних ВНЗ, в основу якого покладено сегментацію груп споживачів та покупців освітніх послуг із виокремленням потреб випускників у комерціалізації результатів їх дипломних та дисертаційних досліджень. Розвинуто методичні положення маркетингових досліджень на ринку освітніх послуг національних ВНЗ у частині доповнення новим дослідницько- консалтинговим напрямком – трендвотчингом потреб груп споживачів та покупців освітніх послуг. 18 Застосовано економіко-математичне моделювання в системі маркетингових досліджень на ринку освітніх послуг для встановлення залежності між доходами національного ВНЗ та зміною потреб чотирьох цільових груп споживачів: абітурієнтів, студентів, випускників, роботодавців.

 

Автореферат

 
«Маркетинг у формуванні конкурентних переваг підприємства»
 

Іваннікова Марина Миколаївна
Дата захисту: 30.03.2016
Науковий керівник: д.е.н., професор Куденко Наталія Володимирівна

Дисертацію присвячено узагальненню теоретичних і розробці практичних аспектів маркетингового забезпечення процесів формування конкурентних переваг підприємств легкої промисловості України. У роботі досліджено та узагальнено теоретичні аспекти і еволюцію концепцій конкурентних переваг підприємства. Досліджено ключові методи ефективного позиціонування товарів підприємства, узагальнено сучасну практику оцінки конкурентоспроможності підприємств. Досліджено конкурентні переваги та способи взаємодії підприємств на ринку легкої промисловості України на основі бенчмаркінгу з використанням маркетингового аналізу. Досліджено особливості маркетингового управління конкурентними перевагами підприємств. Удосконалено процедури інтегрованого оцінювання конкурентних переваг підприємства за методикою BSC. Удосконалено методи організації й забезпечення процесів формування підприємством унікальної цінності пропонувань його кінцевим споживачам

Автореферат

 
«Поліморфізм стратегій підприємства в диференційованих умовах середовища»
 

Дрінь Олег Ярославович
Дата захисту: 20.04.2016
Науковий керівник: д.е.н., професор Смолін Ігор Валентинович

У дисертаційній роботі розглянуто теоретичні та методологічні основи формування стратегії підприємства, уведено до наукової термінології поняття «форма стратегії» та визначена його сутність. Доведено зв’язок форми з методологією формування стратегії та рівнем нестабільності зовнішнього організаційного середовища, надано змістовне тлумачення складових визначення форми стратегії та їх елементів, обґрунтовано ознаки класифікації форм представлення структурних елементів стратегії. Визначено критерії та показники нестабільності зовнішнього організаційного середовища, ідентифіковано його типи. Здійснено діагностування макроекономічної нестабільності України, визначено рівень нестабільності зовнішнього середовища виноробних підприємств, виявлено і досліджено фактори нестабільності середовища їх функціонування, проведено аналіз управлінського організаційного реагування на зовнішні зміни. Розроблено моделі вибору форми стратегії з урахуванням ідентифікованого рівня нестабільності зовнішнього середовища, передбачуваності зовнішніх змін і рівня керованості підприємства. Запропоновано методичний інструментарій оцінювання ймовірності прогнозованого розвитку підприємства на основі конфігурації характеристик керованості і нестабільності зовнішнього середовища. Здійснено його апробацію на виноробних підприємствах України. Запропоновано порядок структуризації та параметричної формалізації стратегії підприємства в диференційованих умовах середовища.

Автореферат

 
«МАРКЕТИНГОВІ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВ-ВИРОБНИКІВ МОЛОКОПЕРЕРОБНОЇ ГАЛУЗІ»
 

Овсієнко Наталія Василівна
Дата захисту: 25.05.2016
Науковий керівник: д.е.н., професор Куденко Наталія Володимирівна

