Має понад 40 публікацій, серед яких 2 посібники з грифом Міністерства освіти і науки України. Статті 1. До питання внутрішньої форми фразеологізмів на позначення економічних понять // Наука і сучасність: Зб. наук. праць Національного педагогічного університету ім. Драгоманова. – К.: Логос, 2002. – Т. XХХІІІ. – С. 182–188. 2. Ідіоматичність фразеологічних виразів з компонентом на вираження економічних понять (на матеріалі німецької мови) // Наука і сучасність: Зб. наук. праць Національного педагогічного університету ім. Драгоманова. – К.: Логос, 2002. – Т. XХХІІІ. – С. 159–164. 3. До питання перифрази як бази утворення ФО з компонентом на позначення економічного поняття // Проблеми семантики, прагматики та когнітивної лінгвістики: Збірник наукових праць. – К.: Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 2003. – Вип. 3. – С. 63–68. 4. Структурно-граматичне варіювання фразеологічних одиниць на позначення економічних понять як один із способів їх утворення (на матеріалі німецької мови) // Наука і сучасність: Зб. наук. праць Національного педагогічного університету ім. Драгоманова. – К.: Логос, 2003. – Т. XL. – С. 290–296. 5. Die linguolandeskundlichen Potenzen der Phraseologismen der deutschen Wirtschaftssprache (deutsch-ukrainische phraseologische Parallele) // Germanistik in der Ukraine. – 2007. – Jahrheft 1. – S. 94–100. 6. Реалія як компонент фразеологічних одиниць на позначення соціально-економічної сфери у сучасній німецькій мові // Наукові записки. Серія “Філологічні науки” (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя) / [за заг. ред. проф. Г.В.Самойленка]. – Ніжин: Видавництво НДУ ім. М.Гоголя, 2009. – Книга 2. – С. 106–109. 7. Семантика фразеологічних одиниць у функціонально-параметричному представленні (на матеріалі фразеологічних одиниць соціально-економічної сфери сучасної німецької мови) // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 9. Сучасні тенденції розвитку мов. – Випуск 9: збірник наукових праць / за ред. проф. В.І.Гончарова. – К.: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012. – С. 68–74. 8. Особливості міжмовної еквівалентності фразеологічних одиниць на позначення соціально-економічних реалій у сучасній німецькій та українській мовах // Система і структура східно-слов’янських мов. – Вип. 4. – К., 2012. – С. 292–302. 9. Cловотвірна продуктивність фразеологічних одиниць на позначення соціально-економічних реалій у сучасній німецькій мові // Studia Linguistica. – Вип. 6., Ч. 1: збірник наукових праць / за ред. проф. О.І.Голубовської. – К.: Вид-во «Київський університет», 2012. – С. 93–98. 10. Мотиваційні процеси та їх типи у фразеологічному фонді сучасної німецької мови (на матеріалі фразеологічних одиниць соціально-економічної сфери) // Наукові записки. Серія «Філологічні науки» (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя) / відповідальний редактор проф. Г.В.Самійленко. – Ніжин: Видавництво НДУ ім. М. Гоголя, 2012. – С. 109–114. 11. Лінгвальні та екстралінгвальні джерела походження фразеологічних одиниць на позначення соціально-економічних реалій у сучасній німецькій мові // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 9. Сучасні тенденції розвитку мов. – Випуск 8: збірник наукових праць / за ред. проф. В.І.Гончарова. – К.: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012. – С. 46–54. 12. Strukturell-syntaktische Charakteristik der Phraseologismen der deutschen Wirtschaftssprache // Germanistik in der Ukraine. Jahrheft 8, 2013. – C. 151-157.. 13. Намітки до портрету "Homo economikus" засобами фразерлогічного фонду сучасної німецької мови // Людина як суб"єкт міжкультурної комунікації: сучасні тенденції у філології, у перекладі та навчанні іноземних мов" : Матеріали міжнародної науково-практичної конференції: м.