Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана

2012 рік

 
«Управління інвестиційним забезпеченням діяльності підприємств (за матеріалами публічних акціонерних товариств)»
 

Жученко Зоя Олександрівна 
Дата захисту: 18.01.2012
Науковий керівник:  д.е.н., професор Гончарова Наталія Петрівна

 

Автореферат

 
«Соціально-етичне просування продукції на товарний ринок»
 

Сержук Анастасія Володимирівна
Дата захисту: 18.01.2012
Науковий керівник: д.е.н., професор Примак Тетяна Олександрівна

Дисертація присвячена узагальненню концептуальних підходів, розробці науково-методичного інструментарію щодо впровадження концепції соціально-етичного просування лікеро-горілчаної продукції на товарний ринок. Узагальнення базових категорій, пов’язаних з соціально-етичним маркетингом та соціально-етичним просуванням продукції дало змогу з’ясувати суть даного процесу, виокремити рушійні сили та розробити відповідний науково-методичний інструментарій управління ним. Розроблено науково-методичні підходи, що включають в себе систему оптимізації взаємовідносин між учасниками ринку у здійсненні збутової діяльності; методику оцінки соціального іміджу підприємств з урахуванням ступеню сприйняття споживачами їхньої соціальної активності; оцінки впливу інструментів маркетингових комунікацій, яка допоможе визначити, які саме інструменти мають найвагоміше значення у просуванні продукції; сформовані портфелі маркетингових комунікацій відповідно до визначених різних ринкових ситуацій.

Автореферат

 
«Маркетинг інтеграційних процесів підприємств»
 

Маліч Юрій Сергійович
Дата захисту: 22.02.2012
Науковий керівник: д.е.н., професор Павленко Анатолій Федорович

У дисертації запропоновано авторське розуміння сучасних передумов та перспективних напрямків розвитку методології маркетингового управління зростанням і конкурентоспроможністю підприємств, розроблено рекомендації щодо удосконалення механізмів забезпечення ефективності інтеграційних процесів суб’єктів господарювання, долання актуальних концептуальних протирічь у теорії, прикладних економічних проблем. Досліджено еволюцію наукових поглядів на визначення та змістове наповнення наукових категорій, пов’язаних з теорією розвитку підприємства, концепцій колаборативного маркетингу та маркетингу відносин. Опрацьовано базис визначення економічної ефективності та оптимізації інтеграційних процесів. Досліджено передумови становлення та сучасні тенденції прогресу інтегрованих маркетингових систем. Визначені світові та вітчизняні тенденції розвитку ринку легкових автомобілів. Оцінено фінансово-економічні результати діяльності спеціалізованих суб’єктів господарювання в Україні, перспективи та резерви зростання бізнесу українських автовиробників шляхом використання інтеграційного потенціалу. Запропоновано сценарії та можливі стратегії розвитку української автоіндустрії у 2010-2030 рр., визначено макроекономічні важелі інтеграції національних підприємств у глобальні системи господарських зв’язків, а також механізми забезпечення усталеності та ефективності розвитку підприємств у мережах маркетингового партнерства автомобільного ринку.

Автореферат

 
«Оцінка вартості відновлення родючості ріллі аграрних підприємств»
 

Дворецький Анатолій Миколайович
Дата захисту: 21.03.2012
Науковий керівник: д.е.н., професор Дем’яненко Сергій Іванович

В роботі здійснено теоретичне обґрунтування та розроблена методика оцінки вартості відновлення і підвищення родючості ріллі аграрних підприємств через збільшення у ній вмісту гумусу. Запропонована методика грошової оцінки ріллі, яка базується на затратному підході. Затратний підхід пропонується здійснювати шляхом встановлення розрахунку витрат на відтворення енергетичного ресурсу ріллі (гумусу). Вихідною основою розрахунку вартісної оцінки ріллі є вартість з її рекультивації, що забезпечується визначенням вмісту і відтворенням гумусового шару ґрунту у грошовому виразі. Розмір витрат на відновлення родючості ріллі, який відноситься на вартість виробленої продукції, запропоновано розраховувати як різницю між загальними втратами гумусу у вартісному виразі за один виробничий цикл та його утворенням з органічними добривами і пожнивно-кореневими рештками. Для здійснення стимулювання відтворення родючості земель розроблено систему заходів на загальнодержавному, регіональному і місцевому рівнях. Пропонується вдосконалити нормативно-правові документи, що регламентують сільськогосподарське землекористування, внести зміни та доповнення до Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», Податкового кодексу України, проекту Закону України «Про ринок земель» та запровадити економічні санкції за зниження родючості сільськогосподарських земель.