У дисертаційній роботі наведено теоретичне узагальнення і запропоноване нове практичне вирішення актуальної наукової задачі щодо реалізації маркетингової стратегії вітчизняних молокопереробних підприємств. Проаналізовано трактування маркетингової стратегії в економічній літературі та запропоноване власне його визначення. Розкрито методичні підходи до маркетингового стратегічного аналізу діяльності підприємств та представлено загальну процедуру розробки стратегії. Визначено механізм реалізації маркетингової стратегії підприємства, що включає фактори впливу внутрішнього та зовнішнього середовища. Здійснено аналіз тенденцій розвитку ринку молочної продукції України, виявлено тенденцію до спаду виробництва та споживання молока. Розкрито фактори однорідності груп підприємств даного ринку, здійснено аналіз окремої групи підприємств, що працюють на регіональному ринку Київської області, проведено її стратегічний аналіз, що дозволив визначити конкурентні позиції підприємств на ньому. Розроблений методичний інструментарій оптимізації витрат на маркетингові стратегії молокопереробних підприємств, що дає можливість розрахувати витрати на маркетинг при врахуванні чинників зовнішнього та внутрішнього середовища й задані бюджетні обмеження. Запропоновано використання відповідних стратегій в залежності від попадання маркетингових витрат в інтервал еластичності функції.

Автореферат

 
«УПРАВЛІННЯ ПРОАКТИВНОЮ ПОВЕДІНКОЮ ПІДПРИЄМСТВА»
 

Паздрій Віталій Ярославович
Дата захисту: 08.06.2016
Науковий керівник: к.е.н., доцент Востряков Олександр Володимирович

У дисертації наведено комплексне вирішення наукового завдання щодо визначення засад управління проактивною поведінкою підприємства та розробки механізму формування й реалізації проактивності компанії. Під проактивною поведінкою розуміється сукупність дій підприємства щодо цілеспрямованого впливу на конфігурацію ділового оточення для випереджаючого формування динамічних здатностей і ключових компетенцій шляхом розвитку ініціативності та креативності персоналу підприємства, реалізації клієнтоорієнтованості й налагодження довгострокових партнерських відносин із суб’єктами зовнішнього середовища на інноваційній основі. У ході виявлення й оцінки динамічних здатностей підприємств, що надають послуги мобільного зв’язку, проаналізовано, узагальнено й систематизовано методичні підходи до діагностики рівня проактивності підприємства. На підставі цього розроблено авторський алгоритм оцінки проактивної поведінки компанії та визначення механізмів її реалізації. Була складена програма розгортання проактивної поведінки для підприємств, що діють на ринку мобільного зв’язку в Україні. У межах програми запропоновано конкретні інструменти реалізації проактивності у життєдіяльності підприємства, на основі положень проактивного менеджменту побудовано узагальнену функціональну і процесну модель управління проактивною поведінкою підприємства.

Автореферат

 
«УПРАВЛІННЯ ВЕЛИКОТОВАРНИМИ АГРОПРОМИСЛОВИМИ ФОРМУВАННЯМИ»
 

Сас Олександр Олександрович
Дата захисту: 29.06.2016
Науковий керівник: д.е.н., професор Дем’яненко Сергій Іванович

У роботі здійснено узагальнення теоретичних засад управління та розроблено практичні рекомендації щодо удосконалення управління вітчизняними великотоварними агропромисловими формуваннями (ВАФ) з урахуванням особливостей їх функціонування. ВАФ визначається як об’єднання аграрних, переробних, збутових підприємств та їх філій як цілісних структур глибокого рівня інтеграції. Проведено аналіз підходів до оцінювання ефективності функціонування ВАФ. На основі природничо- ринкової економічної концепції запропоновано схему розробки методів й інструментів управління. Проведено аналіз впливу масштабів виробництва на ефективність функціонування та формування організаційної структури управління і систематизовано найрозповсюдженіші інструменти управління, що відповідають специфіці функціонування вітчизняних ВАФ у сучасних умовах. Запропоновано методичний підхід до аргументації показників оцінювання ефективності поточного та індикативного станів окремої структурної ланки управління ВАФ. Розроблено методологічні підходи до формування комплексної моделі організаційної побудови та структури управління ВАФ, як єдиної системи, що враховує територіальні, виробничі, економічні та соціальні аспекти їх функціонування. Визначено роль та обґрунтовано інструменти служби контролінгу у ВАФ, як чинника підвищення ефективності їх управління. Досліджено проблематику планування, обліку та контролю виробництва аграрної продукції, як чинника підвищення ефективності управління.