Львів, 27-28 грудня 2013 року.- Львів: ГО "Наукова філологічна організація "Логос", 2013. -С. 69-74. 14.Мовна картина світу в міжкультурній комунікації (на базі фразеологічного фонду сучасної німецької мови) // Лінгвокультурний дискурс у парадигмі професійної освіти: збірник матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф. Київ, 5 березня 2015 р. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т імені Вадима Гетьмана»; редкол.: І. А. Колеснікова (голова) [та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2015. – С. 65–74. (Режим доступу: http://ir.kneu.edu.ua:8080/handle/2010/8362). 13. Моделі комунікативних процесів на базі німецької мови // Стратегії міжкультурної комунікації в мовній освіті сучасного ВНЗ [Електронний ресурс]: зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф., м. Київ (21 березня 2017 р.). - К.: КНЕУ, 2017. - С. 216-225. (Режим доступу: http://10.1.1.100:8080/bitstream/2010/21709/1/415.pdf). 14. Внутрішня форма фразеологічних одиниць сучасної німецької мови у лінгвокультурологічному представленні // Розвиток філологічних наук: європейські практики та національні перспективи: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції. - Одеса: Південноукраїнська організація "Центр філологічних досліджень", 2017 . - С. 48-51. 15. Етноспецифіка невербальної комунікації у міжкультурному спілкуванні // Роль іноземних мов у соціокультурному становленні особистості: збірник наукових праць. - К.: НАУ, 2018. - С. 221-226. 16. Комунікативна поведінка у міжкультурній комунікації // Стратегії міжкультурної комунікації у мовнійосвіті сучасного ВНЗ: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції [Електронний ресурс]. - К.: КНЕУ, 2018. - С. 141-148. (Режим доступу: http:/ir.kneu.edu.ua/handle/2010/25078). 17. Міжкультурний конфлікт: причини виникнення та стратегії його вирішення // Стратегії міжкультурної комунікації в мовній освіті сучасних університетів [Електронний ресурс]: зб. матеріалів Міжн. наук.-практ. конф., м. Київ (11-12 квітня 2019 р.). - К.: КНЕУ, 2019. - С. 30-36. (Режим доступу: http://ir.kneu.edu.ua/2018/30641). 18. . Дмитренко О. П., Черіпко С. І., Артеменко А. І. (Київ, Україна)Мова як інструментміжкультурної комунікації в умовах сьогодення // Polish Science JournalIssue 7(40). Founder: “iScience” Sp. z o. o., NIP 5272815428. Printed by “iScience” Sp. z o. o. Warsaw, Poland 08-444, str. Grzybowska, 87 info@sciencecentrum.pl, https://sciencecentrum.pl119-125. 19.Дмитренко О.П. Динамічні процеси у словниковому складі сучасної німецької мови // Філологічні науки в умовах сучасних трансформаційних процесів: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції: м. Львів, 12-13 листопада 2021 р. -Львів: ГО "Наукова філологічна організація "ЛОГОС", 2021. - 152 с. Тези виступів на наукових конференціях 1. Використання логіко-змістовних схем і мовних опор у процесі навчання вільним аргументованим висловлюванням у дискусіях // Університетський рівень освіти: зміст та напрями забезпечення: Матеріали науково-методичної конференції (3 лютого 1998 р.). – К.: КНЕУ, 1998. – С. 120–122. 2. Словотворення як основний засіб поповнення словникового запасу мови та його роль у класифікаційно-пізнавальній діяльності студента // Запровадження сучасних технологій навчання в КНЕУ: Збірник матеріалів науково-методичної конференції. 18 – 20 листопада 1998 р. – К.: КНЕУ, 1999. – С. 139–140. 3. Лексико-фразеологічний фрагмент мови біржової субкультури (на матеріалі англійської мови) // Система організації самостійної роботи студентів: досвід, проблеми: Матеріали науково-методичної конференції, 2 лютого 2000 р. – К.: КНЕУ, 2000. – С. 159–164. 