АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
ТРЕНІНГ- КУРС «StartUP»
Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.
Мета навчальної дисципліни.
Метою дисципліни є формування у студентів комплексу теоретичних знань і прикладних навичок з започаткування та організації start-up, економічного обґрунтування напрямку його діяльності та забезпечення успішного функціонування бізнес-проектів.
Міждисциплінарні зв’язки. Тренінг курс «StartUP» належить до блоку вибіркових дисциплін, що забезпечують фахову підготовку бакалаврів зі спеціальності «Економіка бізнесу та агротрейдинг». Дисципліна охоплює два блоки – теоретичний і тренінговий, які у сукупності забезпечують домінування практичної спрямованості дисципліни, що базується на теоретико-методичному підґрунті. Дисципліна «StartUP» визначаються особливостями підготовки бакалаврів та ґрунтується на теоретичному фундаменті підприємництва та методологічних положеннях суміжних економічних дисциплін, таких як економіка підприємств, менеджмент, статистика, маркетинг, фінанси, потенціал і розвиток підприємства, ефективність проєктів в агробізнесі, інноваційна діяльність в агробізнесі, економіка підприємства агробізнесу тощо.
Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «StartUP» у відповідності до результатів навчання
Результат навчання за навчальною дисципліною | Методи навчання | Засоби діагностики |
Код | Результат навчання |
1. | Знання: |
1.1 | Сутності форм підприємництва та формування розуміння специфіки підприємства формату «start-up»; ознайомлення з можливими варіантами фінансування діяльності start-up; визначення особливостей вибору бізнес-моделі start-up; | лекція, семінарське заняття, дискусія | Опитування, case-study, контрольні вправи |
1.2 | змісту процесів обґрунтування підприємницьких рішень на етапі започаткування бізнесу, в умовах невизначеності та динамічних ринкових змін; |
1.3 | методів та технологій здійснення підприємницької діяльності, сучасні бізнес-моделі ведення бізнесу, новітні тренди розвитку ринків; | лекція,семінар-дискусія з елементами аналізу,аналіз кейсів |
1.4 | змістовних відмінностей різних варіантів фінансування стартап-проектів, оцінка ризиків проектів та сценарний аналіз економічної ефективності проектів. |
2. | Уміння/навички: |
2.1 | формування навичок започаткування start-up; розкриття особливостей управління інноваційним розвитком підприємства; генерування власний бізнес-ідей, креативні шляхи вирішення складних бізнес-кейсів. | Тренінгові заняття, виконання проектів в командах, вирішення кейсів, ситуаційних вправ дискусії | Презентація результатіву вигляді власних проктів, опитування, тести, case-study, залік |
2.2 | використання навиків створення бренду та бренд-менеджменту; розробка програм формування лояльності клієнтів та утримання споживачів; обґрунтування вибору оптимальних напрямків інтерактивного маркетингу, просування в соціальних мережах; опрацювання особливостей ведення віртуального бізнесу; |
2.3 | визначення напрямків позиціонування start-up; формування навичок та ефективних прийомів презентації start-up; | Тренінгові заняття, виконання проектів в командах, дискусії |
2.4 | закріплення вміння розробки бізнес-плану для start-up; формування бізнес-моделі, розробка детального фінансового та маркетинг-планів, плану продажів та просування товарів і послуг на ринку; | Тренінгові заняття, виконання проектів в командах, вирішення кейсів, ситуаційних вправ дискусії |
2.5 | ознайомлення з ефективним прийомами підбору команди, що здатна працювати у форматі start-up; | Тренінгові заняття, виконання проектів в командах, дискусії |
2.6 | отримання практичних навичок формування програми індивідуальної та корпоративної соціальної відповідальності. | Тренінгові заняття, виконання проектів в командах, дискусії |
3. | Комунікація |
Вироблення у здобувачів практичних навиків командної роботи, а саме: | Пренінгові практичні заняття, дискусія, вирішення кейсів та ситуаційних вправ | Виконання тренінгових завдань, ситуаційних вправ та кейсів, презентація, залік |
3.1 | донесення інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації |
3.2 | здатність працювати в команді- брати на себе відповідальність задля досягнення поставленої мети |
3.3 | спілкування з професійних питань усно та письмово з учасниками економічних відносин щодо забезпечення зростання та розвитку бізнесу |
3.4 | розкрити особливості побудови партнерства для ефективного функціонування start-up |
4. | Відповідальність і автономія |
продемонструвати розуміння особистої відповідальності та спроможність нести відповідальність за вироблення професійних або управлінських рішень чи надані рекомендації, які можуть впливати на розвиток компанії | Тренінгові заняття, дискусія,вирішення кейсів та ситуаційних вправ, презентація проекту | Презентаці проекту створення та започаткування власного бізнесу, залік |
4.1 | формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти |
4.2 | організації та керівництвом професійним розвитком осіб та груп |
4.3 | при обґрунтуванні оперативних, тактичних та стратегічних управлінських рішень щодо фінансово-економічних аспектів розвитку підприємства. |
4.4 | при продукуванні власних практичних ідей на принципах академічної культури й доброчесності |
4.5 | при здатності продовжувати навчання із значним ступенем автономії |
4.6 | при здатності до самостійного і незалежного мислення |
Зміст дисципліни, що пропонується для вивчення студентами за темами.
Тема 1. Організація start-up
Тема 2. Особливості фінансування start-up
Тема 3. Бізнес-моделювання в форматі start-up
Тема 4.Започаткування start-up
Тема 5. Підбір персоналу start-up
Тема 6. Розробка бізнес-плана start-up
Тема 7. Позиціонування start-up
Тема 8. Створення бренду start-up
Тема 9. Залучення капіталу
Тема 10. Побудова партнерства
Тема 11. Формування програм лояльності start-up
Тема 12. Соціальна відповідальність start-up
Тема 13. Інтерактивний маркетинг у форматі start-up
Тема 14. Презентація start-up
Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни та адреси їх електронної пошти:
Кужель Марина Юріївна., кандидат економічних наук, доцент, marinakuzhel@gmail.net
Кирилюк Оксана Василівна, доктор філософії з підприємництва, торгівлі та біржової діяльності, доцент, kyryliuk.oksana@kneu.edu.ua
5. Рекомендовані інформаційні джерела:
- Аппело Ю. Стартап, скейлап, скрюап. 42 інструменти для прискорення Lean- та Agile-розвитку бізнесу. Фабула, 2021. 240 с.
- Белскі С. Плутанина посередині. Від стартапу – до успіху, як не схибити посеред шляху. ArtHuss, 2020. 416 с.
- Бланк С., Дорф Б. Священна книга стартапера. Як збудувати успішну компанію. Київ : Наш формат, 2019. 512 с.
- Колот В. М. Підприємництво: організація, ефективність, бізнес-культура: навч. посіб. / В. М. Колот, І. М. Рєпіна, О. В. Щербина ; Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана. К. : КНЕУ, 2009. – 444 с.
- Остервальдер О., Піньє І. Створюємо бізнес-модель. Новаторські ідеї для всіх і кожного. Київ : Наш формат, 2017. 288 с.
- Створення власного бізнесу: навч. посіб. / [А. М. Колот та ін.]; за заг. ред.: А. М. Колота, Г. О. Швиданенко. - Київ : КНЕУ, 2017. - 312 с.
Робоча програма навчальної дисципліни
Методичні матеріали з вивчення навчальної дисципліни
Остання редакція: 24.02.24