Автореферат

 
«ОРГАНІЗАЦІЙНІ МЕХАНІЗМИ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ В УКРАЇНІ»
 

Свинчук Анастасія Анатоліївна
Дата захисту: 21.09.2016
Науковий керівник: к.е.н., професор Соболь Сергій Миколайович

Дисертація присвячена дослідженню теоретичних засад соціального підприємництва та обґрунтуванню практичних рекомендацій щодо формування організаційних механізмів активізації розвитку соціальних підприємств в Україні. В дисертації уточнено та розмежовано поняття «соціальне підприємництво» та «соціальне підприємство», проведено порівняльний аналіз американської та європейської концепцій соціального підприємництва, ідентифіковані методичні підходи до оцінювання соціальних результатів діяльності суб’єктів господарювання. Узагальнено зарубіжний досвід розвитку соціального підприємництва та організаційних механізмів його підтримки. Проаналізовано діяльність групи вітчизняних соціальних підприємств та здійснено оцінку економічних і соціальних результатів їх функціонування. Діагностовано фактори активізації та стримування розвитку соціальних підприємств. Сформовано комплекс організаційних механізмів активізації розвитку соціальних підприємств в Україні. Запропоновано механізм підтвердження статусу «соціальне підприємство» на основі оцінки відповідності результатів його діяльності певним критеріям соціального підприємства з подальшим маркуванням його продукції; розроблено механізм організації взаємодії соціальних підприємств і бізнес-організацій на основі матричного позиціонування форм такої взаємодії за критеріями: мета і рівень взаємодії.

Автореферат

 
«ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТРАНСФЕРУ ТЕХНОЛОГІЙ НА ПІДПРИЄМСТВАХ (за матеріалами металургійних підприємств України)»
 

Смирнова Надія Вікторівна
Дата захисту: 21.09.2016
Науковий керівник: д.е.н., професор Кукоба Володимир Павлович

Дисертацію присвячено поглибленню теоретико-методичних засад і розробленню прикладних рекомендацій щодо організаційно-економічного забезпечення трансферу технологій на металургійних підприємствах України. У роботі, на основі аналізу понятійно-категоріального апарату, визначено економічну сутність трансферу технологій та удосконалено їх класифікацію, надано авторське розуміння поняття «трансфер інноваційних технологій», введено в науковий обіг поняття «забезпечення трансферу технологій» і подано його тлумачення. Систематизовано методи і показники визначення доцільності та ефективності трансферу технологій. Розроблено процедури виконання робіт із трансферу технологій на підприємствах, запропоновано узагальнену модель трансферу технологій між національними підприємствами та модель трансферу технологій між підрозділами підприємства. Визначено склад функцій і робіт економічного забезпечення технологій на підприємствах. Визначено організаційну структуру підрозділів із забезпечення трансферу технологій, їх цілі, функції, завдання та позиціонування у системі управління підприємством. На основі розроблених у роботі оціночних моделей проведено імітаційне моделювання результативності упорядкування економічного забезпечення трансферу технологій на металургійних підприємствах.

Автореферат

 
«РОЗВИТОК ІННОВАЦІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВА (за матеріалами видавничо-поліграфічних підприємств України)»
 

Вострякова Валентина Юріївна
Дата захисту: 19.10.2016
Науковий керівник: д.е.н., професор Рєпіна Інна Миколаївна

Дисертацію присвячено узагальненню та розвитку теоретичних положень, розробці новітніх методичних підходів до формування та використання інноваційного потенціалу підприємства. В роботі обґрунтовано динамічну модель розвитку інноваційного потенціалу підприємства, яка базується на засадах нелінійного перебігу інноваційного процесу і передбачає гуманізацію інноваційного чинника економічного зростання шляхом забезпечення відповідностей між інноваційними ресурсами, інноваційними компетенціями, організаційними здатностями в інноваційній сфері та цільовими інноваційними проектами. Надано власне трактування інноваційного потенціалу підприємства та розроблено типологію наукових підходів до його визначення, уточнено класифікацію методів його оцінювання шляхом уведення дуальних ознак, удосконалено методичний інструментарій оцінювання рівня розвитку інноваційного потенціалу підприємства завдяки імплементації системи галузевих ренкінгових індикаторів інноваційної активності та адаптації дескриптивного матричного методу аналізу бінарного співвідношення інноваційних ресурсів, інноваційних здатностей та інноваційних компетенцій. Адаптовано методичні підходи до обґрунтування програми розвитку інноваційного потенціалу на основі ідентифікації загальної стратегії діяльності, цілей інноваційного розвитку, виявлення інноваційних ресурсів, інноваційних компетенцій та інноваційних здатностей, а також ключових показників ефективності інноваційної діяльності.

