АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Інтернет-економіка
Internet economy
Рекомендована для здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти
Мета дисципліни: формування комплексу прикладних навичок у сфері раціональної організації діяльності підприємств nsїх ефективного управління за допомогою використання такого фактору виробництва, як всесвітня мережа «Інтернет».
Міждисциплінарні зв’язки: Для опанування даної дисципліни необхідні знання, уміння, навички з таких дисциплін: економіка підприємств, підприємництво, менеджмент, мікроекономіка, інформаційні системи, організація виробництва (або організація операційної діяльності), тощо.
Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики:
Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Інтернет-економіка» у відповідності до результатів навчання
Результати навчання за навчальною дисципліною | Методи навчання | Засоби діагностики |
Код | Результат навчання |
1. | Знання: |
1.1 | понятійного апарату теорії підприємств, її генезис та її місце в системі наукових знань, особливості епохи економіки знань та пост-індустріальної економіки, сутність транзакційних витрат та їх елементи, смарт-організації, інтелектуалізації бізнесу | лекція, семінарське заняття, дискусія | презентація, опитування, тест, case-study, модульна робота, залік |
1.2 | механізмів організації та забезпечення мережевих технологій на підприємстві, інструментів аналізу, систематизації інформації та створення інформаційного продукту, основних принципів, методів та форм інтелектуалізації бізнес-процесів; технологій та сучасних алгоритмів платіжних систем, банківських операцій, мережевої комерції, переваг мереж | лекція, семінарське заняття, дискусія |
1.3 | місця штучних та автоматизованих бізнес-процесів у проектуванні підприємницьких систем; сутності перетворення інформації у дані; алгоритму самонавчання смарт-підприємств; системи показників ефективності смарт-підприємств; процесів створення цінності для бізнесу | лекція, семінарське заняття, вирішення конкретних задач та ситуацій |
| | |
2. | Уміння/навички: |
2.1 | формування еталонів для проектів діджиталізації бізнесу; розробки проектних рішень організації виробничих та бізнес-процесів у відповідності до принципів смарт-бізнесу, як у окремих підрозділах, так і на підприємствах в цілому, проектування організації автономних виробничих систем | семінарське заняття, дискусія, case-study | презентація, опитування, тест, case-study, модульна робота, залік |
2.2 | аналіз стану організації елементів системи управління на підприємстві; дослідження інформаційних потоків в системі; проектування системи документаційного забезпечення управління; проектування технології здійснення інтелектуальних управлінських процесів; | семінарське заняття, дискусія, робота в малих творчих групах |
2.3 | розробка проектних рішень з організації праці для мінімізації транзакційних витрат; ефективного управління управлінськими рішеннями | перевірка виконання розрахункових робіт, case-study |
2.4 | аналіз ринків, конкуренції та очікувань суспільства за допомогою інструментів веб-аналітики; генерування бізнес-ідеї за допомогою мережі «Інтернет» | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій |
2.5 | виконання процедур реалізації проектних рішень; визначення контрольних цілей та ключових показників інтелектуалізації бізнесу. | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій | опитування, тест, case-study |
2.6 | розрахунку показників ефективності створення інформаційного продукту та підприємства в цілому. | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій | опитування, тест, case-study |
3. | Комунікація |
Набуття у здобувачів практичних навичок командної роботи, а саме: | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій | перевірка виконання проектних робіт, case-study, перевірка виконання вирішених конкретних задач та ситуацій, презентація, залік |
3.1 | донесення інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації до інших |
3.2 | здатність працювати в команді |
3.3 | спілкування з професійних питань усно та письмово з учасниками економічних відносин із використанням адекватної термінології |
3.4 | здатність розробляти пропозиції щодо усунення виявлених недоліків, помилок |
4. | Відповідальність і автономія |
розуміти особисту відповідальності та спроможність нести відповідальність за вироблення професійних або управлінських рішень | семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь | перевірка виконання розрахункових робіт, case-study, модульна робота, залік |
4.1 | Бути здатним до продовження навчання із значним ступенем автономії |
4.2 | Продовжувати самостійні дослідження після завершення курсу навчання |
Зміст навчальної дисципліни за темами:
Тема 1. Сучасна теоретична основа мережевого та е-бізнесу;
Тема 2. Основні складові економіки знань та їх взаємозв’язок;
Тема 4. Електронні платіжні системи та е-банкінг
Тема 5. Токенізація відносин у підприємницькій сфері
Тема 6. Смарт-контракти та мінімізація транзакційних витрат бізнесу
Тема 7. Великі дані та інтернет речей
Тема 8. Соціальний капітал, як гуманізація інтернет-підприємництва
Тема 9. Основні елементи формування та сталого функціонування смарт-виробництв
Тема 10. Особливості ціноутворення та визначення ефективності інформаційного продукту.
Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни, та адреси їх електронної пошти:
Царьов Віталій Миколайович кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри бізнес-економіки та
підприємництва, vitalii.tsarov@kneu.edu.ua
5. Рекомендовані інформаційні джерела:
1. Теоретичні та практичні аспекти розвитку Інтернет-економіки: Т 26 міждисциплінарний навчальний посібник. За науковою ред. к.е.н., доц. Татомир І.Л., к.е.н., доц. Квасній Л.Г. Трускавець: ПОСВІТ. 2021. 386 с.
2. Основи цифрової економіки [Текст] : навч. посіб. / А. І. Крисоватий, А. І. Гулей, Б. О. Язлюк [та ін.]. - Тернопіль : ЗУНУ, 2021. - 274 с.
3. Краус К.М., Краус Н.М., Манжура О.В. Електронна комерція та інтернет-торгівля. Навчальнометодичний посібник – Київ: Аграр Медіа Груп, 2021. - 454 с.
4. Белз О. Г. Основи електронного бізнесу: навч. посіб / Олександра Белз / Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2018. – 176 с.
5. Ming Zeng. Smart Business: What Alibaba's Success Reveals about the Future of Strategy. Harvard Business Review Press, 2018.
Робоча програма навчальної дисципліни
Методичні матеріали з вивчення навчальної дисципліни
Остання редакція: 24.02.24