Автореферат

 
«Вартісно-орієнтоване управління розвитком підприємства (за матеріалами лізингових компаній України)»
 

Коваленко Антон Дмитрович
Дата захисту: 21.03.2012
Науковий керівник: к.е.н., професор Швиданенко Генефа Олександрівна

 

Автореферат

 
«Ринок матеріально-технічних ресурсів для аграрних підприємств і напрями його розвитку»
 

Блоха Анатолій Васильович
Дата захисту: 16.05.2012
Науковий керівник: к.е.н., професор Хорунжий Микола Йосипович

В дисертаційній роботі висвітлюються стан та перспективи забезпечення аграрних підприємств матеріально-технічними ресурсами, формування й функціонування їх ринків, взаємовідносин між виробниками та споживачами техніки, пально-мастильних матеріалів, інженерно-технічних і виробничих послуг, а також ціновий механізм відтворення технічної бази аграрного виробництва. Обґрунтовані напрями розвитку ринку матеріально-технічного забезпечення для аграрних підприємств. З позицій аграрних підприємств визначається сучасний стан ринку матеріально-технічних ресурсів та запропоновано пропозиції щодо його трансформування,а також оцінено рівень окупності витрат на придбання і утримання техніки. Розглянуто вузлові питання організації ринку матеріально-технічних ресурсів промислового походження. Особливу увагу приділено необхідності забезпечення паритетних умов та формуванню сучасної державної технічної політики та створення на регіональному рівні кластерних структур для забезпечення інженерно-технічного обслуговування аграрних підприємств.

Автореферат

 
«Формування та розвиток системи управління підприємством на засадах контролінгу»
 

Григораш Ірина Олександрівна
Дата захисту: 16.05.2012
Науковий керівник: к.е.н., доцент Норіцина Наталія Іванівна

 

Автореферат

 
«Менеджмент стратегічних намірів підприємства з урахуванням ризиків (за матеріалами харчових підприємств Київського регіону)»
 

Бойченко Катерина Степанівна
Дата захисту: 19.09.2012
Науковий керівник: к.е.н., професор Швиданенко Генефа Олександрівна

 

Автореферат

 
«Маркетинг автозапчастин»
 

Савич Олександр Петрович
Дата захисту: 19.09.2012
Науковий керівник: к.е.н., професор Пилипчук Володимир Петрович

Дисертація присвячена обґрунтуванню теоретичних, методичних і практичних засад управління маркетинговою діяльністю оптових торговельно-посередницьких підприємств на вітчизняному ринку автозапчастин, розробленню практичних рекомендацій щодо підвищення її конкурентоспроможності. На основі розробленої автором факторної моделі конкурентоспроможності та відповідної матриці удосконалено методику оцінювання рівня конкурентоспроможності оптових торговельно-посередницьких підприємств за критерієм мінімізації витрат на маркетинг і логістику, а також оптимізації доходу при утриманні необхідного рівня конкурентоспроможності. Запроваджено удосконалену модель управління маркетинговою діяльністю торговельно-посередницьких підприємств на ринку автозапчастин. В роботі обґрунтовано необхідність впровадження запропонованих логістичних засобів і методів збільшення цінності для клієнта в процесі дистрибуції автозапчастин, подальшого розвитку системи комунікаційної взаємодії в мережі «постачальник-покупець», а також сформульовано актуальні пропозиції щодо створення образу підприємства, підвищення його репутації, лояльності до нього споживачів на вітчизняному ринку автозапчастин на основі розробки товарної марки і бренду, який виступає активом підприємства.

Автореферат

 
«Формування і реалізація проектів розвитку підприємства: методичні та прикладні аспекти (за матеріалами підприємств м’ясопереробної промисловості України)»
 

Марченко Максим Михайлович
Дата захисту: 17.10.2012
Науковий керівник: к.е.н., доцент Верба Вероніка Анатоліївна

У дисертації наведено комплексне вирішення наукового завдання щодо системного обґрунтування теоретичних засад формування проектів розвитку підприємств та подальшого розвитку методичних основ забезпечення їх успішної реалізації. Узагальнено та систематизовано ключові категорії та визначальні концепції управління розвитком підприємства, на основі чого доведено логічний зв’язок управлінських концепцій розвитку підприємства, стратегічного та проектного менеджменту. Розкрито сутність і специфічні ознаки проектів розвитку підприємства, розроблено їх типологію. Сформульовано методичні засади розроблення й реалізації проектів розвитку, запропоновано матриця управління розробкою і реалізацією зазначених проектів, складено систему індикаторів результативності й вимірників ефективності проектів розвитку підприємства. Здійснено аналітичну оцінку стану та сформульовано пропозиції щодо удосконалення чинної концепції розвитку м’ясопереробної промисловості України. Оцінено стратегічний рівень ресурсів та визначено ключові чинники успіху м’ясопереробних підприємств України. Запропоновано рекомендації щодо проведення комплексної оцінки розвитку підприємства, дана аналітична оцінка ефективності реалізації проекту розвитку на м’ясопереробному підприємстві, розроблено стандарт управління проектами розвитку підприємства.