Автореферат

 
«МОТИВАЦІЙНИЙ МЕХАНІЗМ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ»
 

Бєлова Олена Ігорівна
Дата захисту: 09.11.2016
Науковий керівник: д.е.н., професор Петрова Ірина Леонідівна

У дисертації розглянуто теоретичні засади та розроблено практичні рекомендації щодо формування та оцінки мотиваційного механізму стратегічного управління підприємствами торгівлі. Уточнено поняття «стратегічне управління підприємством торгівлі», «мотивація», «мотиваційний механізм» та «мотиваційний механізм стратегічного управління підприємством». Виявлено особливості формування ММСУП і надано перелік вимог та принципів щодо його формування. Встановлено взаємозв’язок детермінантів внутрішнього та зовнішнього середовищ із ММСУП та надано авторську класифікацію детермінантів мотиваційного механізму стратегічного управління підприємствами торгівлі. Запропоновано розглядати ММСУП як реалізацію сукупності факторів, принципів, стимулів, мотивів, мотиваторів, методів, ціннісних орієнтацій підприємства і поведінкових реакцій, що стимулюють його стратегічну активність. Виділено чотири проекції ММСУП: кадрову, матеріально-технічну, фінансову та маркетингову. Виявлено взаємозв’язок проекцій, їх взаємозалежність та силу впливу на ММСУП. Запропоновано тривимірну матрицю станів ММСУП, на основі якої стани такого механізму визначено як «відмінний», «добрий», «задовільний» та «незадовільний». Надано детальну характеристику кожного стану та рекомендації щодо зміни ММСУП відповідно до сектору матриці

Автореферат

 
«КОНЦЕНТРАЦІЯ ВИРОБНИЦТВА НА АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ: МЕТОДИКА ВИМІРУ, АНАЛІЗ, ЕФЕКТИВНІСТЬ І РЕГУЛЮВАННЯ»
 

Сас Ірина Сергіївна
Дата захисту: 09.11.2016
Науковий керівник: д.е.н., професор Андрійчук Василь Гаврилович

У роботі здійснено узагальнення теоретичних засад концентрації виробництва та економічної концентрації на підприємствах агропромислового комплексу. Розглянуто підходи до тлумачення сутності даних понять та наведено власне їх визначення. Залежно від характеру розвитку даного процесу, виявлено її види та форми й обґрунтовано показники виміру. Проведено аналіз концентрації виробництва та економічної концентрації, досліджено взаємозв’язок між концентрацією виробництва та спеціалізацією підприємств. Здійснено аналіз і оцінювання сучасного стану концентрації земельних ресурсів аграрного сектору в Україні, обґрунтовано показники концентрації виробництва в молочному скотарстві та зерновиробництві. Запропоновано методичний підхід до розподілу підприємств за їх розміром – мікропідприємства, малі, дрібні, середні, великі і надвеликі, що надає змогу здійснювати об’єктивну оцінку діяльності таких підприємств і диференціювати по них економічні преференції. В роботі за методом DEA здійснено дослідження технічної ефективності концентрації виробництва на аграрних підприємств за побудови input- та output- орієнтованих моделей за факторами ресурсно-продуктової і ресурсної концентрації з урахуванням ступеня її інтенсивності. Обґрунтовано рекомендовані межі граничного землекористування для агропромислових формувань, що спеціалізуються на переробці молока, та для аграрних формувань із домінуючим виробництвом сільськогосподарської продукції.

Автореферат

 

Остання редакція: 25.11.19