АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
«Інфраструктура ринку інновацій»
Innovationmarketinfrastructure
Рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти
1. Мета опанування навчальної дисципліни
Мета навчальної дисципліни- на основі вивчення теоретичних основ функціонування і розвитку підсистем інфраструктури ринку інновацій сформувати у студентів компетентності, які засвідчуються відповідними результатами вивчення дисципліни.
Міждисциплінарні зв’язки дисципліни «Інфраструктура ринку інновацій» визначаються у плануванні діяльності підприємства як навчальної дисципліни, яка інтегрує велику кількість базових понять загальнотеоретичних і спеціальних дисциплін, таких як: «Підприємництво», «Статистика», «Фінанси», «Маркетинг», «Менеджмент» тощо.
2. Результати навчання, методи навчання та засоби діагностики:
Таблиця 1 – Методи навчання та засоби діагностики результатів навчання з навчальної дисципліни «Інфраструктура ринку інновацій» у відповідності до результатів навчання
Результати навчання за навчальною дисципліною | Методи навчання | Засоби діагностики / форми оцінювання |
1. | Знання: |
1.1 | сутності, структури, функцій та рушійних сил ринку інновацій, типології учасників інноваційного процесу і ринкових аспектів їх взаємодії, особливостей формування попиту і пропозиції на ринку інновацій | лекція,семінар-дискусія з елементами аналізу,вирішення конкретних задач та ситуацій, робота в малих творчих групах з виконання творчого завдання | презентація, опитування, тест, case-study, модульна робота, залік |
1.2 | базових критеріїв ефективності функціонування ринку інновацій |
1.3 | методів державного регулювання і стимулювання ринку інноваці |
1.4 | ; сутності національної інноваційної системи та її значення у відтворенні інноваційного потенціалу економіки; способів та методів залучення капіталу для реалізації інноваційних проектів, специфіки венчурного фінансування, особливостей фінансування інноваційного бізнесу на різних стадіях його життєвого циклу |
1.5 | призначення та специфіки діяльності бізнес-інкубаторів, технологічних парків і технополісів, інжинірингових та інноваційно-технологічних центрів |
1.6 | критеріїв відбору підприємств до складу бізнес-інкубатора. |
2. | Уміння/навички: |
2.1 | оцінювати стан розвитку підсистем інноваційної інфраструктури, їх відповідність вимогам сучасної ринкової економіки та закордонному досвіду, визначати пріоритети подальшого розвитку | лекція, семінар-дискусія з елементами аналізу,вирішення конкретних задач та ситуацій,семінар-конференція, робота в малих творчих групах, кейс | презентація, опитування, тест, case-study, модульна робота, залік |
2.2 | визначати доцільність залучення окремих суб’єктів організаційної, виробничо-технологічної, фінансової, інформаційної та кадрової інфраструктури ринку інновацій до провадження інноваційної діяльності |
2.3 | знаходити необхідні форми підтримки інноваційної діяльності та ефективні шляхи взаємодії із суб’єктами інфраструктури ринку інновацій |
3. | Комунікація |
3.1 | Вироблення у здобувачів практичних навиків командної роботи, а саме: | семінарське заняття, дискусія,вирішення конкретних задач та ситуацій | перевірка виконання розрахункових робіт, case-study, перевірка виконання вирішених конкретних задач та ситуацій, презентація, залік |
| Вироблення у здобувачів практичних навиків командної роботи, а саме: |
| донесення інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації |
| здатність працювати в команді- брати на себе відповідальність задля досягнення поставленої мети |
| спілкування з професійних питань усно та письмово з учасниками економічних відносин щодо забезпечення функціонування та розвитку підприємства |
4. | Відповідальність і автономія |
4.1 | продемонструвати розуміння особистої відповідальності та спроможність нести відповідальність за вироблення професійних або управлінських рішень чи надані рекомендації, які можуть впливати на діяльність підприємства в цілому чи його окремих підрозділів, зокрема при: | семінарське заняття, дискусія,вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична доповідь | перевірка виконання розрахункових робіт, case-study, модульна робота, залік |
| управління складною технічною або професійною діяльністю чи проєктами |
| формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти |
| організації та керівництвом професійним розвитком осіб та груп |
| при обґрунтуванні оперативних, тактичних та стратегічних управлінських рішень щодо різних аспектів функціонування підприємства. |
| при продукуванні власних практичних ідей на принципах академічної культури й доброчесності |
| при здатності продовжувати навчання із значним ступенем автономії |
3. Зміст навчальної дисципліни за темами
Тема 1. Специфіка ринку інновацій
Тема 2. Сутність та елементи інфраструктури ринку інновацій
Тема 3. Організаційна та виробничо-технологічна інфраструктура ринку інновацій
Тема 4. Центри трансферу технологій ринку інновацій
Тема 5. Інформаційна та кадрова інфраструктура ринку інновацій
Тема 6. Бізнес-моделі ринку інновацій
Тема 7. Фінансова інфраструктура ринку інновацій.
4. Науково-педагогічні працівники, що забезпечують викладання навчальної дисципліни та адреси їх електронної пошти:
Чухраєва Наталія Миколаївна, кандидат економічних наук, доцент кафедрибізнес-економіки та підприємництва, e-mail: chukhrayeva.nataliya@kneu.edu.ua
5. Рекомендовані інформаційні джерела:
1. Інноваційна інфраструктура в контексті національної інноваційної системи (економіко-правові проблеми): монографія / за науковою редакцією О.Б. Бутнік-Сіверського: кол. авторів: О.П. Орлюк, О.Б. Бутнік-Сіверський, С.Ф. Ревуцький, В.І. Нежиборець, Г.О. Андрощук та ін. – К.: НДІ IB НАПрНУ, «Лазурит-Поліграф», 2011. – 414 с.
2. Інноваційний менеджмент [Електронний ресурс]: навч. посіб. / Гарбуз С.В., Пєнкіна Т.Є., Хоменко Л.М., Соболєва Т.О. – К.: КНЕУ, 2013. – 667 с.
3. Активізація інноваційної діяльності: організаційно-правове та соціально-економічне забезпечення: монографія / О.І. Амоша, В.П. Антонюк, А.І. Землянкін; НАН України, Ін-т економіки промисловості. – Донецьк: ТОВ «Норд Комп’ютер», 2007. – 328 с.
Остання редакція: 19.01.23