Автореферат

 
«Управління розвитком брендів підприємства»
 

Фертюк Світлана Володимирівна
Дата захисту: 21.11.2012
Науковий керівник: к.е.н., професор Пилипчук Володимир Петрович

У дисертації досліджено розвиток брендів на ринку мінеральних і столових вод України, запропоновано авторське розуміння сучасних передумов та перспективних напрямів прогресу методології управління розвитком брендів підприємств. Розроблено рекомендації щодо удосконалення механізмів забезпечення ефективності маркетингової діяльності суб’єктів господарювання в Україні, подолання актуальних концептуальних суперечностей у теорії прикладних економічних проблем. Досліджено еволюцію наукових поглядів на визначення і змістове наповнення наукових категорій, пов’язаних з теорією розвитку підприємства та концепцій бренду в маркетингу. Опрацьовано базис визначення економічної ефективності та оптимізації процесів брендингу. Досліджено передумови становлення та сучасні тенденції прогресу інтегрованих маркетингових систем. Визначено світові та вітчизняні тенденції розвитку ринку мінеральних і столових вод. Оцінено фінансово-економічні результати діяльності спеціалізованих суб’єктів господарювання в Україні, перспективи та резерви зростання їх бізнесу шляхом використання потенціалу брендів. Пропонується технологія із завершеним циклом опрацювання запитів споживачів у брендингу, вдосконалена трьохетапна методична модель якісної трансформації ефектів пропонування споживчої цінності, спрямованої на забезпечення споживчого ентузіазму, визначено напрями і конкретні рекомендації щодо вдосконалення маркетингових практик, підвищення рівня ефективності і контрольованості розвитку брендів.

Автореферат

 
«Управління активізацією інноваційної діяльності малих підприємств»
 

Лазаренко Юлія Олександрівна
Дата захисту: 12.12.2012
Науковий керівник: к.е.н., професор Соболь Сергій Миколайович

Дисертацію присвячено поглибленню теоретико-методичних положень та розробці практичних рекомендацій щодо управління активізацією інноваційної діяльності малих підприємств. У роботі уточнено сутність понять «інноваційна активність» і «активізація інноваційної діяльності» та встановлено їх взаємозв’язки з іншими категоріями інноваційного менеджменту, узагальнено ключові особливості інноваційної діяльності вітчизняних малих підприємств, здійснено аналітичну оцінку сучасного стану інноваційної діяльності вітчизняних підприємств та виявлено тенденції розвитку інноваційних процесів у підприємницькому секторі економіки України. Розроблено методичний підхід, сутність якого полягає у визначенні інтегрального показника рівня інноваційної активності малого підприємства, побудованого на основі узагальнюючих показників ресурсної, результативної та управлінської складової інноваційної активності у зіставленні із середніми значеннями аналогічних показників за досліджуваною сукупністю малих підприємств. Удосконалено теоретико-методичні засади групування малих підприємств за рівнем інтегрального показника їх інноваційної активності («інноваційні лідери», «інноваційні послідовники», «інноваційні аутсайдери»). Обґрунтовано пріоритетні напрямки удосконалення управління активізацією інноваційної діяльності вітчизняних малих підприємств.

Автореферат

 
«Внутрішній маркетинг підприємства»
 

Окунєва Ольга Володимирівна
Дата захисту: 12.12.2012
Науковий керівник: д.е.н., доцент Федорченко Андрій Васильович

У дисертації запропоновано авторське розуміння сутності внутрішнього маркетингу. Комплекс внутрішнього маркетингу переважно ґрунтується на позиціях британської школи маркетингу і поєднує шість складових елементів: компетенції, стандарти, стимули, трансферти, структуру та технології. Побудовано модель внутрішнього маркетингу в системі маркетингу клієнтоорієнтованого підприємства. Тут внутрішній маркетинг виконує дві головні функції: 1) забезпечення ініціативи керівництва щодо коригування маркетингової стратегії; 2) формує кожний окремий контакт у рамках стратегії партнерства. Обґрунтовано доцільність дослідження маркетингового управління контактної зони торговельно-посередницьких підприємств. Пропонується система такого управління з урахуванням складових внутрішнього маркетингу: системи внутрішнього маркетингу, програми внутрішнього маркетингу та виконавців внутрішнього маркетингу (контактний персонал і маркетологи за сумісництвом). Оптимальне поєднання комплексу маркетингу-мікс із внутрішньої маркетингової діяльності забезпечує підвищення якості сервісу підприємства, а, відповідно, і максимізацію його прибутку. Практична цінність концептуальних розробок може бути забезпечена шляхом побудови збалансованої системи показників за участю показників внутрішнього маркетингу. З метою підвищення маржинального прибутку, внутрішній маркетинг орієнтує увагу керівників безпосередньо на управлінні магазином, організації постачань та підготовці персоналу. Побудова такої системи відбувалась у 6 етапів, де на 4 етапі важливим моментом є використання аналітичної складової внутрішнього маркетингу, а на останньому – укладання доступних інструментів в систему та розробка стратегічних ініціатив.

Автореферат

 

Остання редакція: 05.11.19