4. Формування цілісного значення фразеологічних одиниць з компонентом на позначення економічного поняття // Актуальні проблеми вивчення мов і культур: матеріали науково-практичної конференції (9-12 квітня 2002). – К.: КНЛУ, 2002. – С. 56–58. 5. Стійкі словесні комплекси сучасної німецької мови на позначення економічних понять та їх переклад на українську мову як один із видів контролю знань студентів // Навчальні інновації та їхній вплив на якість університетської освіти: Зб. матеріалів наук.-метод. конф. 29 січ. 2003 р. – К.: КНЕУ, 2003. – С. 175–177. 6. Роль економічного компонента у формуванні значення фразеологічних одиниць соціально-економічної сфери сучасної німецької мови // Германістика в Україні: сьогодення і перспективи (листопад 2003 р.): матеріали наукової конференції, присвяченої 50-річчю факультету німецької мови. – К.: КНЛУ, 2003. – С. 166–169. 7. Стійкі словесні комплекси сучасної німецької мови та їх переклад на українську як один з видів контролю знань студентів // Методичні та практичні аспекти застосування та розвитку системи контролю знань в університеті: Зб. мат. наук.-метод. конф. 26 січня – 3 лютого 2004 р. – К.: КНЕУ, 2004. – С. 433–435. 8. Розвиток соціо-культурного компонента змісту навчання іноземним мовам (на матеріалі фразеологічних одиниць на позначення економічних понять сучасної німецької мови) // Удосконалення змісту та форм організації навчального процесу відповідно до міжнародних стандартів: Зб. матеріалів наук.-метод. конф. 2 – 4 лютого 2005 р. – К.: КНЕУ, 2005. – С. 92–95. 9. Культурологічний аспект як засіб досягнення найвищого рівня володіння іноземною мовою (на матеріалі фразеологічних одиниць на позначення економічних понять сучасної німецької мови // Індивідуалізація навчального процесу як провідна складова модернізації вищої економічної освіти: Зб. матеріалів наук.-метод. конф. 31 січня – 2 лютого 2006 р. – К.: КНЕУ, 2006. –– Т. 1. – С. 104–106. 10. Національно-культурна специфіка фразеологічних одиниць на позначення економічних понять та їх комунікативна значущість // Теоретичні та практичні підходи до впровадження нового покоління освітньо-професійних програм і навчальних планів підготовки фахівців: шляхи розвитку: Зб. мат. наук.-метод. конф. 6 – 8 лютого 2007 р. – К.: КНЕУ, 2007. – Ч. 1. – С. 211–213. 11. Функціональні властивості фразеологічних одиниць з економічним компонентом у сучасній німецькій мові // Лінгвістика та лінгводидактика у сучасному інформаційному суспільстві (6 – 9 квітня): матеріали науково-практичної конференції. – К.: КНЛУ, 2007. – С. 81–85. 12. Національно-специфічні елементи семантики ФОЕК німецької мови у порівнянні з англійською, українською і російською мовами // Досвід організації та активізації навчального процесу на основі впровадження інноваційних технологій: Зб. матеріалів наук.-метод. конф. 5 – 8 лютого 2008 р.– К.: КНЕУ, 2008. –– Т. 1. – С. 333–336. 13. Формування комунікативної компетентності засобами політичної коректності на заняттях німецької мови // Тренінгові технології як засіб формування знаннєвих та практичних компетенцій: досвід факультетів і кафедр: Зб. матеріалів наук.-метод. конф. 3 – 4 лютого 2009 р.– К.: КНЕУ, 2009. –– Т. 1. – С. 338–340. 14. Тести як один із об‘єктивних способів контролю та оцінювання знань студентів у процесі вивчення іноземних мов // Забезпечення відкритості, прозорості та об‘єктивності оцінювання якості навчальної роботи студентів: досвід, проблеми, перспективи розвитку: Зб. матеріалів наук.-метод. конф. 3 – 4 лютого 2009 р.– К.: КНЕУ, 2010. – Т. 1. – С. 252–254. 15. Соціокультурна компетенція, комунікативні невдачі та шляхи їх попередження у процесі вивчення іноземної мови (на матеріалі німецької мови) // Наукова складова навчального процесу та інноваційні технології його розвитку: Зб. матеріалів наук.-метод. конф. 12 квітня 2011 р.– К.: КНЕУ, 2011. –– Т. 1. – С. 168–172. 16. Метафорична модель світу на матеріалі фразеологічних одиниць економічної сфери сучасної німецької мови // Україна і світ: діалог мов та культур: Матеріали науково-практичної конференції. – К.: КНЛУ, 2011. – С. 56–58. 17. Деякі питання організації самостійної роботи студентів для вдосконалення навичок сприйняття невідомого іноземного тексту на слух // Аудиторна робота викладача і студентів: досвід і напрями вдосконалення: Зб. матеріалів наук.-метод. конф. – К.: КНЕУ, 2012. – Т. 1. – С. 338–340. 18. Фразеологічні одиниці як засіб трансляції культури (на матеріалі фразеологічних одиниць на позначення соціально-економічних реалій у сучасній німецькій мові) // Україна і світ: діалог культур: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції 21–23 березня 2012 р. – К.: Вид. центр КНЛУ, 2012. – С. 94–96. 19. Соціолінгвістична компетенція як складова соціокультурного компоненту змісту навчання іноземної мови (на матеріалі німецької мови) // Від викладання дисциплін – до освоєння наук: трансформація змісту, технологій освітньої діяльності та розвиток педагогічної майстерності: збірник матеріалів науково-методичної конференції. – К.: КНЕУ, 2013. – С. 231-232. (Режим доступу: http://ir.kneu.edu.ua:8080/handle/2010/2694) 20. Риси характеру людини через призму фразеологічних одиниць сучасної німецької мови // Каразінські ЧШШШ читання:Людина. Мова. Комунікація. Тези доповідейнаукової конференції з міжнародною участю.(7 лютого 2014 року ). Ч.1 (А-Л). – Х.: ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2014. – С. 93-94. 21. Розвиток культурно-мовної особистості під час вивчення іноземних мов // Творчий потенціал мовних кафедр в інноваційному розвитку дослідницького університету: збірник матеріалів міжкафедральної науково-методичної конференції 18 лютого 2014 р. – К.: КНЕУ, 2014. – С. 12- 15. (Режим доступу: http://ir.kneu.edu.ua:8080/handle/2010/3303). 21. Лінгвосоціокультурна компетенція як головна складова процесу вивчення іноземних мов у немовному ВНЗ // Студентоцентризм в системі забезпечення якості освіти в економічному університеті [Електронний ресурс] : зб. матеріалів Всеукр. наук.-метод. конф. за міжнар. участю (Київ, 2-3 березня 2016 р.). - К. : КНЕУ, 2016. - С. 176-177. (Режим доступу: http://kneu.edu.ua/userfiles/teaching_department/ZbD196rnik_tez_konferencD196D197_Studentocentrizm_2016.pdf). 22. Причини невдач у міжкультурній комунікації // Стратегії міжкультурної комунікації у мовній освіті сучасного ВНЗ [Електронний ресурс] : зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Київ, 15 березня 2016 р.). - К. : КНЕУ, 2016. - С. 75-78. (Режим доступу: http://10.1.1.100:8080/bitstream/2010/17600/1/16-5193.pdf). 23. Автентичні тексти, їх культурологічна та їх країнознавча цінність // Стратегії міжкультурної комунікації у мовній освіті сучасних університетів [Електронний ресурс]:зб. матеріалів.IX Міжнар.наук. конф., м. Київ (.27 квітня 2023 р.). - К.: КНЕУ, 2023. - 271 с. - С. 29-34. Навчальні посібники 1. Практикум з німецької мови для студентів економічних спеціальностей: навчальний посібник / [М.М.Гавриш, О.О.Гавриш, О.П.Дмитренко та ін.]. – К.: КНЕУ, 2006. – 127 с. 2. Німецька мова як друга іноземна: навчальний посібник для студентів економічних спеціальностей / [О.Ф.Брагинець, М.М.Гавриш, О.О.Гавриш та ін.]. – К.: КНЕУ, 2010. – 460 с. 3. Практична граматика німецької мови – початковий курс : навч. посіб. для студ. екон. спец.: / [М.М.Гавриш, О.П.Дмитренко, Л.М.Курченкота ін.] – К. : КНЕУ, 2015. – 138 с. /електронна версія/ 4. Практична граматика німецької мови – підвищений рівень : навч. посіб. для студ. екон. спец.: / [В.І.Андрійко, О.П.Дмитренко, Г.О.Копил та ін.] – К. : КНЕУ, 2015. – 130 с. (Режим доступу: http://meim.kneu.edu.ua/ua/depts6/k_nimeckoi_movy_FMEiM/publ_knm&act=p_id(4531)). |